IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : fokverbod 4 omstreden rassen gaat niet door!! Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-10-2003 17:53 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Wat mij betreft een uitstekende zaak.Agressie van de hond ligt niet aan het dier ,maar aan de eigenaar!Ik heb in m'n kennissenkring mensen met staffordshire terriers wat erg lieve dieren zijn,omdat ze goed worden opgevoed.Ik bedoel;je kunt elke hond vals maken,maar is dat dan een reden om het hele ras te verbieden??Dacht het niet.Ik ben dus dik tevreden met deze beslissing van minister Veerman.Wat denken jullie hiervan??


spelfout weggehaald...


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 24-10-2003 17:55 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Honden fokken moet zowiezo verboden worden, tuig...


this user is dead


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-10-2003 17:56 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2003 17:55 schreef JFrost het volgende:
Honden fokken moet zowiezo verboden worden, tuig...




laat maar.........

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 24-10-2003 17:57]


spelfout weggehaald...


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 24-10-2003 17:57 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2003 17:56 schreef varanus het volgende:
Heb persoonlijk liever een fokverbod van mensen........


Het begint met ambitie.


this user is dead


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 24-10-2003 18:01 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2003 17:57 schreef JFrost het volgende:
Het begint met ambitie.


Hehe,vind je het erg als ik hier niet op inga??Straks gaat dit topic helemaal nergens meer over.....


spelfout weggehaald...


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 24-10-2003 18:59 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

quote:
Op 24 oktober 2003 17:53 schreef varanus het volgende:
Wat mij betreft een uitstekende zaak.Agressie van de hond ligt niet aan het dier ,maar aan de eigenaar!Ik heb in m'n kennissenkring mensen met staffordshire terriers wat erg lieve dieren zijn,omdat ze goed worden opgevoed.Ik bedoel;je kunt elke hond vals maken,maar is dat dan een reden om het hele ras te verbieden??Dacht het niet.Ik ben dus dik tevreden met deze beslissing van minister Veerman.Wat denken jullie hiervan??


fokverbod op hondeneigenaars!


no text supplied


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 24-10-2003 20:46 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

Ik heb een hond die niet op de lijst staat, maar wel ter discussie kwam, terwijl er geen kwaad in dat beest zit.
Ik heb een Engelse bullterrier...


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


lykle_wolfheart
Usericon van lykle_wolfheart
Posted 24-10-2003 20:48 by lykle_wolfheart Wijzig reactieProfiel van lykle_wolfheartQuote dit berichthttp://www.gothtronic.com

yorkshire terriers moeten ze verbieden, dat is pas tuig


no text supplied


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 24-10-2003 20:55 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Varanus, waar haal jij het gegeven vandaan dat aggressie niet in de genen/DNA van een dier kan zitten? Naturlijk wel. Kijk maar bijv. naar wolven, diens pups kun je ook niet domesticeren. Of tijgerpups, ga zo maar door.

Ik hou erg van honden maar het is wel mijn indruk dat sommige mensen een aggressieve hond nemen voor status net zoals anderen een Ferrari kopen. Zo van "kijk ik ben stoer omdat ik zo'n hond bezit. Fuck met mij en ik laat 'm los op je."

Verder vind ik fokkerijen dubieus. Waar de ene eigenaar z'n direnhart op de juiste plaats heeft zitten runt de andere z'n toko uit puur winstbejag.

Ik neem liever een dier uit een nest pasgeborenen bij kennissen ofzo. Desnoods asiel.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 24-10-2003 22:59 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Onzin, onze bokser was een prima beest uit een familie van zeer goeie boksers, veel prijzen e.d.
Je moet ook de goeie fokkers uitzoeken voordat je koopt!


"This one is older than shit, heavier than time!"


istharol
Perished and Forgotten
Usericon van istharol
Posted 24-10-2003 23:59 by istharol Wijzig reactieProfiel van istharolQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2003 20:55 schreef MBMarduk het volgende:
Varanus, waar haal jij het gegeven vandaan dat aggressie niet in de genen/DNA van een dier kan zitten? Naturlijk wel. Kijk maar bijv. naar wolven, diens pups kun je ook niet domesticeren. Of tijgerpups, ga zo maar door.

Ik hou erg van honden maar het is wel mijn indruk dat sommige mensen een aggressieve hond nemen voor status net zoals anderen een Ferrari kopen. Zo van "kijk ik ben stoer omdat ik zo'n hond bezit. Fuck met mij en ik laat 'm los op je."

Verder vind ik fokkerijen dubieus. Waar de ene eigenaar z'n direnhart op de juiste plaats heeft zitten runt de andere z'n toko uit puur winstbejag.

Ik neem liever een dier uit een nest pasgeborenen bij kennissen ofzo. Desnoods asiel.



Wolven zijn van oorsprong niet erg agressief! Het is gewoon dat de mens, de wolf verkeerd begrijpt.

Ik vind zelf dat het idee van een fokverbod geheel afgeschaft moet worden.

Beetje proberen rassen in toom te houden door ze systematisch te beperken, door een verbod te maken over voortplanting?

De houders van "valse" honden moeten gewoon hard gestraft worden, zij zijn uiteindelijk verantwoordelijk voor de acties van hun huisdier.

Misschien is het een beter idee om een test te bedenken, of je wel eens huisdieren mag houden! Zo schrik je de " mijn kinderen willen een hond, maar van mij mag ie onder een auto komen" mensen af om een huisdier in huis te nemen.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-10-2003 9:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2003 20:55 schreef MBMarduk het volgende:
Ik hou erg van honden maar het is wel mijn indruk dat sommige mensen een aggressieve hond nemen voor status net zoals anderen een Ferrari kopen. Zo van "kijk ik ben stoer omdat ik zo'n hond bezit. Fuck met mij en ik laat 'm los op je."
Die mensen nemen een ras die dankzij slecht fokken een agressief imago hebben gekregen, terwijl als je een hond goed behandelt, zorg dat er geen inteelt plaats vindt, elke hond beter te vertrouwen is als elke mens. Mensen die om die reden een hond nemen zijn juist de reden dat andere menen gebeten worden door zo een hond, en dan word die hond afgemaakt ipv de eigenaar.

quote:
Verder vind ik fokkerijen dubieus. Waar de ene eigenaar z'n direnhart op de juiste plaats heeft zitten runt de andere z'n toko uit puur winstbejag.

Juist, als je een hond van een fokkerij wilt, loop dan eens goed langs de hokken, praat eens goed met de fokker (uit zijn houding en op zichte van de honden haal je veel) en als je een pup haalt, doe de nodige (simpele) tests om te zien of het beestje aggressief is (je moet het beestje in je armen op de rug kunnen houden, spartelt hij dan erg tegen dan kun je dominantieproblemen verwachten).

quote:
Ik neem liever een dier uit een nest pasgeborenen bij kennissen ofzo. Desnoods asiel.

Desnoods asiel, bij voorkeur asiel!
Daar zitten vaak de mooiste honden die al een periode van training achterde rug hebben, tevens kun je zo een hond die flinke tegenslag heeft gehad een beter leven geven.

Wat mij betreft mag er op het fokken van honden veel meer controle komen, maar dan niet op de rassen maar op de omstandigehden van het fokken en de aantallen die gefokt worden. Om ervoor te zorgen dat er zo gene honnden in asiels afgemaakt hoeven te worden omdat niemand ze wil, en om te voorkomen dat er debacles ontstaan zoals na de 101 dalmatiers film (vele domme sukkels hebben toen een damatier pup gekocht niet wetende dat dat honden zijn die VEEL beweging nodig hebben , nogal wat gezondheidsproblemen kennen (oa doofheid) en die vaak een sterke eien wil hebben, dus zeker geen hnd is voo de beginnende honden eigenaar.


JFrost
dead
Usericon van JFrost
Posted 25-10-2003 10:51 by JFrost Wijzig reactieProfiel van JFrostQuote dit bericht

Elke hond die de hele dag in een rijtjeshuis zit wordt natuurlijk vanzelf hartstikke vals.


this user is dead


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-10-2003 11:00 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2003 20:55 schreef MBMarduk het volgende:
Varanus, waar haal jij het gegeven vandaan dat aggressie niet in de genen/DNA van een dier kan zitten? Naturlijk wel. Kijk maar bijv. naar wolven, diens pups kun je ook niet domesticeren. Of tijgerpups, ga zo maar door.

Ik hou erg van honden maar het is wel mijn indruk dat sommige mensen een aggressieve hond nemen voor status net zoals anderen een Ferrari kopen. Zo van "kijk ik ben stoer omdat ik zo'n hond bezit. Fuck met mij en ik laat 'm los op je."

Verder vind ik fokkerijen dubieus. Waar de ene eigenaar z'n direnhart op de juiste plaats heeft zitten runt de andere z'n toko uit puur winstbejag.

Ik neem liever een dier uit een nest pasgeborenen bij kennissen ofzo. Desnoods asiel.




Ben het wel met je eens dat dit soort honden vaak bij verkeerde eigenaren terechtkomen.Maar bij de goeie fokkers die op karakter fokken is er weinig tot geen agressie te ontdekken in deze rassen.Het word idd anders als je honden aanschaft bij broodfokkers uit bv Tsjechie.Dat spul word puur voor de poen gefokt,en kijkt men niet naar het karakter van de ouderdieren,met als resultaat onbetrouwbare honden,waar vervolgens het hele ras op aan word gekeken.En dat soort broodfokkers kots ik net als jou ook op.Maar er zijn gelukkig genoeg betrouwbare fokkers die slechts 1 x per jaar een nestje hebben,die dus wel puur op karakter fokken.


spelfout weggehaald...


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 25-10-2003 11:31 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Honden zijn gewoon uit zichzelf lief.

Ik heb zelf een heel erg dominante hond die niet gecastreed mag worden, omdat hij de narcose niet zal overleven.
En om heel eerlijk te zijn moet ik zeggen dat mijn golden retriever heel wat gemener is dan alle honden van een zogenaamd aggresief ras die ik ken.
Het ligt niet alleen aan het ras. Het karakter van een hond kan gewoon heel anders zijn dan je verwacht.
Het gaat erom hoe de baas om gaat met de hond. Als je een agresieve hond hebt en je voorkomt dat hij mensen of honden bijt dan doe je het goed. Als je hem aanmoedigt om dat wel te doen dan doe je het fout.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 25-10-2003 12:12 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Wolven zijn niet van nature agressief, maar hun instincten en groepsbanden zijn nog veel sterker (lees: niet weggefokt) dan bij de meeste moderen huishonden. Bovendien zijn het nog altijd geboren jagers met een behoefte aan een heel groot territorium, totaal ongeschikt voor huisdieren.

Hoewel sommige hondensoorten misschien door verkeerd/teveel/te weinig fokken in het verleden een verhoogde agressiviteit hebben geef ik altijd het baasje de schuld als er iemand aangevallen wordt, honden worden nooit uit zichzelf vals tenzij ze epilepsie krijgen of andere hersenaandoeningen waarbij ze langzaamaan onbetrouwbaar worden (heeft een goede vriend van me meegemaakt met zijn lieve hond)


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Iron Maiden
Always live to win
Usericon van Iron Maiden
Posted 26-10-2003 14:37 by Iron Maiden Wijzig reactieProfiel van Iron MaidenQuote dit bericht

Als je agressiviteit bij honden uit wil bannen, moet je in z'n geheel stoppen met het fokken van elk hondenras. Alle honden gaan in veel situaties toch op hun instinct af (de een wat meer dan de ander). Bij elke hond kan agressiviteit getriggerd worden, alleen bij een klein hondje merk je het minder omdat die niet gelijk je arm eraf bijt.
Ik vind ook eigenlijk dat fokkers en asiels veel meer moeten letten op het karakter van de toekomstige eigenaar. Als je als niet-dominante persoon een ontzettend dominante hond hebt zal dat nooit samengaan en verlies je de controle over je hond. Hierdoor ontstaan de meeste dodelijke "ongelukken".


Iron Maiden! Is coming to get you! Wherever you are!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 26-10-2003 17:17 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
[b Als je als niet-dominante persoon een ontzettend dominante hond hebt zal dat nooit samengaan en verlies je de controle over je hond. Hierdoor ontstaan de meeste dodelijke "ongelukken".




100% mee eens.


spelfout weggehaald...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 26-10-2003 17:29 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Dat goed koop en "fout" fokken, evenals oenendie ze kopen vormen het probleem.

Dat een hond mag waken, goed, dat hij daarbij al eens een inbreker in de kuiten bijt (of erger) , goed,....dat je hem superagressief en niet te benaderen maakt om hem als "wapen" in te zetten: je verdient een spuitje!!

Een grote stevige hond in huis later zie ik wel zitten, maar ik wil wel een beest dat ik vlot de baas kan: ik had vroeger een beest hier dat erg wanttrouwig en agressief was tegen vreemden en andere honden, een middelgrote straathond, ...maar dat beest is nooit opgeleid tot een "killer", en als je er geduld voor nam, kon ze aan iedereen wennen.

Van de andere kant: die beesten zijn vroeger (nu ben ik van Staffords niet zeker) ook gekweekt met vechten in gedachte: hondanrassen zijn al niet natuurlijk en je kan je afvragen of een "vechtras" dan wel te verantwoorden is, juist om ze uit handen van idioten te houden. Ja, het zijn leive beesten (ik ken een heel aardige Stafford), maar als je een kalme Stafford wil kan je toch ook een andere hond overwegen


...trouwens : een Jack Russel kan je ook even fel bijt en pakwerk aanleren als de gemeenste pittbull die er is.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 26-10-2003 17:45 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2003 17:29 schreef Gunman het volgende:
Dat goed koop en "fout" fokken, evenals oenendie ze kopen vormen het probleem.

Dat een hond mag waken, goed, dat hij daarbij al eens een inbreker in de kuiten bijt (of erger) , goed,....dat je hem superagressief en niet te benaderen maakt om hem als "wapen" in te zetten: je verdient een spuitje!!

Een grote stevige hond in huis later zie ik wel zitten, maar ik wil wel een beest dat ik vlot de baas kan: ik had vroeger een beest hier dat erg wanttrouwig en agressief was tegen vreemden en andere honden, een middelgrote straathond, ...maar dat beest is nooit opgeleid tot een "killer", en als je er geduld voor nam, kon ze aan iedereen wennen.

Van de andere kant: die beesten zijn vroeger (nu ben ik van Staffords niet zeker) ook gekweekt met vechten in gedachte: hondanrassen zijn al niet natuurlijk en je kan je afvragen of een "vechtras" dan wel te verantwoorden is, juist om ze uit handen van idioten te houden. Ja, het zijn leive beesten (ik ken een heel aardige Stafford), maar als je een kalme Stafford wil kan je toch ook een andere hond overwegen


...trouwens : een Jack Russel kan je ook even fel bijt en pakwerk aanleren als de gemeenste pittbull die er is.



Staff's zijn bij mijn weten gefokt als herder en drijfhond.


spelfout weggehaald...


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 26-10-2003 17:54 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2003 17:45 schreef varanus het volgende:
Staff's zijn bij mijn weten gefokt als herder en drijfhond.

Ok, ik wist het ook niet zeker en ik ga niet graag met pseudo-kennis gooien. Nu meen ik wel te weten dat Bull-terriers daar wel voor gekweekt waren.

Een oom van me heeft er 10 jaar zo eentje gehad, t beest was wel om medische redenen gecastreerd, grappig dier.


Maar zo 'sterke' rassen blijven een uitdaging: Die oom heft al 3 jaar een Zuid-Afrikaanse Boerboel: als je een indrukwekkende hond wil zien.... Ze zijn met haar wel naar speciale lessen geweest toen ze zich dominant wou gaan gedragen. Ze beet hem één keer om echt, nog een geluk dat ze echt wel gehoorzaam is en lostte op bevel.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 26-10-2003 18:02 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

He bah! Dacht dat dit topic over het fokverbod op mensen ging
even serieus, ik vind het een goed idee om het verbod op te heffen. Natuurlijk zit er bij de ene hond wat meer agressie in het karakter dan de andere, maar dat kan ook per individu zijn. Zolang je een dier goed behandelt is er niets aan de hand.


Subtiel kamerolifantje


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-10-2003 21:01 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

Om hier tegen te protesteren (labeling van zogenaamde gevaarlijke honden) heb ik ooit eens een brief ingezonden naar de achterwerk van de VPRO gids


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-10-2003 21:04 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2003 11:31 schreef Pandora het volgende:
Honden zijn gewoon uit zichzelf lief.

Ik heb zelf een heel erg dominante hond die niet gecastreed mag worden, omdat hij de narcose niet zal overleven.
En om heel eerlijk te zijn moet ik zeggen dat mijn golden retriever heel wat gemener is dan alle honden van een zogenaamd aggresief ras die ik ken.
Het ligt niet alleen aan het ras. Het karakter van een hond kan gewoon heel anders zijn dan je verwacht.
Het gaat erom hoe de baas om gaat met de hond. Als je een agresieve hond hebt en je voorkomt dat hij mensen of honden bijt dan doe je het goed. Als je hem aanmoedigt om dat wel te doen dan doe je het fout.

Je spreekt jezelf tegen, honden zijn eerst uit zichzelf lief, en daarna ligt het aan het karakter.

Niet alle honden zijn even lief, maar de meeste foute honden zijn het resultaat van slechte fokkers die lopen te knoeien (slechte exemplaren niet afmaken, slechte kruisingen etc.)
Daarnaast speelt de baas een belangrijke rol natuurlijk bij de verdere vorming van het karakter.


Rob Guts
Vi brenner guds barn på bålet, Vi brenner guds hus
Usericon van Rob Guts
Posted 18-04-2004 1:05 by Rob Guts Wijzig reactieProfiel van Rob GutsQuote dit berichthttp://www.putrid.tk

quote:
Op 25 oktober 2003 11:31 schreef Pandora het volgende:

Als je een agresieve hond hebt en je voorkomt dat hij mensen of honden bijt dan doe je het goed. Als je hem aanmoedigt om dat wel te doen dan doe je het fout.


Nee, laten we dat in hemelsnaam niet gaan doen.

- Eerste dag op de hondentraining -

Mijnheer de Vries, kunt u duidelijk maken hoe u meestal de hond benadert?

Ja, ik zeg dat ie voorbijgangers op moet eten, en dan is ie soms nog best koppig, snap het ook niet.



Oh sorry, ik verstond toch echt dat je serieus genómen wou worden...


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 18-04-2004 1:08 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

honden ( en katten ) moet je sowieso fokken ( zonder over gevolgen na te denken ) . omdat dan natuurlijke selectie wordt omzeild .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 18-04-2004 1:33]



Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen