IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Zelfkennis Volgende pagina
grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 13-09-2003 20:59 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

De meeste mensen zeggen dat ze zichzelf kennen.
Ook de negatieve karakter eigenschappen.
Terwijl ze geconfronteerd worden met die eigenschappen gaan ze er volop tegen in.
Dus dan kom ik met de vraag:
Hoe goed ken jezelf.
reacties graag.


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 13-09-2003 21:00 by Miss Lucifer Wijzig reactieProfiel van Miss LuciferQuote dit bericht

hehe... niet...


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


hannibal
Metal heerscht!!
Usericon van hannibal
Posted 13-09-2003 21:04 by hannibal Wijzig reactieProfiel van hannibalQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/hannibal-van-zm

niet goed dus


Metal heerst


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-09-2003 21:36 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik ken mezelf redelijk goed denk ik. Ik weet wat mijn sterke en zwakke punten zijn.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 13-09-2003 21:54 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Redelijk..al ben iksoms voor mezelf ook nog een surprise ei


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-09-2003 22:58 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2003 20:59 schreef grindcore het volgende:
De meeste mensen zeggen dat ze zichzelf kennen.
Ook de negatieve karakter eigenschappen.
Terwijl ze geconfronteerd worden met die eigenschappen gaan ze er volop tegen in.
Dus dan kom ik met de vraag:
Hoe goed ken jezelf.
reacties graag.

Wat een vraag, die kan je natuurlijk nooit voor jezelf beantwoorden.

Wat ga je met de antwoorden doen, dan?


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 13-09-2003 23:56 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

denken dat je beter bent omdat je jezelf eindelijk denkt te begrijpen.

Wil je wel alles over jezelf weten?


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 14-09-2003 0:01 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ik ken mezelf heel goed. weet wat m'n fouten zijn, maak ze toch. zo is het leven.

de zaak is, hoe ga ik er mee om. nou, best wel goed, dank u wel.

is er correspondentie mogelijk omtrent de uitslag van de prijsvraag?


Oud Vuil.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 14-09-2003 0:02 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik leef al 21 jaar samen met m'n andere ik, dus ken hem wel goed


Hyvel
Do you mind if I call you Bubba instead?
Usericon van Hyvel
Posted 14-09-2003 2:29 by Hyvel Wijzig reactieProfiel van HyvelQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2003 22:58 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat een vraag, die kan je natuurlijk nooit voor jezelf beantwoorden.

Iemand anders weet beter hoe goed jij jezelf kent dan jijzelf? Dat zou betekenen dat iemand anders jouw gedachten beter kent dan jijzelf. Apart.


Part of the fun of being alive is knowing that you're annoying the hell out of someone else. (Matt Groening)


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 14-09-2003 4:47 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

Na vier jaar CMV (cultureel maatschappelijke vorming) te mogen hebben genieten aan het Hbo denk ik dat ik mezelf toch goed ken. Je wordt op die opleiding namenlijk helemaal binnenstebuiten gekeerd en je moet constant reflecteren op je gedrag. Het nadeel is dat ik niet meer onredelijk boos kan zijn want dan weet ik dat ik onredelijk ben waarop ik alleen maar kwaaier word. Op mezelf o.a.


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 14-09-2003 4:59 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 13 september 2003 22:58 schreef Dwaallicht het volgende:
Wat een vraag, die kan je natuurlijk nooit voor jezelf beantwoorden.
Maar je hoeft het toch niet alleen te doen met antwoorden vanuit je zelf? Je omgeving geeft toch ook constant dingen aan over jezelf?

Ik denk dat ik mezelf redelijk door heb, maar er zijn een aantal negatieve punten die ik (nog) niet wil accepteren van mezelf omdat ik er nu nog niet aan kan werken. Beetje dwars

Anderhalf jaar lang ontwikkelen van een aantal psychologische tools en een loopbaan-werkset geeft je wel behoorlijk wat inzicht in je eigen situatie.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-09-2003 10:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 2:29 schreef Hyvel het volgende:
Iemand anders weet beter hoe goed jij jezelf kent dan jijzelf? Dat zou betekenen dat iemand anders jouw gedachten beter kent dan jijzelf. Apart.

Het enige wat je kunt beantwoorden is of de manier waarop je omgeving jou kent, overeenkomt met de manier waarop je jezelf kent.
Maar zeggen of je jezelf goed kent, daarvoor heb je toch echt het fundamenteel andere perspectief van 'de ander' nodig, en dat heb je niet, want je bént geen ander.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 14-09-2003 10:53 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Sommige dingen van mezelf ken ik heel goed. Maar meestal sta ik nogal verbaasd van mezelf.


campske666
Usericon van campske666
Posted 14-09-2003 10:57 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Op rationeel vlak ken ik mezelf best goed. Maar als het op gevoelens aankomt snap ik er niks van.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 14-09-2003 11:54 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Je kan jezelf niet alleen analiseren want je bent geen 2 personen onafhankelijk van elkaat.
Objectiviteit is dan uitgesloten als het om serieuze karakter eigenschappen gaat.
Een optie bv je ouder cq familie en vrienden.(op een bepaalde mate)
Maar het blijkt vaak genoeg dat de meeste mensen die optie uitsluiten omdat m,n te bang is.
Men wil graag de goede eigenschappen.
Wat niet op gaat.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 14-09-2003 12:03 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 11:54 schreef grindcore het volgende:
Je kan jezelf niet alleen analiseren want je bent geen 2 personen onafhankelijk van elkaat.
Objectiviteit is dan uitgesloten als het om serieuze karakter eigenschappen gaat.
Een optie bv je ouder cq familie en vrienden.(op een bepaalde mate)
Maar het blijkt vaak genoeg dat de meeste mensen die optie uitsluiten omdat m,n te bang is.
Men wil graag de goede eigenschappen.
Wat niet op gaat.


De enige eigenschappen die ik toegeef te hebben zijn niet erg goed. ik geef pas sinds een paar maanden (aan mezelf) toe dat ik soms ook best aardig kan zijn. Ik ben beter in het bekijken wat mijn negatieve eigenschappen zijn dna in het analyseren van mijn goede eigenschappen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-09-2003 12:20 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik ken mezelf redelijk goed. Maar er blijft altijd een "blind spot". Als ik het goed heb waren er 4 fases van zelfkennis en een daarvan is de blinde vlek (de rest kan ik me zogauw niet meer herinneren), dit is het gedeelte van jezelf dat alleen anderen aan jou zien.

Het feit dat ik mezelf redelijk goed ken wil trouwens niet zeggen dat ik er altijd trots op ben of het niet probeer te ontkennen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 14-09-2003 12:20 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2003 21:00 schreef Miss Lucifer het volgende:
hehe... niet...
same here


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 14-09-2003 12:41 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

100%.

Ik kan nu al zeggen wat ik morgen ga doen, wanneer wat en hoe ik dat ga doen. Niet omdat ik morgen al volgepland heb, maar omdat ik mezelf gewoon door en door ken.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-09-2003 12:44 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Of omdat je gewoon een saai leven hebt.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 14-09-2003 12:50 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

Een onmogelijke vraag.. Er is namelijk geen manier om te meten hoe goed je jezelf kent..

En als dat al zo zou zijn en iedereen hier post hoe goed hij zichzelf kent hebben we het zoveelste lijstjes-topic?

Kortom, waar gaat dit topic over


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-09-2003 12:52 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik ken mezelf genoeg, wat ik nog niet ken, dat komt wel. Ik laat mezelf graag door mezelf verrassen.


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 14-09-2003 13:33 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 12:52 schreef Jenje het volgende:
Ik ken mezelf genoeg, wat ik nog niet ken, dat komt wel. Ik laat mezelf graag door mezelf verrassen.
Ja Katherien, ik laat me graag door mezelf verrassen


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-09-2003 13:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 13:33 schreef Iskariot het volgende:
Ja Katherien, ik laat me graag door mezelf verrassen
Koekje erbij?


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 14-09-2003 13:34 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Jenje wordt elke keer weer door zichzelf verrast als ie zijn sokken uittrekt.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen