IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : The Meatrix Vorige pagina
Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-09-2007 0:56 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2007 22:13 schreef Erbrechen het volgende:
Blijft wel intressant concept ookal is het alweer wat ouder..


en toch heb ik liever vlees van kistkalveren enzo, dat beest heeft een dermate kutleven dat hij echt wel beter af is als hij lekker door mn pan heen suddert


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 10-09-2007 1:46 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Wel goed filmpje ja, maar het heeft me niet overtuigd..


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 10-09-2007 18:23 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 10 september 2007 0:56 schreef Aaaarco het volgende:
en toch heb ik liever vlees van kistkalveren enzo, dat beest heeft een dermate kutleven dat hij echt wel beter af is als hij lekker door mn pan heen suddert



+1


Je moeder.


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 10-09-2007 18:36 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

Nja, ik zal ook niet snel stoppen met vleesch eten, veels te lekker. Maar ik gun die beesten opzich wel een fijner leven dan een aantal nu hebben.[laat staan t transport]



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-09-2007 18:37 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2007 18:36 schreef Erbrechen het volgende:
Nja, ik zal ook niet snel stoppen met vleesch eten, veels te lekker. Maar ik gun die beesten opzich wel een fijner leven dan een aantal nu hebben.[laat staan t transport]

Ja, maar als je je vlees zelf zou moeten betalen zou je ongetwijfeld wel klagen als het vlees ineens duurder wordt.


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 10-09-2007 18:38 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

quote:
Op 10 september 2007 18:37 schreef WhiteRider het volgende:
Ja, maar als je je vlees zelf zou moeten betalen zou je ongetwijfeld wel klagen als het vlees ineens duurder wordt.

True, maar het is t waard naar mijn mening.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-09-2007 18:38 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2007 18:38 schreef Erbrechen het volgende:
True, maar het is t waard naar mijn mening.

Ja?

Kijken hoe dat met ons gaat dan, als we over een paar jaar ons eigen vlees moeten kopen en je kunt kiezen tussen twee perfecte kipfilets, waarbij het een tweemaal duurder is dan het ander.


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 10-09-2007 18:40 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

Tweemaal overdrijf je wel weer. Maar als je het niet te krap hebt, dan lijkt me het geen probleem om iets duurder vlees te kopen.



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-09-2007 18:41 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2007 18:40 schreef Erbrechen het volgende:
Tweemaal overdrijf je wel weer. Maar als je het niet te krap hebt, dan lijkt me het geen probleem om iets duurder vlees te kopen.

Wat is een beetje duurder? Een beetje duurder scheelt op jaarbasis anders ook een hele hoop.

Edit:

Ofwel; ik zou niet weten of ik voor duurder vlees zou gaan. Ik wil kwaliteitsvlees, en eerlijk gezegd maak ik me weinig druk om het leven dat het varkentje gehad heeft. Klinkt cru, en dan kom ik vast over als een botte lul, maar ik denk dat ik niet de enige ben.
Als er echt grote misstanden binnen de vleesindustrie zijn, voel ik me niet geroepen daar iets aan te doen. Ik betaal geen 50% meer omdat de kip in kwestie heeft kunnen lopen, want ik ben niet in de veronderstelling dat dat het probleem oplost of vermindert. Nee, ook niet als iedereen dat vlees koopt, zelfs dan niet.
Zulke problemen dienen structureel door de overheid aangepakt te worden, tot die tijd prik ik m'n vork in elk willekeurig stuk vlees dat m'n bord bereikt, ongeacht het leven dat het dier gehad heeft.


[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 10-09-2007 18:44]


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 10-09-2007 18:48 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

quote:
Op 10 september 2007 18:41 schreef WhiteRider het volgende:
Wat is een beetje duurder? Een beetje duurder scheelt op jaarbasis anders ook een hele hoop.

Edit:

Ofwel; ik zou niet weten of ik voor duurder vlees zou gaan. Ik wil kwaliteitsvlees, en eerlijk gezegd maak ik me weinig druk om het leven dat het varkentje gehad heeft. Klinkt cru, en dan kom ik vast over als een botte lul, maar ik denk dat ik niet de enige ben.
Als er echt grote misstanden binnen de vleesindustrie zijn, voel ik me niet geroepen daar iets aan te doen. Ik betaal geen 50% meer omdat de kip in kwestie heeft kunnen lopen, want ik ben niet in de veronderstelling dat dat het probleem oplost of vermindert. Nee, ook niet als iedereen dat vlees koopt, zelfs dan niet.
Zulke problemen dienen structureel door de overheid aangepakt te worden, tot die tijd prik ik m'n vork in elk willekeurig stuk vlees dat m'n bord bereikt, ongeacht het leven dat het dier gehad heeft.


Het blijft een triest gebeuren. De regering moet naar mijn zin veel beter controleren en veel strengere regels stellen.
Gelukkig is bij de media al aandacht gekomen over het vervoer van een aantal dieren.
Maar ik vind het toch wel een fijn gevoel als ik weet dat de dieren degelijk behandelt zijn.
En al zou ik in de nu/toekomst nog geen biologische producten kopen.. dan let ik nog minstens erop dat ik zo minmogelijk vleesch weggooi. Zijn ze iig neit voor niets geslacht



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-09-2007 19:00 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2007 18:48 schreef Erbrechen het volgende:
Het blijft een triest gebeuren. De regering moet naar mijn zin veel beter controleren en veel strengere regels stellen.
Gelukkig is bij de media al aandacht gekomen over het vervoer van een aantal dieren.
Maar ik vind het toch wel een fijn gevoel als ik weet dat de dieren degelijk behandelt zijn.
En al zou ik in de nu/toekomst nog geen biologische producten kopen.. dan let ik nog minstens erop dat ik zo minmogelijk vleesch weggooi. Zijn ze iig neit voor niets geslacht

Dikke +1.

Het is ook niet zo dat het me an sich niet boeit hoe die beesten worden behandeld, het is alleen dat ik in de veronderstelling leef dat het massaal kopen van biologisch vlees de bio-industrie niet doet stoppen. Daarvoor zijn inderdaad structurele maatregelen nodig.

[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 10-09-2007 19:01]


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-09-2007 19:23 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

wijtrijdertje... je moet niet zo op geld gefixeerd zijn,

oke dan is vlees zometeen duurder nou en, mensen zetten hun verlangen tot heel lang boven de kwestie geld, hoe duur was jou pakje shag twee jaar geleden?



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-09-2007 19:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2007 18:48 schreef Erbrechen het volgende:
Het blijft een triest gebeuren. De regering moet naar mijn zin veel beter controleren en veel strengere regels stellen.
Gelukkig is bij de media al aandacht gekomen over het vervoer van een aantal dieren.
Maar ik vind het toch wel een fijn gevoel als ik weet dat de dieren degelijk behandelt zijn.
En al zou ik in de nu/toekomst nog geen biologische producten kopen.. dan let ik nog minstens erop dat ik zo minmogelijk vleesch weggooi. Zijn ze iig neit voor niets geslacht
Gaaf dat jij de media gelooft.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 10-09-2007 20:16 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2007 18:48 schreef Erbrechen het volgende:
Het blijft een triest gebeuren. De regering moet naar mijn zin veel beter controleren en veel strengere regels stellen.
Gelukkig is bij de media al aandacht gekomen over het vervoer van een aantal dieren.
Maar ik vind het toch wel een fijn gevoel als ik weet dat de dieren degelijk behandelt zijn.
En al zou ik in de nu/toekomst nog geen biologische producten kopen.. dan let ik nog minstens erop dat ik zo minmogelijk vleesch weggooi. Zijn ze iig neit voor niets geslacht


is dat die regering die afgelopen jaren eeeeeeenorme bergen dieren heeft verbrand omdat eh omdat tja eh nou eh...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen