IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Auteur:
Topic : Computer gerelateerd nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-02-2011 13:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 februari 2011 6:31 schreef MischiefMira het volgende:
Iemand het OV-fix/write pakket al getest?

Ik heb nog wel een kaartlezertje of 3 over trouwens.




Ook wel leuk om gewoon het *Pliep* geluid uit je mobiel te laten komen en een ander kaartje ervoor te houden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


MischiefMira
Sick, sick, sick...
Usericon van MischiefMira
Posted 04-02-2011 15:46 by MischiefMira Wijzig reactieProfiel van MischiefMiraQuote dit bericht

quote:
Op 4 februari 2011 13:48 schreef Naturens Galleri het volgende:
Illegale downloads mogen hier niet, maar het stimuleren van andere illegale praktijken wel?


Nu je het er toch over hebt, zelfs op het NOS journaal melden ze dat dit bovenin de torrentlijsten staat. Genoeg stimulatie tot illegaal gedrag van de publieke omroep dus.

Ik was gewoon benieuwd of iemand het OV-fix/write pakket al heeft getest, bijvoorbeeld met een ACR122 en K4 tag.

LET OP:
Je bent illegaal bezig als je onrechtmatig zelf gegevens wijzigt op je OV chipkaart. Bijv. je saldo verhogen, jezelf in- en en uitchecken. Ook al is dit kinderlijk eenvoudig,
NIET DOEN HOOR!


Bla


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 04-02-2011 17:39 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

Marktplaats.nl

Doei.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-02-2011 20:07 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

FTD moet stoppen met verwijzen naar downloads
Uitgegeven: 9 februari 2011 14:30
Laatst gewijzigd: 9 februari 2011 16:35

HAARLEM - Het Nederlandse internetplatform FTD moet alle verwijzingen naar auteursrechtelijk beschermde werken verwijderen.

© ANPDit heeft de rechtbank in Haarlem woensdag bepaald in een zaak tussen het internetforum en auteursrechtenorganisatie Brein.

Volgens de rechtbank maakt FTD zelf geen illegale bestanden openbaar, maar handelt de site toch onrechtmatig door structureel en stelselmatig een internetforum te exploiteren dat het illegaal uploaden van auteursrechtelijk beschermd materiaal faciliteert en stimuleert.



Daarmee verwerft FTD zelf inkomsten terwijl de bij Brein aangesloten rechthebbenden schade lijden, aldus de rechtbank.


Sleutelrol

Volgens Brein is FTD de grootste Nederlandse internetgemeenschap waar bijna een half miljoen gebruikers illegale bestanden kunnen vinden en downloaden.

De organisatie, die opkomt voor de rechten van de entertainmentindustrie, stelt dat het internetforum een sleutelrol vervult in de gratis verspreiding van auteursrechtelijk beschermde werken zoals films, televisieseries, games, digitale boeken en muziek.

''Het is een samenspel van FTD en haar gebruikers waarbij willens en wetens toegang tot ongeautoriseerde bestanden wordt georganiseerd'', zei Brein-directeur Tim Kuik.


Geen hyperlinks

FTD zelf meent dat het internetforum niets anders is dan een plek waar mensen elkaar kunnen wijzen op films en muziek die te downloaden zijn via een van de nieuwsgroepen in het wereldwijde Usenet-netwerk. De gebruikers bieden geen hyperlinks aan waarmee bestanden zijn te downloaden, verklaarde FTD-directeur Ronald Sievers.

De rechtbank oordeelt dat de zogeheten spots op de site, die de titel van bestanden en nieuwsgroepen waar ze te vinden zijn vermelden, op zichzelf geen inbreuk maken op auteursrechten. Het faciliteren van downloaden is dan ook niet onrechtmatig, maar het gelegenheid bieden voor uploaden van illegaal materiaal is dat wel, aldus de rechtbank.

Eyeworks

In november verloor FTD in hoger beroep een rechtszaak die filmproducent Eyeworks had aangespannen. Eyeworks had het internetforum aangeklaagd, omdat de site verwijzingen naar de film 'Komt een vrouw bij de dokter' aanbood.

Het gerechtshof oordeelde toen al dat FTD zelf geen auteursrechten schond, maar wel onrechtmatig handelde door het illegaal uploaden stelselmatig te stimuleren. FTD moest alle verwijzingen naar de film verwijderen.


Hmm, wordt nu alles op internet illegaal? Zeiklandje begint dit te worden.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 07-04-2011 16:57 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht



:D

Nu ik een Android telefoon heb, misschien ook maar eens een NXT pakket halen, ik wilde als kind altijd al een Mindstorms set, maar die waren toen 500 gulden, beetje te gortig als je zo jong bent.
Factoid: de meerderheid van NXT gebruikers is volwassen.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 27-05-2011 15:21 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Ik zou niet weten waar ik men vraag zou moeten stellen, maar aangezien het te maken heeft met mijn laptop ...

Heb vandaag enkele cd's gekocht en bij een exemplaar (Deadwing van Porcupine Tree)hoor ik enorm veel ruis en amper iets van de muziek zelf.
Wanneer ik een andere cd afspeel heb ik hier geen problemen mee en wanneer ik die cd afspeel op mijn stereo, of een klein cd spelertje, is er ook geen enkel probleem.

Iemand enig idee hoe dit kan?

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 27-05-2011 15:22]


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 27-05-2011 15:38 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ripbeveiliging op de cd? Sommige labels gaan daar vrij ver in.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 27-05-2011 15:49 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

zodat je zelfs een album niet meer kunt beluisteren op een pc?
lijkt me wel ERG ver


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 27-05-2011 15:55 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 27 mei 2011 15:49 schreef Tool-fan het volgende:
zodat je zelfs een album niet meer kunt beluisteren op een pc?
lijkt me wel ERG ver


Ik heb een cd van Impaled Nazarene en die is niet te rippen en ook niet af te spelen op de pc. Ook een van Immortal dacht ik. Beide Osmose...

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 27-05-2011 15:56]


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 27-05-2011 15:59 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

vreemd, wist echt niet dat ze hier zo ver in gingen
maar dan zal het dus geen zin hebben om met men exemplaar terug te keren naar de winkel en te vragen naar een ander exemplaar


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 27-05-2011 16:02 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 27 mei 2011 15:59 schreef Tool-fan het volgende:
vreemd, wist echt niet dat ze hier zo ver in gingen
maar dan zal het dus geen zin hebben om met men exemplaar terug te keren naar de winkel en te vragen naar een ander exemplaar


Even gezocht op Google:

Originally Posted by justHerb
BurningSky...I work in the music business and got an advance copy from the record label. I won't be leaking it though, sorry. Besides, it's copy protected and I'm not smart enough to get around it...


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 27-05-2011 16:03 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Dit is dan wel een promo maar hebben ze voor het album blijkbaar ook gedaan.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 27-05-2011 16:06 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht


maar blijkbaar zijn er wel mensen die rond de beveiliging komen (of is niet elk exemplaar even streng beveiligd), want Deadwing van Porcupine Tree is niet zo moeilijk online te vinden


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 27-05-2011 16:13 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Het zal waarschijnlijk wel te omzeilen zijn, maar dat zul je met speciale software moeten doen of iets dergelijks (en daar heb ik echt geen idee van). Maar platenlabels gaan vaak ver in het beveiligen van muziek. Vandaar dat hun frustratie ook groot is dat het nooit blijkt te werken.

En labels laten vaak zelf al dingen lekken op internet (en dan heb ik het niet over MySpace en dergelijke, maar echt over Rapidshare-toestanden). Dat is onlangs gebleken bij EMI: die wou Rapidshare (denk ik) aanklagen, maar de klacht is weerlegd toen Rapidshare bewezen had dat EMI zélf dingen uploadt naar Rapidshare.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 27-05-2011 16:19 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

nuja, het is geen ramp dat ik de cd niet deftig kan afspelen met men laptop
ik vond het enkel erg vreemd

en labels die zelf cd's uploaden op Rapidshare? :s
wat is daar nu het nut van?
geef dan gewoon gratis downloads weg op je site, zo maak je jezelf populair


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 27-05-2011 16:24 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Wel, het komt voor dat labels (anoniem) zelf cd's laten lekken op het internet. Wat het voordeel is? Geen idee, marketing waarschijnlijk. Een buzz of hype creëren en dergelijke.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 27-05-2011 16:38 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 27 mei 2011 15:49 schreef Tool-fan het volgende:
zodat je zelfs een album niet meer kunt beluisteren op een pc?
lijkt me wel ERG ver
Dat was wel de praktijk op een gegeven moment, maar tegenwoordig mag het niet meer. Een aantal labels (Sony oa.) is er ook voor op de vingers getikt en hebben cd's terug moeten halen. Ik heb hier ook nog een cd liggen die alleen op de pc is af te spelen door middel van de bijgelverde player.


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 27-05-2011 16:55 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 27 mei 2011 16:24 schreef BenKnuckles het volgende:
Wel, het komt voor dat labels (anoniem) zelf cd's laten lekken op het internet. Wat het voordeel is? Geen idee, marketing waarschijnlijk. Een buzz of hype creëren en dergelijke.


Het word ook wel door medewerkers van labels gedaan zonder dat de labels er van weten.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 28-05-2011 0:41 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

Kopieerbeveiligde CDs zijn doorgaans ook te herkennen aan het ontbreken van het "Compact Disc Digital Audio" logo. Vanwege de beveiliging voldoet e.e.a. niet meer aan de officiële standaard voor audio CDs en mag men van Philips het logo ook niet meer voeren.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 18-06-2011 14:17 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Hier maar neerplempen.

http://tweakers.net/nieuws/75154/scholier-maakt-eigen-8-bits-computer-met-eigen-os.html

Scholier maakt eigen 8-bits-computer met eigen OS
Door Arnoud Wokke, zaterdag 18 juni 2011 13:37, views: 6.376

Een scholier uit de Verenigde Staten heeft met de hand een eigen computer gemaakt en daarop een zelf geschreven besturingssysteem gezet. De computer, met de naam Duo Adept, heeft 256 bytes ram en 64kb aan opslaggeheugen.

De 8-bits computer is door de tiener, Jack Eisenmann, vanaf het begin zelf in elkaar gezet. De Duo Adept bevat ongeveer honderd TTL-chips. Voor input gebruikt hij een traditioneel toetsenbord, terwijl de output getoond wordt op een zwart/wit-scherm met een resolutie van 240x208 pixels. De Duo Adept bevat 256 bytes ram en kan 64kb aan data opslaan.

Eisenmann schreef voor zijn eigen gebouwde computer ook een eigen OS met de naam Duo OS. Het OS kan onder meer enkele spelletjes draaien, zoals Pong en Muffin. De hardware zit in een doorzichtige box. Het booten van het systeem, zo is op een video te zien, duurt slecht een enkele seconde. Het is onduidelijk of Eisenmann een ander doel voor ogen had dan bewijzen dat hij een eigen computer met eigen OS kan bouwen.

Tweakers.net


In het linkje staan ook nog plaatjes en een filmpje.

Ik vind het best knap eigenlijk.


 


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 18-06-2011 14:19 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Wel knap ja, maar hij komt alleen in het nieuws vanwege zijn leeftijd.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 18-06-2011 14:31 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 14:19 schreef Helvete het volgende:
hij komt alleen in het nieuws vanwege zijn leeftijd.

Dat is dan ook juist de nieuwswaarde... (voor techsites dan, voor conventionele media hopelijk niet zo) is toch superknap dat zo'n jonkie zoiets in elkaar klust? Iemand zonder hogere opleiding enzovoorts, blijkbaar zelf de boel uitgevogeld, hulde!


Quis moderabat ipsos moderatores?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 18-06-2011 14:37 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Maar wat heb je er precies verder aan?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 18-06-2011 14:38 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 14:31 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat is dan ook juist de nieuwswaarde... (voor techsites dan, voor conventionele media hopelijk niet zo) is toch superknap dat zo'n jonkie zoiets in elkaar klust? Iemand zonder hogere opleiding enzovoorts, blijkbaar zelf de boel uitgevogeld, hulde!
Ik heb liever dat nieuws informatief is, maar dat heb ik nu al vaak genoeg laten merken.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 18-06-2011 15:11 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2011 14:37 schreef De Tegenpartij het volgende:
Maar wat heb je er precies verder aan?

Kom op Wim, een 8 bits selfmade computer.

Dat moet een C64 / Atari 800XL fan toch kunnen waarderen?


 


Dit topic is 20 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen