IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Relatie Vorige pagina | Volgende pagina
Silence
Usericon van Silence
Posted 07-06-2010 19:15 by Silence Profiel van Silence

Andere hormonen dan bij seks/orgasmes. Tijdens de seks komen er onder andere hormonen vrij die stres en pijn verminderend zijn en immuunsysteem versterkend zijn. Die heb je niet tijdens het knuffelen. Het blijft een vreemd iets, seks. Het is essentieel in een relatie, juist omdat het zo intiem is. Jezelf durven blootgeven, weten wat de ander fijn vindt. Je leert elkaar en elkaars lichaam ook nog eens heel goed kennen.

[Dit bericht is gewijzigd door Silence op 07-06-2010 19:18]


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 07-06-2010 19:18 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 7 juni 2010 19:12 schreef Silence het volgende:
Edit: Wat Zelthor zegt dus.

Hey, ik ga weg, val jij verder voor me in?

Was ook al een reply aan het tikken over die verschillende hormonen e.d.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 07-06-2010 19:18]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Silence
Usericon van Silence
Posted 07-06-2010 19:19 by Silence Profiel van Silence

We zijn goed bezig ja


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 19:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

is seks dan geen vorm van verslaving?

je loopt slecht gezind als je het niet hebt en zelfs agressiever. En je kunt het zelf moeilijk controleren hoe sterk je drang is.

je kunt moeilijk zeggen dat het "nodig" is om te overleven. Gecastreerde katten leven zelfs langer


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 07-06-2010 19:21 by Silence Profiel van Silence

Is de drang bij jou ook zo erg wanneer je geen relatie hebt?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 19:23 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 19:15 schreef Silence het volgende:
Andere hormonen dan bij seks/orgasmes. Tijdens de seks komen er onder andere hormonen vrij die stres en pijn verminderend zijn en immuunsysteem versterkend zijn. Die heb je niet tijdens het knuffelen. Het blijft een vreemd iets, seks. Het is essentieel in een relatie, juist omdat het zo intiem is. Jezelf durven blootgeven, weten wat de ander fijn vindt. Je leert elkaar en elkaars lichaam ook nog eens heel goed kennen.



maar waarom blijft de drang dan niet even groot? Willen mensen dan niet blijvend op zo een manier intiem zijn. Zijn mensen dan zo dom dat ze dat niet blijven doen of zitten we genetisch nog steeds zo in elkaar dat we onbewust na een tijd uitdoven en op zoek gaan naar iemand anders?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 19:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 19:21 schreef Silence het volgende:
Is de drang bij jou ook zo erg wanneer je geen relatie hebt?


oei, het wordt persoonlijk

eeeuhm... bij mij is het meestal hetzelfde denk ik, ik ben nog nooit relatieloos geweest sinds mijn 14de vrees ik


het is natuurlijk wel confronterender als je zin hebt in seks wanneer je in een relatie zit maar niet mag/kunt dan wanneer je alleen bent denk ik.

wel niet lief dat je "erg" zegt hoor


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 07-06-2010 19:25 by Silence Profiel van Silence

In het begin ben je ook nog op verkenningstocht, elkaar leren kennen. Na een tijd is de begin spanning vanaf, de verkenningstocht 'ten einde'. Wanneer er dan onvrede in een relatie ontstaat is de stap om iemand anders te zoeken, die wel nieuw en spannend is, groter.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 07-06-2010 19:26 by bokaj Profiel van bokaj

@hypnos.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 07-06-2010 19:26]


Silence
Usericon van Silence
Posted 07-06-2010 19:27 by Silence Profiel van Silence

quote:
Op 7 juni 2010 19:24 schreef Hypnos het volgende:
oei, het wordt persoonlijk

eeeuhm... bij mij is het meestal hetzelfde denk ik, ik ben nog nooit relatieloos geweest sinds mijn 14de vrees ik


het is natuurlijk wel confronterender als je zin hebt in seks wanneer je in een relatie zit maar niet mag/kunt dan wanneer je alleen bent denk ik.

wel niet lief dat je "erg" zegt hoor


Sorry, Hyp Ik las aan je berichten dat je het zelf (erg) vervelend vindt.

Ah, zo eentje. Nooit relatie loos. Angst om alleen te zijn misschien, of het gewoon niet gewend? Misschien daarom extra behoefte aan bevestiging van het geven om/graag mogen/liefhebben in de vorm van seksuele intimiteit?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 19:33 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 19:27 schreef Silence het volgende:
Sorry, Hyp Ik las aan je berichten dat je het zelf (erg) vervelend vindt.

Ah, zo eentje. Nooit relatie loos. Angst om alleen te zijn misschien, of het gewoon niet gewend? Misschien daarom extra behoefte aan bevestiging van het geven om/graag mogen/liefhebben in de vorm van seksuele intimiteit?



woow

nee hoor, ik lees gewoon dingen in de gazet over relaties en vraag me soms dingen af. Mensen evolueren, en bvb met de economisch crisis blijven mensen langer samen. Ik dacht dat het lichaam zich dan misschien aanpast aan de omstandigheden om het "leefbaarder" te maken


ik heb geen probleùmen met mijn libido, ik ben geen alldayer, zelfs allweeker hoeft niet persé

en dat alleen zijn... tsja, ik ben gewoon onweerstaanbaar

neee, kweenie, lange relaties gekend en zonder overgang in de volgende beland

de laatste 10 jaar eigenlijk maar 2 officiële relaties gehad

ervoor was ik een bon vivant ja, met veel en verschillende meisjes. Maar dat was omdat het lekker was en omdat ik kilo's bevestiging nodig had. Nu is dat wel even anders, ik weet gewoon dat ik een stud ben


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-06-2010 19:38 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 7 juni 2010 19:19 schreef Hypnos het volgende:
is seks dan geen vorm van verslaving?



http://www.crisiscare.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=55&Itemid=105&gclid=CP-NibHBjqICFZqX2AodSg-EUg



Verslaafd aan seks

Een verslaving aan seks wordt gekenmerkt door een steeds grotere seksuele activiteit, waarbij een diepgaande bevrediging echter niet intreedt en de verslaafde de zoektocht blijft continueren. Ook al is de seksverslaving nog niet als zodanig opgenomen in de DSM, ook hier vinden we de criteria voor een verslaving terug, zoals de tolerantie, waardoor je steeds meer nodig hebt, en psychische afkickverschijnselen.

Op lange termijn bepalen de seksuele activiteiten en de bijhorende fantasieën het hele leven. Wanneer je verslaafd aan seks bent zijn de gevolgen voor het leven van de verslaafde meestal ernstig en ook de omgeving heeft het moeilijk met de problematiek en weet zich geen raad. Verslaafd zijn aan seks gaat vaak gepaard met een verslaving aan een middel of alcohol, die een behandeling extra complex maakt.


Factoren voor verslaving aan seks

Bij een verslaving aan seks is er sprake van een combinatie van factoren die variëren van genetische make-up tot ervaringen op seksueel gebied uit de kindertijd. Veelal komt het neer op het onvermogen om betekenisvolle relaties te onderhouden en werkelijk intiem met iemand te zijn. Daarnaast speelt ook het onvermogen negatieve gevoelens toe te laten, zonder te proberen deze te overdekken met overmatige seksualiteit, een rol. Het is duidelijk dat we hier ook met een echte ziekte te maken hebben waar men op eigen houtje niet van af komt.

Onder adequate begeleiding zijn de kansen om er van af te komen echter groot. Hoeveel mensen last hebben van een verslaving aan seks is niet helemaal duidelijk, omdat er verschillende criteria in de onderzoeken worden gehandhaafd. De schattingen variëren tussen de 1% en 6% van de volwassen bevolking. De groep seksverslaafden bestaat voor het grootste deel uit mannen.





Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 19:40 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

aha, dus je bent verslaafd als de frequentie steedsgroeit of de intensiteit moét stijgen.

ik dacht altijd dat je verslaafd bent aan iets als je niet zonder kunt
behalve als je het nodig hebt om in leven te blijven

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 07-06-2010 19:42]


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-06-2010 19:48 by XXL Profiel van XXL

Gewoonteverslaving

Een gewoonteverslaving is een verslaving aan een handeling die voor een persoon van belang is om zich goed te voelen of een kick te krijgen. Enkele voorbeelden van een verslaving aan een handeling of gewoonte:

* Gokverslaving
* Chatverslaving
* Internetverslaving
* Gameverslaving
* Seksverslaving
* Workaholisme



Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Verslaving



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 07-06-2010 19:49]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-06-2010 19:50 by XXL Profiel van XXL

Godkolere, ik scoor gewoon op 4 van die voorbeelden positief.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 19:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik maar op 1

internet


maar mensen die dus wekelijks seksen zijn dus eigenlijk verslaafd?


signature


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 07-06-2010 19:54 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Een verslaving op zich hoeft geen probleem te zijn. Pas als het negatieve gevolgen gaat hebben op het dagelijks functioneren zal er iets moeten veranderen.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 19:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 19:54 schreef powertieke het volgende:
Een verslaving op zich hoeft geen probleem te zijn. Pas als het negatieve gevolgen gaat hebben op het dagelijks functioneren zal er iets moeten veranderen.


dus mensen die wekelijks seks hebben en slechtgezind lopen en vlugger geïrriteerd zijn als ze twee weken geen seks hebben, hebben eigenlijk een probleem?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 20:05 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

want eigenlijk mag je dan wel zeggen dat seks gezond is (afgezien van de ziektes) net als sport,
maar als je zo slecht loopt als je het niet hebt, dan is het toch niet gezond?

of kun je dan stellen dat een gebrek aan seks na het wel gehad hebben van seks slecht is?

complex hoor


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 07-06-2010 20:06 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 7 juni 2010 19:56 schreef Hypnos het volgende:
dus mensen die wekelijks seks hebben en slechtgezind lopen en vlugger geïrriteerd zijn als ze twee weken geen seks hebben, hebben eigenlijk een probleem?


Als in: 1 keer peer week maar?

Die hebben in mijn ogen een probleem, ja.

Met een plus 1 van Papillonneke.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 20:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 20:06 schreef XXL het volgende:
Als in: 1 keer peer week maar?

Die hebben in mijn ogen een probleem, ja.

Met een plus 1 van Papillonneke.





ok ok, wacht,

als de frequentie daalt en mensen lopen daar slechtgezind door en opgefokt,
dan is hun relatie met seks toch niet gezond?


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 07-06-2010 20:09 by Silence Profiel van Silence

Gezond is maar een relatief begrip. Zolang je jezelf er goed bij voelt, is het al gauw goed. (Uitzonderingen daar gelaten)


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 20:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 20:09 schreef Silence het volgende:
Gezond is maar een relatief begrip. Zolang je jezelf er goed bij voelt, is het al gauw goed. (Uitzonderingen daar gelaten)


je beweegt veel en het zorgt voor gemoedsrust en vermindert stress en zo zei je, dat vind ik wel gezond hoor


of is iets wat je regelmatig doet om je beter te voelen, ook al is het op zich niet destructief, ook negatief?

een slechte copingskill zeg maar

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 07-06-2010 20:11]


signature


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 07-06-2010 20:12 by KHPLF Profiel van KHPLF

quote:
Op 7 juni 2010 20:09 schreef Silence het volgende:
Zolang je jezelf er goed bij voelt, is het al gauw goed.


MAAR ZIJ WAS 8


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-06-2010 20:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 7 juni 2010 20:12 schreef KHPLF het volgende:
MAAR ZIJ WAS 8

Maar ze zei 16


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen