IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Nog een topic in het kader van 'geloof je', "ist krieg" Volgende pagina
Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 10-10-2001 21:55 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

Er is al zo'n soort topic, maar denk je dat je met je geest dingen kan verplaatsen enzo? Er is zo'n reclame op Discovery waar zo'n chappo iets met lucifer pinnetjes ofzo doet 'wat weten we eigenlijk van de vermogens van onze geest?', zou dit echt in de vorm van geest zijn, of fakery? Is dit dezelfde geest als de geest van je hemel-/lichaam(dubbele betekenis) denk je? Of is dit natuurkundig te verklaren? Die kerel op tv verplaatst een metal buisje ofzoiets, zou dat te maken kunnen hebben met potentiene/kinetische energie, of gewoon statische elektriciteit? Heeft iemand dit wel eens i.r.l. gezien? ik bedoel dus niet op tv ofzo, maar met een voorstelling..

Let op -> ik vraag dus niet of je in geesten in het algemeen gelooft, dat kennen we nu wel..

en dan topic 2 -> Hypnose, hoe zit het met u daarmee? Iemand wel eens een voorstelling gezien van Rasti Rostelli? Hier geloof ik eigenlijk niet in, maar heeft ook met je geest te maken als het wel waar is, en het komt vrij veel voor (hoor je vaak van enzo). Heeft u hier nog een mooie filosofische theorie over, of weet iemand hoe het precies zit? Volgens mij als dit echt mogelijk was, dan kan die rasti toch alles wat hij wil?

Graag uw mening/commentaar op deze 2 onderwerpen.


God hates us all ! God hates us all !


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 11-10-2001 22:31 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

niemand heeft hier een mening over zie ik


God hates us all ! God hates us all !


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 11-10-2001 22:32 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Srry maar kvind nogal ingewikkeld allemaal


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 11-10-2001 22:41 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

wat begrijp je niet dan


God hates us all ! God hates us all !


Fire
Usericon van Fire
Posted 11-10-2001 22:43 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

Bij het lezen van de zin: 'Nog een Topic in het kader van ....' Heb ik al de neiging er een slotje op te gooien



Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 11-10-2001 22:45 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

Ach, lik me reet.. dit is een GOED topic.. Maar als jij hem dicht wil flikkeren dan moet je dat vooral doen..


God hates us all ! God hates us all !


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 12-10-2001 16:39 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 10 oktober 2001 21:55 schreef Ixl het volgende:

en dan topic 2 -> Hypnose, hoe zit het met u daarmee? Iemand wel eens een voorstelling gezien van Rasti Rostelli? Hier geloof ik eigenlijk niet in, maar heeft ook met je geest te maken als het wel waar is, en het komt vrij veel voor (hoor je vaak van enzo). Heeft u hier nog een mooie filosofische theorie over, of weet iemand hoe het precies zit? Volgens mij als dit echt mogelijk was, dan kan die rasti toch alles wat hij wil?

Graag uw mening/commentaar op deze 2 onderwerpen.


Als je het goed vind licht ik alleen topic 2 eruit.
Zelf geloof ik wel in hypnose, vraag me niet hoe het werkt, dat zou ik niet weten.
Ik denk dat hypnose ongeveer hetzelfde is als slaapwandelen of praten in je slaap. Ik heb vroeger ,toen ik nog bij mijn ouders thuis woonde, erg veel geslaapwandelt(??). Mijn moeder kon me dan van alles en nog wat vragen, en daar gaf ik dan gewoon antwoord op (helaas alles naar waarheid). De volgende morgen kon ik me er niks meer van herinneren.

En als ik naar de shows van Rasti Rostelli kijk, kan ik me niet voorstellen dat mensen dit acteren!! Neem nou bijvoorbeeld dat geintje met de citroen, mensen moeten net doen alsof het een sappige perzik is. Als ik daar zou staan, dan zou ik mijn gezicht niet in de plooi kunnen houden bij het eten van zo'n zure citroen. Dan kun je hier natuurlijk weer van zeggen, dat ze mensen hebben ingehuurd die citroenen wel lekker vinden. Misschien ga ik er zelf wel een keertje naartoe om te zien of het echt is of niet, dan doe ik zelf wel mee, en mag Hirogen oordelen vanuit het publiek.


the only pleasure is pain


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 12-10-2001 19:26 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

quote:
Op 11 oktober 2001 22:41 schreef Ixl het volgende:
wat begrijp je niet dan


Ik bulk niet zo van de filosofische theorieën. Maar wat ik van hypnose vindt is het volgende:

Ik geloof er niet in voordat ik het zelf ervaren heb.


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-10-2001 20:59 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Hypnose; volgens mij is het zoiets: hypnotiseur suggereert iets zo overtuigend dat de gedachte van gehypnotiseerde 'overtroffen' wordt; een soort korte brainwash.
Voorwaarde is wel dat de gehypnotiseerde gehypnotiseerd wil worden; als hij er niet voor open staat lukt het niet.

Bij shows van Rasta Rostelli is het zo dat gasten van het roken af raken, maar snel kort daarna gewoon weer beginnen.

Of je dus een post-hypnose opgelegd kan krijgen en dat je dus een 'sleeper' bent, wachtende op de 'vingerknip' lijkt mij onwaarschijnlijk. Maar ik ben niet zeker...

Maffer wordt het als gehypnotiseerden vorige levens gaan herbeleven.

Een vroegere maat van mij was zo erachter gekomen dat hij en z'n beste maat door de tijd heen altijd verbonden waren; ze kenden elkaar altijd; maakt niet uit in welke gedaante!

Ook ontdekte hij waarom hij geen leider wou zijn in dit leven; hij was in een vroeger leven een commandant van een peleton die zijn manschappen per abuis de dood in had gejaagd....

Maf, niet?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 12-10-2001 21:17]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 12-10-2001 21:01 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

quote:
Ook ontdekte hij waarom hij geen leider wou zijn in dit leven; hij was in een vroeger leven een commandant van een peleton die zijn manschappen per abuis de dood in had gejaagd....

Ehmm, zelfmoordcommando? Lijkt er in ieder geval wel op.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-10-2001 21:13 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Mind over matter:

het kanaliseren van kinetische energie is een oude techniek;

Tai-chi gebruikt dat; als je je kinetische energie naar de aarde weet te richten, kunnen mensen je niet omduwen; hoe sterk ze ook zijn!

Shaolin monikken zijn hier meesters in; kunnen alle spieren op slot zetten, met spectaculaire gevolgen.

Zo zag ik in een demonstratie een monnik de punt van een speer op z'n strot zetten en daarmee een jeep naar achteren duwen (!!)

Ook mochten potige types uit het publiek een monnik kei-hard voor z'n ballen trappen, meerdere keren; gozer gaf geen kik!!!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-10-2001 21:19 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 12 oktober 2001 21:01 schreef McDoom het volgende:
Ehmm, zelfmoordcommando? Lijkt er in ieder geval wel op.


In resultaat wel, maar dat was beslist niet de bedoeling geweest! Hij had gewoon gefaald als verantwoordelijke!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-10-2001 21:32 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Dan heb je nog het beinvloeden van de buitenwereld.

Moeilijk te zeggen of dat wat je ziet ook echt is; ik geloof dat het kan.

Penchak silat is een Indonesische combinatie tussen dans een vechtsport (volgens de overlevering bedoelt om met wilde dieren te kunnen vechten, vermomd als dans om de vijand te misleiden) waarbij men gebruikt maakt van geestekracht.

Zo is het mogelijk van enkele meters afstand een vlam van een kaars uit te 'duwen'.
Dit kunnen natuurlijk alleen de meesters.

Jullie kennen waarschijnlijk wel de verhalen van moeders die opeens enorme kracht blijken te krijgen als hun kind in gevaar is; dit soort shock-momenten zou je ook als een uiting van geestekracht kunnen zien.

Die typische 'genezers' vind ik behoorlijk twijfelachtig omdat er al een paar zijn ontmaskerd ; ze gebruikten bloedcapsules.

Bedenk dat je maar 20% van je hersencapaciteit gebruikt; veel van de rest is weliswaar buffer, maar wie weet als je een groter gedeelte 'aan' kan zetten....


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


suzanne
Goddess
Usericon van suzanne
Posted 12-10-2001 21:40 by suzanne (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van suzanneQuote dit bericht

Wat regressiehypnose betreft: ik ben verschrikkelijk nieuwsgierig wat ik in mijn vorige levens gedaan heb. Ik vind dat alleen geen reden om een regressietherapeut te gaan lastig vallen


I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 12-10-2001 21:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Een of andere spreuk daarop vinnik wel geinig:

Als de bedoeling was om achterom te kijken had je wel ogen in je achterhoofd gekregen!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 12-10-2001 22:08 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2001 21:32 schreef Mutilator het volgende:
Bedenk dat je maar 20% van je hersencapaciteit gebruikt; veel van de rest is weliswaar buffer, maar wie weet als je een groter gedeelte 'aan' kan zetten....

Ik denk ook dat het daar mee te maken heeft, volgens mij is het trouwens 30%, maar whatever... Als je kijkt dat een chimpansee maar 0,3% scheelt qua hersenen met de mens, en dan zo'n aap vergelijkt met de mens.. , dus zouden er misschien mensen kunnen zijn die zegmaar 30,1% gebruiken en dus bepaalde "gifts" hebben?
Als dat inhoud dat je dan aan hypnose en dingen verplaatsen met je geest kan doen, dan vraag ik me af hoe je bent als je egwoon 100% gebruikt.. misschien zit daar de key tot dingen als 'het oneindige heelal', wat we nogsteeds niet begrijpen omdat oneindigheid niet bestaat in onze natuur..

Misschien snappen we dan ook dat soort dingen wel..


God hates us all ! God hates us all !


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-10-2001 0:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

HMMMMmmmHmmmm....

'ik weet het niet' is het enige antwoord wat ik op zulke vragen kan geven. Er gebeurt een hele hoop, en er zijn een hoop zaken waar ik geen weet van heb. Maar ik heb wel een intens wantrouwen jegens mensen die met hun shows stad en land aflopen.

Dus ik geloof best in allerlei mogelijkheden van de menselijke geest, maar niet in Rostelli/Jomanda/Ratelband/etc.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-10-2001 0:56 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Tuurlijk, die drie geven hoogst een tijdelijk placebo effect; gebakken lucht die snel afkoelt....

't zou natuurlijk cool zijn als je 't zelf zou kunnen opwekken.

'k tijdens het trippen wel eens telepathisch kontakt gehad; zaten zo op dezelfde frequentie dat ik in mijn hoofd kreeg wat de persoon tegenover mij dacht....



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-10-2001 1:04 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Dat klinkt enorm cool; over dat soort dingen hoor ik graag meer. Ik heb zelf ook wel wat mystieke ervaringen gehad, maar vind die te persoonlijk om er op dit forum over uit te weiden. Misschien een keer op een lange avond.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-10-2001 1:11 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 13 oktober 2001 1:04 schreef Dwaallicht het volgende:
Dat klinkt enorm cool; over dat soort dingen hoor ik graag meer. Ik heb zelf ook wel wat mystieke ervaringen gehad, maar vind die te persoonlijk om er op dit forum over uit te weiden. Misschien een keer op een lange avond.


Over drugservaringen?

ken ook mensen die 180graden van persoonlijkheid zijn verandert na 5 trips...

Maat van me nam ooit eens een microdot 150ml LSD (zegel heeft +/-20ml) en ging in de spiegel kijken.....
..zag z'n gezicht helemaal vervormen alsof hij z'n gezichten vroegere levens kon zien; op 't laatst zag hij zijn reflectie als een ZWART MASKER (in negatief) en klap!!!! hij was eruit...

verder niks aan de hand; alleen een keer een flashback tijdens 't werk...

Probleem is altijd of je fantasie met je aan de haal gaat of dat het echt iets verborgens opdelft.....




The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-10-2001 1:43 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 13 oktober 2001 1:11 schreef Mutilator het volgende:
Over drugservaringen?

ken ook mensen die 180graden van persoonlijkheid zijn verandert na 5 trips...

Maat van me nam ooit eens een microdot 150ml LSD (zegel heeft +/-20ml) en ging in de spiegel kijken.....
..zag z'n gezicht helemaal vervormen alsof hij z'n gezichten vroegere levens kon zien; op 't laatst zag hij zijn reflectie als een ZWART MASKER (in negatief) en klap!!!! kreegie een soort opdoffer..en was eruit...

verder niks aan de hand; alleen een keer een flashback tijdens 't werk...

Probleem is altijd of je fantasie met je aan de haal gaat of dat het echt iets verborgens opdelft.....

Het schijnt zo te zijn, net als paddo's dat je cerebral cortex, dus je buitenste hersenlaag verdoofd wordt, zodat de onderliggende laag dominant wordt.....

Mensen met Synesthesia hebben continue die laag eronder als dominant; ze zien geluid en horen kleuren....




[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 13-10-2001 1:46]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 13-10-2001 13:28 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Geluid zien lijkt me erg bruut.



Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 30-10-2001 11:39 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

Telepathie bestaat in ieder geval wel: ik heb het zelf meegemaakt (bij vragen: mail maar). Telekinese (met je geest dingen bewegen) is gewoon een kwestie van oefenen: je hersens/ "geest" is een soort spier, waarvan je zo'n 20 tot 30% gebruikt: door meditatie en concentratie-oefeningen kun je die spier trainen. Zover zelfs, dat je (als je er 1) aanleg voor hebt en 2) genoeg geoefend hebt) dingen kunt optillen zonder ze aan te raken. Wie daar nog meer tips voor heeft: aub even melden.


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 30-10-2001 11:43 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

het eerste wat in me opkomt:

Yeah right!



Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 30-10-2001 17:03 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Weet je waar ik in geloof? "Natuurkunde" dat zegt dat dingen niet zomaar gaan zweven als je er naar kijkt :p


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-10-2001 17:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 30 oktober 2001 17:03 schreef Claw het volgende:
Weet je waar ik in geloof? "Natuurkunde" dat zegt dat dingen niet zomaar gaan zweven als je er naar kijkt :p


vroege geloofde de natuurkundigen ook niet dat je sneller dan het geluid kon. natuurkunde is slechts een modelmatige beschrijving van ons universum en benadert de werkelijk redelijk. maar het is niet de werkelijkheid. er zijn dingen die de natuurkunde absoluut (nog) niet kan verklaren. er is wat mij betrft meer tussen hemel en aarde.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 30-10-2001 19:43]


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen