|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Toch wel de beste echte Dark Ambient act die ik ken. Ze hebben een hele zooi cd's, waar ik het grootste deel wel gehoord hebt. 1992 - Aprés nous le Déluge 1993 - Prospectus I 1994 - The Ring of Isvarah 1994 - Conspectus 1994 - Enthraled by the Wind of Lonelienes 1995 - Semblance 1995 - Within the Depths of Silence and Phormations 1997 - In Sadness, Silence and Solitude 1997 - Reflections from the Time of Opening 1998 - Lost Fragments (CD1) 1999 - Collective Archives 2000 - The Empty Hollow Unfolds 2002 - Lost Fragments (CD2) De 2 vetgedrukte zijn in het bijzonder erg geniaal. Verder zitten hier een hoop demo Tapes en compilatie cd's bij. Maar de muziek: dromerige, duistere sfeer. Prachtige gebruik van allerlei samples: gesproken stukken, korte 'gregoriaanse' zangstukken en andere aparte dingen. Volgens de website staat er een nieuwe cd aan te komen... ik ben zeer benieuwd. this user is dead |
|
vind he tniet de beste act, maar is idd wel goed... en de heer andersson heeft trouwens wel acts die ik interessanter vind i said: "drink more honey", not: "drink more, honey" |
|
Welke dan? Ik zag dat ie een hele lijst projecten heeft, maar ken ze verder geen van allen. this user is dead |
|
Iemand de nieuwe cd al gehoord? "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
quote:Eh nee? Is ie al uit dan? Heb 't niet meer bijgehouden... I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
"The new raison d'être album 'Requiem for Abandoned Souls', has now been released." Van: http://raisondetre.coldmeat.se/ "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
een avondje met meer music van het label waar ook Raison d'Etre op zit. Raison d'Etre zal trouwens aankomende zomer optreden in Utrecht tezamen met wederom Coph Nia en Sanctum. |
|
btw. het Bocksholm project is wel OK. voor de rest halen de meeste zijprojecten het niveau van Raison d'Etre niet. |
|
ARGH...mensen uit het noorden klagen vaak dat metal gigs steeds in het midden tot zuiden des lands plaats vinden. Nu is het mijn beurt als zuiderling om te klagen...deze darkwave happenings zitten altijd in het noorden! |
|
quote: Die andere side projects zijn ook lastig te vinden zeg. Ik heb alleen een aantal nummers van Stratvm Terror weten te vinden tot nu toe "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
Sorry voor de off-topic reactie, maar dat Volksweerbaarheid is een mooie curiositeit . Wel overduidelijk geinspireerd op DiJ en dergelijke. |
|
DiJ? "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
|
|
Och ja... dat ken ik wel een beetje. Maar ik wist niet dat DiJ zo'n gevestigde afkorting was "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
|
|
quote: Valt het niet gewoon onder hetzelfde genre? |
|
quote: Ja ja ja ja ... maar ik doelde eigenlijk op dezelfde symboliek, zelfde soort pakkies (gedoe met zwarte hemden en dassen e.d.), ook al maskers enzetera. MAAR JA. Ze gebruiken zelfs dezelfde gitaarriffjes man. Maar ik kan er wel van genieten hoor... ik ben dan ook weerbaar. |
|
Ja, die attitude en kledingstijl is dan ook kenmerkend voor de neofolk scene.. Het bevalt mij iig. ook prima. |
|
*FUNFACT* Wist je dat: de outro van Suicidal Emotions, het welbekende album van Abyssic Hate, geschreven en uitgevoerd is door Raison d'être? |
|
Dat mp3tje deed altijd een beetje vaag bij mij. Maar ik luister hem nu. En je hoort idd meteen dat het Raison d'Etre is... komen zelfs samples in voor die ook op Within the Depths staan. "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
ik ken een redelijk aantal neofolk bands, maar ik heb de muziek van Raison d'être nog nooit beluisterd. Binnenkort maar eens doen. |
|
Raison d'Etre is geen Neofolk, zover ik weet wat Neofolk precies is. "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
Raison d'Etre is een goede band, maar ik zou ze neit live hoeven te zien. Dat word me dan een beetje te saai. De muziek van Raison d'Etre is meer een "sfeer-muziek" en niet iets om naar te stan kijken (vind ik tenminste... ) UNEARTHLY, Furious Black Metal since 1996!!! Debuut-cd "Hells' Grief" te verwachten eind maart/begin april. |
|
Ik heb Raison d'être ooit eens live gezien. hmmm. Ze zijn super op cd, maar live is het niets. Dit is muziek om thuis te luisteren en lekker te chillen. Llie n'vanima ar' lle atara lanneina |
|
Rose Clouds of Holocaust Suck my piss |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |