|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
C.O.C. wat een heerschende band! zag ze voor het eerst in het voorprogramma van metallica! `96 of zo! heb zelf deliverance en wiseblood! |
|
"As far as Corrosion goes here lately we've been on somewhat of a break. Pep was gone with the Down stuff for a while and the rest of us have been working on some new music on and off. Anyway we've written a few tunes and recorded some of it down at the pad. Not sure when we'll get back in full swing with CoC though. In the meantime Mike D. and myself along with Merrit on drums have worked up a bunch of stuff called "let'lones". Hopefully some of it will get released in a reasonable time frame." Nou, het is nog maar afwachten of ze ooit nog weer wat uit zullen brengen. bron: http://www.coc.com I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Is COC enigszins met Down te vergelijken? |
|
quote: Ehm, als je de Pantera invloeden uit Down haalt wel. Het grooved en rockt op dezelfde wijze. Alleen vind ik COC veel beter. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Animosity is toch uit 1985? En Eye For An Eye (1983) vermeld je ook niet?! Opnieuw uitgegeven in 1989 met een EP uit 1982... |
|
quote: Hmmm gaat mij denk ik teveel de seventieskant op gok ik |
|
quote: Ja, ik heb die discography van hun site gehaald en heb alleen de full-length albums vermeld. Sorry. Ik heb zelf Blind, Deliverance en America's volume dealers. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
COC was als punkband een van mijn favorieten maar hun latere stijl vind ik erg slecht. jammer maar helaas. van mij mogen ze wel een Animosity II opnemen. |
|
"Wiseblood" Touché, pussycat! |
|
quote: Hun nieuwe stijl sprak mij ook niet aan. Animosity vind ik nog een steeds een heel goed album. Hun beste. Zit leuk in elkaar. Het oudere Eye For An Eye is iets meer herrie (punk dus), maar nog wel goed te pruimen. Ze coveren er zelfs een nummer op van Fleetwood Mac (Green Manalishi). |
|
Hmmm, het oudere werk ken ik niet zo goed. Maar wat ik ervan gehoord heb sprak me niet zo aan. Ik kan trouwens best begrijpen dat hun "nieuwe" stijl niet echt je smaak is maar als slecht zou ik het toch absoluut niet betitelen. Hun manier van songwriting, hun strakke spel en het overduidelijke plezier dat ze in hun nummers leggen hoor ik maar bij weinig andere bands terug. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Met goed en slecht bedoel ik eigenlijk alleen hoe ik de nummers ervaar qua sterkte van riffs, songopbouw etc. Niet hoe ze het spelen niet. Uiteraard zijn het klasse en gedreven muzikanten. Helaas uit zich dat niet meer in nummers die mij aanspreken. |
|
Die "Technocracy" heb ik al eens gehoord en wil ik me absoluut aanschaffen I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
quote: Dat album was een beetje de "overgang" van oude naar nieuwe stijl... En voor mij hield het toen op met Corrosion of Conformity. Latere albums ook nog wel beluisterd, maar niet meer in de collectie opgenomen. |
|
ken aleen wiseblood , best lekker cdtje al is het niet echt mijn smaak |
|
Tsja, het zal wel aan mij liggen ofzo maar ik vind America's volume dealer ook nogsteeds een geniale cd. En dat terwijl ik alleen maar berichten hoor over hoe soft C.O.C. is geworden. Merk er eigenlijk weinig van. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: heb je het over de tweede cd van down?ik heb alleen de eerste(NOLA) en ik moet de eerste pantera invloed nog tegenkomen(en ik heb m al helemaal grijsgedraaid )Ik vind nola echt een megavette hardrock/stoner(lees sabbath)blues/core plaat!en ook coc vind ik megabruut!!!! het geven van je mening is LEVENSGEVAARLIJK!!! |
|
Ik vond de tweede van Down wat ongeinspireerd. Op de een of andere manier heb ik C.O.C. altijd een redelijk origineel en gedreven band gevonden. Je kunt hen spelplezier bijna voelen als je naar hun muziek luistert. THE ANGELS JUST SHAKE THEIR HEAD!!! I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Binnenkort brengt C.O.C. eindelijk hun nieuwe album uit! Het gaat In the arms of God heten en zoals het er nu naar uit ziet is het een terugkeer naar het wat hardere geluid van Blind. Fans van Down kunnen volgens mij ook toehappen. http://www.coc.com I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Heb alleen 'blind' van deze gasten. Die plaat is echt geweldig. Geloof dat de platen daarna toch behoorlijk anders zijn, of niet? http://www.myspace.com/entrapmentdeathmetal http://www.myspace.com/villavampiria http://www.myspace.com/doctorscalpeltheincisions http://entrapment2.bandcamp.com/ |
|
Nee hoor, als je Blind goed vind dan kun je sowieso Wiseblood en Deliverance blind aanschaffen. En volgens mij val je je dan ook zeker geen buil aan hun nieuwe album. America's volume dealers is opzich geen totaal andere sound maar is meer layed-back en heeft een wat cleanere productie. Daardoor valt dat album een beetje uit de toon. De albums die voor Blind zijn uitgebracht klonken wel heel anders. Die hadden meer een hardcore/cross-over geluid. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
Blind is qua sound wat amateuristischer dan Wiseblood en Deliverance (die klinken wat vetter van geluid). En de zanger is anders op Blind. Alleen het nummer Vote with a Bullet op Blind is door Pepper Keenan gezongen (zingt ook op WB en D). Maar de platen zijn idd allemaal keigoed Ben benieuwd naar die nieuwe... Vond America's Volume Dealer erg tegenvallen. Hatsjikidee! |
|
Je kunt een stukje van een nummer luisteren op de site. Ik denk wel dat je die kunt waarderen. America's volume dealer vond ik in de eerste instantie ook tegenvallen. Omdat hij toch wat kalmer is als hun vorige albums. Maar na een tijdje, als je het album op z'n eigen waarde weet te schatten, dan is het toch echt een erg goed album. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
|
quote: Ik zal zeker even luisteren zo. AVD viel me gewoon tegen. Ik heb het geprobeerd maar ik vond het weinig nieuws toevoegen na die twee daarvoor (eigenlijk vond ik het een stapje terug). Maar ja, smaken verschillen natuurlijk Nu ga ik ff die site van coc checken... edit: klinkt goed!! [Dit bericht is gewijzigd door Unholy Mary op 06-03-2005 12:28] Hatsjikidee! |
|
In the arms of god is weer ouderwets goed. Wat ben ik toch gek op deze band! De monsterlijke groove en de agressie is weer helemaal terug zonder aan emotie in te boeten. Ik blijf het zeggen maar fans van Down, en dan vooral hun 2e cd, moeten dit absoluut even een kans geven. Het nummer Never turns to more doet me trouwens, gek genoeg, een beetje denken aan Stone temple pilots ten tijde van Core. Hebben meer mensen dat? I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Heavy Metal | Volgende pagina |