IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Metalmaffia!? Volgende pagina
Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 21-09-2003 22:23 by Dragonsfire Profiel van Dragonsfirehttp://www.silentdespair.nl

Okee, ik weet niet of ik het juiste forum heb gekozen hiervoor maar het leek me wel iets actualiteitsachtigs.

Een vriend van mij is dit weekeinde in Alphen a/d Rijn lastig gevallen en bedreigd door een paar gasten die zich de "metalmaffia" noemen. Hij heeft verschillende dreig e-mails ontvangen en is persoonlijk aangesproken door 2 of 3 ogenschijnlijke metalheads.
Het onderwerp; het niet doorgaan van Slechtvalk (voor degene die Slechtvalk niet kennen; Dat is Nederlands bekendste christelijke blackmetalband) als supportact van Dimmu Borgir bij diens aanstaande optredens in Nederland.
Mijn vriend is namelijk de drummer van Slechtvalk en men beschuldigde Slechtvalk van het in de kou laten staan van Dimmu Borgir omdat Dimmu satanisch is. Slechtvalk heeft inderdaad te horen gekregen dat hun supportoptredens niet door gaan omdat Dimmu een vaste 1e supportact voor de gehele tour heeft gevonden. Jammer, maar helaas.
Het gaat hier dus om een misverstand die de heren "metalmaffia" gebruikten om behoorlijk serieuze bedreigingen te uiten en om zaterdagavond bijna daad bij woord te voegen. Bijna, want gelukkig liepen er voldoende vrienden van Grimbold en andere alerte omstanders rond om e.e.a. op tijd te stoppen.
Toen de situatie weer opgelost was kwamen er meer meldingen van mensen die om de meest uiteenlopende redenen (lang niet alles had te maken met religie, geloof of aanverwante zaken) bedreigd en soms zelfs in elkaar geslagen waren. Het blijkt nu dat die groepering (om het zo maar even te noemen) hier al zo´n anderhalf jaar op deze manier bezig is. Waar gaat dat heen als metalheads onder elkaar dit soort fratsen uit gaan halen? Waar is de saamhorigheid en eensgezindheid die altijd zo typerend is geweest voor onze subcultuur?

Hebben meer mensen hier van gehoord of iets dergelijks meegemaakt? Is dit een serieus probleem aan het worden? (hier lijkt het er in ieder geval wel op)


Be Patient, Death Will Come Eventually...


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 21-09-2003 22:25 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

wat een zielig gedoe en nee, ik heb nog nooit van deze ongein eerder vernomen.


Oud Vuil.


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 21-09-2003 22:25 by Sjaan Profiel van Sjaanhttp://www.wastelands.tk

Heeft dat gebeuren plaatsgevonden bij het Kasteel?

Ik ben alleen bekend met metalmaffia van de oproep om displeased records te boycotten vanwege hun commerciële doeleinden.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 21-09-2003 22:26 by Babylon Profiel van Babylon

Dan ben je laag...

Eikels United


zo kan ie wel weer


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-09-2003 22:28 by Gunman Profiel van Gunman

ok, dat je "kijkikkenookblackenzo-wannabee" nummer 'tig veen verbaal op zn plek zet, MAG. Maar dit is diep , diep en diep TRIEST! En wat ee elite zeg: Dimmu Borgir (nu luister ik daar ook naar hoor ,maar dat ernaast) ...zijn gewoon een stel mongolen die per ongeluk in de metal verzeild geraakt zijn....Hebben zelf eens een deftig pak onder hun broek nodig....


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 21-09-2003 22:29 by Dragonsfire Profiel van Dragonsfirehttp://www.silentdespair.nl

E.e.a. heeft inderdaad plaatsgevonden bij Het Kasteel. Echter ook bij het optreden van Di-Rect afgelopen woensdag in het centrum van Alphen. Grimbold is daar voor het eerst aangesproken waarna men zaterdagavond in Het Kasteel tijdens After Forever er nog eens op terug kwam.


Be Patient, Death Will Come Eventually...


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 21-09-2003 22:29 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

Heh, een vriend (naja, kennis) van mij zit bij die (black) metal mafia. Ik moet er wel om lachen.


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 21-09-2003 22:31 by Sjaan Profiel van Sjaanhttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 21 september 2003 22:29 schreef Dragonsfire het volgende:
E.e.a. heeft inderdaad plaatsgevonden bij Het Kasteel. Echter ook bij het optreden van Di-Rect afgelopen woensdag in het centrum van Alphen. Grimbold is daar voor het eerst aangesproken waarna men zaterdagavond in Het Kasteel tijdens After Forever er nog eens op terug kwam.


Wat doet de metalmaffia bij een optreden van di-rect?

Iig behoorlijk triest dat dit soort zaken zelfs al in alphen gebeuren, waar de metalscene nou niet bepaald groot is..

[Dit bericht is gewijzigd door Sjaan op 21-09-2003 22:31]


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-09-2003 22:31 by Gunman Profiel van Gunman

quote:
Op 21 september 2003 22:29 schreef Dunne_Hein het volgende:
Heh, een vriend (naja, kennis) van mij zit bij die (black) metal mafia. Ik moet er wel om lachen.

Lachen?, als ze echt mensen (van bands blijkbaar) gaan meppen om zo'n idiote redenen, valt daar weinig aan te lachen.....EYE for an EYE

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 21-09-2003 22:31]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 21-09-2003 22:33 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

quote:
Op 21 september 2003 22:31 schreef Gunman het volgende:
Lachen?, als ze echt mensen (van bands blijkbaar) gaan meppen om zo'n idiote redenen, valt daar weinig aan te lachen.....EYE for an EYE


Met lachen bedoel ik dat ik het niet helemaal serieus neem. Dr is altijd wel ergens mot en deze gasten hebben er een naampje (mafia) aan gehangen, big deal


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 21-09-2003 22:34 by Babylon Profiel van Babylon

Lijken wel rapper-types-metalheads..

Jij speele op concert Dim Borgie of iek jou slaan gaan!


zo kan ie wel weer


Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 21-09-2003 22:44 by Nibiru Profiel van Nibiru

Wat een homo's zeg.


"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."


Nibiru
Blaaskurkh
Usericon van Nibiru
Posted 21-09-2003 22:48 by Nibiru Profiel van Nibiru

Wat een homo's zeg.


"Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn."


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 21-09-2003 22:55 by JFrost Profiel van JFrost

quote:
Op 21 september 2003 22:23 schreef Dragonsfire het volgende:
Mijn vriend is namelijk de drummer van Slechtvalk en men beschuldigde Slechtvalk van het in de kou laten staan van Dimmu Borgir omdat Dimmu satanisch is.


Hahaha jezus ... is dat de Watjes Metal Maffia ofzo ?

[Dit bericht is gewijzigd door JFrost op 21-09-2003 22:56]


this user is dead


Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 21-09-2003 22:59 by Dragonsfire Profiel van Dragonsfirehttp://www.silentdespair.nl

In eerste instantie moest ik lachen om het voorval bij Di-Rect. Ik ken in ieder geval 1 jongen die bij de situatie betrokken was als bedreiger en die valt waarschijnlijk bewusteloos neer als je hem tegen zijn (kippe)borst spuugt. Toen men er een paar dagen later op terug kwam kreeg ik echter de indruk dat men in ieder geval zichzelf vrij serieus neemt.
Het zijn waarschijnlijk slechts 1 of 2 personen die de hele boel aanjagen en een groep jonge mannetjes/vrouwtjes om zich heen hebben verzameld die graag ook eens gezien willen worden. Die aanhang stelt niets voor maar de aanjagers zijn meestal gevaarlijke individuen waar voorzichtig mee om gesprongen moet worden.


Be Patient, Death Will Come Eventually...


leader
Pffffffffff™
Usericon van leader
Posted 21-09-2003 23:01 by leader Profiel van leaderhttp://www.hatred.nl

Die Metalmaffia zijn toch een stel kansloze blekkies die christenen op hun bek slaan?...ofzo.


Skullcrushing Deathmetal From Holland - www.hatred.nl


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 21-09-2003 23:04 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

quote:
Op 21 september 2003 22:59 schreef Dragonsfire het volgende:
In eerste instantie moest ik lachen om het voorval bij Di-Rect. Ik ken in ieder geval 1 jongen die bij de situatie betrokken was als bedreiger en die valt waarschijnlijk bewusteloos neer als je hem tegen zijn (kippe)borst spuugt. Toen men er een paar dagen later op terug kwam kreeg ik echter de indruk dat men in ieder geval zichzelf vrij serieus neemt.
Het zijn waarschijnlijk slechts 1 of 2 personen die de hele boel aanjagen en een groep jonge mannetjes/vrouwtjes om zich heen hebben verzameld die graag ook eens gezien willen worden. Die aanhang stelt niets voor maar de aanjagers zijn meestal gevaarlijke individuen waar voorzichtig mee om gesprongen moet worden.


Idd, er zullen wel een hoop gastjes meelopen omdat ze het wel cool vinden. Maar een gast die ik ken die er bij betrokken is zal er echt niet voor terugschrikken om iemand neer te steken (is er al eerder voor veroordeeld).


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-09-2003 23:07 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Zucht ..


Zucht ..


Kijk dat krijg je nou van dat egotrippen in blackmetal he ..


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-09-2003 23:08 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 21 september 2003 22:23 schreef Dragonsfire het volgende:
Okee, ik weet niet of ik het juiste forum heb gekozen hiervoor maar het leek me wel iets actualiteitsachtigs.

Een vriend van mij is dit weekeinde in Alphen a/d Rijn lastig gevallen en bedreigd door een paar gasten die zich de "metalmaffia" noemen. Hij heeft verschillende dreig e-mails ontvangen en is persoonlijk aangesproken door 2 of 3 ogenschijnlijke metalheads.
Het onderwerp; het niet doorgaan van Slechtvalk (voor degene die Slechtvalk niet kennen; Dat is Nederlands bekendste christelijke blackmetalband) als supportact van Dimmu Borgir bij diens aanstaande optredens in Nederland.Mijn vriend is namelijk de drummer van Slechtvalk en men beschuldigde Slechtvalk van het in de kou laten staan van Dimmu Borgir omdat Dimmu satanisch is. Slechtvalk heeft inderdaad te horen gekregen dat hun supportoptredens niet door gaan omdat Dimmu een vaste 1e supportact voor de gehele tour heeft gevonden. Jammer, maar helaas.
Het gaat hier dus om een misverstand die de heren "metalmaffia" gebruikten om behoorlijk serieuze bedreigingen te uiten en om zaterdagavond bijna daad bij woord te voegen. Bijna, want gelukkig liepen er voldoende vrienden van Grimbold en andere alerte omstanders rond om e.e.a. op tijd te stoppen.
Toen de situatie weer opgelost was kwamen er meer meldingen van mensen die om de meest uiteenlopende redenen (lang niet alles had te maken met religie, geloof of aanverwante zaken) bedreigd en soms zelfs in elkaar geslagen waren. Het blijkt nu dat die groepering (om het zo maar even te noemen) hier al zo´n anderhalf jaar op deze manier bezig is.


als het de black metal mafia is zoals ik die ken is dat dus niet de reden. het zijn christelijken die zich met black metal mengen, een discussie die al veel te vaak gevoerd is.

quote:
Waar gaat dat heen als metalheads onder elkaar dit soort fratsen uit gaan halen? Waar is de saamhorigheid en eensgezindheid die altijd zo typerend is geweest voor onze subcultuur?

Hebben meer mensen hier van gehoord of iets dergelijks meegemaakt? Is dit een serieus probleem aan het worden? (hier lijkt het er in ieder geval wel op)


ze zijn goed bezig zo, black metal lijkt een trend te worden met dit soort uitschot als gevolg, daar moet een einde aan komen, maakt niet uit hoe. er is tenminste een groep die voor de belangen opkomt.


Je moeder.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 21-09-2003 23:08 by Dunne_Hein Profiel van Dunne_Hein

quote:
Op 21 september 2003 23:07 schreef Jenje het volgende:
Zucht ..


Zucht ..


Kijk dat krijg je nou van dat egotrippen in blackmetal he ..


Idd, geef mij maar thrash metal; bier en lol


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-09-2003 23:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Gewoon metal, bier, lol goede muziek en niet zeiken of iemand wel de 5 eerste demo's van narghenogwattes heeft


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 21-09-2003 23:10 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 21 september 2003 23:04 schreef Dunne_Hein het volgende:
Idd, er zullen wel een hoop gastjes meelopen omdat ze het wel cool vinden. Maar een gast die ik ken die er bij betrokken is zal er echt niet voor terugschrikken om iemand neer te steken (is er al eerder voor veroordeeld).


nooit met je rug naar hem toe staan.


Oud Vuil.


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 21-09-2003 23:10 by webblaster wim Profiel van webblaster wimhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 21 september 2003 23:09 schreef Jenje het volgende:
Gewoon metal, bier, lol goede muziek en niet zeiken of iemand wel de 5 eerste demo's van narghenogwattes heeft






Oud Vuil.


panzerfaust
Usericon van panzerfaust
Posted 21-09-2003 23:13 by panzerfaust Profiel van panzerfaust

Het gaat hier duidelijk om de BM maffia, en die weren de verotte kerstenen uit de scene, drummer van slechtvalk.


Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 21-09-2003 23:18 by Dragonsfire Profiel van Dragonsfirehttp://www.silentdespair.nl

Ik betwijfel of het alleen blackmetallers zijn die zich met deze bullshit bezig houden. Het voorbeeld dat ik gaf als starter gaat inderdaad om blackmetal. Ik heb echter ook een verhaal gehoord van iemand ter plaatse die bedreigt is omdat hij naast metal in het algemaan ook luisterde naar o.a. Phil Collins! Volgens de heren metalmaffia kon je dan geen echte metalhead zijn en verdiende je een mes tussen de ribben.
Mijn bek klapte op dek toen ik dit hoorde.
Daarnaast is die bekende van mij die bij de metalmaffia blijkt te zitten niet direct een blackmetalliefhebber maar houdt hij zich vooral bezig met bands als Gamma Ray en Blind Guardian.


Be Patient, Death Will Come Eventually...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-09-2003 23:19 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

AH dus hij is gay!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen