IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Stephen King Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-10-2003 8:09 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2003 7:55 schreef Jenje het volgende:
Wat ben jij tch lekker voorspelbaar Maarten

Dat klopt, maar dat maakt het nog niet minder waar .


Sater
Usericon van Sater
Posted 10-10-2003 14:06 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2003 7:58 schreef campske666 het volgende:
Heb er wel eens een reeksje van gelezen, was er niet echt wild van.
Dan vind ik Dean Koontz beter. (mischien niet kwa schrijfstijl, daar ken ik de hond van, maar kwa verhaal inhoud)

King heeft hele goede boeken maar ook mindere, Dean Koontz heerst met vrijwel alle verhalen. Dat psychologische vind ik zo gaaf.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


campske666
Usericon van campske666
Posted 10-10-2003 14:08 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2003 14:06 schreef Sater het volgende:
Dat psychologische vind ik zo gaaf.




webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 10-10-2003 16:27 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 9 oktober 2003 19:03 schreef Dwaallicht het volgende:
Dikke vette Pulp. Bijna alles van hem gelezen, maar toen was ik 14 of zo.


hij is wel multi multi-miljonair geworden met het schrijven van deze pulp.

miljonair, dat spreekt je toch wel aan?


Oud Vuil.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-10-2003 17:07 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2003 16:27 schreef webblaster wim het volgende:
hij is wel multi multi-miljonair geworden met het schrijven van deze pulp.

miljonair, dat spreekt je toch wel aan?

Oh zeker, dat heeft-ie ook slim gedaan natuurlijk, dat zal je mij niet horen betwisten.

Maar diepgaande boeken zijn het niet (daarom heb je ze ook zo uit en valt er niet veel over na te denken).


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-10-2003 18:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Doe je ook wel eens aan vermaak Maarten?

Gewoon leker simpel vermaak? Genieten als in niet constant alle onderdelen van je bezigheid te evalueren en ontleden?

Lijkt me namelijk niet.


Ik daarentegen vind het lezen van de SK boeken erg rustgevend, en ik vind de verhalen erg goed in ekaar zitten. Ondanks het hoge fictie gehalte vind ik de verhalen erg geloofwaardig.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-10-2003 18:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2003 18:09 schreef Jenje het volgende:
Doe je ook wel eens aan vermaak Maarten?

Gewoon leker simpel vermaak? Genieten als in niet constant alle onderdelen van je bezigheid te evalueren en ontleden?

Lijkt me namelijk niet.


Ik daarentegen vind het lezen van de SK boeken erg rustgevend, en ik vind de verhalen erg goed in ekaar zitten. Ondanks het hoge fictie gehalte vind ik de verhalen erg geloofwaardig.

Good for you je analyse van mij is correct, ik kan mij niet ontspannen en wat mij vermaken is weet ik al helemaal niet. Sterker nog, ik heb nooit lol, want lol is ook pulp.



Ga toch lekker je King lezen man en wen er nou maar aan dat sommige mensen kritischer zijn dan andere en de pulp uit hun boekenkast proberen te weren. Niets meer, niets minder.


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 10-10-2003 18:51 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

quote:
Op 10 oktober 2003 18:09 schreef Jenje het volgende:
Ondanks het hoge fictie gehalte vind ik de verhalen erg geloofwaardig.


Yeah right..

't zijn weinig interessante en ongeloofwaardige verhaaltjes. Ik heb nog nooit een boek van King uitgelezen, bij alle drie de pogingen kwam ik halverwege tot de conclusie dat er veel leukere boeken moeten zijn..


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaƮt point."


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-10-2003 18:53 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Genieten doe je met een nietmachine.

Lezen dient enkel aan intellectuelen voorbehouden zijn. Een uitgebreide analyse van Finnegan's Wake dient onderdeel te vormen van de toelatingsexamen voor de middelbare school.

Ik ben dan ook voor het afschaffen van onderwijs in het lezen en schrijven voor iedereen die niet als geschikt geacht wordt.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-10-2003 13:58 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Mooi!


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 11-10-2003 14:02 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

hehheh, wat een gezever, mag je nou ook al niet meer stephen king lezen? anders ben je een pruts-lezer? ik lees nog steeds de donald duck, dat is dan helemaal uit de boze zeker.

lachen, hoe sommigen hier bepalen wat wel en niet mag.


Oud Vuil.


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 11-10-2003 14:03 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

Heb hem ooit eens op foto gezien en ik moet zeggen dat z'n kop ook behoorlijk creepy is. Wat een engerd.


mvg wk10


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-10-2003 14:03 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 10 oktober 2003 18:51 schreef Phaestus het volgende:
Yeah right..

't zijn weinig interessante en ongeloofwaardige verhaaltjes. Ik heb nog nooit een boek van King uitgelezen, bij alle drie de pogingen kwam ik halverwege tot de conclusie dat er veel leukere boeken moeten zijn..

Hier sluit ik me bij aan.
Ik vond King altijd saai en langdradig, maar dat vind ik van de meeste schrijvers.


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 11-10-2003 14:04 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2003 14:03 schreef mislyd het volgende:
Hier sluit ik me bij aan.
Ik vond King altijd saai en langdradig, maar dat vind ik van de meeste schrijvers.


jij houdt meer van zangers, denk ik. het gezongen woord, zeg maar.


Oud Vuil.


mislyd
hihi
Usericon van mislyd
Posted 11-10-2003 14:10 by mislyd Wijzig reactieProfiel van mislydQuote dit berichthttp://mislyd.deviantart.com/

quote:
Op 11 oktober 2003 14:04 schreef webblaster wim het volgende:
jij houdt meer van zangers, denk ik. het gezongen woord, zeg maar.

Of het geslagen woord (drummers)


Not all who wander are lost. - JRR Tolkien


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-10-2003 22:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2003 14:02 schreef webblaster wim het volgende:
hehheh, wat een gezever, mag je nou ook al niet meer stephen king lezen? anders ben je een pruts-lezer? ik lees nog steeds de donald duck, dat is dan helemaal uit de boze zeker.

lachen, hoe sommigen hier bepalen wat wel en niet mag.

Dat zegt helemaal niemand, Wim .


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 11-10-2003 22:41 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



Oud Vuil.


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 11-10-2003 22:49 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

vreemd, waarom meet iedereen zich aan elkaars mening?


11.45: restate my assumptions


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-10-2003 22:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Laatst was Nightflyer op de kijkbuis, was me toch een aangename film



webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 11-10-2003 22:52 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ik vind zijn verfilmingen ronduit tragisch. alleen the shining met jack nicholson van kubrick vind ik helemaal goed. maar die vindt king zelf niks, vandaar dat hij hem zelf over heeft gedaan. die ga ik niet eens kijken.


Oud Vuil.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 11-10-2003 22:54 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

The Shining is een toffe film ja. Ik ergerde me zo aan het einde van dat boek, gelukkig is dat in de film niet zo.

'Misery' is ook wel een OK verfilming van een boek van King. De verfilmingen van 'It' en van 'The Stand' zijn ronduit triest, helaas.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 11-10-2003 22:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Rose Red vond ik een extreem goede film ...

ik weet niet of je die gezien hebt?


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 11-10-2003 22:57 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 11 oktober 2003 22:54 schreef Jenje het volgende:
Rose Red vond ik een extreem goede film ...

ik weet niet of je die gezien hebt?


dat is toch ook geen verfilming? dacht ik? maar ik heb die niet gezien.

misery is iets beter als de meeste, komt ook door kathy bates(heet ze zo?), oscar voor die rol.

pet cemeary heeft wel wat.
the dark half is door romero gedaan, wel goed, maar had veel heftiger gekunt.

des te korter, des t beter, vind ik. sommige korte verhaaltjes zijn in de serie twilight zone te zien geweest. en bijv creepshow is zeer vermakelijk, ook 1 verhaaltje door romero.

"thank u for the ride, lady"

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 11-10-2003 23:01]


Oud Vuil.


metagorr
Keep the soul alive!!!
Usericon van metagorr
Posted 20-10-2003 23:58 by metagorr Wijzig reactieProfiel van metagorrQuote dit bericht

Heb alles van King, ik ben nu maar begonnen met alle gebonden versies in het engels(in het nederlands heb ik alles)King is echt de meesterschrijver!! hail to King!!


........As you're clinging to your last breath.....You realize there is nothing fluffy about death .......


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-10-2003 6:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 oktober 2003 22:52 schreef webblaster wim het volgende:
ik vind zijn verfilmingen ronduit tragisch. alleen the shining met jack nicholson van kubrick vind ik helemaal goed. maar die vindt king zelf niks, vandaar dat hij hem zelf over heeft gedaan. die ga ik niet eens kijken.


Vele van de verfilmingen zijn wel minder, ja.

Toch vind ik Stand By Me, Shawshank, Green Mile en The Shining wel hele goede films. De rest zoals Pet Semetary, Needfull Things, Thinner etc. zijn helaas van beduiden mindere kwaliteit.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen