|
Auteur: |
|
|
Tja, dan maar een topic over DL. Toch wel weer jeugd sentiment. Als jochie van *denk ff na* 11~12 jaar had ik wel de eerste 4 LP's van deze heren maar die zijn na al die jaren spoorloos verdwenen. Nu ben ik bezig deze band opnieuw aan het ontdekken. Heb gisteren m'n 1e CD van hen binnengekregen: "On Through the Night", *kippenvel* wat is dat toch een schitterend stuk NWOBHM geschiedenis. Al uren in "repeat" modus. Elke lied weer; ijzersterke riffs, catchy teksten en pakkende ritmes, vintage opnamegeluid. Beautiful. Kun je ZO bij de eerste paar Iron Maidens en Judas Priests voegen. http://www.defleppard.com/ http://www.dlfaqonline.com/ [alle info wat je zou willen over de band en albums, zoals welke je moet hebben danwel mijden.] [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 18-11-2003 17:30] |
|
ik heb alleen hysteria die plaat, erg gaaf inderdaad. ik zal het andere spul ook eens luisteren binnenkort. http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/959/1 :::::::: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/1122748 |
|
Do you wanna get rocked? I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing |
|
Ik heb alleen Hysteria en met dank aan dit topic ga ik hem vanavond eens een draaibeurt geven. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Hahaha, iedereen gelijk aan de Hysteria... Maareh Hysteria is dan wel album nummer 4 en klinkt veel meer gepolijst dan de voorgaande 3. (Wil niet zeggen dat 'ie slecht is; in tegendeel, deze staat ook in de bestelling. Hysteria is nog altijd hun best verkochte album) |
|
Ik ken amper iets van def leppard. het nummer "Wasted" vind ik echt te gek. maar de clips die ik van latere cd's heb gezien zijn tonen veel te gladde muziek. |
|
????ik begrijp ut nie meer ik heb n hele brede smaak(van slayer tot opeth en van sear bliss tot mudvayne)maar als ik zeg dat ik korn ook ok vind zeikt iedereen over nu metal,en dat het geen metal zou zijn maar ALLES beter dan def leppard,JJZZSS WAT EEN FAKE BAND,ZE ZIJN ZO HEAVY DAT ZELFS MN OMA NOG MEE DANST!!! het geven van je mening is LEVENSGEVAARLIJK!!! |
|
quote: Nou "Wasted" staat dus op mijn "On Through the Night" van 1980. Als je die te gek vindt vind je de hele album te gek, gegarandeerd! Antipop, je kunt k0Rn en Mudvayne niet vergelijken met Def Leppard. DL zijn overigens tegenwoordig toch wel anders dan vroeger denk ik. Nogmaals: ik ken ALLEEN DL van 1980 t/m 1987 en da's toch echt wel originele NWOBHM/Rock. "Rock" vanwege de paar ballads die ze op "Pyromania" en "Hysteria" maakten. Ze waren trouwens ook nooit een zgn. Glam band geweest. |
|
Ik luister 't tegenwoordig niet meer zoveel, maar het is toch een van de bands die mij op het spoor richting metal hebben gezet (samen met Van Halen, Scorpions, enz). Daarom doe ik die CD's van hun ook nooooit meer weg. |
|
ha, daar luisterde ik vroeger ook naar, net als mijn andere toenmalige favorieten REO Speedwagon, The Scorpions, Whitesnake, Damn Yankees, Europe en Bon Jovi... "Adrenaline" was trouwens mijn favoriete album van Def Leppard Maar toen was ik tussen de 6 en de 14, daarna heb ik er niet veel meer naar omgekeken... no text supplied |
|
MBMarduk, eigenlijk is alleen Def Leppard's eerste EP NWOBHM. Hun eerdere albums zijn wel fucking geweldig, maar geen NWOBHM. Ik heb nu wat bootlegs van de periode 81-83 en fuckin' hell, wat klinkt dat toch akelig gaaf. |
|
Wharg! Rock Rock Till You Drop! |
|
quote: Is dat niet van Raven? .. |
|
Da's Rock Until You Drop. |
|
quote: Oja, lijkt op elkaar... .. |
|
quote: een lange tijd geledenwerd op de duitse tv een mooie registratie uitgezonden van een festival waarbij een flink aantal namen optrad. Iron maiden, Ozzy ozbourne, Scorpions, Judas priest etc. En ook Def leppard trad toen op (en werd op de buis utegzonden). Ik vond dat toen erg goed en herinner me de enorme impact die het nummer "wasted" op me had. Vooral als de hoofdriff wordt ingezet. Jammer dat de band daarna een gladdere koers is gaan varen. Maar je zou eens de opname van dat concert te pakken moeten zien te krijgen (ik kan alleen effe niet op de naam van dat festoval komen; kom ik nog op terug) |
|
"vroeger" vond ik Def Leppard helemaal te gek en heb Adrenalize,Pyromenia,Hysteria en Retro Active op cd welleswaar. Af en toe draai ik ze nog. fijne muziek Why to be innocent daughter of Embla?Behold, in the beast's embrace the flower has withered. Why are you fighting for your land youth of the north? they sold your father's grave for the petty gold. |
|
Kvind ze nog wel leuk In ten minutes I'll be laying down flat on the floor.. |
|
Alhoewel je gelijk hebt, kan een wat nuttigere post geen kwaad. |
|
Def Leppard staat overigens 10 juni op Arrow Rock....ik sta daar zeker te weten vooraan... |
|
Laatste tijd flink verslaafd aan de concertregistratie 'In The Round... In Your Face'. De volgorde van de nummers is perfect en 'Die Hard The Hunter' is het hoogtepunt van het optreden, de energie spat er af! |
|
Ik heb de cd High n dry, waar het nummer On through the nigth op staat -volgens mij is dat een apart album: Waarom staat dat nummer dan ook hierop?- maar ben niet erg onder de indruk, hoewel het een aardige mix was tussen NWOBHM en poppy glam. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
|
Heeft die drummer 1 arm? Staat mij iets van bij. |
|
klopt ja Op 26 april 2011 23:41 schreef Onweerwolf het volgende: Jij hoeft je absoluut geen zorgen te maken over mijn assertiviteit vriend. |
Index / Heavy Metal |