|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
(ben nou toch bezig..) OK, wie heeft er thuis opname-apparatuur staan (videorecorders en ghetto-blasters met microfoonje niet meegerekend..)? Heb zelf een fostex 4-sporen recorder. ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Ik ook ,ja ik wilde ook weten waar en hoe iedereen zijn opname maakt . |
|
ik heb een Live Platinum Soundblaster Met Cubasis (geen CuBase) en andere opname proggies. Ik heb wat shit met me gitaar opgenomen maar vind het lastig om een goeje begeleiding op te nemen. Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Inderdaad, de begeleiding vind ik ook best lastig: in een goede drumpartij alleen gaat al aardig wat tijd zitten. ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
gelukkig heeft een vriend van mij een volwaardige opname studio in zn kelder |
|
Met zo'n digitaal apparaatje met mini disc is het eenvoudig om redelijk goede opnames van een band bijvoorbeeld in de oefenruimte te maken. Alleen die apparaatjes zijn heel duur......... Wij doen 't met een oud cassettedeck, voor een demo gaan we de studio in. ~* www.SpoOken.nl *~ |
|
quote: lucky bastard Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
vraag :heeft elke computer standaard geluidskaart/apparatuur waarmee je geluidsopnames kan maken , (ik kan met de huidige computer geen opnames maken met webcam,en ook niet via een 4 sporenrecorder aangesloten de computer ) [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 06-04-2004 13:17] |
|
Ik heb een KORG D 1200 workstation: 12 sporen 2 x XLR input met 48V phantom power 2 x ongebalanceerde input 40 GB Harddisc ingebouwde CDRW drive 8 virtuele sporen per spoor 16- en 24 bit opname mogelijk USB poort heel leuk apparaat kun je eigenlijk een complete CD mee opnemen van de opnamen zelf tot het branden van een gemasterde CD! daarbij heb ik een zooi microfoons; 1 x Shure SM-57 (gitaar/instument) 1 X Shure LC16 (condenser) 1 x RODE NT-1 (grootmembraan condenser voor zang) 2 x RODE NT-5 (stereoset condenser overheads, bijvoorbeeld voor drums) Ik heb er helaas nog geenvolledig gebreuik van gemaakt maar we gaan snel opnemen met de band, en de opnemes die ik er tot nu toe mee gemaakt heb zijn toch op zijn minst zeer goed Demo niveau. |
|
quote: Volgens mij kan het standaard wel, wil je het echter goed doen kun je beter een fatsoenlijke geluidskaart aanschaffen. (En dan ben je echt minimaal 100 euro lichter) Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche) |
|
quote: thanks (ik denk dat de kabel ook kapot is ( van mijn recorder naar computer )) |
|
quote: lijkt me handig als je in de oefenruimte of bij een optreden opnames wil maken , de links naar muziek op je website werken niet , volgens mij , [Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 06-04-2004 13:54] |
|
Voor onze band hebben we een Fostex VF16 aangeschaft... Werkt lekker, klinkt zwaar goed! Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread. |
|
8 kanaals mengpaneel cubase vst en nog allemaal zooi www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
Ik heb een Soundcraft 24 kanaals 8 bus tafel met een berg 19" spulletjes en een snelle PC... we hebben er de Triple 7 demo "Recognition" mee opgenomen |
|
Sinds anderhalf jaar gebruik ik een Yamaha MT-8X; een analoge 8-sporen cassetterecorder. Het is niet het nieuwste en niet het beste, maar er valt nog een naar mijn mening redelijk geluid mee te produceren (ook mbv van wat 19"-dingetjes). Het is alleen effe zoeken naar de juiste instellingen, maar dat geldt natuurlijk bij elke opname.... ...the man on moon smiles and he says: www.audiovisueelontwerp.nl & www.soundclick.com/bands/5/extinguishedfire.htm |
|
Ik wou thuis gaan opnemen en m'n gitaar wat minder flets laten klinken dan met de set-up die ik nu heb: m'n marshall mg 30 dfx heeft een emulated line-out en die hang ik aan m'n creative audigy 2. Nu heb ik zo'n line 6 pod 2 geprobeerd in de muziekwinkel en ik moet zeggen, daar komt een aardig geluid uit. Ik heb gelezen dat dat ding ideaal is voor thuis-opname. Het is een model-amp die allerlei versterkersimulaties in huis heeft zoals tube amps of een mesa boogie dual rectifier. Iemand ervaring met amp-model opname?? Liever nog: specifiek de pod?? Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Zo'n pod is wel ideaal. Erg makkelijk opnemen en je opnamen worden van behoorlijk goede kwaliteit. Een vriend van mij heeft korte tijd geleden ook zo'n line 6 pod2 gekocht en ik moet zeggen dat je daar vette geluiden uit kan trekken. Ik gebruik zelf voor mijn bas een behringer V-amp bass. |
|
Die pod2 is niet duur tegenwoordig, nu zo'n 180 pleuro nieuw. Ik zat er serieus over te denken zo'n ding aan te schaffen. Beste prijs/kwaliteit verhouding dacht ik. Maar er kunnen natuurlijk altijd andere meningen zijn! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Nee is inderdaad niet bepaald duur meer en je krijgt er behoorlijk veel voor: veel effecten, verschillende amp en speakers simulatoren en dan nog eens de mogelijkheid om zonder veel moeite vette opnames te maken. |
|
Nog ff op m'n loon wachten... Ik kan hem sowieso 8 dagen op zicht nemen, da's wel mooi. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Boss BR8 (superhandig om thuis shit te produceren) PC met kut-soundblaster-live-met-40ms-latency Cubase VST32/5.1 Wavelab (jah en protools en logic en cooledit enzo, maar dat gebruik ik niet (meer)) |
|
quote: Check eens zo'n Vox Tonelab (nu 350eur geloof ik..), daar heb ik pas coole opnames mee gehoord qua sound.. heel 'echt' geluid, buisje dr in, heel eerlijk geluid heeft dat ding. |
|
quote: Wat voor een ? een spirit ? Of een echte soundcraft... btw, voor 100 euro heb je niet echt een fatsoenlijke geluidskaart, naar mijn smaak dan. |
|
Ik heb een waveterminal 192m gekocht. Laat het multitrack-feest beginnen! www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |