IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : Drudkh Vorige pagina | Volgende pagina
G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 14-04-2012 6:41 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Ik zit 'm nu ook voor het eerst te luisteren. Klinkt allemaal goed, maar nergens zo geniaal als een Forgotten Legends.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 14-04-2012 12:47 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

Heel goede plaat, die nieuwe, maar haalt het idd niet bij albums als Forgotten Legends en Autumn Aurora. Wel een enorme verbetering ten opzichte van Handful of Stars en Microcosmos.


Faustian Spirit of the Earth


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 14-04-2012 13:30 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Klinkt wel leuk ja.


Northward
Usericon van Northward
Posted 24-05-2012 20:46 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Ouderwets goede Drudkh plaat.
Wat een mokerband blijft dit toch. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-07-2012 12:52 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Staat nu voor het eerste op. Klinkt nu al 'pakkender' dan die vorige plaat.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 15-07-2012 13:03 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Zaadband


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-07-2012 13:13 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Hihi.

Wederom een +1.

Ik vind dat Slavische (neo-)folkalbum (Songs of Grief and Solitude) hun beste werk; zegt genoeg lijkt mij.
:')

Alhoewel ik de eerste twee albums, die nog wat zwaarder, primitiever en meer Hate Forestachtig zijn, best aardig vind, hoor.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 15-07-2012 13:25 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2012 13:13 schreef Kvelgeest het volgende:
Hihi.

Wederom een +1.

Ik vind dat Slavische (neo-)folkalbum (Songs of Grief and Solitude) hun beste werk; zegt genoeg lijkt mij.
:')

Alhoewel ik de eerste twee albums, die nog wat zwaarder, primitiever en meer Hate Forestachtig zijn, best aardig vind, hoor.

Het 'probleem' dat ik met Drudkh heb is dat het allemaal geen flikker voor stelt. In mijn oren klinkt alles leeg, leeg en kaal. En dan niet op een pakkende Paysage d'Hiver manier, maar op een ongeïnspireerde, vermoeiende manier die me haast het gevoel geeft dat ik als luisteraar voor de gek gehouden wordt.

Toegeven, op m'n 16de ging ik snoeihard op Autumn Aurora. Vandaag de dag vind ik het één van de meest over-rated en saaie albums binnen de black metal. Er is absoluut niets gaande. Wanneer een riff te saai voor woorden is wordt er simpelweg een synth tegenaan gekwakt (iets wat blijkbaar bijzonder vaak nodig is). Over meer dan 2 snaren wordt er niet gespeeld, tenzij het een zaaddodende tokkel is, dan zijn het er opeens drie.

En ja, ik snap dat ik met een dergelijk bot verwijt een boel fanatieke luisteraars lomp tegen het been schop. Maar alsjeblieft, ga eens naar wat beters luisteren dan een grap die sowieso al vier albums te lang duurt.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-07-2012 13:31 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

In mijn opinie kan je na "Sun in the House of the Scorpion" en een paar Hate Forest-releases de gehele Oekraïnse scene overslaan.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 15-07-2012 13:31 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2012 13:25 schreef Sisyphos het volgende:
Maar alsjeblieft, ga eens naar wat beters luisteren
Ok.


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-07-2012 13:36 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

'Smaak is persoonlijk' is in deze een fijne discussiedoder.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 15-07-2012 13:38 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2012 13:36 schreef Silence het volgende:
'Smaak is persoonlijk' is in deze een fijne discussiedoder.

Exact. En 'je kunt nu eenmaal niet iedereen tevreden houden'.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-07-2012 13:39 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

En eentje die niet opgaat gezien Sisyphos beschrijft waarom Drudkh muzikaal saai ende overrated zou zijn en dus niet weggezet kan worden met 'smaak' en 'persoonlijk'.
Nog los van dat over 'smaak' zeker te praten is en smaak niet slechts gedetermineerd wordt door je genenpoel.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 15-07-2012 13:40]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Northward
Usericon van Northward
Posted 15-07-2012 14:04 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Tja. Ik word er volledig in meegesleurd, vind Autumn Aurora een van de beste albums ooit. Niks lege muziek. Sfeer. Loze term, maar ik voel de muziek. De riffs pakken mij wel. Simpel.


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-07-2012 14:07 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2012 13:38 schreef Sisyphos het volgende:
Exact. En 'je kunt nu eenmaal niet iedereen tevreden houden'.
Gelukkig niet!

@ Kwel: ik ken dat geneuzel van je en ben het er niet mee eens.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-07-2012 14:22 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 15 juli 2012 14:07 schreef Silence het volgende:
@ Kwel: ik ken dat geneuzel van je en ben het er niet mee eens.
Jammer alleen voor je dan dat het dat niet is.
:')

Hoe kun je immers anders over esthetica of 'het sublieme' praten, hele boeken volschrijven? Uitingen van smaak moeten derhalve, net als alle andere woorden, taal, iig een intersubjectieve basis hebben, anders kan je niet praten. Weet je niet wat de ander met 'mooi' bedoelt. En hoewel we, tot op zekere hoogte, een persoonlijke invulling van dat begrip hebben weten we toch, ongeveer, wat de ander bedoelt met 'mooi'.
Daarnaast bestaat er zoiets als muzikaal/artistiekvakmanschap. Een stuk van Bach stelt meer voor dan een schijf van Darktrone. Sisyphos zegt iets over rifs en het gebruik van synths ten opzichte van die rifs zonder een direct waardeoordeel. Dat kan je niet counteren door een dooddoener als 'persoonlijk' er tegenaan te gooien.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-07-2012 14:58 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2012 14:22 schreef Kvelgeest het volgende:
Jammer alleen voor je dan dat het dat niet is.
:')

Hoe kun je immers anders over esthetica of 'het sublieme' praten, hele boeken volschrijven? Uitingen van smaak moeten derhalve, net als alle andere woorden, taal, iig een intersubjectieve basis hebben, anders kan je niet praten. Weet je niet wat de ander met 'mooi' bedoelt. En hoewel we, tot op zekere hoogte, een persoonlijke invulling van dat begrip hebben weten we toch, ongeveer, wat de ander bedoelt met 'mooi'.
Daarnaast bestaat er zoiets als muzikaal/artistiekvakmanschap. Een stuk van Bach stelt meer voor dan een schijf van Darktrone. Sisyphos zegt iets over rifs en het gebruik van synths ten opzichte van die rifs zonder een direct waardeoordeel. Dat kan je niet counteren door een dooddoener als 'persoonlijk' er tegenaan te gooien.

Ik ben het met je eens dat er een intersubjectieve basis is voor uitingen. Dat lijkt me inderdaad vrij logisch. Alleen vind ik het te kort door de bocht om muziek te omschrijven door 'objectief' de rifs of synths omschrijven. Of dit wel of niet als saai ervaren wordt is toch zeker per persoon verschillend? Muziek kan een bepaald gevoel oproepen bij mensen, daar kun je tot in den treuren over discussiëren. Ik denk dat iedereen zijn 'eigen waarheid' heeft. Dat maakt echter 'de waarheid' van iemand anders niet minder waar.

Maar goed, ik verwoord mezelf vaak niet erg duidelijk via een forum.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 15-07-2012 16:27 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Er bestaat dan ook niets als "de waarheid", enkel dingen die als waar aangenomen worden door verschillende personen, omdat ze stroken met wat waar is voor hen.

Het prachtige aan muziek is dat het de mogelijkheid bezit om u diep te raken. Of het dit ook doet hangt van verschillende aspecten af die veel ruimer gaan dan de muziek op zich.

Dit is toch mijn waarheid


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-07-2012 16:30 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2012 13:39 schreef Kvelgeest het volgende:
En eentje die niet opgaat gezien Sisyphos beschrijft waarom Drudkh muzikaal saai ende overrated zou zijn en dus niet weggezet kan worden met 'smaak' en 'persoonlijk'.
Nog los van dat over 'smaak' zeker te praten is en smaak niet slechts gedetermineerd wordt door je genenpoel.


:')

Je begrijpt het nog steeds niet of wel?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-07-2012 16:37 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2012 14:22 schreef Kvelgeest het volgende:
Een stuk van Bach stelt meer voor dan een schijf van Darktrone.


Dat hangt van de criteria af waaraan je 'mate van voorstellen' toetst.

Ik ben benieuwd wie hier allemaal bij elke nieuwe release van Darkthrone de plaat gaan vergelijken met een stuk van Bach.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 17-10-2012 22:36 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Eternal Turn of the Wheel.

Nee. Maar misschien denk ik daar over een jaar anders over als er wel negatieve herinneringen aan vastplakken. Daarom blijft Forgotten Legends ook zo gaaf.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 14-02-2015 8:59 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2012 22:36 schreef G.I.R.L. het volgende:
Eternal Turn of the Wheel.

Nee. Maar misschien denk ik daar over een jaar anders over als er wel negatieve herinneringen aan vastplakken. Daarom blijft Forgotten Legends ook zo gaaf.


asl?


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 14-02-2015 9:02 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2012 13:31 schreef Kvelgeest het volgende:
In mijn opinie kan je na "Sun in the House of the Scorpion" en een paar Hate Forest-releases de gehele Oekraïnse scene overslaan.


Veel inwisselbaar ja.
Lucifugum was pionier. Eerste twee van Hate Forest vind ik goed, net als bijna volledige oeuvre van Nokturnal Mortum.
Kroda niet vergeten.
Ulvegr durf ik ook nog wel eens opzetten.

Dat is het.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 14-02-2015 9:02 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2012 16:37 schreef Onweerwolf het volgende:
Dat hangt van de criteria af waaraan je 'mate van voorstellen' toetst.

Ik ben benieuwd wie hier allemaal bij elke nieuwe release van Darkthrone de plaat gaan vergelijken met een stuk van Bach.


Nog steeds geband man?


En nu gaan we vegen


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 14-02-2015 11:17 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 14 februari 2015 9:02 schreef caron het volgende:
Veel inwisselbaar ja.
Lucifugum was pionier. Eerste twee van Hate Forest vind ik goed, net als bijna volledige oeuvre van Nokturnal Mortum.
Kroda niet vergeten.
Ulvegr durf ik ook nog wel eens opzetten.

Dat is het.
Nokturnal Mortum, ik heb een paar schijven in de kast staan, vergis je niet, maar wat is dat saaie bagger, zeg. Geen goede riff geschreven. Nooit. Slechts de key's op "Veles'Scrolls" staan mij bij als tof.
quote:
Op 14 februari 2015 9:02 schreef caron het volgende:
Nog steeds geband man?
OWW is een debiel met een IQ van rond de 85. Dacht ooit op de Mavo dat het stoer was als hij er pretentieuze, esthetische meningen opna ging houden. Vervreemde zichzelf zo compleet van z'n eigen slag volk, en is sindsdien een sneue verbitterde rukker.
Dat zn buddy Vargen, waar hij dagelijks op voorhuidjogde, hem verliet voor de transseksuelen in Brazilië kwam hem ook zeker niet ten goede. Sindsdien zit hij echt in een abyss van sociale isolatie.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 14-02-2015 11:41]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen