IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Cathedral Vorige pagina | Volgende pagina
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 29-10-2016 11:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

De mijne ligt nu op de speler. Heerlijk! Ik ken sommige nummers van Forest... Maar aan deze demo was ik nooit toegekomen. Hoezo demo trouwens? Vaag. Sound is overigens heel dik in orde. Misschien nog wel fijner dan de sound op Forest.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 29-10-2016 14:09 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Hier nu ook binnen. Helaas geen tijd om te draaien vandaag...maar morgen zeker genieten van deze plaat.

Mooie verpakking met boekwerkje.


bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-11-2016 9:41 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Eerste druk van Garden of Earthly Delights gekocht. Het was de plaat waarmee ik Cathedral leerde kennen. Best een afwijkend album achteraf gezien. Maar nu ik hem weer even grijsdraai is het toch wel een van mijn favorieten. Dat naargeestige met een knipoog komt echt goed tot z'n recht hier.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 15-10-2018 11:39 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

In Memoriam ligt regelmatig op. Wat is dat een onwaarschijnlijk heavy album. Tegek hoe traditionele grooves zo laaggestemd en traag worden gebracht. Ultiem lomp.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 15-10-2018 19:43 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2018 11:39 schreef Dirge for november het volgende:
In Memoriam ligt regelmatig op. Wat is dat een onwaarschijnlijk heavy album. Tegek hoe traditionele grooves zo laaggestemd en traag worden gebracht. Ultiem lomp.



Het word tijd voor een reunie. En dan een tour met alleen maar nummers van In Memoriub / Forest Of Equlibrium.

Ik had vorige weer In Memoriam ook weer opstaan.
Wat een meesterwerk.


bub


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 16-10-2018 9:26 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Zijsprongetje: Septic Tank al gehoord? In 1994 begonnen door de volledige, toenmalige lineup van Cathedral. Superruige Motörhead/Discharge/Celtic Frost worship. Dit jaar is er eindelijk een eerste album, Rotting Civilisation. Dorrian/Carlson/Jennings, aangevuld met Jaime Gomez Arellano. Aanrader.

[Dit bericht is gewijzigd door zodiac lung op 16-10-2018 10:03]


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 16-10-2018 9:53 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

De full nog niet gehoord, maar de 7" vond ik enkele jaren geleden best wel een leuk tussendoortje.
Hopen op Roadburn!



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 16-10-2018 10:08 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

quote:
Op 16 oktober 2018 9:26 schreef zodiac lung het volgende:
Zijsprongetje: Septic Tank al gehoord? In 1994 begonnen door de volledige, toenmalige lineup van Cathedral. Superruige Motörhead/Discharge/Celtic Frost worship. Dit jaar is er eindelijk een eerste album, Rotting Civilisation. Dorrian/Carlson/Jennings, aangevuld met Jaime Gomez Arellano. Aanrader.


Klinkt goed, ook maar eens checken.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 16-10-2018 10:16 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Idem, oeh la la.



Attila_the_hun
Covfefing in Nambia!
Usericon van Attila_the_hun
Posted 16-10-2018 19:01 by Attila_the_hun Wijzig reactieProfiel van Attila_the_hunQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2018 9:26 schreef zodiac lung het volgende:
Zijsprongetje: Septic Tank al gehoord? In 1994 begonnen door de volledige, toenmalige lineup van Cathedral. Superruige Motörhead/Discharge/Celtic Frost worship. Dit jaar is er eindelijk een eerste album, Rotting Civilisation. Dorrian/Carlson/Jennings, aangevuld met Jaime Gomez Arellano. Aanrader.


mee eens. erg vette cd. hopelijk blijft het niet bij een cd!


“If you think the economy is more important than the environment, try holding your breath while counting your money.” – Professor Guy McPherson


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 20-10-2018 0:27 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Eerst dat oude werk geluisterd, geweldig! Discharge, ja. Die zanglijnen ook vooral. Toen die nieuwe. En de riffs, discharge.

Deze ook!



En dan weer celtic frost.



Ik moet ook een beetje aan de latere Darkthrone denken...




[Dit bericht is gewijzigd door F.Jacobse op 20-10-2018 0:28]


"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 20-10-2018 9:44 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Vet! Ga de plaat wel even helemaal checken ja.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-11-2018 12:39 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ja. Vet. Heel fijn, dit soort muziek met Lee op vocals.



Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 31-03-2021 20:54 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl



Upload van de band zelf. Concert in Den Bosch uit 2001.


Vox Clamatis in Deserto


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 06-12-2021 18:57 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

30 jaar oud vandaag



LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 06-12-2021 21:05 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487

Wát een plaat, nog steeds. Die gitaarpartijen.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 06-12-2021 21:20 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Ter ere van de elpee zojuist weer even gedraaid. Een machtige plaat.


bub


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 07-12-2021 8:26 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

Waar blijft de tijd

30 jaar geleden dus live gezien in de Melkweg.

Weet iemand het voorprogramma nog ? Komt niks boven drijven hier.


Sater
Usericon van Sater
Posted 07-12-2021 8:57 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik zat nog op de basisschool toen, maar volgens het internet was het Paradise Lost:
https://www.setlist.fm/setlist/cathedral/1991/melkweg-amsterdam-netherlands-bc1ed66.html


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 07-12-2021 9:34 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2021 8:57 schreef Sater het volgende:
Ik zat nog op de basisschool toen, maar volgens het internet was het Paradise Lost:
https://www.setlist.fm/setlist/cathedral/1991/melkweg-amsterdam-netherlands-bc1ed66.html


Nou dan denk ik dat Cathedral het voorprogramma was van Paradise Lost. En dat Paradise Lost de reden was om te gaan. Cathedral had toen nog geen plaat uit begrijp ik?

Wat ik nog wel weet is dat ik ooit in mijn leven twee keer een t-shirt heb gekocht waar na thuiskomst de opdruk er scheef op bleek te zitten, één daarvan was die van Cathedral. Later hetzelfde shirt een maatje groter en met rechte opdruk nog ergens kunnen kopen.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 07-12-2021 10:06 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Lekkere line-up, maar ja, ik zat toen ook nog op de basisschool. 12 jaar later beide bands wel gezien, maar toen zaten ze in een mindere fase zeg maar...


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 07-12-2021 10:20 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 7 december 2021 10:06 schreef Mark Z het volgende:
Lekkere line-up, maar ja, ik zat toen ook nog op de basisschool. 12 jaar later beide bands wel gezien, maar toen zaten ze in een mindere fase zeg maar...


Uiteindelijk is het voor mij ook alleen nog maar een herinnering en zelfs dat nog maar half


Lampje
Usericon van Lampje
Posted 08-12-2021 19:37 by Lampje Wijzig reactieProfiel van LampjeQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2021 21:05 schreef F.Jacobse het volgende:
Wát een plaat, nog steeds. Die gitaarpartijen.





De drums zijn ook vet hoor. Mike Smail dacht ik, van Penance.
Maar aan de andere kant, alles is vet aan deze plaat. De zang is weliswaar wat vreemd, maar het geeft deze plaat toch ook weer nét die extra lading treurnis.


lampje


Sadistic Sinner
Usericon van Sadistic Sinner
Posted 09-12-2021 1:01 by Sadistic Sinner Wijzig reactieProfiel van Sadistic SinnerQuote dit bericht

Het was vooral wennen waar Lee Dorrian toen muzikaal mee aankwam vanwege zijn verleden bij de echte Napalm Death.
Het genre waar Cathedral onderviel was nog tamelijk underground maar werdt door hun debuut in 1991 een stuk populairder.


BongoBongo
Usericon van BongoBongo
Posted 09-12-2021 8:33 by BongoBongo Wijzig reactieProfiel van BongoBongoQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2021 19:37 schreef Lampje het volgende:
De zang is weliswaar wat vreemd, maar het geeft deze plaat toch ook weer nét die extra lading treurnis.



Twee dagen terug de plaat gedraaid en ergens zit een stuk waarvan ik me afvraag of het David Vincent misschien heeft geïnspireerd voor God of Emptiness. Kan ook toeval zijn natuurlijk


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen