IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Auteur:
Topic : Funeral Mist Vorige pagina | Volgende pagina
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 21-03-2011 16:21 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Salvation is stukken donkerder en bruter dan het veel te saaie Maranatha. Ze hoefden van mij echt niet de Watain-kant op te gaan. Lang geleden dat ik nog eens iets uit deze hoek beluisterd heb eigenlijk.

[Typisch dat ik hier weer moet reageren net nadat er een -core term valt...]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-03-2011 16:28 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Maranatha saai? Er gebeurd juist verschrikkelijk veel op die plaat.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 21-03-2011 16:34 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2011 16:20 schreef spectre het volgende:
Ja het geluid voor de plaat is ok, ik kan er echter niet lang naar luisteren. Toen had ik wel even de impact te pakken van die plaat maar ik draai het echt niet meer. Salvation idem trouwens
Ik snap het. Ik vond Salvation ook vet toen hij uitkwam, maar ik draai hem bijna nooit meer. Maranatha nog wel eens.
quote:
Op 21 maart 2011 16:21 schreef BenKnuckles het volgende:
Salvation is stukken donkerder en bruter dan het veel te saaie Maranatha. Ze hoefden van mij echt niet de Watain-kant op te gaan. Lang geleden dat ik nog eens iets uit deze hoek beluisterd heb eigenlijk.

[Typisch dat ik hier weer moet reageren net nadat er een -core term valt...]
Donkerder niet, bruter misschien wel, ja. En dat staat mij wat tegen. ik hou meer van de afwisseling van Maranatha. Van Salvation word ik moe na een halfuur, plaat duurt gewoon te lang. Niks mis met core, maar een album van meer dan een uur is te veel. Watainkant snap ik even niet, dit is toch iets anders.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 21-03-2011 16:37 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2011 16:34 schreef bokaj het volgende:
Donkerder niet, bruter misschien wel, ja. En dat staat mij wat tegen. ik hou meer van de afwisseling van Maranatha. Van Salvation word ik moe na een halfuur, plaat duurt gewoon te lang. Niks mis met core, maar een album van meer dan een uur is te veel. Watainkant snap ik even niet, dit is toch iets anders.


Het eerste wat ik dacht toen ik Maranatha hoorde, was "Wow, Sworn to the Dark".

quote:
Op 21 maart 2011 16:28 schreef kwelgeest het volgende:
Maranatha saai? Er gebeurd juist verschrikkelijk veel op die plaat.


Dat klopt zeker ja, maar het pakt me juist niet zo hard aan als Salvation dat deed. Salvation is een pak minder 'technisch', maar straalt zo veel meer kracht uit dan zijn opvolger.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 21-03-2011 16:37]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 21-03-2011 16:59 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2011 16:37 schreef BenKnuckles het volgende:
Het eerste wat ik dacht toen ik Maranatha hoorde, was "Wow, Sworn to the Dark".
Ik snap het nog steeds niet, maar misschien is het hetzelfde als dat ik in veel math/deathcore bands Meshuggah hoor, tot verontwaardiging van Argh overigens.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2011 16:59 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2011 16:37 schreef BenKnuckles het volgende:
Het eerste wat ik dacht toen ik Maranatha hoorde, was "Wow, Sworn to the Dark".



Sorry, maar... damn. Sworn to the Dark vind ik leuk, hoor, maar dat is makkelijke meeschreeuwblack. Maranatha is dan toch echt een stuk doordachter, en komt op mij op mij echt over alsof het een christelijke religieuze uiting gone wrong is.

En hoewel Maranatha inderdaad minder duister (/kwaadaardig) is dan Salvation, is dat vooral omdat het minder rechttoe/rechtaan is en juist wel weer verwrongener, gestoorder, religieuzer en al met al pakkender. Ik vind het daarom uiteindelijk toch een overtuigendere plaat.


Quis moderabat ipsos moderatores?


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-03-2011 17:02 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Maranatha is gewoon verschrikkelijk goed. Hoewel de nummers bondiger, minder episch, meer 'songs' zijn dan bij Salvation, zit er veel meer in. Alles klopt aan dat album. Alle samples en intermezzo's etc. kloppen bij het geheel en ondersteunen de muziek.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 21-03-2011 17:06 by Mottighaerd Wijzig reactieProfiel van MottighaerdQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/flepmelg

Maranatha
Meer van zuks voor het nieuwe album graag!

[Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 21-03-2011 17:06]


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


Silence
Usericon van Silence
Posted 21-03-2011 17:07 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik vind zowel Salvation als Maranatha erg gaaf. Maranatha vind ik net iets beter door de toevoeging van de intermezzo's e.d. Dat draagt in mijn ogen veel (positiefs) bij aan de sfeer op die plaat.


Inverted Church
Usericon van Inverted Church
Posted 21-03-2011 17:08 by Inverted Church Wijzig reactieProfiel van Inverted ChurchQuote dit berichthttp://terzijdehorde.blogspot.com

quote:
Op 21 maart 2011 16:59 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Sorry, maar... damn. Sworn to the Dark vind ik leuk, hoor, maar dat is makkelijke meeschreeuwblack. Maranatha is dan toch echt een stuk doordachter, en komt op mij op mij echt over alsof het een christelijke religieuze uiting gone wrong is.

En hoewel Maranatha inderdaad minder duister (/kwaadaardig) is dan Salvation, is dat vooral omdat het minder rechttoe/rechtaan is en juist wel weer verwrongener, gestoorder, religieuzer en al met al pakkender. Ik vind het daarom uiteindelijk toch een overtuigendere plaat.


+1 op alles. Marantha was voor mij een van de meest indrukwekkende platen van 2009.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 21-03-2011 17:10 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2011 16:59 schreef Ascendant Grotesque het volgende:


Sorry, maar... damn. Sworn to the Dark vind ik leuk, hoor, maar dat is makkelijke meeschreeuwblack. Maranatha is dan toch echt een stuk doordachter, en komt op mij op mij echt over alsof het een christelijke religieuze uiting gone wrong is.

En hoewel Maranatha inderdaad minder duister (/kwaadaardig) is dan Salvation, is dat vooral omdat het minder rechttoe/rechtaan is en juist wel weer verwrongener, gestoorder, religieuzer en al met al pakkender. Ik vind het daarom uiteindelijk toch een overtuigendere plaat.


Hehe, en dat zijn net de redenen waarom ik Salvation beter vind

Natuurlijk is de vergelijking die ik (toentertijd) trok met Sworn to the Dark veel te kort door de bocht, maar het was wel iets dat in me opkwam toen ik Maranatha hoorde. En laat dat nu net de richting zijn waar ik niets mee had toen.

Ik spreek nu inmiddels ook wel over twee jaar geleden, toen Maranatha net uitkwam. Ik heb sindsdien nog maar bitter weinig black metal gehoord, dus ik ga niet pretenderen alles over het genre te weten. Er zijn interessantere genres te vinden.

Al luisterde ik ook niet veel meer black dan 1349 (Hellfire), Gorgoroth (Under the Sign of Hell), Funeral Mist (Salvation) en een handvol andere bands. Shining hoorde er ook nog bij, maar dat was wat buiten mijn normale doen. Nogal een beperkt kader

Shit, vanavond Salvation nog eens opleggen en zien wat ik er nu van denk. [/mijmel]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2011 17:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2011 17:10 schreef BenKnuckles het volgende:
Al luisterde ik ook niet veel meer black dan 1349 (Hellfire), Gorgoroth (Under the Sign of Hell), Funeral Mist (Salvation) en een handvol andere bands. Shining hoorde er ook nog bij, maar dat was wat buiten mijn normale doen. Nogal een beperkt kader

Wel veel doorraasblack, daar hoort Salvation wel meer bij dan Maranatha, ja. Die vergelijking met Sworn to the Dark laten we verder maar vergeten, dus
quote:
Shit, vanavond Salvation nog eens opleggen en zien wat ik er nu van denk. [/mijmel]

Doe dan Maranatha


Quis moderabat ipsos moderatores?


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 21-03-2011 17:16 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2011 17:13 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wel veel doorraasblack, daar hoort Salvation wel meer bij dan Maranatha, ja. Die vergelijking met Sworn to the Dark laten we verder maar vergeten, dus


Yep, dat dus. Die doorraasblack wist imo een veel betere sfeer neer te zetten dan het verwrongen, meer doordachte gedoe.

quote:
Doe dan Maranatha


En dan hier openlijk komen toegeven dat ik van gedachten veranderd ben? Ho maar.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-03-2011 17:17 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2011 17:16 schreef BenKnuckles het volgende:
Yep, dat dus. Die doorraasblack wist imo een veel betere sfeer neer te zetten dan het verwrongen, meer doordachte gedoe.

Punt is dat 1349 en die Gorgoroth-plaat juist geen sfeer hebben. Death Metal in een black metaljasje.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 21-03-2011 17:22 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2011 17:17 schreef kwelgeest het volgende: Death Metal in een black metaljasje.
Under the sign of hell, death metal?


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 21-03-2011 17:24 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2011 17:17 schreef kwelgeest het volgende:
Punt is dat 1349 en die Gorgoroth-plaat juist geen sfeer hebben. Death Metal in een black metaljasje.


Voor jou is dat een geldig argument om een plaat slecht te vinden.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 21-03-2011 17:24 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2011 17:22 schreef bokaj het volgende:
Under the sign of hell, death metal?
Qua Gorgoroth vergis ik mij een schijf of twee/drie.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2011 17:26 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2011 17:17 schreef kwelgeest het volgende:
Punt is dat 1349 en die Gorgoroth-plaat juist geen sfeer hebben. Death Metal in een black metaljasje.

Wel weer sfeervoller dan Sworn to the Dark, vind ik dan.

1349 - Hellfire vind ik wel echt gaaf, maar die is 'slechts' kwaadaardig omdat het reteagressief is, terwijl Maranatha een veel beangstigendere vorm van kwaadaardigheid laat zien; van een wezen/entiteit wat overtuigd is van zichzelf, maar wel totaal verknipt en daarom vol overgave de meest waanzinnige shit uithaalt.

Ohja, wat betreft doorrazen. Salvation raast meer door, als in dat het gewoon langer op hetzelfde tempo doorhakt. Maranatha haalt die tempo's volgens mij ook wel, maar varieert dat meer. In dit geval levert dat (al met al) voor mij een betere plaat.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-06-2018 20:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-06-2018 21:16 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht



Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 09-06-2018 21:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-06-2018 13:01 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Holy shit!


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 11-06-2018 9:13 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Mooi verjaardagscadeau! MZ 412 had recent ook al een album genaamd Hekatomb. Gezien het intro van Marduk bij een optreden (Conquer the Throne van MZ 412) zal dat geen toeval zijn dat Funeral Mist op die naam gekomen is.


Hafgufa


Northward
Usericon van Northward
Posted 11-06-2018 23:48 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Onverwachts! Siked!


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 12-06-2018 9:15 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Gisteren in pre-order gezet.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Dit topic is 11 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen