IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Aanschaf home cinema set Volgende pagina
Hyvel
Do you mind if I call you Bubba instead?
Usericon van Hyvel
Posted 14-09-2003 19:48 by Hyvel Wijzig reactieProfiel van HyvelQuote dit bericht

Aangezien er veel te veel leuke dvdtjes in de winkel liggen, en mijn huidige muziekinstallatie ronduit verrot is, wil ik wil binnenkort een home cinema set gaan kopen. Heeft iemand hier goede of juist slechte ervaringen met een specifieke set?


Part of the fun of being alive is knowing that you're annoying the hell out of someone else. (Matt Groening)


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 14-09-2003 19:55 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:48 schreef Hyvel het volgende:
Aangezien er veel te veel leuke dvdtjes in de winkel liggen, en mijn huidige muziekinstallatie ronduit verrot is, wil ik wil binnenkort een home cinema set gaan kopen. Heeft iemand hier goede of juist slechte ervaringen met een specifieke set?
Opzich heb ik goede ervaringen met Pioneer, alleen krijg ik sinds kort een dvd 3.3 error, waardoor ik geen cdtjes meer kan afspelen. Het gaat aan het antwoord van pioneer liggen of ik goede ervaringen met pioneer heb.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 15-09-2003 1:02 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Yup... Heb hier een leuk setje staan... Allemachtig wat een geluid zit daar in!!

DVD Speler: Philips DVD729
Receiver: Philips FR996
Speakers: Bose Acoustimass 15

Duur, maar whoah wat een geluid


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Hyvel
Do you mind if I call you Bubba instead?
Usericon van Hyvel
Posted 15-09-2003 9:31 by Hyvel Wijzig reactieProfiel van HyvelQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 1:02 schreef Ethereal het volgende:
Yup... Heb hier een leuk setje staan... Allemachtig wat een geluid zit daar in!!

DVD Speler: Philips DVD729
Receiver: Philips FR996
Speakers: Bose Acoustimass 15

Duur, maar whoah wat een geluid

Hoeveel heb je er dan (ongeveer) voor betaald?


Part of the fun of being alive is knowing that you're annoying the hell out of someone else. (Matt Groening)


Iron Maiden
Always live to win
Usericon van Iron Maiden
Posted 15-09-2003 12:38 by Iron Maiden Wijzig reactieProfiel van Iron MaidenQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 9:31 schreef Hyvel het volgende:
Hoeveel heb je er dan (ongeveer) voor betaald?

Gister in Ook dat nog.. hebben ze laten zien hoe je daarop af kan dingen. Scheelde die gast nog eens EUR 180,= extra.


Iron Maiden! Is coming to get you! Wherever you are!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 15-09-2003 12:40 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2003 19:48 schreef Hyvel het volgende:
Aangezien er veel te veel leuke dvdtjes in de winkel liggen, en mijn huidige muziekinstallatie ronduit verrot is, wil ik wil binnenkort een home cinema set gaan kopen. Heeft iemand hier goede of juist slechte ervaringen met een specifieke set?


Hoe groot is je budget?


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 15-09-2003 13:44 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Ik zou persoonlijk met dit soort dingen wachten tot het een beetje uit-ontwikkeld is ... maar ja, dat ben ik he.


this user is dead


Hyvel
Do you mind if I call you Bubba instead?
Usericon van Hyvel
Posted 16-09-2003 9:13 by Hyvel Wijzig reactieProfiel van HyvelQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 12:40 schreef Snaack het volgende:
Hoe groot is je budget?
Iets van 600 a 700 euro. Ik geloof dat van de meeste standaard setjes de prijs tussen de 400 en 500 euro ligt, dus ik hoop met mijn budget toch nog wel een net iets beter geluid te kunnen krijgen.


Part of the fun of being alive is knowing that you're annoying the hell out of someone else. (Matt Groening)


Hyvel
Do you mind if I call you Bubba instead?
Usericon van Hyvel
Posted 16-09-2003 9:18 by Hyvel Wijzig reactieProfiel van HyvelQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2003 13:44 schreef JFrost het volgende:
Ik zou persoonlijk met dit soort dingen wachten tot het een beetje uit-ontwikkeld is ... maar ja, dat ben ik he.
Normaliter zou ik het met je eens zijn, maar mijn geluidsinstallatie is op het moment zo ver afgestorven dat ik perse zo snel mogelijk iets nieuws wil. En over een weekje komt m'n loon binnen...


Part of the fun of being alive is knowing that you're annoying the hell out of someone else. (Matt Groening)


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 16-10-2003 17:00 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 9:18 schreef Hyvel het volgende:
Normaliter zou ik het met je eens zijn, maar mijn geluidsinstallatie is op het moment zo ver afgestorven dat ik perse zo snel mogelijk iets nieuws wil. En over een weekje komt m'n loon binnen...


Je zal inmiddels al wel wat hebben gekocht, maar zo niet, kijk eens bij www.kieskeurig.nl, daar kan je niet alleen op prijs en of specificaties vergelijken, maar ook nog eens vaak reviews lezen van mensen over de zooi..


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-10-2003 17:06 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik heb zelf een JVC set twv 550 euro.
Kwaliteit voor een redelijke prijs.

Maar als je ECHT een geweldige sound wil hebben dan ga je toch richting de 1000 euro.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-10-2003 17:12 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Persoonlijk zou ik geen home cinema systeem kopen als het je om muziek gaat, werk zelf op een electro afdeling bij een groot ( ) bedrijf en ik kan je zeggen dat het geluid dat je krijgt over ouderwetse stereo versterkers beter is dan via het gemiddelde home cinema systeem, voor films is het prachtig, maar ik moet nog de dag zien dat ik tevreden ben over de geluidkwaliteit van bijv. Pink Floyd over een home cinema set...

Het is gewoon vaak heel blikkerig (imho)


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 16-10-2003 17:17 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2003 17:12 schreef Phriar het volgende:
Persoonlijk zou ik geen home cinema systeem kopen als het je om muziek gaat, werk zelf op een electro afdeling bij een groot ( ) bedrijf en ik kan je zeggen dat het geluid dat je krijgt over ouderwetse stereo versterkers beter is dan via het gemiddelde home cinema systeem, voor films is het prachtig, maar ik moet nog de dag zien dat ik tevreden ben over de geluidkwaliteit van bijv. Pink Floyd over een home cinema set...

Het is gewoon vaak heel blikkerig (imho)
Klopt. HC setjes zijn idd vooral bedoeld voor films en zijn niet geweldig geschikt voor muziek. Ook al zullen de verkopers natuurlijk altijd anders beweren.


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 16-10-2003 22:19 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

hehe, onderdeel van mijn werk is dus dat ik ook moet verkopen, gelukkig voor de klanten ben ik de slechtste verkoper die er is, en lieg ik ze niet voor.



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-10-2003 22:23 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

B&O is wel aan te raden, maar wel erug duur.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 16-10-2003 23:43 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 16 oktober 2003 17:00 schreef Valorian het volgende:
Je zal inmiddels al wel wat hebben gekocht

Hij heeft al een leuk setje staan ja


Zenial


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 16-10-2003 23:45 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2003 9:13 schreef Hyvel het volgende:
Iets van 600 a 700 euro. Ik geloof dat van de meeste standaard setjes de prijs tussen de 400 en 500 euro ligt, dus ik hoop met mijn budget toch nog wel een net iets beter geluid te kunnen krijgen.


Wat heb je aangeschaft?

That reminds me: mijn broer heeft nog een set Bose 302 boxen van me die ik als rear-luidsprekers wil gebruiken


Rob Guts
Vi brenner guds barn på bålet, Vi brenner guds hus
Usericon van Rob Guts
Posted 17-10-2003 0:24 by Rob Guts Wijzig reactieProfiel van Rob GutsQuote dit berichthttp://www.putrid.tk

Nou, Boss is crap, B&O ziet er leuk uit en klinkt ook best goed maar is niet te betalen. Wat ik zeker aan kan raden is NAD, die zijn net zo goed muzikaal als home cinema. Ze hebben onder andere een hele mooie dvd/receiver combo zonder compromissen. Maar je kunt het ook los van elkaar aanschaffen natuurlijk. NAD is namelijk een merk dat nauwelijks tot geen reclame maakt maar puur geluid voor je geld biedt. En dan heb ik het over cd-spelers die voor 400 euro hetzelfde presteren als de Sony's van 1000 euro en meer. Met een paar mooie speakertjes ben je dan wel iets meer kwijt ben ik bang maar dat hoor je terug, zowel in stereo muziek als bioscoop-ervaring!

Ben idd beniewd wat je nou gekocht hebt.


Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden...


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 17-10-2003 0:29 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

NAD duikt de laatste tijd helaas (net als Denon die helemaal dieper dan diep gezonken zijn) de low-budget markt in terwijl ze vroerger alleen ongelooflijk goed spul maakten.

Maak je geen illusie: een goede set van NAD kost je nog steeds 2500 euro voor een amp + CD-speler.

Die goedkope zooi is CRAP, ongeacht het merk. NAD moet ook aan branding doen schijnbaar.. Triest..

Verder: Bose 302 speakers als rear-speakers zijn zeker niet slecht. Dat setje kost toch ook zo'n 500 euro voor 2 speakers. Jammer genoeg heb ik er nog niet van kunnen genieten.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 17-10-2003 9:33 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Als je je metal cdeetjes lekker wilt laten klinken koop dan GEEN homecinema set.
De naam zegt het al, het is voor films erg gaaf qua geluid, maar muziek en vooral metal gaat al snel erg schel en leeg klinken.
Vergeet niet dat er verdomd weinig dolbydigital cdees zijn opgenomen.
Kan beter een goeie versterker met dolbydigital kopen zodat je vette speakers stereo kan koppelen met 5.1 inschakelbaar dan dat je met 5 speakers formaat koptelefoon op statiefjes zit.
Geloof me metal en home cinema is water en vuur


Een kleine snol zit zo vol.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-10-2003 14:30 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Ik verbaas me over de hoeveelheid geld die mensen steken in zo'n home-cinema set... voor alleen films?? (Teminste, ik neem aan dat als je zo'n bedrag kan missen, dat je dan ook wel een behoorlijke stereoset hebt voor je muziek ) ..

NAD heeft volgens mij onlangs een DVD/CD combo gereleased.. Heersend merk, top kwaliteit audio!


Rob Guts
Vi brenner guds barn på bålet, Vi brenner guds hus
Usericon van Rob Guts
Posted 19-10-2003 20:59 by Rob Guts Wijzig reactieProfiel van Rob GutsQuote dit berichthttp://www.putrid.tk

quote:
Op 17 oktober 2003 9:33 schreef SkinPeeleR het volgende:
Als je je metal cdeetjes lekker wilt laten klinken koop dan GEEN homecinema set.
De naam zegt het al, het is voor films erg gaaf qua geluid, maar muziek en vooral metal gaat al snel erg schel en leeg klinken.
Vergeet niet dat er verdomd weinig dolbydigital cdees zijn opgenomen.
Kan beter een goeie versterker met dolbydigital kopen zodat je vette speakers stereo kan koppelen met 5.1 inschakelbaar dan dat je met 5 speakers formaat koptelefoon op statiefjes zit.
Geloof me metal en home cinema is water en vuur


Ja inderdaad, als je home cinema koopt moet je goed oppassen dat je een oplossing vind voor je muziek. En waarschijnlijk zul je meer muziek draaien dan films kijken dus compromissen dien je eigenlijk te vermijden.

Daarom is NAD zo geschikt, die staan er wat home cinema betreft bekend om dat de muzikale prestaties overeind blijven. Zo vang je dus twee vliegen in 1 klap. Wat dan belangrijk is, is dat je frontspeakers gewoon goed zijn, want daar zul je je muziek op afspelen. Uberhaupt zijn die kleine speakertjes een ramp. Dat kun je echt geen realistische beleving noemen!

Ik zei trouwens niet dat NAD in die prijsklasse zaligmakend was. Wel laat het de concurentie ver achter zich in prijs/kwaliteit verhouding. Natuurlijk zijn hun duurdere apparaten nog beter.


Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden...


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 19-10-2003 22:14 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Bose is slecht, slechte middentoon weergave. Echt niet iets waar je prima geluid mee kan krijgen op DVD's
Leuk als je niet een groot budget heb misschien, maar er zijn vast betere alternatieven!


"This one is older than shit, heavier than time!"


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 19-10-2003 23:07 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl




Rob Guts
Vi brenner guds barn på bålet, Vi brenner guds hus
Usericon van Rob Guts
Posted 20-10-2003 0:21 by Rob Guts Wijzig reactieProfiel van Rob GutsQuote dit berichthttp://www.putrid.tk

quote:
Op 19 oktober 2003 22:14 schreef 0Tolerence het volgende:
Bose is slecht, slechte middentoon weergave. Echt niet iets waar je prima geluid mee kan krijgen op DVD's
Leuk als je niet een groot budget heb misschien, maar er zijn vast betere alternatieven!


Boss is het toch? Heb het zelf ook fout geschreven geloof ik zonet. Ik citeer uit een testblad 'Deze speakers zijn uitermate geschikt voor het nemen van een oppervlakkig klankbad', voor wie deze hint niet duidelijk is, ze kregen een 4. En zo goedkoop zijn ze niet toch? Die acoustimass sets kosten nogal een paar centjes. Ook voor weinig geld is er een boel leuks te vinden. Check bijvoorbeeld voor speakers eens Tannoy, MS, B&W om eens wat te noemen. Maar Boss is echt pure crap met een suggestief maar geraffineerd marketingbeleid.


Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden...


Rob Guts
Vi brenner guds barn på bålet, Vi brenner guds hus
Usericon van Rob Guts
Posted 20-10-2003 0:23 by Rob Guts Wijzig reactieProfiel van Rob GutsQuote dit berichthttp://www.putrid.tk

quote:
Op 19 oktober 2003 22:14 schreef 0Tolerence het volgende:
Bose is slecht, slechte middentoon weergave. Echt niet iets waar je prima geluid mee kan krijgen op DVD's
Leuk als je niet een groot budget heb misschien, maar er zijn vast betere alternatieven!


Boss is het toch? Heb het zelf ook fout geschreven geloof ik zonet. Ik citeer uit een testblad 'Deze speakers zijn uitermate geschikt voor het nemen van een oppervlakkig klankbad', voor wie deze hint niet duidelijk is, ze kregen een 4. En zo goedkoop zijn ze niet toch? Die acoustimass sets kosten nogal een paar centjes. Ook voor weinig geld is er een boel leuks te vinden. Check bijvoorbeeld voor speakers eens Tannoy, MS, B&W om eens wat te noemen. Maar Boss is echt pure crap met een suggestief maar geraffineerd marketingbeleid. En neem, zeker voor de frontspeakers, niet van die mini-speakertjes want die brengen geen beleving over.


Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden...


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen