IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Auteur:
Topic : andere metgezel Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-10-2003 14:08 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2003 14:00 schreef Dwaallicht het volgende:
Radiohead, Placebo, Pink Floyd, Nirvana, Smashing Pumpkins, Aphex Twin, etc. etc.





Oe leuk, mag ik meedoen?

Bjork, Alice in Chains, Faith No More, Soundgarden, Tool, etc. hihi


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 01-10-2003 14:12 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Eigenlijk vind ik ook dat mensen die vaak nageroepen worden op straat ook wel eens bij zichzelf te rade mogen gaan . Er zijn namelijk legioenen mensen in metalkledij die NIET worden/werden nageroepen op straat.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 01-10-2003 14:15 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

quote:
Op 1 oktober 2003 13:19 schreef mislyd het volgende: luide motorfietsen,
ho ho maar missy, luide brompotten zijn 100% rock'n'roll
't is juist te zien op welken brommer ze zitten! en welke frequentie het geluid heeft ook


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 01-10-2003 14:20 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2003 14:12 schreef Dwaallicht het volgende:
Eigenlijk vind ik ook dat mensen die vaak nageroepen worden op straat ook wel eens bij zichzelf te rade mogen gaan . Er zijn namelijk legioenen mensen in metalkledij die NIET worden/werden nageroepen op straat.


Of als het wel gebeurt is het negatief

Maareh, je hebt wel een punt, sommigen kleden zich ook gewoon te uitdagend, alleen dat zou geen probleem moeten zijn. Ik vind toch echt dat de naroepers het probleem vormen.
Beetje scheef, maar zou hetzelfde zijn als een moordenaar vrijuit gaat, omdat het slachtoffer geen kogelvrij vest droeg en het dus uitlokte.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 01-10-2003 14:22 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 1 oktober 2003 14:20 schreef ZelThoR het volgende:
Of als het wel gebeurt is het negatief

Maareh, je hebt wel een punt, sommigen kleden zich ook gewoon te uitdagend, alleen dat zou geen probleem moeten zijn. Ik vind toch echt dat de naroepers het probleem vormen.
Beetje scheef, maar zou hetzelfde zijn als een moordenaar vrijuit gaat, omdat het slachtoffer geen kogelvrij vest droeg en het dus uitlokte.



Iedereen heeft recht op mijn mening.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 01-10-2003 14:28 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

Nou ja dat naroepen vind ik zowiezo totale onzin, vind dat mensen het recht hebben erbij te lopen zoals ze willen.
De extravagante mensen brengen tenminste kleur in de maatschappij.
je moet niet vergeten dat een groepje ergens staat en die roept je na ( wat mij nooit is overkomen met kleding ofzo) gewoon aandacht probeert te trekken omdat jij die opeist met je kleding hahaha LOL


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


Gwath
Usericon van Gwath
Posted 01-10-2003 15:55 by Gwath Wijzig reactieProfiel van GwathQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2003 13:39 schreef Vlkodlak het volgende:
Volgens mij kan je binnen de metal niet bepaald spreken van algemeen geldende waardes. Veel metalheads hebben toch echt andere ideeen. Ik denk daar bij ook dat die ideeen echt niet veel te maken hebben met of je metal luistert of niet.

Ik denk dat er toch wel bepaalde dingen aan te wijzen zijn, ookal is er veel variatie (en degeneratie tegenwoordig). En waar het op neerkomt is als je de ideeen en de muziek scheidt je muziek als entertainment overhoudt; dan is alles inhoudsloos en dus veilig en prima te mengen met een entertainment mentaliteit.

quote:
Tenzij je zo'n trendvolger bent, maar dan kom je weer bij het punt wat je zelf ook al noemt, dan ben je in essentie net zo bezig als iemand die niet nadenkent de mode volgt en maar doet wat trendy is.

Ik denk dat die (oorspronkelijke) ideeen niets met trends en oppervlakkigheden te maken hebben, ookal is het genre ruimschoots door trend geinfecteerd, toegegeven.


The only measure of reality is nature. When people defy nature, whether through technology, insane religions, or misguided ideologies, they only increase the eventual suffering that will inevitably result. - Jesus


campske666
Usericon van campske666
Posted 01-10-2003 15:57 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2003 15:55 schreef Gwath het volgende:
Ik denk dat er toch wel bepaalde dingen aan te wijzen zijn, ookal is er veel variatie (en degeneratie tegenwoordig).


Zoals ?

Ik zou echt geen één punt (hoe ruim of hoe klein ook) kunnen bedenken waar alle metal mensen het over eens zijn.


Smoochy
raar maar waar
Usericon van Smoochy
Posted 01-10-2003 16:09 by Smoochy Wijzig reactieProfiel van SmoochyQuote dit bericht

dat ze van metal houden is toch wel een gezamelijk punt dacht ik


SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER.


campske666
Usericon van campske666
Posted 01-10-2003 16:10 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2003 16:09 schreef Smoochy het volgende:
dat ze van metal houden is toch wel een gezamelijk punt dacht ik


Nauwelijks, met al die genre's enzo...


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 01-10-2003 16:11 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2003 15:55 schreef Gwath het volgende:
Ik denk dat er toch wel bepaalde dingen aan te wijzen zijn, ookal is er veel variatie (en degeneratie tegenwoordig). En waar het op neerkomt is als je de ideeen en de muziek scheidt je muziek als entertainment overhoudt; dan is alles inhoudsloos en dus veilig en prima te mengen met een entertainment mentaliteit.


Ik denk dat die (oorspronkelijke) ideeen niets met trends en oppervlakkigheden te maken hebben, ookal is het genre ruimschoots door trend geinfecteerd, toegegeven.


Als ik dit zo lees dan krijg ik toch het idee dat jij uit gaat van in ieder geval een aantal waarden die vast zouden liggen aan het metal zijn. Dit zou dan volgens mij betekenen dat: wil je dus volgens jou een metalhead met inhoud (om je eigen formulering te gebruiken) zijn je een bepaalde kuddementaliteit volgt (je neemt de waarden over van een groep). Persoonlijk zie ik niet in waarom dat dan niet oppervlakkig is en het scheiden van muziek en ideeen wel. Naar mijn mening ben je pas echt een persoon met inhoud als je vanuit je zelf wat te vertellen hebt en je dingen doordacht doet en niet alleen leeft, omdat het hoort bij de groep waartoe je behoort of graag wil behoren.

Je eigen ideeen kunnen dan best overeen komen met iemand die helemaal niet into metal is. Het lijkt me zeer sterk (en triest) dat je enkel met metalheads kan samenleven. Wat ik wel begrijp is dat je niet samen kan leven met iemand die alleen maar leeft vanuit een bepaalde subcultuur en gedachteloos met trends en vaste ideeen meedoet, maar dat kan naar mijn mening net zo goed een metalhead wezen als een top 40 figuur.


Gwath
Usericon van Gwath
Posted 01-10-2003 16:46 by Gwath Wijzig reactieProfiel van GwathQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2003 16:11 schreef Vlkodlak het volgende:
Als ik dit zo lees dan krijg ik toch het idee dat jij uit gaat van in ieder geval een aantal waarden die vast zouden liggen aan het metal zijn. Dit zou dan volgens mij betekenen dat: wil je dus volgens jou een metalhead met inhoud (om je eigen formulering te gebruiken) zijn je een bepaalde kuddementaliteit volgt (je neemt de waarden over van een groep).

Ik denk dat het ook niet de bedoeling is om dogmatisch een aantal regels ondoordacht te volgen om in de eerste plaats alliantie aan een subcultuur te verkrijgen ipv zelf de muziek te ervaren/verwerken. Mijns inziens niet een gedachte die overeenkomt met 'metal' (maar ik ben een relatieve nieuwkomer, dus verbeter me als ik er naast zit). De muziek werkt volgens mij ook niet zo direct (als in: gij zult niet...), maar meer indirect, waarna je door zelf na te denken bij een aantal conclusies kunt komen, uiteraard met afwijkingen.

quote:
Persoonlijk zie ik niet in waarom dat dan niet oppervlakkig is en het scheiden van muziek en ideeen wel.

Maar het resultaat wel, je krijgt excessen zoals White Metal e.d. (als voorbeeld, niet te bedoeling om hier de discussie op te focussen ).

quote:
Naar mijn mening ben je pas echt een persoon met inhoud als je vanuit je zelf wat te vertellen hebt en je dingen doordacht doet en niet alleen leeft, omdat het hoort bij de groep waartoe je behoort of graag wil behoren.

Helemaal mee eens.

quote:
Je eigen ideeen kunnen dan best overeen komen met iemand die helemaal niet into metal is. Het lijkt me zeer sterk (en triest) dat je enkel met metalheads kan samenleven. Wat ik wel begrijp is dat je niet samen kan leven met iemand die alleen maar leeft vanuit een bepaalde subcultuur en gedachteloos met trends en vaste ideeen meedoet, maar dat kan naar mijn mening net zo goed een metalhead wezen als een top 40 figuur.


Als je je focust op de subcultuur (vorm!) ipv wat de muziek bewerkstelligt wel ja, maar zoals gezegd is dat niet wat ik bedoel.
En toch is het lastig.. om na Burzum, Darkthone geluisterd te hebben weer normaal, vrolijk oversociaal te zijn. Misschienverschilt het effect per persoon.


The only measure of reality is nature. When people defy nature, whether through technology, insane religions, or misguided ideologies, they only increase the eventual suffering that will inevitably result. - Jesus


wild cat
Catch me if I fall
Usericon van wild cat
Posted 01-10-2003 18:31 by wild cat Wijzig reactieProfiel van wild catQuote dit bericht

Absoluut al zou ik me soms doodergeren, maar ik sta open voor alles


Some men see things as they are and ask why. I dream things that never were and ask why not.


campske666
Usericon van campske666
Posted 01-10-2003 19:02 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2003 16:46 schreef Gwath het volgende:
Mijns inziens niet een gedachte die overeenkomt met 'metal' (maar ik ben een relatieve nieuwkomer, dus verbeter me als ik er naast zit).



Ik dacht dat dus ook, totdat ik hier op dit forum veel meer metal-volk leerde kennen, en ik vindt dat hier duidelijk blijkt, dat buiten de term "metal" er hier geen gemeenschappelijke delers zijn.
Maarja, jij ziet het misch anders, ook mogelijk


Mariekwel
Usericon van Mariekwel
Posted 02-10-2003 10:37 by Mariekwel Wijzig reactieProfiel van MariekwelQuote dit bericht

Wat zijn jullie snel op de kast te krijgen zeg! LOL

Maar goed, ik maakte maar een grapje, hoor over dat Top 40 gedoe.
Ik ben een groot Bjork fan , ik heb alle oude platen van Prince (die waar Sheila E. er nog bij zat) en jaren 80 (en ouder) zooi zoals Blondie, OMD en oude New Wave (Joy Division e.d.) En dat is geen geintje.


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 03-10-2003 13:03 by cerridwen Wijzig reactieProfiel van cerridwenQuote dit bericht

quote:
Op 1 oktober 2003 13:33 schreef Smoochy het volgende:
stel je voor dat iemand je niet metal genoeg vind als je minder dan 3 bier opzuipt




betekend dit dat als je geen bier drinkt je geen metal ben? hihi dan ben jij de eerste die mij geen gothic/metal o.i.d. vind


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


mortje
Kaasch
Usericon van mortje
Posted 03-10-2003 13:05 by mortje Wijzig reactieProfiel van mortjeQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/mortje

quote:
Op 3 oktober 2003 13:03 schreef cerridwen het volgende:
betekend dit dat als je geen bier drinkt je geen metal ben? hihi dan ben jij de eerste die mij geen gothic/metal o.i.d. vind

Erm.. lekker boeiend wat mensen je vinden? Het gaat er toch om hoe je je voelt ? (zei mama roanda)


Ik heb gesproken


cerridwen
Usericon van cerridwen
Posted 03-10-2003 13:09 by cerridwen Wijzig reactieProfiel van cerridwenQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 13:05 schreef mortje het volgende:
Erm.. lekker boeiend wat mensen je vinden? Het gaat er toch om hoe je je voelt ? (zei mama roanda)


je hebt helemaal gelijk... en daarom als mensen naar mij toe komen of ik satanist ben of gothic of helemaal metal.. stel ik me ook altijd netjes voor: Ik ben Renée heb blond haar, voel me Renée en voor de rest niet echt gothic of iets dergelijks. toevallig vind ik zwart een mooie kleur en heb ik misschien wat wazige kleding aan, maar heb ook veel nette zwarte kleding. en of ik nou metal en gothic rock mooi vind, kom maar in me kast kijken. ligt van alles
dus of ik nou metal ben of niet... noem me maar zoals jij me wilt noemen


we light on a candle on an earth we've made into a hell and pretend were in heaven


mortje
Kaasch
Usericon van mortje
Posted 03-10-2003 13:20 by mortje Wijzig reactieProfiel van mortjeQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/mortje



Mah ik kan er niet altidj bij lopen zoals ik me voel.
Clientmeeting.. dan wordt er van je verwacht er netjes en geloofwaardig uit te zien.
Vandaag had ik zo iets van dikke dikke DIKKE schijt aan jullie, ik trek toch lekker mn latex aan. Om alvast in de dimmu stemming te komen..

Ownee! ik was de hele week al in de stemming


Ik heb gesproken


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-10-2003 13:22 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 13:20 schreef mortje het volgende:
Clientmeeting.. dan wordt er van je verwacht er netjes en geloofwaardig uit te zien.
Vandaag had ik zo iets van dikke dikke DIKKE schijt aan jullie, ik trek toch lekker mn latex aan.

En dan hebben de klanten dikke dikke schijt aan je en je baas trouwens ook, toedeloei het is maar waar je je prioriteiten legt natuurlijk.


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-10-2003 13:26 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 13:22 schreef Dwaallicht het volgende:
En dan hebben de klanten dikke dikke schijt aan je en je baas trouwens ook, toedeloei het is maar waar je je prioriteiten legt natuurlijk.


1. Overleven
2. Dan pas boeien wat je aandoet.


mortje
Kaasch
Usericon van mortje
Posted 03-10-2003 13:28 by mortje Wijzig reactieProfiel van mortjeQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/mortje

Nou dat is pas als je er daadwerkelijk je brood mee moet verdienen..
Ik studeer ID aan de tu, pgo onderwijs.
Dus in principe hangt er voor mij niet zo heel veel vanaf.
Alleen mn reputatie bij de docenten si er aan nu.
Jammer dan!


Ik heb gesproken


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 03-10-2003 14:22 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Om maar even "back-on-topic" te gaan... een andere metgezel. Dat gaat heel prima, ik ben namelijk onlangs getrouwd, en mijn vrouw luistert totaal niet naar metal. Ikzelf vindt dat heerlijk, ik heb in mijn huis gewoon heerlijk mijn eigen "muziek-kamer" alwaar al mijn cd's en mijn p.c staan. Dat is echt mijn hok waar ik lekker zelf kan rommelen. Aan het begin van onze relatie vondt mijn vrouw metal echt helemaal niets.... nu 5 jaar later is ze een heel stuk meer "open-minded" en zingt tot mijn grote verbazing soms gewoon een metal song vanuit 't niets. Van doom en prog. wordt ze echter nog steeds zwaar neurotisch... maar heavy-metal en 70's rock vindt ze helemaal niet hinderlijk meer. Kijk het zal nooit haar muziek worden, maar ja haar muziek de mijne ook niet. Het gaat er dus om dat onze relatie op meer gebasseerd is dan metal, en maar goed ook. Ik heb gewoon heerlijk mijn eigen ding... en wordt daar ultiem in vrij gelaten door haar. Ik moet er nml. niet aan denken dat ik met haar moet gaan zitten overleggen wat we nu weer eens op zullen zetten, als ik zin in doom heb en zij in trash bijv.

[Dit bericht is gewijzigd door Staalman op 03-10-2003 14:25]


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Stormblast
Vleeschboom from Hell
Usericon van Stormblast
Posted 06-10-2003 8:40 by Stormblast Wijzig reactieProfiel van StormblastQuote dit bericht

Mijn vriendin is ook totally non metal, ze houd van commerciele teringzooi en idols crap .
Maar ze accepteerd wel mijn smaak en weet dat metal belangrijk voor me is.
Sommige bands kan ze best naar luisteren zolang het maar geen death of black is dan rent ze de kamer uit.

Alleen is ze wel tegen op de kleding.


This day of reckoning will be unavenged Glory of wrathful inignation I deny god and all religion Turn up the whites of their eyes... Dechristianize . http://www.last.fm/user/Meneer-Koffie/


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 06-10-2003 8:56 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 6 oktober 2003 8:40 schreef Stormblast het volgende:
Mijn vriendin is ook totally non metal, ze houd van commerciele teringzooi en idols crap .
Maar ze accepteerd wel mijn smaak en weet dat metal belangrijk voor me is.

Ah, ik zie dat het niet wederzijds is.

quote:
Alleen is ze wel tegen op de kleding.


Ja, maar het is toch fijn als je meisje je er aantrekkelijk vindt uitzien? Of is jouw 'look' een integraal deel van je persoonlijkheid?

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 06-10-2003 8:57]


Dit topic is 31 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen