IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Stoppen met nieuws volgen? Vorige pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-10-2003 15:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 14:15 schreef Valorian het volgende:
"Those who cannot remember the past, are condemned to repeat it" ..




dat is een mooie uitspraak maar wel een lege. De geschiedenis herhaalt zich keer op keer en wandaden worden net zo hard door mensen uitgevoerd die wel de geschiedenis kennen.


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-10-2003 16:01 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 15:56 schreef attila_de_hun het volgende:
dat is een mooie uitspraak maar wel een lege. De geschiedenis herhaalt zich keer op keer en wandaden worden net zo hard door mensen uitgevoerd die wel de geschiedenis kennen.


Wandaden wel, maar iemand die de geschiedenis kent zal niet zo stom zijn om dezelfde fouten opnieuw te maken. Hij zal zijn wandaden dus beter kunnen voltooien.


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 03-10-2003 16:13 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 3 oktober 2003 16:01 schreef campske666 het volgende:
Wandaden wel, maar iemand die de geschiedenis kent zal niet zo stom zijn om dezelfde fouten opnieuw te maken. Hij zal zijn wandaden dus beter kunnen voltooien.


[ironie modus aan] Geschiedenis?! Wat hebt ge daar nu aan? Ge moet naar de toekomst kijken, Camps. [ironie modus uit]

Zijt ge trouwens weer aant pleiten voor beter treinverbindingen naar het Oostblok?


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 03-10-2003 16:14 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

ik volg alleen het jeugd-journaal


No meat is sweater


Skull
Usericon van Skull
Posted 03-10-2003 16:16 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

quote:
Op 3 oktober 2003 16:01 schreef campske666 het volgende:
...iemand die de geschiedenis kent zal niet zo stom zijn om dezelfde fouten opnieuw te maken.

Behalve natuurlijk 's werelds grote held George "" Bush die z'n papa wil laten zien dat hij in Irak wél tot een goed einde kan brengen... . Vandaar ook dat er na de 2e Irak-oorlog al meer amerikaanse soldaten zijn gedood dan tijdens.


- Mutatis mutandis -


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-10-2003 16:17 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 16:13 schreef Marco_Filth het volgende:
[ironie modus aan] Geschiedenis?! Wat hebt ge daar nu aan? Ge moet naar de toekomst kijken, Camps. [ironie modus uit]

Zijt ge trouwens weer aant pleiten voor beter treinverbindingen naar het Oostblok?


Ik ben voor niks aan t pleiten. ik vind gewoon dat dat wel een wijze uitspraak is. Als Hitler die had gevolgd had'm rusland misschien kunnen binnendoen.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 03-10-2003 16:33 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 15:56 schreef attila_de_hun het volgende:
dat is een mooie uitspraak maar wel een lege. De geschiedenis herhaalt zich keer op keer en wandaden worden net zo hard door mensen uitgevoerd die wel de geschiedenis kennen.


Ik zag deze uitspraak hangen boven de ingang van het museum in Auswitchz.. de uitspraak is niet geheel leeg denk ik.. Immers worden de wandaden inderdaad nog net zo hard uitgevoerd, maar door eerdere gebeurtenissen is 'het volk' zich wel beter bewust van consequenties. Iets dergelijks als de holocaust in WOII zal minder snel nogmaals gebeuren in de Westerse wereld, omdat mensen de geschiedenis kennen.. al is niets onmogelijk.. kijk maar naar de etnische zuiveringen en genocide in Rwanda... absurd.

WIJZIG:

lees net dit toepasselijke bericht op fokzine:

KNIP/ Vorige maand wees VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali al op het feit dat op sommige scholen leraren geen les meer over de jodenvervolging geven, omdat dat veel tumult en agressie losmaakt bij jonge allochtonen.

Ook het Parool meldt vandaag in een artikel dat lessen in de holocaust op sommige Amsterdamse scholen verstoord worden. PvdA-wethouder Rob Oudkerk van Onderwijs is persoonlijk benaderd door enkele leraren die lessen over de jodenvervolging in de klas niet meer ter sprake durven brengen. Zie verder het artikel in het Parool.
/KNIP



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 03-10-2003 17:07]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 03-10-2003 16:38 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

volgens mij wordt je dan wel een stuk vrolijker.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-10-2003 19:21 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 16:33 schreef Valorian het volgende:
Ik zag deze uitspraak hangen boven de ingang van het museum in Auswitchz.. de uitspraak is niet geheel leeg denk ik..




Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Het is een zeer zinvolle, mooie zin maar aleen niet praktisch. Weinig machtsgeile leiders/potentaten zullen zich er iets van aantrekken (zie bijv. Servië). Jammer maar helaas.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-10-2003 15:54 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2003 19:21 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik heb me verkeerd uitgedrukt. Het is een zeer zinvolle, mooie zin maar aleen niet praktisch. Weinig machtsgeile leiders/potentaten zullen zich er iets van aantrekken (zie bijv. Servië). Jammer maar helaas.


Ja.. dat is zeker waar.. machtsgeile leiders trekken zich alleen maar aan wat een directe invloed heeft op hun positie..


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-10-2003 16:10 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

mensen leren toch wel van de geschiendenis hoor we kunne dingen voorkomen maar dat kunnen de "goede" en dat kunenn de "slechten" de maatschappij heeft van WOII geleerd maar ook de nieuwe machtsgeile lijers.

ikzelf kijk niet zoveel nieuws maar ik vind het ook steeds meer propaganda worden maar als je goed nadenkt kan je de onzin wel weglaten toch


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-10-2003 16:26 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 16:10 schreef ElitE het volgende:
mensen leren toch wel van de geschiendenis hoor we kunne dingen voorkomen maar dat kunnen de "goede" en dat kunenn de "slechten" de maatschappij heeft van WOII geleerd maar ook de nieuwe machtsgeile lijers.


Tsja.. er wordt wel geleerd van de geschiedenis, maar niet iedereen heeft er boodschap aan.. kijk maar naar de etnische zuiveringen rondom Servie enkele jaren geleden..

quote:


ikzelf kijk niet zoveel nieuws maar ik vind het ook steeds meer propaganda worden maar als je goed nadenkt kan je de onzin wel weglaten toch


Precies. Er zit veel propaganda tussen, zeker op bijv CNN, maar je moet gewoon objectief blijven en als je een beetje nadenkt weet je wel ongeveer wat je voor waar kan aannemen en wat overtrokken is.. het beste zou zijn om zoals XnegativeX met regelmaat objectievere bronnen bij te houden als Indymedia en dergelijke, maar dat kost nou eenmaal veel tijd...


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-10-2003 16:35 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 oktober 2003 16:26 schreef Valorian het volgende:
Tsja.. er wordt wel geleerd van de geschiedenis, maar niet iedereen heeft er boodschap aan.. kijk maar naar de etnische zuiveringen rondom Servie enkele jaren geleden..


milosofiets had geleerd van hitler
en de navo had ook weer geleerd van WOII zodat ze sneller ingrepen als bij WOII
en hoevaak zou het gebeurt zijn als we niet leerde van onze fouten...

het probleem van die propaganda filteren is dat de minder intilligente mensen op deze aardkloot dat niet zo goed kunnen en geloven heilig in het nieuws


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 04-10-2003 16:40 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 16:35 schreef ElitE het volgende:
milosofiets had geleerd van hitler
en de navo had ook weer geleerd van WOII zodat ze sneller ingrepen als bij WOII
en hoevaak zou het gebeurt zijn als we niet leerde van onze fouten..

het probleem van die propaganda filteren is dat de minder intilligente mensen op deze aardkloot dat niet zo goed kunnen en geloven heilig in het nieuws


Tsja... toch probeert een instantie als het NOS Journaal zo objectief mogelijk te zijn.. de vraag is wat beter is: dat de door jouw beschreven groep mensen het nieuws heilig gelooft of dat ze zich onthouden van elke vorm van nieuwsberichtgeving en helemaal nergens van op de hoogte zijn...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-10-2003 18:50 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 16:35 schreef ElitE het volgende:
milosofiets



is weereens wat anders dan een gazelle


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 04-10-2003 18:53 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 18:50 schreef ghoulliette het volgende:


is weereens wat anders dan een gazelle


LOL!


..."Hate can only create more hate"...


Sarah
Thor
Usericon van Sarah
Posted 04-10-2003 18:57 by Sarah Wijzig reactieProfiel van SarahQuote dit bericht

Ik volg erg weinig nieuws. Misschien niet zo slim, want als mensen iets aan me vragen weet ik bijna nooit waar ze het over hebben.

Ik hoor het nieuws later van andere mensen of ik lees af en toe de spits door ofzo

Maar als ik het nieuws kijk samen met mijn ouders of gewoon omdat ik er af en toe op stop met zappen wordt ik toch maar erg ellendig van binnen. Ik vraag me af waarom het toch zo allemaal moet in de wereld.

Blijkbaar ben ik een beetje simpel wat dat betreft, maar zonder nieuws ben ik gelukkiger dan MET nieuws.


LAI LAI HEI


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-10-2003 19:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Eigenlijk vind ik het wel goed dat je geen nieuws kijkt als je je er rot door zou gaan voelen. Waarom zou je iets doen waar je ongelukkig van wordt? Het leven draait niet om het nieuws, boeiend dat je niet van alles op de hoogte bent als je daar geen noodzaak toe hebt.

Ik kijk wel regelmatig nieuws ook vanwege school en persoonlijke interesse. Maar als ik dag in dag uit met alleen maar ellende geconfronteerd wordt dat kijk ik niet elke dag meer. Of alleen het jeugdjournaal


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 04-10-2003 19:26 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

Ik dacht dat Nederlanders van klagen hielden.
Als je geen nieuws meer kijkt, valt er al een stuk minder te klagen...


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-10-2003 19:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 19:26 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Ik dacht dat Nederlanders van klagen hielden.
Als je geen nieuws meer kijkt, valt er al een stuk minder te klagen...

je kunt natuurlijk altijd nog klagen over het weer he


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-10-2003 23:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nou dat nieuws maak me nooit echt blij maar zeker niet verdrietig waarom zou ik me slecht voelen het gaat me meestal toch niet aan en het is al zo druk op dit lullige planeetje


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-10-2003 23:26 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2003 23:13 schreef ElitE het volgende:
Nou dat nieuws maak me nooit echt blij maar zeker niet verdrietig waarom zou ik me slecht voelen het gaat me meestal toch niet aan en het is al zo druk op dit lullige planeetje

misschien dat je daarom denkt dat mensen milosofiets heten en dat de Navo al tijdens wo2 bestond


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-10-2003 23:31 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Dat weet ik nou weer wel hoor maar omdat ik laatste tijd gewoon niet meer zoveel tv kijk zie ik het nieuws niet meer maar als ik tv kijk zie ik toch wel graag het nieuws

maar van die Hol van Nederland nieuws kan ik wel om huilen zo stom is het


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen