IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : PWS Laatste ronde! Discriminatie, vooroordelen enz. Vorige pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-10-2003 20:21 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 21 oktober 2003 10:43 schreef H-K het volgende:

2 Heb je je ooit gediscrimineerd gevoeld vanwege je muzieksmaak?

Neuh, de meeste mensen vinden het juist wel grappig.

je wordt alleen gediscrimineerd binnen de metalscene

Je moeder.

Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 21-10-2003 21:53 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik verveelde me:

------------------

1 Wat voor beeld denk jij dat niet-metalfans hebben van metalfans?
De gevraagde specifieken (negeer wat je niet wil beantwoorden, prima)

Top40 luisterende jongeren

Die moeien zich de laatste tijd toch wel iets te veel met punk en metal: omdat zolen in die idiote clips spikes en veel zwart gaan dragen, doen ze dat vaak ook maar.
Gewoon omdat ze denken dat metal wel stoehoer is. Dit soort mensen gebruikt iets eigen aan een subcultuur gewoon als modeverschijnsel. Afschieten die lui.

Alto's (jongeren die zich zien als alternatievelingen en niet naar metal luisteren)
Daar heb je net zo goed posers in, maar over t algemeen heb ik de ervaring dat alto's (wat een term) metal wel begrijpen, en het ook (beter dan ikzelf) kunnen relativeren.

Nu-metalfans (jongeren die zweren bij Korn, Linkin Park, enz)
Je hebt er die daar al lang bij "zweren", en niet scheef kijken naar metalheads,...maar nu heb je dus een grote groep die zich net gaan gedragen als die
Top 40 zeikers (eigenlijk was t een beetje omgekeerd)

Geen moer om metal muziek gevende dertigers/veertigers
Vijftigers
Mensen op mijn werk, profs vroeger: neutraal: mijn ouders echter: ok, de muziek laten ze, maar ik moet nu nog al te vaak horen dat toch allemaal raar is en "buiten de realiteit" enzo...
Tja,....

Ex-metalfans, twintigers
Weinig last van, lijkt wel dat ze metal vaak als iets voor jonkies zien.

Ex-metalfans, dertigers/veertigers
Die praten af en toe nog wel es over "wat er nu zoal is"

2 Heb je je ooit gediscrimineerd gevoeld vanwege je muzieksmaak? Zo ja, beschrijf de situatie. Ik bedoel dus zowel direct als indirect. Direct: Mensen die je anders gingen behandelen toen ze hoorden naar wat voor muziek je luisterde. Indirect: Mensen die vanwege bijvoorbeeld je kleding vermoedden of wisten dat je luistert naar metal en die je daarom anders behandelden.
Af en toe gingen mensen er in mijn studententijd wat té lang over doorzeiken en grappen grollen dat het een baard had.

3 Wat voor beeld heb jij zelf van niet-metalfans in vergelijking tot metalfans?
Zelfde lijstje categorieën als bij 1.
Dat ligt al n beetje in mn antwoord daar vervat. Ik kijk wel eerder naar de mens dan naar zijn subcultuur, anders kon ik een hoop vrienden afschrijven.

4 Heb je ooit je muzieksmaak als belemmering ervaren om met niet-metalfans om te gaan? Zo ja, waarom?
Nee, behalve als mijn "oude" vrienden naar van die vage alternatieve dans-zooi willen, sta ik voor veel open.

5 Hoe is de verhouding metalfans tegenover niet-metalfans in je vriendenkring? Zo ongeveer, je hoeft geen precies beeld te geven of zo...
Een goede balans: 50/50, echt hechte vrienden minder metals,

maar ik heb dan ook zo geweldig veel echte vrienden

6 Wat is je etniciteit, geslacht en leeftijd? Het wordt een beetje een standaardvraag. Als je in een eerdere poll al hebt meegedaan, hoef je deze vraag niet weer te beantwoorden, want ik heb je antwoorden nog.
Belg, 7/8 Vlaming, 1/8 Waal, noord Europees (laten we ons daartoe rekenen) voorkomen/afkomst,
Mannellijk, (bijna) 26

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 21-10-2003 22:12]

I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be

H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 21-10-2003 22:34 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

quote:
Op 21 oktober 2003 20:21 schreef karnivoor het volgende:
je wordt alleen gediscrimineerd binnen de metalscene

Hehe, juist niet.
Meerendeel vind de nieuwe look ook beter (zegt veel over het oude maarja )
Maarja, over het algemeen is metalvolk stukken kortzichtiger dan de mensen die ze zelf als kortzichtig bestempelen ja

Life doesn't get much better than this!

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-10-2003 22:41 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

nieuwe look IS beter ja

en wanneer komt u hier vreten ivm het cancelen van de laatste afspraak ivm mijn foute planning

Je moeder.

H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 21-10-2003 23:05 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Owja, hehe, dat moet wel gebeuren ja!
Uhmmz, de rest van de week cova kamp (pilsen dus )
Over twee weken wat afspreken? (tentamenperiode, tijd zat dus)

Life doesn't get much better than this!

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 21-10-2003 23:37 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

na mn tentamen is goed maar spreek je op msn wel verder

Je moeder.

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 22-10-2003 6:56 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 18:28 schreef Black Tulip het volgende:
Natuurlijk zie ik dit nu pas Firefox, ik bedoel het aantal metalfans vergeleken met het aantal niet-metalfans in je vriendenkring, wat is de verhouding? Tot nu toe heeft iedereen die op deze vraag antwoord gaf, antwoord gegeven met procenten, dit lijkt mij ook het handigste.

ah... ik vermoed ergens 80% "metalfan" - 20% "niet-metalfan"

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 22-10-2003 11:14 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
maar definieer ex-metalhead, bedoel je iemand die er niet meer metal uitziet of iemand die geen metal meer luistert (wat me nogal onwaarschijnlijk lijkt)? ik ben uit gegaan van dat laatste.

Iemand van wie de muzieksmaak verschoven is naar andere stijlen van muziek. Het hoeft dus niet te betekenen dat de persoon niet meer naar metal luistert, maar gewoon dat die niet langer de voorkeur geeft aan metal. Dat komt best wel vaak voor hoor...

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 22-10-2003 11:17 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 22:34 schreef H-K het volgende:
Hehe, juist niet.
Meerendeel vind de nieuwe look ook beter (zegt veel over het oude maarja )

Wat is de 'oude look' en de 'nieuwe look..?'

quote:
Maarja, over het algemeen is metalvolk stukken kortzichtiger dan de mensen die ze zelf als kortzichtig bestempelen ja

Inmiddels is dat zo vaak opgemerkt dat ik het in mijn werkstuk niet meer kan negeren..

Heeft iemand een idee waar dit gedrag door komt?

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 22-10-2003 11:18 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
6 Wat is je etniciteit, geslacht en leeftijd? Het wordt een beetje een standaardvraag. Als je in een eerdere poll al hebt meegedaan, hoef je deze vraag niet weer te beantwoorden, want ik heb je antwoorden nog.
Belg, 7/8 Vlaming, 1/8 Waal, noord Europees (laten we ons daartoe rekenen) voorkomen/afkomst,
Mannellijk, (bijna) 26

Woon je in Nederland of in België?

karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 22-10-2003 17:53 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

staat toch belg

maar H-K's oude look is gewoon metal, z'n nieuwe look is student met kort haar e.d.

Je moeder.

Black Tulip
The End of All Hope
Usericon van Black Tulip
Posted 22-10-2003 18:56 by Black Tulip Wijzig reactieProfiel van Black TulipQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2003 17:53 schreef karnivoor het volgende:
staat toch belg

Ja ok, maar het kan toch zijn dat je geboren was in België en verhuisd was naar Nederland?

Het punt is dat ik alleen maar reacties nodig heb van Nederlanders, ik heb dit nooit vermeld omdat ik er vanuit ging dat het wel duidelijk zou zijn aangezien het werkstuk gaat over de Nederlandse maatschappij, maar blijkbaar had ik het toch moeten vermelden.

quote:
maar H-K's oude look is gewoon metal, z'n nieuwe look is student met kort haar e.d.

Oh ok

Nix
Usericon van Nix
Posted 22-10-2003 19:07 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 21 oktober 2003 0:54 schreef Black Tulip het volgende:

1 Wat voor beeld denk jij dat niet-metalfans hebben van metalfans?
Geen, de meesten kennen het de muziek stroming niet eens...

2 Heb je je ooit gediscrimineerd gevoeld vanwege je muzieksmaak?
Neen

3 Wat voor beeld heb jij zelf van niet-metalfans in vergelijking tot metalfans?
Ik ben alleen een beeld van personen die ik ken. Of ze nu naar metal luisteren of niet.

4 Heb je ooit je muzieksmaak als belemmering ervaren om met niet-metalfans om te gaan? Zo ja, waarom?
Nee

5 Hoe is de verhouding metalfans tegenover niet-metalfans in je vriendenkring?
Goed, zeer goed.

6 Wat is je ethniciteit, geslacht en leeftijd? Het wordt een beetje een standaardvraag.. Als je in een eerdere poll al hebt meegedaan, hoef je deze vraag niet weer te beantwoorden, want ik heb je antwoorden nog.
.

I generally avoid temptation...unless I can't resist it.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com