IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Eer en hulde voor de protometal grootvaders van weleer. Vorige pagina
Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 07-12-2003 23:24 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 6 december 2003 23:31 schreef ' ' het volgende:
Jacula/Antonius Rex. Italiaanse prog. uit 1969-1979.
Hoi Claw

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 12-12-2003 20:25 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Flower Travellin' Band

Deze japanners hebben in de vroege jaren 70 een heavy-rock met veel psychedelische invloeden gemaakt. Bij mijn weten bestaan er 4 albums van die rakkers. Toch reppen sommige bronnen over een 5e (eigenlijk 1e) album dat uit 1969 zou stammen. Dit heb ik echter niet kunnen bevestigen.

De band bestond uit:

Hidki Ishima - Guitar
Jun Kozuki - Bass, Guitar
Yuca Uchida - Percussion, Vocals
Joe Yamanaka - Harmonica, Vocals
George Wade - Drums

Je zou hun muziek het beste kunnen beschrijven als Led Zep meets Blue Cheer en Black Sabbath. Voor zover mogelijk zijn ze toch nog meer acid influenced Ze maken IMHO zeer originele muziek m.n. op hun magnum opus 'Satori', het is mij alleen al op basis van deze plaat een raadsel waarom ze zo onbekend zijn. Vette power-chords, Oosterse invloeden en verdwaalde Arabisch aandoende riffjes gecombineerd met bas gitaren die echt to the max gaan. Een dikke vette aanrader dus voor de menschen die van Sabbath, LZ en meer hedendaags Mars Volta houden.

Challenge - 1969 (dit kan ik niet echt bevestigen)
Anywhere - 1970 Sabbath en Animals covers
Satori - 1970
Made In Japan - 1972
Make Up (LIVE) - 1973 (ook bekend als Made Up)

mocht iemand Satori hebben hou ik me zeer aanbevolen. Ik heb hem helaas maar een paar keer bij een kennis mogen aanhoren.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com