IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Auteur:
Topic : de dag dat de fosiele brandstoffen op zijn.. Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-09-2003 16:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2003 16:39 schreef Phriar het volgende:
Er zijn genoeg alternatieven maar de reden dat die niet op de makrt zijn is simpel, weinig dingen in deze wereld zijn het middelpunt van zoveel economische en politieke belangen als olie.

Als de olie verwerkende en winnende bedrijven toe zouden staan dat de alternatieven die veel beter, efficienter, goedkoper etc. op de makrt kwamen zouden ze hun eigen graf graven.

Op het moment dat alle olie werkelijk op is komt de wereld erachter dat de oliebedrijven allang talloze alternatieven verder ontwikkeld hebben, klaar voor gebruik.

Dus de wereld zal naar alle waarschijnlijkheid zo gigantisch vervuild worden zodat iedere stad stikt van de smog, en DAN PAS gaan ze schone energiebronnen gebruiken puur vanwege economische en politieke belangen op dit moment.


Heb jij zonnecellen op je dak?
Spaarlampen in je lampen?


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 10-09-2003 16:41 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

de dag dat fossiele brandstoffen op zijn..... gaan we gewoon allemaal op de fiets!!


I Find That I Am Not There...


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-09-2003 16:43 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

spaarlampen : check

Zonnepanelen (simpel rijtjeshuis, en woon met me ouders dus wat dat betreft...)

Zie niet zo goed in wat het hier mee te maken heeft maar aangezien je jezelf al langer hebt gedoopt tot antihippie kan ik het wel begrijpen.

En nee, ik gooi nooit papier op de grond of naast de prullebak...

is dat ook belangrijk in deze discussie?



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-09-2003 16:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nha wat ik wilde aanduiden is dat veel mensen moord en brand schreeuwen, maar dat ze zelf er net zo hard aan mee werken, iedereen eigenlijk wel.

Ook ik, ik probeer het binne de perken te houden, met ook spaarlampen, opletten met energieverbruik, groene stroom.

Auto heb ik nodig voor mijn werk, en een zonnecel komt zodra ik een huis heb gekocht.



Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-09-2003 16:46 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

ben je toch een beetje hippie


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-09-2003 16:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nietes, ik was mezelf


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-09-2003 16:48 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

dat zeggen alle hippies


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-09-2003 16:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik rook geen pond wiet per dag, ik rook helemaal niet oveirgens, dus kan ik geen hippie zijn.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-09-2003 16:50 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

nu neem je aan dat alle hippies een pond wiet per dag roken, en das ook nie waar natuurlijk

t'is maar un onsje


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


carnal forge
Usericon van carnal forge
Posted 10-09-2003 16:51 by carnal forge Wijzig reactieProfiel van carnal forgeQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/necrobutcher

de dag dat die olie zooi op is hebben we altijd nog de nuclear kroam, autos lopen dan allang op waterstof, en ze zijn ook bezig met kernfusie! no problem!



JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 10-09-2003 16:52 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2003 16:39 schreef helmet het volgende:
Het enige bekende niet menselijke ras hier op aarde dat oorlogen en veroordelingen (executies) kent en jij bent er nog van overtuigd dat ze niet denken? Misschien niet op eenzelfde niveau als de mens, maar ik bespeur hier toch een vorm van verregaande intelligentie.


Ik denk dat jij noch ik hier over kunnen praten gezien alle informatie waarschijnlijk via Discovery is opgedaan.

Maar je hebt helemaal gelijk hoor. Je ontkrachte mijn punt volkomen door mieren er bij te betrekken.


this user is dead


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-09-2003 17:36 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Zonnecollectoren en windmolens zijn wel cool (ik neig er ook naar) maar het probleem is dat het enorme productie- en reparatiekosten met zich meebrengt.
Bij zonnecollectoren weet ik het niet zeker, maar bij windmolens wel: het duurt een jaar of twintig voordat de energie die bespaard is met zo'n windmolen opweegt tegen de energie die het kost om zo'n ding neer te zetten.

Veel gaan er echter al stuk vòòr die tijd. Windmolens zijn dus eigenlijk een behoorlijke belasting voor het milieu (oftewel, er zijn betere molens nodig, maar die zijn er niet).

Het is heel goed mogelijk dat een molen zelfs vervangen dient te worden voordat hij voor het milieu iets oplevert.
Voor zonnecollectoren weet ik dit niet, maar ik kan me voorstellen dat het jaren duurt voordat de negatieve effecten op het milieu van vervaardiging van die dingen gecompenseerd zijn door de milieuvriendelijke vorm van energiewinning.
Ik vind dat best een heikel punt.


natassja
Usericon van natassja
Posted 10-09-2003 18:06 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

op die dag leven nog maar weinig mensen die er nu zijn
dus wathever


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-09-2003 18:08 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-09-2003 18:21 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Windmolens hebben al stukken meer rendement als zonnecollectoren (hooguit 30%) en in iedere achtertuin kan wel een kleine windmolen. Er zijn ook al "windmolens" onder water. Maar met de meeste alternative energie bronnen word niet goed omgegaan. Waarom moet er zo'n grote paal onder die windmolens zet ze op flats enzo. En de olie maatschappijen werken heel erg tegen.

wel heerschend id van die wegzonnecollectoren


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 10-09-2003 18:33 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Binnen 50 jaar zeg je? De kans dat ik 71 wordt is toch vrijwel nihil, dus mij laat het in feite volkomen onverschillig


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-09-2003 19:09 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2003 18:21 schreef ElitE het volgende:
Windmolens hebben al stukken meer rendement als zonnecollectoren (hooguit 30%) en in iedere achtertuin kan wel een kleine windmolen. Er zijn ook al "windmolens" onder water. Maar met de meeste alternative energie bronnen word niet goed omgegaan. Waarom moet er zo'n grote paal onder die windmolens zet ze op flats enzo. En de olie maatschappijen werken heel erg tegen.

Denk ook niet dat er al te veel mensen een windmolen in hun tuin willen hebben eigenlijk


Hmm dat van die door bacterie aangedreven batterij is heel helemaal geen nieuwe uitvinding:
http://www.abc.net.au/science/news/stories/s120095.htm

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 10-09-2003 19:13]


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 10-09-2003 19:15 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Probleem met windmolens is dat er op zowat iedere paar meter op de aardbol eentje moet staan om dezelfde capaciteit als nu te kunnen behalen met conventionele centrales.

[Dit bericht is gewijzigd door bazzio op 10-09-2003 19:16]


Bazzio Attacks!!!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-09-2003 19:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Sja.. Momenteel is het dillema met bijv. motoren die op waterstof lopen dat het maken van die waterstof veel vuile energie kost waardoor er alsnog vervuild wordt. Pas als ook de winning van waterstof schoon is, bijv. elektrolyse door groene stroom te gebruiken, is er geen uitstoot.

De winningscentrale kan dan alsnog met door "vuile" energie besmette middelen gebouwd zijn, bijv. een vorkheftruck die op diesel loopt, de vrachtwagens die de bakstenen hebben gebracht die op diesel rijden, de bakstenen die gemaakt zijn in een met conventionele middelen gestookte oven etc. Maar daar gaat het niet om, het moet ERGENS beginnen toch?

Betreffende alternatieve energiebronnen: logisch dat het rendement van bijv. die windturbines nog laag is; er wordt amper in geïnvesteerd. Geen gesubsidiëerd onderzoek betekent weinig vooruitgang.

Pas als er meer vraag naar die dingen komt (en het dus aantrekkelijk wordt voor investeerders in die dingen te investeren) zullen er efficiëntere turbines komen. Van mij mag dat overheidshalve aangemoedigd worden!

*check*

Op het nieuws nu een item over de waterstofbussen die in A'dam zullen gaan rijden. "Levensgevaarlijk" volgens de deskundigen.. Rijdende fragmentatiebommen..

Waarom zo'n initiatief de kop indrukken, in plaats van meer onderzoek te doen naar een veilige exploitatie van die dingen..

Fucking olie-industrie



Verder: vinden jullie het ook belachelijk dat bepaalde mileuorganisaties de plaatsing van windturbines aanvechten i.v.m. "landschapvervuiling"??

Het is ook nooit goed heh Ik begrijp er niets van iig..

Alternatieve energiebronnen zijn er trouwens genoeg:
-motoren die op bio-gas lopen, grootschalige exploitatie heeft vermindering van de methaan-uitstoot tot gevolg. Dit is trouwens wel "vuile" verbranding.

-getijde-turbines die dus op de eb-vloed werken. Iig in Frankrijk al geëxploiteerd. Langs grote delen van de kust (en zelf in de zee) kunnen installaties geplaatst worden die op de getijden werken. Door de waterverplaatsing worden turbines aangedreven die elektriciteit opwekken.

-elektriciteit opwekken met behulp van de warmte uit asfalt. Deze warmte kan ook gebruikt worden om water te verwarmen voor verwarming.

-De kassen in het groene hart bedekken met zonnecellen en water-warmtewisselaars. Stralingswarmte wordt benut en de lichtvervuiling neemt af.

Et cetera.. Het is zo makkelijk, maar er moet in geïnvesteerd worden.

Dat het kan bewijst Finland (meen ik), 95 procent van alle opgewekte energie in dat land is groen. Energie kost er dan ook geen fuck.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-09-2003 19:57 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Oh mensen .. de CO2 vervuiling is overigens ZWAAR overdreven ...

U mag gokken hoeveel procent van e lucht uit CO2 bestaat


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-09-2003 20:08 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

0.03 procent..


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-09-2003 20:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Juist, 0,034% om precies te zijn.

Zoveel schade doet die hele stof dus niet (Bron: zin en onzin van het milieu)

Ozongat is trouwens ook zoiets wat overdreven is .. ozongat zit daar omdat de zon daar geen krach heeft en daar dus geen ozon gemaakt kan worden uit zuurstof.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-09-2003 20:20 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Temperatuurschommeling in ons klimaat zijn zelf niet meer dan normaal.. De Aarde beweegt nu eenmaal..


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 10-09-2003 20:24 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2003 20:15 schreef Jenje het volgende:
Juist, 0,034% om precies te zijn.

Zoveel schade doet die hele stof dus niet (Bron: zin en onzin van het milieu)

Ozongat is trouwens ook zoiets wat overdreven is .. ozongat zit daar omdat de zon daar geen krach heeft en daar dus geen ozon gemaakt kan worden uit zuurstof.


Oei oei oei. Wat een gevaarlijke uitspraken van een leek gebaseerd op een enkel boekje... no offence, maar dat kun je gewoon niet maken he.


this user is dead


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 10-09-2003 20:28 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2003 20:24 schreef JFrost het volgende:
Oei oei oei. Wat een gevaarlijke uitspraken van een leek gebaseerd op een enkel boekje... no offence, maar dat kun je gewoon niet maken he.


dude.. je bent sarcastisch neem ik aan?

anders ben je wel erg dom..


Dit topic is 8 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen