IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Voor of tegen de doodstraf? [opsluiten versus executeren, etc.] Vorige pagina | Volgende pagina
helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 27-09-2003 11:25 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 27 september 2003 1:04 schreef Immortella het volgende:
Bajes voedsel is ander niet te vreten hoor!!
Hehehe. "Bij wijze van spreken" zei ik ook he.. ik geloof best dat het nu al geen pretje is. Maar als ik dan lees (pak 'm beet anderhalf jaar geleden) hoe in een Belgische gevangenis de gevangen 'staken' omdat ze geen PlayStation krijgen, dan zakt m'n broek zo hard af dat m'n klomp breekt.


I'm not being rude. You're just insignificant.


campske666
Usericon van campske666
Posted 27-09-2003 11:28 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 11:22 schreef arrebar het volgende:
ik snap niet hoe je het zo stom kan inzien, je maakt de afweging tussen doodstraf en vrijspraak. en dat is wel erg kortzichtig. want er is hier geen sprake van ze hun gang laten gaan.


Nee ? Hoeveel van die zware criminelen komen weer vrij na 10 jaar ?
Hoeveel gekende pedofielen lopen er los rond ?
En daarbij, die vuiligheid verdient het niet om op kosten van de maatschappij te leven. Opruimen met die handel. Terug naar de oude manier !!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 27-09-2003 11:30 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 27 september 2003 11:28 schreef campske666 het volgende:
Nee ? Hoeveel van die zware criminelen komen weer vrij na 10 jaar? Hoeveel gekende pedofielen lopen er los rond ? En daarbij, die vuiligheid verdient het niet om op kosten van de maatschappij te leven. Opruimen met die handel. Terug naar de oude manier !!
Tering zeg, jij leest ook niet he. Wat heb ik nou al tig keer gezegd? Het feit dat de strafmaat nu niet goed is is geen argument voor de doodstraf! En leven op kosten van de maatschappij? Ik heb het nog maar tien keer gezegd ofzo, de doodstraf voltrekken is DUURDER dan iemand levenslang opsluiten.


I'm not being rude. You're just insignificant.


campske666
Usericon van campske666
Posted 27-09-2003 11:34 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 11:30 schreef helmet het volgende:
Tering zeg, jij leest ook niet he. Wat heb ik nou al tig keer gezegd? Het feit dat de strafmaat nu niet goed is is geen argument voor de doodstraf! En leven op kosten van de maatschappij? Ik heb het nog maar tien keer gezegd ofzo, de doodstraf voltrekken is DUURDER dan iemand levenslang opsluiten.


Zelfs al zouden ze de straafmaat aanpassen, blijf ik er nog bij dat extreem crapuul de dood verdiend.
Verder begrijp ik niet hoe één kogel meer kan kosten dan een leven aan onderhoud. Dat betekent wel al die rechtsprocedures inkorten natuurlijk.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 27-09-2003 11:48 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 27 september 2003 11:34 schreef campske666 het volgende:
Zelfs al zouden ze de straafmaat aanpassen, blijf ik er nog bij dat extreem crapuul de dood verdiend.
Verder begrijp ik niet hoe één kogel meer kan kosten dan een leven aan onderhoud. Dat betekent wel al die rechtsprocedures inkorten natuurlijk.

maar het is gewoon niet te realiseren, zowel vanwege de mensenrechten, en een onschuldig iemand de doodstraf geven staat gelijk aan moord. en dan is het hypocriet om moordenaars te straffen als de staat zelf ook moord.
buiten dat is de doodstraf niet te realiseren, de maatschappelijke commotie zal enorm zijn, net als de politieke commotie en de opwinding van mensenrechtenorganisaties.
et lijkt mischien een makkelijke oplossing de doodstraf maar ik help je maar uit de ilusie, in amerika, juist met hun strenge straffen en de doodstraf, barst het van de criminelen. dus om te zeggen dat je een probleem oplost nee


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


campske666
Usericon van campske666
Posted 27-09-2003 11:54 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 11:48 schreef arrebar het volgende:
maar het is gewoon niet te realiseren, zowel vanwege de mensenrechten, en een onschuldig iemand de doodstraf geven staat gelijk aan moord. en dan is het hypocriet om moordenaars te straffen als de staat zelf ook moord.
buiten dat is de doodstraf niet te realiseren, de maatschappelijke commotie zal enorm zijn, net als de politieke commotie en de opwinding van mensenrechtenorganisaties.
et lijkt mischien een makkelijke oplossing de doodstraf maar ik help je maar uit de ilusie, in amerika, juist met hun strenge straffen en de doodstraf, barst het van de criminelen. dus om te zeggen dat je een probleem oplost nee


Akkoord, in de huidige maatschappij is het niet te verwezenlijken. Maar dat neemt niet weg dat ik er voor ben. Verder vind ik de zogenaamde mensenrechten dikwijls nogal tegendraads werken en mensenrechtenorganisaties de verkeerde prioriteiten hebben. De doodstraf is wel zeker doenbaar, het heeft 1000den jaren gewerkt. Maar niet in een extreem linkse maatschappij zoals deze waar de dader als een slachtoffer van z'n voorgeschiedenis wordt beschouwd. Je moet m'n Pro-doodstraf ook niet zien in het kader van deze maatschappij, maar in het kader van mijn ideaal-beeld van de maatschappij. (en vraag me niet om dat deaalbeeld te beschrijven, want daar sluiten ze me voor op in deze politiek correcte maatschappij waar criminelen alles mogen en brave mensen niets.)


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 27-09-2003 12:11 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 27 september 2003 11:54 schreef campske666 het volgende:
*bla* De doodstraf is wel zeker doenbaar, het heeft 1000den jaren gewerkt. Maar niet in een extreem linkse maatschappij zoals deze waar de dader als *bla*


Extreem links


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


campske666
Usericon van campske666
Posted 27-09-2003 12:54 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 12:11 schreef Jebes het volgende:
Extreem links


Yep, extreem links. Bende gore kut-hippies allemaal


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 27-09-2003 13:33 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 11:25 schreef helmet het volgende:
Hehehe. "Bij wijze van spreken" zei ik ook he.. ik geloof best dat het nu al geen pretje is. Maar als ik dan lees (pak 'm beet anderhalf jaar geleden) hoe in een Belgische gevangenis de gevangen 'staken' omdat ze geen PlayStation krijgen, dan zakt m'n broek zo hard af dat m'n klomp breekt.


Klopt, dat is wat ik een paar posts geleden ook al bedoelde met 'het luizenleventje' dat zware criminelen momenteel leiden...
Bij ons hebben de gevangenen allemaal een dvd-speler, videorecorder, tv, stereo-installatie etc etc... Ze kunnen dvd's huren naar hartelust en krijgen relatief goed te eten (tenminste, het gaat met bordenvol naar binnen, terwijl ik een paar aardappeltjes neem en een stukje vlees )...
Als ze willen kunnen ze pizza's/patat etc. bestellen bij de plaatselijke pizza/patatboer en het grootste gedeelte van de dag zijn ze 'vrij' aan het rondlopen...
Relatief vrij dan, het is wel één van de zwaar beveiligste klinieken van Nederland, maar denk maar niet dat de patiënten (zo moeten ze genoemd worden) de hele dag (of het grootste gedeelte van de dag) in hun cel zitten hoor...
Ik vind dus ook dat straffen zwaarder moeten worden, en mensen dus meer moeten boeten voor hun misdaad...
Maar de doodstraf: nogmaals: NEE!!


..."Hate can only create more hate"...


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 27-09-2003 20:23 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 12:11 schreef Jebes het volgende:
Extreem links


Precies mijn gedachte.. Wah???? Het nieuws nog gevolgd de laatste tijd???????


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 27-09-2003 20:27 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 20:23 schreef Midnight het volgende:
Precies mijn gedachte.. Wah???? Het nieuws nog gevolgd de laatste tijd???????
Campske vindt het strafbeleid extreem links...


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


metalbeast666
Usericon van metalbeast666
Posted 27-09-2003 20:35 by metalbeast666 Wijzig reactieProfiel van metalbeast666Quote dit bericht

Ik ben er tegen.
Omdat ze ook nog kunnen werken dan doen ze nog iets nuttigs.
En als ze klaar zijn met werken moeten ze worden gemarteld.
Vooral moordenaars,kinderlokers en verkrachters!


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 27-09-2003 20:36 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 20:35 schreef metalbeast666 het volgende:
Ik ben er tegen.
Omdat ze ook nog kunnen werken dan doen ze nog iets nuttigs.
En als ze klaar zijn met werken moeten ze worden gemarteld.
Vooral moordenaars,kinderlokers en verkrachters!
Ja man!


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-09-2003 20:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 27 september 2003 20:35 schreef metalbeast666 het volgende:
Ik ben er tegen.
Omdat ze ook nog kunnen werken dan doen ze nog iets nuttigs.
En als ze klaar zijn met werken moeten ze worden gemarteld.
Vooral moordenaars,kinderlokers en verkrachters!


je moet niet te hard martelen anders kunnen ze ook niet meer zo goed werken
maar dat is dan voor deze maatschappij
maar voor de rest sluit ik me aan bij campske


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 27-09-2003 21:48 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 27 september 2003 0:57 schreef campske666 het volgende:
Ik loop het risico dood te blijven door elke dag over de autosnelweg te rijden, of door s nachts door brussel te wandelen, en dat doe ik ook. Dood ga je toch.


dit schrijven we op


11.45: restate my assumptions


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 28-09-2003 3:43 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

ik dacht dat het over de doodstraf ging ? inc. spellingscontrole van Nix


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


qouter
I Am Tuan
Usericon van qouter
Posted 28-09-2003 10:27 by qouter Wijzig reactieProfiel van qouterQuote dit berichthttp://www.cruachan.cjb.net

tegen, met 2 redenen:
-het is niet terug te draaien. Als iemand veroordeeld is voor moord en na 2 jaar pakt iemand de zaak op en bewijst zijn onschuld, is het beter een celdeur open te zetten dan Jomanda er bij te halen

-de doodstraf kost meer geld dan iemand levenslang vast houden, raar, maar waar


inter deum et diabolum semper musica est


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 28-09-2003 10:38 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 27 september 2003 11:54 schreef campske666 het volgende:
Akkoord, in de huidige maatschappij is het niet te verwezenlijken. Maar dat neemt niet weg dat ik er voor ben. Verder vind ik de zogenaamde mensenrechten dikwijls nogal tegendraads werken en mensenrechtenorganisaties de verkeerde prioriteiten hebben. De doodstraf is wel zeker doenbaar, het heeft 1000den jaren gewerkt. Maar niet in een extreem linkse maatschappij zoals deze waar de dader als een slachtoffer van z'n voorgeschiedenis wordt beschouwd. Je moet m'n Pro-doodstraf ook niet zien in het kader van deze maatschappij, maar in het kader van mijn ideaal-beeld van de maatschappij. (en vraag me niet om dat deaalbeeld te beschrijven, want daar sluiten ze me voor op in deze politiek correcte maatschappij waar criminelen alles mogen en brave mensen niets.)

maar je kunt gewoon niet ontkennen dat de doodstraf hypocriet is omdat de rechtsstaat erbij ook moord.
oja en links of rechts heeft niets te maken met streng of soft straffen. tis nogal kortzichtig om alle problemen die er zijn op de andere politieke partijen te werpen, zeker als ze er niks mee te maken hebben.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


campske666
Usericon van campske666
Posted 28-09-2003 10:55 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 10:38 schreef arrebar het volgende:
maar je kunt gewoon niet ontkennen dat de doodstraf hypocriet is omdat de rechtsstaat erbij ook moord.
oja en links of rechts heeft niets te maken met streng of soft straffen. tis nogal kortzichtig om alle problemen die er zijn op de andere politieke partijen te werpen, zeker als ze er niks mee te maken hebben.


Dat kan ik wel zeker ontkennen. Een crimineel van het leven ontnemen is namelijk geen moord, en zelfs geen straf (voor die crimineel dan). Het is het definitief ontruimen van een negatief element uit de maatschappij, voor het algemeen goed van die maatschappij.
Wat ik zegde over links gaat niet alleen over de strafmaat, en gaat zeker niet over partijpolitiek, maar over de totale mentalliteit die er heerst in de maatschappij tegenwoordig, en waarvan één van de gevolgen is dat criminalitiet niet meer effectief genoeg wordt aangepakt.(OK, misschien is "links" niet de meest aangewezen term hier, maar k weet niet hoe ik anders die algemene instelling moet omschrijven.)


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 12:45 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

doodstraf? nee. tis erg om te wachten op je dood maar levenslang is erger. maarja, tis eigenlijk tegenwoordig niet meer dan huisarrest om gevangen te zitten toch?! duidelijk dilemma...
castratie verkrachters? absoluut!


Subtiel kamerolifantje


Brujeria
spreek uit: Bruheria
Usericon van Brujeria
Posted 28-09-2003 19:01 by Brujeria Wijzig reactieProfiel van BrujeriaQuote dit bericht

de dood of de gladiolen aan alle "pure evil" individuen die dood en verderf verspreiden op deze toch al zo zieke aardbol !


respect voor mijn moeder die de teksten voor Bound of Glory schrijft...


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 28-09-2003 22:08 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 28 september 2003 10:55 schreef campske666 het volgende:
Dat kan ik wel zeker ontkennen. Een crimineel van het leven ontnemen is namelijk geen moord, en zelfs geen straf (voor die crimineel dan). Het is het definitief ontruimen van een negatief element uit de maatschappij, voor het algemeen goed van die maatschappij.
Wat ik zegde over links gaat niet alleen over de strafmaat, en gaat zeker niet over partijpolitiek, maar over de totale mentalliteit die er heerst in de maatschappij tegenwoordig, en waarvan één van de gevolgen is dat criminalitiet niet meer effectief genoeg wordt aangepakt.(OK, misschien is "links" niet de meest aangewezen term hier, maar k weet niet hoe ik anders die algemene instelling moet omschrijven.)

een crimineel het leven nemen kan je als straf zien, maar een onschuldige zie ik als moord, nee links is zeker geen goede term, we hebben hier al jaren geen linkse regering, altijd centrum, of een beetje naar een kant toehangen, maargoed zeg dan soft, maar ga geen onzin tegen politieke ideeen lopen uitkramen, zo zachtzinnig was het strafsysteem in ex-extreem linkse landen trouwens ook niet,


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


campske666
Usericon van campske666
Posted 29-09-2003 9:09 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 22:08 schreef arrebar het volgende:
een crimineel het leven nemen kan je als straf zien, maar een onschuldige zie ik als moord, nee links is zeker geen goede term, we hebben hier al jaren geen linkse regering, altijd centrum, of een beetje naar een kant toehangen, maargoed zeg dan soft, maar ga geen onzin tegen politieke ideeen lopen uitkramen, zo zachtzinnig was het strafsysteem in ex-extreem linkse landen trouwens ook niet,


Vanuit mijn perspectief is de regering (alhoewel ze centrum rechts wordt genoemd in Belgie) veel te links.
En als ik onzin wil uitkramen, dan doe ik dat ook. Het is nog altijd een vrij land.

[Dit bericht is gewijzigd door campske666 op 29-09-2003 9:10]


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 29-09-2003 9:12 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Er zijn argumenten voor beide kampen. Ik raak er niet uit. Zolang ik geen verlichting zie i.v.m. dit probleem blijf ik tegen.


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 29-09-2003 10:19 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2003 11:34 schreef campske666 het volgende:
Zelfs al zouden ze de straafmaat aanpassen, blijf ik er nog bij dat extreem crapuul de dood verdiend.
Verder begrijp ik niet hoe één kogel meer kan kosten dan een leven aan onderhoud. Dat betekent wel al die rechtsprocedures inkorten natuurlijk.


Een kogel kost inderdaad niet veel, maar die jaren gevangenisstraf alvorens de doodstraf wordt voltrokken kost wel geld, en de rechtsprocedures ook. Iemand die de doodstraf krijgt in Amerika heeft overigens veel meer mogelijkheden om in beroep te gaan dan iemand die levenslang krijgt, en zo iemand kost de staat dan ook meestal meer geld. Rechtsprocedures inkorten zal altijd over de rug van de veroordeelden gaan, wat alleen maar resulteerd in nog meer onschuldig veroordeelden..


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen