IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Deathspell Omega Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 02-08-2007 14:09 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Gister in de Boudisque vond ik het ook geen onverdeeld succes. Zaten wel leuke stukjes in, alleen konden volledige nummers me niet echt grijpen. Te dradig.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Odium
Usericon van Odium
Posted 02-08-2007 19:37 by Odium Wijzig reactieProfiel van OdiumQuote dit bericht

die deathspell omega shirts schieten ook opeens als paddenstoelen uit de grond op diverse mailorders



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 02-08-2007 19:55 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2007 19:37 schreef Odium het volgende:
die deathspell omega shirts schieten ook opeens als paddenstoelen uit de grond op diverse mailorders

Dat vind ik niet zo vreemd.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 05-08-2007 13:30 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb gisteren Fas - Ite, Maledicti, in Ignem Aeternum van Deathspell omega gekocht. Wat een meesterwerk!
Ik lees veel negatieve verhalen over dit album van mensen die het te rommelig vinden en slecht gespeeld. En dan denk ik, ben je nou black metal liefhebber of niet?! Black metal gaat toch niet om virtuositeit maar om sfeer!
En sfeer is iets dat Deathspell omega hier neerzet als geen ander.
Op dit album doet DsO mij nog het meest denken aan een black metal versie van Portal (de Australische versie). Pure hel. Pure koortsachtige waanzin. Alsof DsO de luisteraar een kijkje in de hel gunt. Het lijkt alsof er gedurende de speelduur van de cd een woeste storm van verwrongen en verdoemde zielen door je huiskamer (of zolderkamer) raast. Als de cd afgelopen is blijft er alleen nog een vage geur van zwavel achter.
En om de een of andere masochistische reden is 1 kijkje in de hel niet genoeg en zet je de cd gewoon nog maar een keertje op.
En dat is black metal dames en heren.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 05-08-2007 13:32 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Ja, zo kun je het ook bekijken. Ik was echter nuchter toen ik de plaat luisterde.

edit:

Tuurlijk gaat het niet om virtuositeit, maar kom op, hè. Gewoon ff goed spelen.



[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 05-08-2007 13:50]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 05-08-2007 13:36 by Kramy Wijzig reactieProfiel van KramyQuote dit berichthttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

Wat een gezeik XnegativeX. Het is juist een muziektechnisch erg goed album en alles is gewoon strak ingespeeld. De sfeer komt voort uit de dissonantie die ze er op de juiste momenten in gecomponeerd hebben. Goede doordachte nummers met kloppende structuren en originele melodielijnen, die maken het album sterk.

PS: Het album heeft bij mij nog nooit zwavellucht achtergelaten.



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 05-08-2007 13:50 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Je kunt natuurlijk ook alles letterlijk gaan nemen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Borthulaz
Ascension Whore
Usericon van Borthulaz
Posted 05-08-2007 13:58 by Borthulaz Wijzig reactieProfiel van BorthulazQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2007 13:36 schreef Kramy het volgende:
Wat een gezeik XnegativeX. Het is juist een muziektechnisch erg goed album en alles is gewoon strak ingespeeld. De sfeer komt voort uit de dissonantie die ze er op de juiste momenten in gecomponeerd hebben. Goede doordachte nummers met kloppende structuren en originele melodielijnen, die maken het album sterk.



Dat is toch precies wat xNegativex eigenlijk zegt?



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 05-08-2007 14:06 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Dat idee had ik zelf ook ja. Maar Kramy's post deed me aan mezelf twijfelen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


L.S.D
Usericon van L.S.D
Posted 06-08-2007 0:44 by L.S.D Wijzig reactieProfiel van L.S.DQuote dit bericht

deathspell omega is een band die qua muziek en teksten veel dieper gaat dan menig wezen kan indenken!alleen degene met een beetje kosmisch inlevings vermogen zal het waarderen en begrijpen!
KAOS!!!!


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 06-08-2007 11:49 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2007 13:36 schreef Kramy het volgende:
Wat een gezeik XnegativeX. Het is juist een muziektechnisch erg goed album en alles is gewoon strak ingespeeld. De sfeer komt voort uit de dissonantie die ze er op de juiste momenten in gecomponeerd hebben. Goede doordachte nummers met kloppende structuren en originele melodielijnen, die maken het album sterk.

PS: Het album heeft bij mij nog nooit zwavellucht achtergelaten.

Drugs are bad, mkay?
quote:
Op 6 augustus 2007 0:44 schreef L.S.D het volgende:
deathspell omega is een band die qua muziek en teksten veel dieper gaat dan menig wezen kan indenken!alleen degene met een beetje kosmisch inlevings vermogen zal het waarderen en begrijpen!
KAOS!!!!

Nogmaals; drugs are bad, mkay?

"Kosmisch inlevingsvermogen" en een forumnaam "L.S.D" --> nomen est omen.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 06-08-2007 11:50]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 06-08-2007 16:15 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2007 10:39 schreef M. het volgende:
Hebben we het over hetzelfde? Wim en ik hadden het over dat niet-vervormde riedeltje in het rustige stuk van nr. 3, het wordt twee keer gespeeld. Het is echt maar een moment.
Ik vind het in ieder geval een storend moment op een verder geniale plaat (maar dat was al duidelijk).


Dat gedeelte valt idd letterlijk en figuurlijk uit de toon toen ik het album nog op mp3 had.

Op vinyl klinkt het daarentegen juist geweldig.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 06-08-2007 16:47 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2007 0:44 schreef L.S.D het volgende:
deathspell omega is een band die qua muziek en teksten veel dieper gaat dan menig wezen kan indenken!alleen degene met een beetje kosmisch inlevings vermogen zal het waarderen en begrijpen!
KAOS!!!!


stiekemeprutkleuterzeiklulbeterweteraarsmadenepnegerchristentrutje


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 14-09-2007 1:22 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

quote:
Op 5 augustus 2007 13:50 schreef XnegativeX het volgende:
Je kunt natuurlijk ook alles letterlijk gaan nemen.




je kunt natuurlijk ook geen kansloze uitspraken doen

[Dit bericht is gewijzigd door Infaustus op 14-09-2007 1:24]


No meat is sweater


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 14-09-2007 1:22 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Kansloze uitspraken doen, toch?


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 14-09-2007 1:24 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

Check edit

->

[Dit bericht is gewijzigd door Infaustus op 14-09-2007 1:24]


No meat is sweater


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 14-09-2007 1:26 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Hehe.

Wat kan ik erover zeggen, black metal is niet mijn ding maar dit beukt lekker.


nuclearwarfare
Usericon van nuclearwarfare
Posted 14-09-2007 8:14 by nuclearwarfare Wijzig reactieProfiel van nuclearwarfareQuote dit bericht

quote:
Op 6 augustus 2007 0:44 schreef L.S.D het volgende:
deathspell omega is een band die qua muziek en teksten veel dieper gaat dan menig wezen kan indenken!alleen degene met een beetje kosmisch inlevings vermogen zal het waarderen en begrijpen!
KAOS!!!!


Maar begrijp jij de teksten?
















:')


Heidens Hart
Usericon van Heidens Hart
Posted 14-09-2007 17:46 by Heidens Hart Wijzig reactieProfiel van Heidens HartQuote dit berichthttp://www.heidenshart.com

Tuurlijk, als je Deathspell Omega niet "snapt" heb je niks in black metal te zoeken, toch?

Ofzo........


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 15-09-2007 9:30 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

neemt niet weg dat die lsdhomo een enorme nutteloosheid is


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 15-09-2007 17:39 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ik heb hem uiteindelijk nog maar eens opgezet...


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 15-09-2007 17:43 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 14 september 2007 17:46 schreef Heidens Hart het volgende:
Tuurlijk, als je Deathspell Omega niet "snapt" heb je niks in black metal te zoeken, toch?

Ofzo........


Ah, dan zet ik Abba maar weer eens op.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 15-09-2007 17:44]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 16-09-2007 20:25 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Ondertussen kan ik hem al meer appreciëren, al zijn de vorige twee nog steeds makkelijker te aanhoren.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 16-09-2007 20:27 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Ik vind 'm fantastisch. Zelden zo'n beklemmend stukkie muziek gehoord.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 24-10-2007 9:36 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Ok, ik heb de volgende werken weten te bemachtigen op MP3:

1999 - Disciples Of The Ultimate Void (Demo)
2000 - Infernal Battles
2001 - Deathspell Omega & Clandestine Blaze (Split)
2001 - Deathspell Omega & Moonblood - Sob A Lua Do Bode - Demoniac Vengeance (Split)
2002 - Deathspell Omega & Mütiilation (Split)
2002 - Inquisitors Of Satan
2004 - Si Monumentum Requires, Circumspice
2005 - Deathspell Omega & Stabat Mater - Crushing the Holy Trinity (Father) (Split)
2005 - Kenose (EP)
2005- From the Entrails to the Dirt (Split)

Mis ik nou nog iets?


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen