IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Voor of tegen de doodstraf? [opsluiten versus executeren, etc.] Vorige pagina | Volgende pagina
Diabolis
[::Sacrilegious Mind::]
Usericon van Diabolis
Posted 25-03-2002 21:02 by Diabolis Wijzig reactieProfiel van DiabolisQuote dit berichthttp://www27.brinkster.com/diabolis

Dus om zeker te weten dat hij lijdt, vermoord ik hem niet..lijfstraffen, daar ben ik wel voor


Visit the Sacrilegious Mind and download the master samples...


Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 26-03-2002 16:36 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2002 22:32 schreef mislyd het volgende:
Als we dan toch creatief bezig zijn:

- (de 'Zwarte Engel') Iemand met z'n buik tegen een paal vastbinden, 2 gaten snijden in z'n rug, onder de ribben, en z'n longen er langs achter uittrekken.




Lijkt dat een beetje op de zogenaamde "Bloed-adelaar"?
Dan werd je toch op je rug op een tafel gelegd, je borstbeen werd opengesneden, je ribbenkast uitgespreid en je longen langs je oren gelegd? Toch? Zoiets? Lekker-lekker...


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


SPEED METAL BOY
Usericon van SPEED METAL BOY
Posted 27-03-2002 18:42 by SPEED METAL BOY Wijzig reactieProfiel van SPEED METAL BOYQuote dit berichthttp://www.f-side.nl/forum

ik ben pertinent VOOR de doodstraf.ik bedoel eeh ik zou graag op die stoel zitten(zonder iets gedaan te hebben)in ruil voor die flikkers die kinderen misbruiken.een vriend van mij is omgekomen.mischien kennen sommige van jullie em wel want hij is op het journaal geweest en een paar keer bij peter r de vries.hij heet nikki verstappen.enne als ik er aan terug denk voel ik haat en verdriet te gelijk.en weet je wat ik wel zou willen bij die sukkel die dat gedaan heeft?



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 26-08-2002 14:07 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Laatste post alweer een half jaar geleden.
Moeten de meningen aangepast worden?

Ikzelf ben tegen de doodstraf omdat ik het niet als straf zie.
Een pedofiel langs elk huis in zijn straat laten gaan en hem dwingen te vertellen wat hij gedaan heeft noem ik een straf.
De dood is zo makkelijk.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 26-08-2002 14:15 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik ben vooral tegen de doodstraf om de volgende reden: Het gebeurt nog best wel eens dat iemand onschuldig veroordeeld wordt. Als iemand onschuldig de gevangenis in gaat, is dit nog terug te draaien. De doodstraf echter is definitief. Je zou maar onschuldig zijn en de doodstraf krijgen...

In Amerika, waar 1 getuigenis voldoende is om iemand veroordeeld te krijgen (als het slachtoffer van een misdrijf zegt dat jij het gedaan hebt, dan is dat voldoende bewijs - om maar ff een voorbeeld te noemen), gebeurt het regelmatig dat een onschuldig iemand veroordeeld wordt. (In Nederland zijn ten minste twee verschillende bewijzen noodzakelijk voor een veroordeling.)

[Dit bericht is gewijzigd door altx op 26-08-2002 14:20]


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


MetalSheep
Usericon van MetalSheep
Posted 26-08-2002 18:18 by MetalSheep Wijzig reactieProfiel van MetalSheepQuote dit bericht

Hier wordt al over gepraat in de Topic Seriemoordenaars


I laugh untill my head comes off


PsYcHo
Cowboy From Glasgow
Usericon van PsYcHo
Posted 26-08-2002 18:19 by PsYcHo Wijzig reactieProfiel van PsYcHoQuote dit berichthttp://www.myspace.com/foryoursins

tegen,niemand heeft het recht om daar over te oordelen



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 26-08-2002 20:03 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

geen idee eigenlijk. Ik vind aan de ene kant dat als iemand zelf het recht in handen neemt om een mede mens(en) te vermoorden, daarvoor met de zelfde munt terug moet worden betaald. Maar aan de andere kant zit je dan vast in een cirkel.
Maar goed ik denk dat ik wel voor ben als het er op aan komt. Geen genade!
[edit]de cellen raken vol, die gasten lopen wel op ons belasting geld te teren. Doordat de cellen vol zitten krijg je mensen die nog vrijrond lopen!!

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 26-08-2002 20:05]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-09-2002 13:16 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Doodstraf bij mieren normaal

Onderzoekers van de Britse universiteit van Sheffield hebben ontdekt dat mieren de doodstraf hanteren. Koninginnen van de Zuid-Afrikaanse mierensoort "Dinoponera Quadriceps" leggen rebellerende mieren de dood op en geven hun werksters de opdracht het vonnis uit te voeren.

De afvallige mier wordt door de koningin besmeerd met een klierafscheiding. Haar 80 onderdanen zullen de schuldige mier vasthouden en bijten en dat soms wel dagen lang. Mocht de mier dit overleven dan zal zij haar rang verliezen.

(Bron: Fok!)

Betekent nog steeds niet dat ik voor de doodstraf ben hoor, maar het leek me wel boeiend om dit even te plaatsen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 20-11-2002 9:04 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Even een kort citaat uit een Volkskrant-bericht naar aanleiding van Nawijns bananeschil:

quote:
De doodstraf, die herstel van juridische dwalingen onmogelijk maakt, kost in Amerika bovendien meer dan het ten uitvoer leggen van de levenslange gevangenisstraf, weet de hoogleraar. 'Dat komt door de uitbundige beroepsprocedures die er tegen de doodstraf openstaan. Er zitten feitelijk alleen maar nadelen aan het invoeren van deze sanctie. Dus moet je het niet doen.'


Dit ff omdat ik vaak als voor-argument zag dat men geen zin zou hebben om de staat een levenslange gevangenisstraf te laten bekostigen.
Als de doodstraf dus meer zou kosten (en het citaat dus waar zou zijn) vevalt dat, toch?

P.S. leuk he, die Nawijn


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 20-11-2002 9:32 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Ik ben voor de doodstraf voor mensen in de politiek die het IQ van een ingevroren tuinboon hebben en domme dingen zeggen.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 20-11-2002 9:32 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

haha dit is helemaal leuk.
geld is trouwens wel de reden waarvoor mensen vaak voor de doodstraf zijn.

nu is het ook niet zo dat je meteen dood wordt gemaakt na het vonnis. in Amerika is het doodnormaal om nog eerst 20 jaar in de dodencel door te brengen.

ik ben tegen de doodstraf. want ik ben voor oorzaak bestrijdeing.
niet voor gevolg bestrijding: dit lost namelijk niets op

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 20-11-2002 9:32]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-11-2002 9:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Doodstraf voor:
- Mensen die op een dode politicus stemmen zodat we met een regering zitten die nog niet eens het plaatselijke filatelie-clubje kan leiden.
- Willibrord Frequin
- Alle allochtonen die hier 15 jaar wonen en nog geen fatsoenlijk Nederlands kunnen, dat bewijst in mijn ogen namelijk dat je hier komt om je handje op te houden.
- Mensen die slap lullen in de trend van "Maar daar kan die jongen toch niks aan doen, dat komt door zijn jeugd/opvoeding/weet ik veel".
- Dierenmishandelaars
- Di-Rect
- Bad Candy
- Milieuvervuilers


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 20-11-2002 10:21 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 20 november 2002 9:04 schreef Dwaallicht het volgende:
P.S. leuk he, die Nawijn

Ik heb gisteren, tot lichte ergernis van mijn collegae, het spoeddebat live zitten volgen hier en ik heb me werkelijk enorm vermaakt. Wat een oetlul zeg! Minister van ontwijkende antwoorden...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Croc
IT'S CROC !!!
Usericon van Croc
Posted 20-11-2002 14:17 by Croc Wijzig reactieProfiel van CrocQuote dit bericht

Ja die Nawijn heeft zich weer populair gemaakt!


WOEI!! IT'S CROC!!!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 20-11-2002 14:26 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 10:21 schreef helmet het volgende:
Ik heb gisteren, tot lichte ergernis van mijn collegae, het spoeddebat live zitten volgen hier en ik heb me werkelijk enorm vermaakt. Wat een oetlul zeg! Minister van ontwijkende antwoorden...


Heb ik ook gezien, die gast was gewoon slecht. Hij werd weggevaagd door de gekwiekste, ervaren parlementariers als Rouvoet (Gristenhond!! ) en De Graaff.

Lachwekkend was dat kamerlid van de LPF die tegen Rouvoet zei: "U beschuldigt de minister ervan partijpolitiek toe te laten in het kabinet, u bent nu partijpolitiek aan het toelaten in de kamer!"

WHAAAAAhahahahaha!!! je hoorde de rest van de kamer hem ook gewoon keihard uitlachen!!!

ps ik ben pertinent tegen de doodstraf.


Dear dirty delightful old drunken old days


antimetal
Flame your moderators!
Usericon van antimetal
Posted 20-11-2002 14:30 by antimetal Wijzig reactieProfiel van antimetalQuote dit berichthttp://www.anyplace.nl

Tegen

Voor al die mensen die voor de doodstraf zijn omdat dat iets op zou lossen, Elk land wat de doodstraf voert heeft net zo veel criminaliteit als landen die geen doodstraf hebben, of zelfs meer...

Doodstraf lost niets op en zorgt alleen maar voor algemene acceptatie van geweld in de samenleving, immers als de staat iemand vermoord, waarom ik dan niet?
En wat bereik je met die doodstraf? de veroordeelde leert er niets van (immers,...dood...) de criminelen laten zich er niet door tegen houden (immers,... het gebeurd mij toch niet...)


why would you listen to me?


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 20-11-2002 14:36 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Ik ben voor een soort 'vrijwillige' doodstraf; dat wanneer je levenslang heb gekregen kan kiezen om in de bak te zitten of er een eind aan te breien dmv de doodstraf.

Ikzelf zou namelijk veel liever dood zijn dan de rest van je leven of een groot deel van je leven in de cel.

(sorry onnozel hersenspinseltje)


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 20-11-2002 14:51 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Tegen

in plaats daarvan verlenging van levenslang tot echt levenslang

Doodstraf is onherroepelijk, en ik vertrouw niet alle rechters om de juiste straf overal te geven, ze zijn ook mensen en mensen maken fouten


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 20-11-2002 15:20 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

ik ben tegen, niet omdat ik het 'onmensleijk vidn en shit maar ik denk dat het een beetje te makkelijk is.
als iemand echt zoiets ergs heeft gedaan moet hij daar toch voor boeten. dan ga je hem toch niet dood maken.. komt ie er alleen maar makkelijk vanaf.
ik ben voor levenslange (maar dan ook echt tot de dood) opsluiting. dan kan je iemand pas echt terug pakken. ga hem desnoods martelen, maakt mij niet uit. maar doodstraf -> te makkelijk


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-11-2002 15:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 9:49 schreef Jenje het volgende:
Doodstraf voor:
- Mensen die op een dode politicus stemmen zodat we met een regering zitten die nog niet eens het plaatselijke filatelie-clubje kan leiden.
- Willibrord Frequin
- Alle allochtonen die hier 15 jaar wonen en nog geen fatsoenlijk Nederlands kunnen, dat bewijst in mijn ogen namelijk dat je hier komt om je handje op te houden.
- Mensen die slap lullen in de trend van "Maar daar kan die jongen toch niks aan doen, dat komt door zijn jeugd/opvoeding/weet ik veel".
- Dierenmishandelaars
- Di-Rect
- Bad Candy
- Milieuvervuilers


Aantal mensen in Nederland voor invoering: ongeveer 16.000.000

Aantal mensen in nederland na invoering:
0


Witchking
Usericon van Witchking
Posted 20-11-2002 15:23 by Witchking Wijzig reactieProfiel van WitchkingQuote dit bericht

Tegen, gooi ze maar in de bak (waar ze het heel moeilijk krijgen) voor heel hun leven.


Sorpresa
love sucks
Usericon van Sorpresa
Posted 20-11-2002 15:35 by Sorpresa Wijzig reactieProfiel van SorpresaQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/apocalypse

tegen

in de bak is kut voor die mensen ja. Vooral als ze weet ik veel hoeveel x levenslang krijgen
Maar 1 iemand in de bak kost ons per jaar €300 (als ik me niet vergis)

Iemand zoals Jeffrey Dahmer kreeg 16x levenslang;hoewel hij na een paar jaar in de bak al dood ging. Maar zo'n straf is erger dan doodstraf krijgen.
Als je ziet wat hij allemaal gedaan heeft.

Gaten in t hoofd boren en er dan een of anders mengseltje in gooien om te experimenteren en kijken of hij echte zombies kon creeren.



"If God were suddenly condemned to live the life which he had inflicted on men, he would kill himself"


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 20-11-2002 15:36 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 15:23 schreef attila_de_hun het volgende:
Aantal mensen in Nederland voor invoering: ongeveer 16.000.000

Aantal mensen in nederland na invoering:
-Misanthrope


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-11-2002 15:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2002 15:23 schreef attila_de_hun het volgende:
Aantal mensen in Nederland voor invoering: ongeveer 16.000.000

Aantal mensen in nederland na invoering:
0

Alle problemen opgelost


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen