IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Funeral Mist Vorige pagina | Volgende pagina
Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 27-09-2004 22:53 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ok, we waren toen niet al te nuchter. En ik had toen echt niet het geduld om iets nieuws te gaan beluisteren. Ik wou toen gewoon muziek horen wat we konden en lekker op mee konden brullen enzo. Maar het heeft toen alsnog geen bijzondere indruk op me gemaakt. Ik zal het eens nuchter en rustig gaan beluisteren en kom er nog wel eens op terug.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 27-09-2004 22:54 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2004 22:51 schreef spectre het volgende:
das raar, als ik zat ben dan vinnik alles "wauw"


Leuk voor je.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Mikeee
whiskypedia
Usericon van Mikeee
Posted 27-09-2004 23:05 by Mikeee Wijzig reactieProfiel van MikeeeQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2004 22:48 schreef Heiden het volgende:
Mooi gezegd. Ik moet Funeral Mist misschien vaker horen, maar na al die lovende woorden van iedereen vond ik het een dikke tegenvaller toen ik het hoorde. Wat ik me ervan herinner is snelle, vrij goed geproduceerde black metal. Ik was aardig zat toen ik het hoorde, maar het was voor mij geen "wauw" ervaring ofzo. Niets bijzonders naar mijn mening.


Dit is precies wat mij ook overkwam. Nieuwsgierig gemaakt door alle enthousiasme. Beluisterd, tot 4x goed beluisterd maar nog steeds niet verder gekomen dan "mjah".

Ik liet 'm ook aan een maat luisteren en die was meteen verkocht! Iets ontgaat me blijkbaar.



Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 27-09-2004 23:09 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Mij ontgaat dan ook iets denk ik. Iedereen was hardstikke wild over die CD, dus ik zat bij Maarten vorig jaar, hij zegt "Ik zet Funeral Mist op." Ik zet me dus helemaal schrap en het begon en we hadden een paar nummers gehoord en ik dacht "Mwa, waarom is iedereen hier zo enthousiast over?"


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-09-2004 23:12 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Hehe, toen ik hem bv. voor het eerst aan Ome Mörke liet horen was-ie helemaal ondersteboven geschopt . Ik zelf ook trouwens (maar dat was al wel duidelijk).

Het is niet eens een "love it or hate it" ding. Merkwaardig.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 27-09-2004 23:13 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Inderdaad, vrij merkwaardig.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 27-09-2004 23:33 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Whaha, kijk nou eens wat ik vind op het anus.com forum



Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 27-09-2004 23:46 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

Precies
mhaaa


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 28-09-2004 0:03 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht



Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


holtor
burn for me baby!
Usericon van holtor
Posted 28-09-2004 0:36 by holtor Wijzig reactieProfiel van holtorQuote dit bericht

prozak weer aan het photoshoppen geweest hehe


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 16-05-2005 13:19 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Voor de geinteresseerden:

De re-release van de Devilry MCD is sinds een paar dagen verkrijgbaar, en zal spoedig z'n weg vinden naar de bekendere mailorders.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 16-05-2005 23:54 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2005 13:19 schreef nuclearwarfare het volgende:
Voor de geinteresseerden:

De re-release van de Devilry MCD is sinds een paar dagen verkrijgbaar, en zal spoedig z'n weg vinden naar de bekendere mailorders.


Dat is nog eens heerschend nieuws!


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 17-05-2005 0:03 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

quote:
Op 11 mei 2004 16:36 schreef kwelgeest het volgende:
De outro van Salvation is echt zaaaaalig


Zeker!
De rest van de cd ook overigens, wat een geweldige plaat!


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


LUDAS
IAO
Usericon van LUDAS
Posted 17-05-2005 12:05 by LUDAS Wijzig reactieProfiel van LUDASQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/ibexangelorder/

Voor de geinteresseerden. Veel van die samples van funeral mist komen uit 'the seventh seal' een zweedse film over God, de dood, de mens en een schaakspel. Een zwart-wit klassieker waar Morgan van Marduk ook helemaal weg van is en een reden voor Arioch om toe te treden als zanger van Marduk. Aan het artwork van de laatste marduk kun je ook wel merken dat Arioch er voortaan bij zit. Ik vind zelf Salvation een geniale plaat en Devilry wel aardig. Alle NED releases hebben wel wat. Watain vind ik dan nog het minst interessant aangezien dat aan alle kanten blijft rammelen in tegenstelling tot bands zoals Deathspell Omega en Funeral Mist.

The seventh seal is wel op dvd verkrijgbaar. Hij is in het Zweeds gesproken maar wel in het engels ondertiteld. Leuk is het wel om die film te kijken want je hoort nogal vaak stukjes salvation voorbij komen ;-).


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 17-05-2005 19:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 17 mei 2005 12:05 schreef LUDAS het volgende:
Watain vind ik dan nog het minst interessant aangezien dat aan alle kanten blijft rammelen in tegenstelling tot bands zoals Deathspell Omega en Funeral Mist.

Dat 'rammelen' zoals jij het noemt (want die gasten kunnen echt wel spelen), iig dat rommelige sfeertje (dat is het wel) vind ik wel goed bij die band passen. Die zanger ziet er ook uit als een vergevorderd terminaal geval, een soort van bebloede grafgeest, in gescheurde lompen gehuld, met rammelende kettingen en botten om zich heen -- ik vind het iig erg sfeervol (zeker iets om live een keer te zien). Maar je hebt gelijk, alle bands op NED hebben iets speciaals.

'The Seventh Seal' kan ik nu feitelijk niet meer laten liggen, dank voor de tip!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Botzwaard
Usericon van Botzwaard
Posted 21-05-2005 14:15 by Botzwaard Wijzig reactieProfiel van BotzwaardQuote dit bericht

Iedere keer dat ik Funeral Mist beluister slaat het weer in als een bom!
Ik denk dat het mede door de zanger komt, die maakt er telkens wel weer iets heel moois van
Deze band is gewoon geniaal...


Let us rejoice in the light of this man-made Armageddon


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 06-03-2007 18:53 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Vandaag Salvation en Devilry in de kast gezet. Wat een heerlijk, ranzig, donker stuk blackmetalgeweld zeg!
Godsamme wat vet; alles klopt gewoon.
De gure intro's, donkere riffs en de over-the-top ziekelijke strot van Arioch/Mortuus wekken precies dat lugubere sfeertje op wat ik juist zo waardeer in blackmetal. Ik schaam me dood dat ik dit als blackmetalfan zo lang over het hoofd heb gezien
WHAAAAAAA


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 06-03-2007 19:00 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

Ik vind Devilry een stuk beter dan Salvation. Heb Salvation een stuk of tien luisterbeurten gegeven maar ik had er steeds een 'nét niet'-gevoel bij. Misschien nog maar eens aanschaffen of bijruilen als de gelegenheid zich voordoet.

Eerst die Devilry LP maar eens, die komt waarschijnlijk ook mijn kant op, en dat werd weleens tijd. Veel te lang gewacht met aanschaffen.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 06-03-2007 19:43 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 6 maart 2007 18:53 schreef Metalhead22 het volgende:
Ik schaam me dood dat ik dit als blackmetalfan zo lang over het hoofd heb gezien
WHAAAAAAA


En terecht!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 08-02-2008 17:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 16 mei 2005 13:19 schreef nuclearwarfare het volgende:
Voor de geinteresseerden:

De re-release van de Devilry MCD is sinds een paar dagen verkrijgbaar, en zal spoedig z'n weg vinden naar de bekendere mailorders.


met bonus Havoc demo deze keer


signature


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 08-02-2008 17:55 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Superband, ben blij dat ik toen Devilry en Salvation aangeschaft heb; meesterwerkjes


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-02-2009 3:28 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

http://www.zwaremetalen.com/nieuws/12235/Nieuw-album-Funeral-Mist.html

Ik ben heel erg benieuwd -- 'Salvation' is voor mij de black metal plaat van deze eeuw!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 07-02-2009 3:49 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

HARD!


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 07-02-2009 14:52 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Hét beste blackmetal album ooit kan ik Salvation niet noemen (iets met cd's als Massive Conspiracy Against All Life en Si Monumentum... enzo), maar Salvation is gewoon weg briljant. Punt.

Ik kijk erg uit naar die nieuwe, verplichte aankoop.

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 07-02-2009 15:03]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 07-02-2009 15:59 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

goed nieuws!!


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen