IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Relatie Vorige pagina | Volgende pagina
VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 18-03-2009 17:12 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 18 maart 2009 17:03 schreef Immortella het volgende:
Jezus, Vode, je bent toch wat? 20, 21?

Net of je dan geen volwassen/serieuze relatie kan hebben. Die had ik op m'n 20e al 3 jaar, met dezelfde persoon als waar ik nu mee samenwoon .


Dat was sarcastisch/ironisch/hoe je het ook wilt noemen... Ben ik volledig met je eens dat dat kan, ik merk ook een duidelijk verschil met de relaties die ik vroeger had en nu.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2009 17:15 by Snaack Profiel van Snaack

Jezus, wat een bekrompen gereformeerd gezeik, als zij zich daar nou prima bij voelt en haar vriend ook moeten ze dat toch lekker zelf weten?

Een open relatie heeft niets met (on)volwassenheid te maken, er zijn stellen zat die zo oud worden met elkaar.

En ik begrijp ook wel waarom.. Ook als je een serieuze relatie hebt kun je gevoelens voor anderen hebben (dat lijkt me doodnormaal).

Juist als je die gevoelens onderdrukt kan de begeerte groeien, als je die gevoelens in een open relatie kunt verkennen, niet.

En dan nog.. Je kunt altijd iemand tegenkomen die nog leuker, liever, geiler, wat dan ook is.

Monogamie is een eufemisme voor het onderdrukken van de menselijke natuur, ingeprogrammeerde evolutionaire processen die voor 1 ding zorgen: vergroten van de overlevingskansen van je eigen bloed.

Waarmee ik niet tegen monogamie wil pleiten, maar het is, biologisch gezien, eigenlijk wel erg vreemd.


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 18-03-2009 17:18 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Snaack, dankjewel, je legt het op die manier uit wat mij niet lukt.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2009 17:21 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 maart 2009 17:18 schreef VodeVilicious het volgende:
Snaack, dankjewel, je legt het op die manier uit wat mij niet lukt.




Wat mij ook bevreemd is dat er een taboe rust op het uitspreken van. Alsof ik mijn zorgvuldig opgebouwde relatie weg ga gooien omdat ik toevallig een stijf piemeltje van een ander meisje krijg?

Het is juist heerlijk als je ook dat in een relatie uit kunt spreken. Bevrijdend. Het maakt je relatie juist sterker omdat je daarmee bevestigd bij je partner te willen blijven. "Ik vind haar dan wel leuk, maar jij bent het allerleukst!"


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 18-03-2009 17:23 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Jullie zijn gewoon een stelletje hippies. :')


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 18-03-2009 17:23 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 18 maart 2009 17:21 schreef Snaack het volgende:


Wat mij ook bevreemd is dat er een taboe rust op het uitspreken van. Alsof ik mijn zorgvuldig opgebouwde relatie weg ga gooien omdat ik toevallig een stijf piemeltje van een ander meisje krijg?

Het is juist heerlijk als je ook dat in een relatie uit kunt spreken. Bevrijdend. Het maakt je relatie juist sterker omdat je daarmee bevestigd bij je partner te willen blijven. "Ik vind haar dan wel leuk, maar jij bent het allerleukst!"


Ja, precies. Je begrijpt het helemaal! Het geeft imho een hele toevoeging aan je relatie als je het zorgvuldig aanpakt en eerlijk naar elkaar blijft. Liefde is er om te delen


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-03-2009 17:24 by Snaack Profiel van Snaack

quote:
Op 18 maart 2009 17:23 schreef WhiteRider het volgende:
Jullie zijn gewoon een stelletje hippies. :')


Nee, jullie zijn een stel bange, bekrompen boeren. Als we dan toch aan het generaliseren zijn, aap


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 18-03-2009 17:56 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

Het feit dat dit soort dingen raar worden gevonden is ook alleen omdat we door onze cultuur geprogrammeerd zijn om de volledig monogame relatie als het ideaal te zien. Hiervan loskomen en daar mee durven experimenteren vergt toch een bepaalde geestelijke inspanning om die opgelegde sociale conventies te ontstijgen en ook om tegen je eigen geprogrammeerde reflexen met betrekking tot relaties in te gaan. Het is misschien niet altijd handig en je zult er vast een keer mee op je bek gaan, maar ik vind het wel een mooie exercitie. Je leert ook erg veel van jezelf en wat je eigenlijk van anderen kunt verwachten binnen relaties.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 18-03-2009 17:56 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Neuken ?

Denk dat Snaack het uitstekend verwoord heeft. Ik vraag me af of ik me er zelf bij op m'n gemak zou voelen, waarschijnlijk niet. Maar dat zegt dan meer over mij.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 18-03-2009 18:02 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Ach, als het niet je ding is gewoon niet doen. Supervet als je een monogame relatie kan onderhouden zonder te liegen en te bedriegen achter de rug van je partner. Ik zie een open relatie/polygame relaties niet beter/mooier als een monogame. Het is gewoon ontzettend verschillend en je kan er evengoed een zootje van maken als een monogame.
Waardoor ik het ook wel snap dat veel mensen een verkeerd beeld hebben van een open relatie, heb er ook heel veel mensen misbruik van zien maken en heel veel mensen gekwetst mee zien worden...

Je stelt je kwetsbaar op in een open relatie maar als jij en je partner het goed menen en het juist aanpakken krijg je er heel veel voor terug.

[Dit bericht is gewijzigd door VodeVilicious op 18-03-2009 18:03]


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 18-03-2009 18:04 by Illusione (Speciaal lid) Profiel van Illusione

Ik heb al moeite genoeg met een relatie, laat staan een open relatie.

Hoe ver gaan jullie in dat verhaal dan ? In de categorie 'Zeg, raad eens wie IK gisteren in m'n bed had ?', of is dat wat extreem ?


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 18-03-2009 18:14 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

Hahaha, zo ver gaat het bij ons niet

Goh, vanaf het begin waren we het er al over eens dat we elkaar niet wilden beperken in het houden van mensen, en zoenen vonden we ook ok. Een open relatie wilden we pas als we overtuigd waren dat onze relatie dat aan kon, dus nu na anderhalf jaar besloten dat we het wel kunnen.

En dat gaat dan meestal zo in z'n werk dat we dat eerst van te voren bespreken, of we er ons allebei wel relax bij voelen, zo niet gaat het gewoon niet door. Als iemand opeens in een situatie beland waar we het niet van te voren hadden besproken bellen we even en beslissen we dan.

Meestal vinden we het altijd prima, ik vertrouw hem en hij vetrouwt mij dan we niet in situaties terecht komen dat we met iemand in bed belanden die een gevaar is voor onze relatie.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo, haha.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Jan-Willem
Duister Heerschap
Usericon van Jan-Willem
Posted 18-03-2009 19:09 by Jan-Willem Profiel van Jan-Willem

Respect dat jullie op zo'n manier met elkaar leven.

En dat het werkt voor jou. Bedoel dat je al eerder open relaties hebt gehad en dat die uiteindelijk niet werkte is niet zo spannend er zijn honderden zo niet duizenden relaties die kapot gaan, huwelijke die vergaan om wat voor reden dan ook.

Het belangrijkste is dat jij doet waar jij je prettig bij voelt. De rest is niet/minder belangrijk.




Silence
Usericon van Silence
Posted 18-03-2009 19:12 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 18 maart 2009 15:05 schreef VodeVilicious het volgende:
Zo, even nog reactie op 3 pagina's terug ofzo.

Onze definitie van open gaan. Dat we in overleg en in alle eerlijkheid het bespreken als we graag met iemand anders een keertje willen vozen, zolang deze persoon geen gevaar voor de relatie is en we ons er beide relaxt bij voelen dat het gebeurt, anders gebeurt er helemaal niks.


wowowow.
Jij wilt zeggen dat het niet steekt als jouw "vriend" zegt; goh.. met haar wil ik wel een keertje flink los gaan.... (edit voor/dankzij Hagal):'en dat hij dat dan ook daadwerkelijk doet' en toch de vraag, word je nooit jaloers??

Ik zou m'n vriend voor geen goud met iemand willen delen, en moet er zelf ook niet aan denken om daadwerkelijk iets met iemand anders uit te spoken. Daarvoor ben ik veels te gek op hem..

mmz, vreemd, open relatie's nooit begrepen, en hoop dat ik het ook nooit ga begrijpen..

edit: ow lees nu pas je latere reacties, maar uhm.. ja.. nee, begrijp het nog steeds niet

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 18-03-2009 19:57]


Mottighaerd
Yarp
Usericon van Mottighaerd
Posted 18-03-2009 19:30 by Mottighaerd Profiel van Mottighaerdhttp://www.last.fm/user/flepmelg

Ik vind het juist knap dat Vode voor zo'n relatie kiest. Wat Zelthor ook al zei is het iets wat vanuit de maatschappij gezien haast als verwerpelijk wordt afgebeeld. Maar als het voor haar nou goed voelt, en voor haar vriend ook, wat is het probleem dan?
Ik neem aan dat ze er uitgebreid over hebben gesproken en als 1 van de 2 het niet ziet zitten gaat het ook niet door, zoals ze al zei. Dat is echt niet over 1 nacht ijs gegaan.

Anyhoe: Ben blij voor je meid!
Ik zou het niet kunnen, dat weet ik zeker, maar raar vind ik het ook niet.


[Edit: Crap, namen verwisseld]


[Dit bericht is gewijzigd door Mottighaerd op 18-03-2009 19:31]


Due to recent budget cuts and the continued decline of the economy, please note that The Light at the End of the Tunnel has been turned off.


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 18-03-2009 19:31 by El Chulo Profiel van El Chulo

quote:
Op 18 maart 2009 18:14 schreef VodeVilicious het volgende:
Hahaha, zo ver gaat het bij ons niet

Goh, vanaf het begin waren we het er al over eens dat we elkaar niet wilden beperken in het houden van mensen, en zoenen vonden we ook ok. Een open relatie wilden we pas als we overtuigd waren dat onze relatie dat aan kon, dus nu na anderhalf jaar besloten dat we het wel kunnen.

En dat gaat dan meestal zo in z'n werk dat we dat eerst van te voren bespreken, of we er ons allebei wel relax bij voelen, zo niet gaat het gewoon niet door. Als iemand opeens in een situatie beland waar we het niet van te voren hadden besproken bellen we even en beslissen we dan.

Meestal vinden we het altijd prima, ik vertrouw hem en hij vetrouwt mij dan we niet in situaties terecht komen dat we met iemand in bed belanden die een gevaar is voor onze relatie.

Hoop dat het een beetje duidelijk is zo, haha.

Heel duidelijk en niks mis mee!
Als nou zou blijken dat de 1 bijna nooit succes bij het andere geslacht heeft en de ander juist heel vaak, leidt dat niet tot scheve gezichten? Of gaat dat bij jullie gelijk op?


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-03-2009 19:33 by Silence Profiel van Silence

begrijp me niet verkeerd, want ik vind het niet zozeer iets negatiefs of slechts. Ik kan me alleen niet voorstellen waarom je je geliefde met andere wilt/kunt delen.

Ik snap wel dat je naar iemand anders kan verlangen. Maar m'n partner met een ander is iets dat ik me niet voor wil stellen. Jaloezie zou voor mij dan waarschijnlijk de relatie verpesten.


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 18-03-2009 19:46 by Immortella Profiel van Immortella

quote:
Op 18 maart 2009 17:12 schreef VodeVilicious het volgende:
Dat was sarcastisch/ironisch/hoe je het ook wilt noemen... Ben ik volledig met je eens dat dat kan, ik merk ook een duidelijk verschil met de relaties die ik vroeger had en nu.


Ik reageerde niet op jouw sarcasme hoor, ik reageerde meer op mensen die vinden dat jij vanwege je leeftijd geen serieuze relatie zou kunnen hebben. Ik denk dat je op je 20e/21e zeer zeker een volwassen relatie kan hebben.

Verder, na het lezen van onderstaande reacties, ook van jouzelf, respect! Ik vind het heel knap/volwassen dat je zoiets aankan.
Ikzelf ben er ten eerste (heel oppervlakkig) te jaloers voor aangelegd, ik zou het niet kunnen harden wanneer mijn vriend het bed met een ander deelt. Het zou me ook onzeker en bang maken, want wat als hij haar leuker vindt?? Dat kan uiteraard altijd gebeuren, maar om even in Snaack's woorden te spreken: Ik denk te 'gereformeerd' om dat soort intimiteit met meerdere mensen te delen of om mijn vriend dat met meerdere mensen te laten delen.


..."Hate can only create more hate"...


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 18-03-2009 19:53 by Hagal Profiel van Hagal

quote:
Op 18 maart 2009 19:12 schreef Silence het volgende:
wowowow.
Jij wilt zeggen dat het niet steekt als jouw "vriend" zegt; goh.. met haar wil ik wel een keertje flink los gaan....



mijn vriend roept dat regelmatig en ik zeg hem het ook als ik een lekkere vent zie, doen is wat anders. dus dat hoeft echt niet te steken


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-03-2009 19:54 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 18 maart 2009 19:53 schreef Hagal het volgende:
mijn vriend roept dat regelmatig en ik zeg hem het ook als ik een lekkere vent zie, doen is wat anders. dus dat hoeft echt niet te steken

nee het gaat mij ook om het "doen" gedeelte Dat ie het roept, okay. maar dat jij zegt; ok, ga d'r maar op af!
is wat anders


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 18-03-2009 19:55 by Hagal Profiel van Hagal

quote:
Op 18 maart 2009 19:54 schreef Silence het volgende:
nee het gaat mij ook om het "doen" gedeelte Dat ie het roept, okay. maar dat jij zegt; ok, ga d'r maar op af!
is wat anders


ok, dan snap ik het, er staat 'zegt' dus ik denk; wow das wel erg jaloers :p


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Silence
Usericon van Silence
Posted 18-03-2009 19:58 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 18 maart 2009 19:55 schreef Hagal het volgende:
ok, dan snap ik het, er staat 'zegt' dus ik denk; wow das wel erg jaloers :p

ben best een beetje jaloers, en wil na zo'n opmerking wel graag horen dat ik veeeeel leuker ben


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 18-03-2009 20:06 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 18 maart 2009 19:31 schreef El Chulo het volgende:
Heel duidelijk en niks mis mee!
Als nou zou blijken dat de 1 bijna nooit succes bij het andere geslacht heeft en de ander juist heel vaak, leidt dat niet tot scheve gezichten? Of gaat dat bij jullie gelijk op?


Nee hoor, dat leid niet tot problemen, jaloezie is gewoon nergens voor nodig imho...

Rest: dankjewel voor de toffe reacties Ik wist niet goed of ik het hier wel neer moest zetten maar word toch beter op gereageerd dan ik had gedacht.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


WMP
Usericon van WMP
Posted 18-03-2009 20:06 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 18 maart 2009 17:15 schreef Snaack het volgende:
Waarmee ik niet tegen monogamie wil pleiten, maar het is, biologisch gezien, eigenlijk wel erg vreemd.


Hou 's op met dat pseudo-biologisch geneuzel. Genoeg dieren in het wild die levenslang monogaam zijn (waaronder verschillende eenden- en zwanensoorten, dolfijnen, sommige apensoorten). Of zijn deze beesten dan allemaal stiekem gereformeerd en niet-natuurlijk bezig?


VodeVilicious
kudthippie
Usericon van VodeVilicious
Posted 18-03-2009 20:09 by VodeVilicious Profiel van VodeVilicious

quote:
Op 18 maart 2009 19:12 schreef Silence het volgende:
wowowow.
Jij wilt zeggen dat het niet steekt als jouw "vriend" zegt; goh.. met haar wil ik wel een keertje flink los gaan.... (edit voor/dankzij Hagal):'en dat hij dat dan ook daadwerkelijk doet' en toch de vraag, word je nooit jaloers??


Ik zou pas jaloers worden als hij zou zeggen "Hey met die chick kan ik veel beter praten dan met jou en daar voel ik me veel relaxter bij". Dan zou ik hardstikke jaloers worden en dan weet ik niet of ik nog met de relatie verder kan.

Over vleeselijke lusten ben ik niet echt jaloers. Ik gun het hen gewoon, en ik ben blij als hij ervan geniet en een fijn avondje zou hebben.


Erotisch is met een veertje, kinky is met de hele kip


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen