IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Administration Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Vraag aan Paul: Hoe zet je een forum op? Volgende pagina
grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-10-2003 18:59 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Een vraag wat uit pure nieuwsgierigheid is ontstaan.
Hoe zet je een forum op?
Waar moet je rekening meehouden terwijl je de forum aan het opzetten bent.
Hoe ga je met onevenheden om als je ze ontdekt.
Kortom: de in -en out's.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2003 19:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 18:59 schreef grindcore het volgende:
Een vraag wat uit pure nieuwsgierigheid is ontstaan.
Hoe zet je een forum op?
Waar moet je rekening meehouden terwijl je de forum aan het opzetten bent.
Hoe ga je met onevenheden om als je ze ontdekt.
Kortom: de in -en out's.


Zelf bouwen? Of zelf hosten?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-10-2003 19:08 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 19:04 schreef Chelman het volgende:
Zelf bouwen? Of zelf hosten?
allebei eigenlijk.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2003 19:10 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

1.Bouwen - Kan je programmeren PHP/Java o.i.d? Zo niet dan zou ik het bouwen van een forum niet als je eerste project aanraden.

2.Hosten - zoek een host. Download een open source forum. Installeer. Bepaal welke doelgroep je wilt bereiken. Aan de hand daarvan richt je je forum en jouw beleid in.

Dat was snel


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-10-2003 19:12 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 19:10 schreef Chelman het volgende:
1.Bouwen - Kan je programmeren PHP/Java o.i.d? Zo niet dan zou ik het bouwen van een forum niet als je eerste project aanraden.

2.Hosten - zoek een host. Download een open source forum. Installeer. Bepaal welke doelgroep je wilt bereiken. Aan de hand daarvan richt je je forum en jouw beleid in.

Dat was snel
Dank voor de uitleg.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-10-2003 19:14 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

Maar nog 1 vraag: wat is dan zeg maar beter om zeg maar een forum op te bouwen?
PhP?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2003 19:15 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Er is niet echt beter of slechter.

Als je PHP kan dan doe je het in PHP. Zelf zou ik het in J2EE bouwen maar dat is vaak lastiger hosten (alhoewel er tegenwoordig ook zeer geschikte en goedkope J2EE hosts zijn)


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 17-10-2003 19:20 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Je zou het ook aan Zenial kunnen vragen, die heeft een wat kleinschaliger forum opgezet geloof ik


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-10-2003 19:21 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 19:20 schreef Valorian het volgende:
Je zou het ook aan Zenial kunnen vragen, die heeft een wat kleinschaliger forum opgezet geloof ik
zal ik doen


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-10-2003 19:29 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

ken iemand die zelf een msgboard heeft gemaakt, die heeft het ook met PHP/MySQL DBMS gedaan. Gaat prima zolang je goed verstand heb van beide


"This one is older than shit, heavier than time!"


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-10-2003 19:37 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 19:29 schreef 0Tolerence het volgende:
ken iemand die zelf een msgboard heeft gemaakt, die heeft het ook met PHP/MySQL DBMS gedaan. Gaat prima zolang je goed verstand heb van beide
MySQL is toch een database opzetten?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2003 19:39 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 19:37 schreef grindcore het volgende:
MySQL is toch een database opzetten?


Maar een forum draait niet zonder database....


of dacht jij dat de ZM redactie jouw posts als mailtjes binnenkrijgt en snel nieuwe HTML pagina's opbouwt terwijl jij op verzenden klikt?



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 17-10-2003 19:42 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 19:39 schreef Chelman het volgende:
Maar een forum draait niet zonder database....


of dacht jij dat de ZM redactie jouw posts als mailtjes binnenkrijgt en snel nieuwe HTML pagina's opbouwt terwijl jij op verzenden klikt?


Dus als ik het goed begrijp moet een forum opgebouwt zijn met PHP en een MySQL elementen?


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-10-2003 19:46 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 19:42 schreef grindcore het volgende:
Dus als ik het goed begrijp moet een forum opgebouwt zijn met PHP en een MySQL elementen?


je gebruikt PHP om de database aan te sturen dmv. de SQL taal dat wordt naar je DBMS verstuurt en zo slaat hij de berichten op etc.


"This one is older than shit, heavier than time!"


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 17-10-2003 19:50 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

_

[Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 17-10-2003 20:04]


"This one is older than shit, heavier than time!"


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 17-10-2003 20:37 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 19:42 schreef grindcore het volgende:
Dus als ik het goed begrijp moet een forum opgebouwt zijn met PHP en een MySQL elementen?


Dude ... niet iedere newbie die net een HTML paginaatje kan maken kan in een dagje een forum gaan bouwen.

Koop een boek. "PHP 4" door Egon Schmid en Christian Cartus. Werk het helemaal door, en bouw *dan* je eigen forum...


this user is dead


Fire
Usericon van Fire
Posted 17-10-2003 20:51 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

XML forum Maar dat is ook niet zo geschikt.

Btw een forum opzetten kan iedereen. Groot laten worden niet. En als het eenmaal groot is dan krijg je alleen maar meer problemen.

[Dit bericht is gewijzigd door Fire op 17-10-2003 20:52]



helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-10-2003 23:01 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 17 oktober 2003 20:51 schreef Fire het volgende:
XML forum Maar dat is ook niet zo geschikt.
Hoezo? Met XML stylesheets kun je toch een heel eind komen. Sterker nog, daarmee kun je in principe deze hele layout na-bakken.

quote:
Btw een forum opzetten kan iedereen. Groot laten worden niet. En als het eenmaal groot is dan krijg je alleen maar meer problemen.


Het bouwen van een forum is inderdaad niet je grootste struikelblok.. het vinden van een team van moderators die willen blijven ondanks het feit dat ze dag in dag uit allerlei crap moeten slikken van verwende gebruikers daarentegen...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2003 23:03 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 23:01 schreef helmet het volgende:
Hoezo? Met XML stylesheets kun je toch een heel eind komen. Sterker nog, daarmee kun je in principe deze hele layout na-bakken.




Sterker nog met XML/XSL kan je dit veel felxibeler en generieker opzetten. Ik vrees echter dat als je echt met XSLT e.d. aan de slag wilt dat je dan met PHP niet volstaat (Denk ik, mijn PHP kennis is niet echt super).


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 17-10-2003 23:31 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Why not? Het formaat van de output (XML/XSL) is toch compleet losgekoppeld met wat de output genereert? Kan zeer goed met PHP hoor...


I'm not being rude. You're just insignificant.


Fire
Usericon van Fire
Posted 17-10-2003 23:31 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

ik denk toch dat een database sneller is dan alles in xml stoppen



Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-10-2003 10:18 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

NERDS

Verder: Grindcore, heb je nu je (met grote moeite) 1 knop in een HTML-pagina neer kan zetten al plannen zelf een forum te gaan bouwen?

Ik heb hier talloze "leer mij eens...[programmeertaal]"-topics van jou voorbij zien komen en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het eerder interessantdoenerij is dan dat je echt iets met de door andere gedeelde/ aangeboden kennis wilt gaan doen. (of je zegt het jaar er niet bij)

De vraag die je in dit topic stelt vind ik dan ook k.a.n.s.l.o.o.s. aangezien je blijkbaar wilt weten hoe dat technisch gezien in elkaar steekt. Als je technisch voldoende onderlegd zou zijn om zelfstandig een forum te kunnen bouwen had je i.m.h.o. deze vraag dan ook niet gesteld.

Als je dan toch persé in code wilt "peeken" zou je het open source PHP Bulletin Board kunnen downloaden en installeren. Maar gezien je gebrek aan kennis van welke taal dan ook vraag ik me af of je er ook maar iets van zult begrijpen.

Nogmaals: BIJ HET FUCKING BEGIN BEGINNEN!!!

Bedankt voor de aandacht



[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-10-2003 17:31]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-10-2003 10:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Snaack jij bedoelt: 'peeken'.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 18-10-2003 10:44 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2003 10:35 schreef Chelman het volgende:
Snaack jij bedoelt: 'peeken'.


STFU, smartass

[Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 18-10-2003 10:45]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-10-2003 10:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

I am SpongeChel Smartypants. bwuahuhuhaha And I will take over the world!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 18-10-2003 18:06 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2003 10:18 schreef Snaack het volgende:
NERDS

Verder: Grindcore, heb je nu je (met grote moeite) 1 knop in een HTML-pagina neer kan zetten al plannen zelf een forum te gaan bouwen?

Ik heb hier talloze "leer mij eens...[programmeertaal]"-topics van jou voorbij zien komen en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het eerder interessantdoenerij is dan dat je echt iets met de door andere gedeelde/ aangeboden kennis wilt gaan doen. (of je zegt het jaar er niet bij)

De vraag die je in dit topic stelt vind ik dan ook k.a.n.s.l.o.o.s. aangezien je blijkbaar wilt weten hoe dat technisch gezien in elkaar steekt. Als je technisch voldoende onderlegd zou zijn om zelfstandig een forum te kunnen bouwen had je i.m.h.o. deze vraag dan ook niet gesteld.

Als je dan toch persé in code wilt "peeken" zou je het open source PHP Bulletin Board kunnen downloaden en installeren. Maar gezien je gebrek aan kennis van welke taal dan ook vraag ik me af of je er ook maar iets van zult begrijpen.

Nogmaals: BIJ HET FUCKING BEGIN BEGINNEN!!!

Bedankt voor de aandacht


Kerel, dit is een vraag vanuit NIEUWSGIERIGHEID.
Dit staat los van de alles.
Een forum opbouwen is het laaste waar ik denk.
Dus je kritiek/bezorgdheid is het laaste waar ik aan denk.
Trouwens: mocht ik daar aan beginnen zou ik eentje kan en klaar downloaden.
Puur voor het gemak.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Administration Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen