IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Funeral Mist Vorige pagina | Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 08-03-2009 20:14 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik zit nu te luisteren naar de nieuwe Funeral mist. Dat klinkt inderdaad vreselijk goed. Ik denk dat ik dit album nog beter vind dan Salvation.

Maar heeft iemand de teksten al gelezen? Ik vind ze vreselijk intrigerend en ben enorm benieuwd wat er nou precies voor gedachten achter zitten. Ze zijn niet anti-christelijk perse. Eerder een soort van verwrongen visie van bijbel teksten. Of een religieuze invalshoek op het satanisme.

Iemand hier nog ideeen over? Of ben ik de enige die zoiets interessant vindt?


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 08-03-2009 20:19 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2009 20:14 schreef XnegativeX het volgende:
Of ben ik de enige die zoiets interessant vindt?


Nope. Eén van de weinige bands waarvan ik de teksten met enige interesse lees.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 08-03-2009 20:20 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 8 maart 2009 20:14 schreef XnegativeX het volgende:
Of ben ik de enige die zoiets interessant vindt?


Nee, zeer zeker niet. Het trekt mij ook aan.
Ik heb min of meer hetzelfde bij een band als Deathspell Omega.

Let us pray, let us pray and prepare
our snares for the promised
day, Jesus saves!

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 08-03-2009 20:23]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 08-03-2009 20:23 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Maar hoe ervaren jullie ze dan?

Ik zie er niet zozeer een anti-christelijke visie in. Het lijkt wel of Arioch de bijbelse taal pakt om de juiste eerbiedige, profetische sfeer aan de teksten te geven. Maar hij zet eerder een misanthropisch beeld neer.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 08-03-2009 20:41 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Ik denk dat Mortuus naar de bijbel grijp als inspiratiebron omdat die markt eigenlijk maar weinig aangeboord wordt. Althans niet met een degelijk resultaat. I.p.v. "Hail Satan" en "Death to Jesus" te lopen schreeuwen, gaat ie zijn muze zoeken in bijbelteksten, apocriefe geschriften en secundaire en tertiaire werken van de bijbel. Persoonlijk vind ik dat een stuk interessanter. Zeker omdat je dan ook als lezer/luisteraar op zoek kan gaan naar de historiciteit van de teksten. En inderdaad, het geheel krijgt een sacrale sfeer op die manier. Me likes.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 08-03-2009 20:45 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 8 maart 2009 20:23 schreef XnegativeX het volgende:
Maar hoe ervaren jullie ze dan?



Lastige vraag, ik weet deze zo niet kant en klaar te beantwoorden. Ik heb er wel zo'n zelfde beeld over als jij beschrijft, het komt niet 123 als anti-christelijk over.
Ik ga er nog eens over nadenken.


"and yes, he shall burn in the
fires of rejection, for he hath
gone a whoring from the
Lord our God!"
Het afsluitende gedeelte van Anathema Maranatha, geeft me de kriebels.




...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 08-03-2009 22:59 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

quote:
Op 8 maart 2009 20:14 schreef XnegativeX het volgende:
Of een religieuze invalshoek op het satanisme.




Ik denk dat je hier de spijker op de kop slaat. Want je komt ook dit soort teksten tegen in hun nummers:

Shine through me Satan
Yes, live now through this tool of yours
Dwell through me, O seditious star,
And like a thousand suns shall I spread thy light

------

Behold the starry wings of Satan
The chains that held him are smashed
Never again shall the throne
Of this globe remain empty

No mercy can be brought to you now
For who could forget that you worshipped the light
Who could forget the stench of your lies
So now you shall bleed for your lord Jesus Christ

-----

Dus het lijkt mij inderdaad een mix van religeus satanisme en referenties naar de bijbel. Zeker interessante teksten, inderdaad.

[Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 08-03-2009 23:00]


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-03-2009 0:12 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Funeral Mist citeert inderdaad lustig uit verschillende psalmen, uit de apostolische geloofsbelijdenis, uit de bijbel, enzovoorts.

Het lijkt wel alsof bij deze band het Goede en het Kwade samenvallen in één verschrikkelijk, angstaanjagend Opperwezen.

"Angel, angel, impeccant god of clean
Purify these fields of shame
Purity comes when death is all"

De mens is nietig en volstrekt inferieur, voor eeuwig gedoemd tot lijden ("love me now while I rape your children over and over and over again") -- beide albums van deze band zwelgen daarin, ze vieren het bijna.

Dat is in ieder geval mijn interpretatie. Inderdaad intrigerend.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 09-03-2009 21:54 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik snap eigenlijk niet helemaal hoe mensen deze band niet als 'anti-christelijk' kunnen zien. Je kan het christendom niet beter belachelijk maken en aanvallen dan door letterlijk uit de bijbel te citeren. En dat doet Funeral Mist dus ook. De duistere kant van deze religie belichten, de contradictio's benadrukken.
Neem zo'n nummer als 'In Manus Tuas', het cynisme druipt er af.

"Denk niet dat ik op aarde gekomen ben om vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om u vrede te brengen, maar het zwaard. Ik ben gekomen om de wig te drijven tussen zoon en vader, tussen dochter en moeder en tussen schoondochter en schoonmoeder."


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


R.
Usericon van R.
Posted 09-03-2009 22:27 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Wanneer een religieus sceptisch persoon met een redelijk intellect een album met slechts verwrongen citaten uit de bijbel maakt is het al snel duidelijk dat we hier niet spreken over 'satanisten' maar iemand die het christendom aan het ridiculiseren is.

Althans, zo zie ik het.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-03-2009 23:00 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik ben het toch niet eens met die interpretatie.

Ten eerste omdat ik het niet consistent vind met hun oeuvre (ook kijkend naar "Devilry" bijvoorbeeld).
Ten tweede omdat religie- en specifiek christendom-bashing te simplistisch is voor een band van dit kaliber.

Juist doordat één en ander niet zomaar te duiden is wordt het interessant, een vorm van poëzie.

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast. Misschien is "christendom suxx0rz" het enige dat Watain, Deathspell Omega, Funeral Mist en Ondskapt ons proberen te vertellen. Voorwaar ook een heel erg boeiende boodschap.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 09-03-2009 23:00]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


R.
Usericon van R.
Posted 09-03-2009 23:04 by R. Wijzig reactieProfiel van R.Quote dit bericht

Ik ben altijd van mening dat de types van de bands hierboven slechts de glibberige anus van satan vereren om het choqueer effect. Lijkt me sowieso stug dat er ook maar 'e'en iemand in de hele metal scene bestaat die heilig overtuigd is van deze bijbelse sprookjes.


Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 09-03-2009 23:15 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

Wat betreft dat shockeren ben ik het niet met je eens. Daar zijn het, in mijn ogen, de bands gewoon niet voor.

Er zijn tientallen band, de meerderheid durf ik zelfs te zeggen,in deze stroming van de BM die dit trucje hanteren, dat klopt.
Denk daarbij aan het straatje (oude) Marduk (Fuck me Jesus, etc.) om er maar één van de vele te noemen.

Maar goed, dit zal toch een bron voor eindeloze discussies blijven, iedereen moet het zelf maar zien.

Voor mij persoonlijk voegen de teksten en thematiek van deze bands veel toe aan het totale plaatje, en maken dit dan ook de terechte uitschieters in het genre.

[Dit bericht is gewijzigd door Metalhead22 op 09-03-2009 23:16]


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-04-2009 17:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Misschien moet je het ook niet willen weten wat hun precieze ideeen zijn. Dat ambigue maakt en houdt het interessant en maakt ook dat het echte kunst is. Het zet je aan tot nadenken

My Dying Bride heeft ook van die mooie tegenstrijdigheden her en der. Het wanhopig roepen naar de hulp van een hogere macht versus het absoluut afwijzen van zo'n hogere macht.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 13-04-2009 17:31 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Al wel naar de nieuwe van FM geluisterd?


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 13-04-2009 17:53 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Net nog.

In de zon, buiten. Op 2e Paasdag. Heerlijk.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 17-04-2009 8:14 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Heerlijke sinistere plaat die nieuwste... regelmatig de rillingen over de rug.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-04-2009 12:22 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Wel leuk.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 27-04-2009 14:37 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ik was ook wel benieuwd geworden naar de nieuwe CD nadat ik hier al die reacties had gelezen. En ik moet zeggen: gave CD! Ben helemaal niet zo'n black fan, maar kan dit goed waarderen.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 27-04-2009 14:46 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Mijn favoriet op dit moment. Ik snap alleen het artwork niet... Een fontein van pissende babies, een of ander gek varkentje, drie Roomse jongentjes met een dooie vent. Iemand een idee wat dit alles voor inhoud kan hebben?


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 27-04-2009 14:52 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2009 14:46 schreef Dypfrys het volgende:
Mijn favoriet op dit moment. Ik snap alleen het artwork niet... Een fontein van pissende babies, een of ander gek varkentje, drie Roomse jongentjes met een dooie vent. Iemand een idee wat dit alles voor inhoud kan hebben?


Die drie kinderen zijn de drie herderskinderen van Fatima (van die Mariaverschijning), de pissende babies die jij noemt is volgens mij een klysmafontein en dat varken tja... Het ziet er gewoon ziek uit. Dat zal wel het idee zijn.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 27-04-2009 14:59 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2009 14:52 schreef Count Usher het volgende:
Die drie kinderen zijn de drie herderskinderen van Fatima (van die Mariaverschijning), de pissende babies die jij noemt is volgens mij een klysmafontein en dat varken tja... Het ziet er gewoon ziek uit. Dat zal wel het idee zijn.


Ah dank je voor de verheldering


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 27-04-2009 15:47 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2009 14:52 schreef Count Usher het volgende:
Die drie kinderen zijn de drie herderskinderen van Fatima (van die Mariaverschijning), de pissende babies die jij noemt is volgens mij een klysmafontein en dat varken tja... Het ziet er gewoon ziek uit. Dat zal wel het idee zijn.


Dat varken refereert aan de varkensgriep.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 27-04-2009 16:11 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Wat dan weer een link is naar de obscure Mexicaanse Heavy/Speed metal band Marduk.



When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


blackstar666
Usericon van blackstar666
Posted 04-05-2009 0:05 by blackstar666 Wijzig reactieProfiel van blackstar666Quote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2009 20:41 schreef Count Usher het volgende:
Ik denk dat Mortuus naar de bijbel grijp als inspiratiebron omdat die markt eigenlijk maar weinig aangeboord wordt. Althans niet met een degelijk resultaat. I.p.v. "Hail Satan" en "Death to Jesus" te lopen schreeuwen, gaat ie zijn muze zoeken in bijbelteksten, apocriefe geschriften en secundaire en tertiaire werken van de bijbel. Persoonlijk vind ik dat een stuk interessanter. Zeker omdat je dan ook als lezer/luisteraar op zoek kan gaan naar de historiciteit van de teksten. En inderdaad, het geheel krijgt een sacrale sfeer op die manier. Me likes.


Maar wat maakt de teksten dan interessant? Ikzelf heb compleet niks met teksten en lees ze eigenlijk nooit. Ik snap dat teksten wel enigszins nodig zijn bij een album en dat hail satan roepen a la dark funeral redelijk stompzinnig overkomt. Vaak krijg je dan quasi-poetische teksten met niet-lopende zinnen en niet op elkaar aansluitende woorden waarbij zoveel mogelijk vaagheid gecreëerd wordt. Deze kerel verdiept zich dan in bijbelse geschriften en maakt er dan wat van, dus dan is dat misschien wel een pluspunt omdat hij afwijkt van de standaard satan-worship, maar is het ook een pluspunt puur om de inhoud van de tekst? Daar zet ik zelf mijn behoorlijke twijfels bij, maar uiteraard is dat mijn mening. Ik vind zelf altijd dat de muziek het werk doet, en als er ergens achteraf iets van een onderwerp met duistere kanten achter zit dan is dat prima, maar het zal me verder weinig interesseren. Iemand mee eens?



Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen