IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Dismal Euphony Volgende pagina
madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 12-10-2001 7:49 by madeline usher Wijzig reactieProfiel van madeline usherQuote dit bericht

Gisteren naar geluisterd en kan er maar niet genoeg van krijgen...wow!!En u?

Hello-hooray-let the show begin-I've been ready

Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 12-10-2001 16:28 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 12 oktober 2001 7:49 schreef madeline usher het volgende:
Gisteren naar geluisterd en kan er maar niet genoeg van krijgen...wow!!En u?

Wa's dat dan?

the only pleasure is pain

FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-10-2001 16:32 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

zegt mij eigenlijk ook nix

Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.

McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 12-10-2001 17:41 by McDoom Wijzig reactieProfiel van McDoomQuote dit bericht

Ik ken er 1 nummertje van en ik vind het wel "aardig". Dat nummer heet trouwens "All little devils". In het begin vond ik het erg goed, maar hoe vaker ik het hoorde, hoe "aardiger" ik het vond. Erg middelmatig.

Avondmist
Damien
Usericon van Avondmist
Posted 12-10-2001 17:43 by Avondmist Wijzig reactieProfiel van AvondmistQuote dit bericht

Hebben ze een nieuwe CD dan??

De nummers van de CD's die er zijn gaan er wel meer door vind ik...

Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 12-10-2001 23:37 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

'Soria Moria Slott' vind ik een erg goede combinatie van Gothic(metal) en Blackmetal. Album daarna ken ik nauwelijks en de rest helemaal niet, maar het werd meer Gothicmetal en (hoewel geen grote Black Metal fan) vond ik dat jammer.
Reden: het mist in vergelijking met 'Soria...' power.

Alleen de produktie
Als 'Under the Moonspell' (oude Moonspell-cd) en 'Soria...' qua geluid nou eens wat beter klonken, waren ze echt

[edit]toevoeging[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 15-10-2001 0:41]

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 14-10-2001 9:24 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Soria Moria Slott!

HagratH
Usericon van HagratH
Posted 14-10-2001 17:22 by HagratH Wijzig reactieProfiel van HagratHQuote dit berichthttp://hagrath.cu2.nl

Dismal Euphony is wel gaaf vind ik!

Please give blood. Vampires are an endangered species!

NecRomantica
Usericon van NecRomantica
Posted 14-10-2001 18:33 by NecRomantica Wijzig reactieProfiel van NecRomanticaQuote dit bericht

vin er weinig aan...

Myth of Fury
Posted 15-10-2001 0:46 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 14 oktober 2001 9:24 schreef elessar het volgende:
Soria Moria Slott!

Foutje, bedankt...

Voor wie er niks aan vindt:
-de eerste is Black/Gothic maar slecht geluid
-daarna is vooral Gothic Metal (betere produktie)

Ik kan het eigelijk best begrijpen als men Dismal niet boeiend vindt, maar als die eerste nou een VET geproduceerd was

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 15-10-2001 9:50 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Die productie verandert op geen enkele manier wat aan de muziek, of wel soms? De composities worden toch niet anders als je de produktie verandert?

Myth of Fury
Posted 15-10-2001 23:40 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Neen, de composities veranderen niet door produktie...
Maar zoals ik al zei: de composities zijn goed.

Het klopt toch wel dat slechte produktie goede composities kan verkloten ???
Of, zo u het nog duidelijker wenst: klote geluid verpest ZELFS goede composities waardoor een album met goede ideeën toch niet om aan te horen kan zijn...

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-10-2001 1:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nee, daar ben ik het niet mee eens. Kijk, er zijn natuurlijk grenzen, maar over het algemeen heeft een band een geluidsinstallatie, microfoons en opnameapparatuur. Het kàn dus eigenlijk niet verkloot worden. Mijn stelling: als je kan horen wat voor akkoorden e.d. er gespeeld worden, is de produktie GEEN bezwaar. (het kan natuurlijk wel zijn dat een produktie dusdanig nauw verweven is met de muziek dat het een deel van de muziek wordt... bijvoorbeeld Darkthrone's 'Transilvanian Hunger'!!!)

Maar een bezwaar is het nooit. Is het dat wel, dan heb je gewoon niet goed genoeg geluisterd, zeg maar. Vroeger vond ik ook produktie belangrijk, maar op een gegeven moment heb je door dat het om de muziek gaat, en niet om de verpakking.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-10-2001 1:38 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Daar ben ik dan weer niet helemaal mee eens; productie & compositie vullen elkaar aan; Katatonia was niet half zo interessant zonder de produktie uit de Unisound studio.
Hypocrisy gebruikt zelfs een superproduktie om het slappe materiaal omhoog te krikken.

Kortom, de sound is belangrijk; een band als Bolt thrower & Asphyx hebben/hadden gewoon een zware sound nodig; als het iel klinkt is het niet half zo genietbaar, want het komt veel minder over.

En over Darkthrone; ze hebben goed spul afgeleverd, maar ik vindt het supernep dat ze gewoon EXPRES een slechte produktie gebruikten om 'die oude sfeer erin te brengen'; die oude sound was er niet omdat men vroeger zo wou klinken; het was omdat ze geen goede produktie konden krijgen.
Maw; die sfeer is SPONTAAN ontstaan ipv nagebootst.
Zouden ze na Soulside journey ook 'spontaan' blackmetal zijn gaan maken?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 16-10-2001 2:00]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Asherah
Usericon van Asherah
Posted 16-10-2001 11:39 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Soria Moria Slott klinkt zalig... lekker marginaal.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-10-2001 12:28 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Hypocrisy gebruikt zelfs een superproduktie om het slappe materiaal omhoog te krikken.

Als het materiaal slap is, waarom zou je er dan naar luisteren? Dat vind ik echt hoor... Marco Borsato heeft toch ook een superproduktie, daar ga je toch ook niet naar luisteren...

Wat Darkthrone op hun ouwe black metal platen met de produktie heeft gedaan vind ik prachtig... ze hebben hem aangepast aan de sfeer van de muziek. Ze hebben de sound, de presentatie van de muziek, verweven met de muziek zelf. Dat vind ik getuigen van grote klasse. (ze konden best een andere sound krijgen op TH als ze wilden, luister maar naar 'Soulside Journey'). Nieuwe Darkthrone (vanaf 'Total Death' ongeveer) kan trouwens wat mij betreft de prullenbak in hoor... Zeer zwak materiaal. Daar kan geen ènkele produktie wat aan doen.

Ik ben het wel met je eens dat een passende produktie de boel wat màkkelijker genietbaar maakt... Als een death metal band lekker zwaar klinkt, kom je gewoon een stuk makkelijker in de muziek. Maar als een band een kutproduktie heeft (en HELEMAAL kut is het toch nooit) duurt het gewoon wat langer. Wat vind je bv. van Suffocation's 'Breeding The Spawn'? Prachtig album, kutproduktie, kostte me wel 10 luisterbeurten voordat ik het begon te waarderen.

Myth of Fury
Posted 16-10-2001 23:43 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Dwaallicht, het is idd zo dat als je goed luistert je (ondanks slechte produktie) de goede ideeën hoort.

ECHTER HET IS COMPLETE NONSENSE dat produktie niet boeit. Zeker als het op SFEER aankomt is het geluid van belang. Een ander geluid (met dezelfde ideeën) is een andere sfeer !!!!!!!

Voor de "niet-sfeer" stukken is het idd iets minder belangrijk, hier telt namelijk voor 90% het idee.
Goede thrash met slechte produktie vind ik minder bezwaarlijk dan een After Forever/Within Temptation met slechte produktie.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-10-2001 23:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

On Topic !!

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 16-10-2001 23:57 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 16 oktober 2001 1:38 schreef Mutilator het volgende:

Je vat het verkeerd op;
ik bedoel dat een goede produktie de muziek gewoon mooier kan maken. Het was bedoelt als voorbeeld; ik luister er zelf niet naar.

En marco borsato erbij houden is deze discussie uit z'n metal-verband halen.

En dat Darkthrone een klote produktie gebruikt TERWIJL ze beter kunnen is toch zo nep als 't maar kan?

Nogmaals; die slechte sound past bij een tijdsbeeld toen de techniek nog niet zover was en/of men geen toegang kon krijgen tot een supergeluid; geen imitatie!!!

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 16-10-2001 23:58]

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-10-2001 0:01 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Complete nonsense, wow.... ik zal maar stoppen met muziek luisteren dan

Kijk, als jij produktie wel belangrijk vindt moet je dat zelf weten. Maar ik denk dat als je voor productie gaat, je meer bezig bent met oppervlakkigheden dan met de muziek zelf. Productie heeft niets met de composities an sich te maken, het is gewoon het draaien aan de knoppen.

Kijk, en weet je waarom Within Temptation met een slechte produktie bezwaarlijk is? Omdat ze verder toch weinig inhoud hebben. Die band vind ik nou echt een 'one trick pony'. Sfeertje, ideetje, vette produktie erbij en half Nederland slikt het. Nou, ik niet.
Elke boerenlul kan met genoeg centen een goeie studio + producent afhuren.... Schrijf wat clichematige gothic/metal, zet Oscar Holleman of Peter Tägtgren of weet ik veel welke bikkel achter de knoppen, en hoplaa gezichtsloos plaatje #3543212 met prachtsound is een feit.

Myth of Fury
Posted 17-10-2001 0:10 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

quote:
Op 17 oktober 2001 0:01 schreef Dwaallicht het volgende:
Complete nonsense, wow.... ik zal maar stoppen met muziek luisteren dan

NEEN, absoluut niet stoppen met luisteren. Ik respecteer u mening. Ik geef toe dat bij sfeer-muziek het (technische) niveau vaak lager ligt. Ik luister zelf ook meestal naar het iets wildere (en minder sferische) werk. Hierbij gaat het zoals ik zei meer om de ideeën dan sfeer.

Dat u niet van WT en AF houdt, is oké. Maar dat neemt niet weg dat "sfeermuziek" ook bestaansrecht heeft en goed kan zijn (niet vlgs. u en voor u dan, maar dat terzijde). En voor deze muziek is produktie van belang, en indirekt heeft u dat bevestigd door te zeggen dat er zonder goede produktie niks goeds meer over zou blijven (U mening)

[Dit bericht is gewijzigd door Myth of Fury op 17-10-2001 0:12]

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 17-10-2001 0:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Goddomme zeg
Maak hier effe een nieuwe topic over en ga hier weer verder met Dismal Euphony !!!

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 09-09-2004 15:19 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Elin Overskatt, de toetseniste van Dismal Euphony in de periode 1994-1998 is 6 september 2004 dood gevonden. Een overdosis is de doodsoorzaak.

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 09-09-2004 15:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

wow oud topic, ik nog als mod

maar wel weer lekker dom van em ...

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 09-09-2004 15:24 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2004 15:19 schreef Hub de Gallier het volgende:
Elin Overskatt, de toetseniste van Dismal Euphony in de periode 1994-1998 is 6 september 2004 dood gevonden. Een overdosis is de doodsoorzaak.

Ze had de hoeveelheid dope iets onderskatt (wat verschrik-ke-lijk flauw )

Trieste zaak. Dismal Euphony heeft mij destijds behoorlijk vermaakt met Soria Moria Slott en Autumn Leaves.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 09-09-2004 15:40 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Ik vond Soria Moria Slott ook erg goed.
Zonde van zo'n mooie meid trouwens (beide meiden waren erg mooi bij Dismal Euphony destijds trouwens

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com