IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Theudho Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 23-09-2003 13:17 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

ik vindt er niet veel info over, maar k heb per toeval 1 Mp3 in hande gekregen, en k vindt het hennig vetjes.

website: http://www.theudho.com/

Kent er iemand anders deze black/viking ( ) band ?

Edit: k zie net op de web-site dat ze van Belgie zijn

[Dit bericht is gewijzigd door campske666 op 23-09-2003 13:18]


campske666
Usericon van campske666
Posted 23-09-2003 17:22 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Niemand ?


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 23-09-2003 17:27 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 23 september 2003 17:22 schreef campske666 het volgende:
Niemand ?


Ah, daar heb ik thuis nog wel een paar cd's van liggen. Ik dacht dat ik da al es gezegd had?


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


campske666
Usericon van campske666
Posted 23-09-2003 17:28 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 23 september 2003 17:27 schreef Marco_Filth het volgende:
Ah, daar heb ik thuis nog wel een paar cd's van liggen. Ik dacht dat ik da al es gezegd had?


Sure


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 23-09-2003 17:58 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Wat ik weet dat er een split (in de maak?)is met Gorath, kijk es op deathmetal.be, stond ergens iets over dacht ik....


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 23-09-2003 18:44 by Vampire John Wijzig reactieProfiel van Vampire JohnQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl



Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


campske666
Usericon van campske666
Posted 23-09-2003 20:07 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 23 september 2003 17:58 schreef Gunman het volgende:
Wat ik weet dat er een split (in de maak?)is met Gorath, kijk es op deathmetal.be, stond ergens iets over dacht ik....


Daar kan je er zelfs een Cd van kopen (en van keltgar en etherial dawn ook)


Ineluki
Usericon van Ineluki
Posted 25-09-2003 11:26 by Ineluki Wijzig reactieProfiel van InelukiQuote dit bericht

Theudho is zeer zeker de moeite waard. Bijzonder sfeervolle en bombastische pagan black metal met een intelligent concept.


campske666
Usericon van campske666
Posted 25-09-2003 11:28 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Bestellinkje bij www.Deathmetal.be is geplaats, samen met een Cd'tje van Keltgar.(k zou er blijkbaar nog een verzamel CD en een stikcer bij krijgen omdat ik 2 Cd's in één keer bestel ) k ben eens benieuwd of en wanneer het geleverd gaat worden.


Desperandum
Usericon van Desperandum
Posted 01-01-2005 13:34 by Desperandum Wijzig reactieProfiel van DesperandumQuote dit berichthttp://www.nepherex.com

DE CD IS INDERDAAD SUBLIEM EN IS BESCHIKBAAR VOOR 12,50 euro vanuit Nederland.





ZELFS DE THEUDHO -Wuotan T-SHIRTS ZIJN REEDS BESCHIKBAAR!



(Size L & XL) ltd. 50 stuks

cd: 12,50 p&p incl.
shirt: 15,00 p&p incl.
both: 24,00 p&p incl.

Bestellen kan via overschrijving:
IBAN BE30 0012 9963 6211
BIC-CODE= GEBABEBB
mededeling: 'Wuotan'

of je kan cash opsturen naar

NephereX
Postbus 16
9280 LEBBEKE
BELGIË

mp3's, reviews, interviews vind je op www.nepherex.com en www.theudho.com


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 01-01-2005 14:36 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Dit plaatje heb ik enige tijd terug gerecenseert Zeer zeker de moeite waard!

http://www.zwaremetalen.com/recensie/3516.html


spelfout weggehaald...


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 09-08-2005 23:23 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

Theudho heeft een videoclip in elkaar gestoken, watch it at http://www.theudho.com


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 10-08-2005 0:07 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Gave clip bij een gaaf nummer

PS mail me even als je wat ruimte wilt hebben voor de hoge resolutie clip.

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 10-08-2005 0:10]


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 10-08-2005 0:12 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

idd geen slecht groepje , denk dat ik er wel iets van heb gedownload van lugburz


Faustian Spirit of the Earth


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 10-08-2005 10:36 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2005 0:07 schreef Iskariot het volgende:
Gave clip bij een gaaf nummer

PS mail me even als je wat ruimte wilt hebben voor de hoge resolutie clip.


Ik heb het J.S. laten weten.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 10-08-2005 10:48 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2005 23:23 schreef Gorath het volgende:
Theudho heeft een videoclip in elkaar gestoken, watch it at http://www.theudho.com


Heerscht!


spelfout weggehaald...


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 10-08-2005 10:52 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Van Lebbeke godverdomme! Amohowzeh.


mvg wk10


Hamer
Nog liever
Usericon van Hamer
Posted 10-08-2005 13:15 by Hamer Wijzig reactieProfiel van HamerQuote dit berichthttp://www.HammerArts.cjb.net

hehehe heb dr al een heerschend shirt van en die cd van die flayer natuurlijk! ERG GAAFE SHIT!!!!!!!!



madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 10-08-2005 14:12 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

quote:
Op 10 augustus 2005 10:52 schreef windkracht10 het volgende:
Van Lebbeke godverdomme! Amohowzeh.


Ik heb er al flyers van aangetroffen in een lokale platenzaak Aangezien we bijna buren zijn, zie je...

Moet dringend hun werk eens gaan beluisteren!


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Wanhoop
Usericon van Wanhoop
Posted 11-10-2005 11:05 by Wanhoop Wijzig reactieProfiel van WanhoopQuote dit bericht

Binnen enkele weken zijn de nieuwe shirts klaar! afbeelding wordt asap gepost!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-10-2005 11:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

heersch!



De Burzum-cover is bijzonder geslaagd BTW


signature


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 11-10-2005 14:21 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Waarom staan er op de achtergrond van die advertentie een zootje tempeliers?


Dear dirty delightful old drunken old days


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-10-2005 14:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2005 14:21 schreef Schaffelaer het volgende:
Waarom staan er op de achtergrond van die advertentie een zootje tempeliers?


Moest ik van jou zijn, ik stuur een e-mail en vraag het!


signature


Wanhoop
Usericon van Wanhoop
Posted 12-10-2005 11:47 by Wanhoop Wijzig reactieProfiel van WanhoopQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2005 14:21 schreef Schaffelaer het volgende:
Waarom staan er op de achtergrond van die advertentie een zootje tempeliers?


Antwoord JS/ THEUDHO:

Traditioneel worden de Tempeliers gezien als een christelijke ridderorde die werd opgericht om pelgrims en bedevaarders te beschermen in het "Heilige Land" en tenslotte in 1314 ten onder ging toen de laatste grootmeester, Jacques de Molay door een complot van Filips de Schone en paus Clemens V op de brandstapel belandde.

Rond de Tempeliers hangt een waas van mysterie en de officiële geschiedsschrijving over deze orde toont op meerdere punten een zeer onlogische samenhang. Alle alternatieve theorieën uit de doeken doen zou ons te ver leiden; samenvattend kan ik zeggen dat ik gewonnen ben voor de interpretatie dat de Tempeliers een esoterische martiale mannenbond was die voorchristelijke gebruiken verderzette; vrij compatibel met wat Höffler in "Kultische Geheimbünde der Germanen" stipuleert. Het feit dat het hen niet toegestaan was hun baard te knippen verbindt hen al snel met gelijkaardige gebruiken van Germaanse stammen. Mensen die thuis zijn in de Germaanse mythologie of enige notie van volkse gebruiken en legenden hebben zullen de link met de Wilde Jacht (Oskorei, Ásgardsrei, Wuotanes Her) snappen. Het gelijkbenige kruis, verwant of zelfs identiek met het krukkenkruis, dat ze in het vaandel droegen is tevens een verwijzing naar de voorchristelijke erfenis; het zinnebeeld van het zonnewiel of Thors hamer.

Andere theorieën, en deze kunnen complementair zijn, gaan er van uit dat de Tempeliers op de hoogte waren van een aantal "geheimen" over het christendom die de religie onderuit konden halen (id est het huwelijk van Jezus met Maria Magdalena, de afkomst van Jezus uit een voornaam Joods geslacht met aanspraak op de troon, het bedrog bij de kruisiging, de nakomeling van Jezus en hun vermenging met een Visigothisch en later Frankisch geslacht). Het is alleszins geweten dat de Tempeliers niet bijster hoog opliepen met de figuur van "Jezus"; tijdens de processen werd meerdere malen verteld dat de ridders het kruis met de voeten traden. Citaten als "Stel je vertrouwen niet in deze religie, ze is veel te jong" werden ook tijdens de processen opgetekend. Natuurlijk werden tijdens deze processen ook een hoop valse bekentenissen afgedwongen, die echter haast allen populistisch en zeer clichématig van aard zijn; bijvoorbeeld incidenten gerelateerd aan klassieke duivelsaanbidding, de "zonde van Onan" en de "osculum infame" - net dezelfde rommel die tijdens de klassieke heksenprocessen werd aangevoerd.

In de Graalliteratuur, bijvoorbeeld in "Parzival" van Wolfram von Eschenbach, komen de Tempeliers voor als de bewakers van de Heilige Graal. Ook hier kunnen we de link leggen met "de waarheid" over het christendom; "graal" is immers een verbastering van "sang réal" ("koninklijk bloed", verwijzend naar de bloedlijn van Jezus).

Ik ben er me van bewust dat dit alles slechts theorieën en interpretaties zijn, waarvan er dan nog eens een heleboel van gepopulariseerd zijn in pseudo-wetenschappelijke werken en ontspanningsliteratuur. Deze totaalvisie past echter perfect bij het heidense concept van Theudho; de Tempeliers als genootschap dat ogenschijnlijk de bestaande maatschappelijke orde bestendigt maar in werkelijkheid zichzelf voedt met de zwakheid en verdorvenheid van het systeem. In een gesloten leefwereld van commanderijen, buiten de ogen van de kerk, bouwen ze hun macht en invloed verder uit tot de tijd gekomen is om in een haast apocalyptisch scenario de bestaande orde omver te werpen en een maatschappij te creëren die geschoeid is op oude volkse tradities. Terwijl ze in het daglicht ridders onder persoonlijk protectoraat van de paus zijn, beschimpen en bespotten ze in hun eigen kringen het kruis en alles waarvoor het staat ...


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 12-10-2005 11:53 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Waarom zou je een organisatie als de Tempeliers erbij betrekken die op zijn minst als dubieus kan worden omschreven? Er is toch genoeg puur Heidens erfgoed om inspiratie uit op te doen?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Gorath
Usericon van Gorath
Posted 12-10-2005 15:59 by Gorath Wijzig reactieProfiel van GorathQuote dit bericht

De drie nieuwe nummers die ik heb gehoord zijn "Treachery" tot de tweede! Amai, goede boel!


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen