IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Doe's rustig! (pdd-nos, adhd en aanverwante stoornissen) Vorige pagina | Volgende pagina
Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 28-07-2012 21:55 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2012 21:26 schreef Forever After het volgende:
Wat is er aan te raden aan het net doen of je een kogel door je kop jaagt?


Ben je van die stoornis af. Als je je best had gedaan snapte je de hint wel.
quote:

Ik krijg niet de indruk dat die knakker van dat filmpje echt een kogel door zijn kop schiet. Iets met te weinig bloedspetters enzo.

Volgens mij is die zelfmoord echt.

quote:

On 12 September 1996, obsessed fan Ricardo López mailed an acid-spraying letter bomb to Björk's London home and then killed himself, but the package was intercepted by the Metropolitan Police Service.[74] López filmed himself in the process of making the acid bomb which was intended to severely scar the singer's face and torso. The nearly 18 hours of videotape described López's obsession with Björk, the construction of the device, his thoughts on love and other subjects, including racial remarks against Björk's then-boyfriend Goldie. The video footage continues after his mailing the bomb to Björk's London home and ends as López shaves his head, applies face paint and commits suicide by shooting himself on camera.[75]Homogenic (1997).



"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-07-2012 22:09 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 28 juli 2012 21:20 schreef Teneighty het volgende:
Zeg nou ff direct wat je bedoelt dan hoef ik niet steeds tussen de regels door te lezen. Bij voorbaat dank.


 


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-07-2012 12:12 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

@XXL: Wat ik laatst las is dat bij 'kinderen met ad(h)d' na 10 jaar een vervolg onderzoek is gedaan. Toen bleek slechts 1/3e van die kids nog de diagnose te krijgen. In mijn ogen zijn die groep (die 1/3e) de 'echte' ad(h)d'ers. De overige 2/3e zijn inderdaad drukkere kinderen.

Ik denk dat ditzelfde opgaat voor Asperger/PDD-nos. Het stukje "Nu heb je verwende ADHD, PDD NOS,Asperger,of licht autistische kinderen.Toen loste het zich na een aantal moeilijke jaren meestal vanzelf op." vind ik ook vrij denigrerend. Het is gewoon jammer dat diagnoses zo snel gegeven worden of de ouders zo sne denken dat er iets mis is.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 29-07-2012 12:42 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2012 12:12 schreef Silence het volgende:
@XXL: Wat ik laatst las is dat bij 'kinderen met ad(h)d' na 10 jaar een vervolg onderzoek is gedaan. Toen bleek slechts 1/3e van die kids nog de diagnose te krijgen. In mijn ogen zijn die groep (die 1/3e) de 'echte' ad(h)d'ers. De overige 2/3e zijn inderdaad drukkere kinderen.


Even kort door de bocht:

Die 2/3 zou dan genezen zijn of is er dus inderdaad sprake van een onterechte diagnose? Voor zover ik weet geneest dit soort aandoeningen namelijk niet.
Dan vind ik die 2/3 persoonlijk erg hoog.


'Leren omgaan met' of met medicijnen de symptomen verminderen is een andere mogelijkheid maar dan zou je nogsteeds de diagnose moeten krijgen.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 29-07-2012 12:48 by ErikS Wijzig reactieProfiel van ErikSQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2012 12:42 schreef XXL het volgende:
Even kort door de bocht:

Die 2/3 zou dan genezen zijn of is er dus inderdaad sprake van een onterechte diagnose? Voor zover ik weet geneest dit soort aandoeningen namelijk niet.
Dan vind ik die 2/3 persoonlijk erg hoog.


'Leren omgaan met' of met medicijnen de symptomen verminderen is een andere mogelijkheid maar dan zou je nogsteeds de diagnose moeten krijgen.


Ah, maar de diagnose kan niet worden gesteld op basis van fysieke problemen zoals bv. een gebroken arm. Daar is duidelijk te zijn wanneer de arm wel of niet meer gebroken is.

De diagnose voor psychische klachten wordt gedaan dmv gesprekken en tests op papier. Als je gedrag inderdaad bij is gestuurd dmv therapie en medicatie zullen de testen met toch al snel een ander resultaat moeten geven. Overigens er wel van uitgaande dat de latere tests worden gedaan door iemand die niet van de historie van de patiënt op de hoogte is.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Silence
Usericon van Silence
Posted 29-07-2012 12:50 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2012 12:42 schreef XXL het volgende:
Even kort door de bocht:

Die 2/3 zou dan genezen zijn of is er dus inderdaad sprake van een onterechte diagnose? Voor zover ik weet geneest dit soort aandoeningen namelijk niet.
Dan vind ik die 2/3 persoonlijk erg hoog.


'Leren omgaan met' of met medicijnen de symptomen verminderen is een andere mogelijkheid maar dan zou je nogsteeds de diagnose moeten krijgen.
Wat ik zeg: in mijn ogen zijn die 2/3e niet goed gediagnosticeerd. Zoals ik hierboven typte: dat zijn gewoon drukke kinderen.

Wel denk ik dat die 1/3e echt uit kids bestaan die hulp nodig hebben. Al vind ik dat medicijnen een laatste redmiddel moeten zijn. Eerst proberen te leren omgaan met je eigen 'tekortkomingen'. Die heeft iedereen tenslotte.


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 29-07-2012 13:25 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 28 juli 2012 21:09 schreef Teneighty het volgende:
Dit is ook zeer aan te raden:




Mooi, weer een idioot minder.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


WMP
Usericon van WMP
Posted 29-07-2012 13:29 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Hoezo, jij bent er toch nog steeds?


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 29-07-2012 13:32 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 29 juli 2012 13:29 schreef WMP het volgende:
Hoezo, jij bent er toch nog steeds?


Ik ben in de jaren negentig al dood gegaan.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 29-07-2012 13:38 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar levensverhalen van mensen die in deze tijd op hogere leeftijd (30+) een diagnose + medicijnen krijgen. Wil wel eens weten of ze vroeger gewoon "drukke kinderen" waren en dat het geaccepteerd werd.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-07-2012 22:02 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2012 13:38 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar levensverhalen van mensen die in deze tijd op hogere leeftijd (30+) een diagnose + medicijnen krijgen. Wil wel eens weten of ze vroeger gewoon "drukke kinderen" waren en dat het geaccepteerd werd.
Ik ken wel wat van zulke mensen, ook met andere psychische stoornissen als manische depressiviteit en borderline. Vroeger waren daar minder problemen mee, omdat er minder eisen aan ze werden gesteld en ze b.v. in de fabriek of op het land in de 'simpelere' baantjes aan het werk konden. Echter, omdat er nu zelfs aan VMBO-basis nogal hoge theoretische eisen i.v.m. vroeger gesteld worden (dertig jaar geleden) en leerlingen veel meer stil moeten zitten en geen drukker gedrag meer mogen vertonen, komen ze er nu minder mee weg.
Onze maatschappij, maar b.v. ook het onderwijs, is veel theoretischer, taliger, en vraagt b.v. ook veel meer om zelfwerkzaamheid en samenwerkingsvormen dan vroeger. Allemaal zaken waar mensen met een stoornis in het gedrag door iets in de hersens veel meer moeite mee hebben.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 29-07-2012 23:05 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

Op een één of andere manier denk ik dat veel van die mensen hoge scores op cito-toetsen/ iq-testen haalden maar daarna het advies kregen om op een lager niveau onderwijs te volgen omdat ze zich nou eenmaal niet konden concentreren of geen prioriteiten konden stellen.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 29-07-2012 23:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 29 juli 2012 23:05 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Op een één of andere manier denk ik dat veel van die mensen hoge scores op cito-toetsen/ iq-testen haalden maar daarna het advies kregen om op een lager niveau onderwijs te volgen omdat ze zich nou eenmaal niet konden concentreren of geen prioriteiten konden stellen.
Ja dat klopt. Ik ken ook iemand die overspannen werd op het vwo. Omdat ze geen prioriteiten kon stellen leerde ze alles, of het nu hoofd- of bijzaken waren, puntje precies uutdekop. Maar in de derde was niks meer te overzien, omdat de hoeveelheid leerstof te groot was met alle details erbij. Daarvoor was de hoeveelheid nog 'behapbaar'.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-08-2012 16:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 29 juli 2012 12:12 schreef Silence het volgende:
@XXL: Wat ik laatst las is dat bij 'kinderen met ad(h)d' na 10 jaar een vervolg onderzoek is gedaan. Toen bleek slechts 1/3e van die kids nog de diagnose te krijgen. In mijn ogen zijn die groep (die 1/3e) de 'echte' ad(h)d'ers. De overige 2/3e zijn inderdaad drukkere kinderen.

Ik denk dat ditzelfde opgaat voor Asperger/PDD-nos. Het stukje "Nu heb je verwende ADHD, PDD NOS,Asperger,of licht autistische kinderen.Toen loste het zich na een aantal moeilijke jaren meestal vanzelf op." vind ik ook vrij denigrerend. Het is gewoon jammer dat diagnoses zo snel gegeven worden of de ouders zo sne denken dat er iets mis is.


Wie zegt dat die 1/3 blijvende ADHDers niet op dezelfde manier van hun probleem af kunnen komen als die andere ADHDers? Alleen dat bij hun de omstandigheden gewoon anders zijn dat het niet binnen 10 jaar is verminderd. Je hebt een enorme gradatie in ADHD. ADHD is niets meer dan een verzameling symptomen die allerlei verschillende oorzaken kunnen hebben. Spreken over "echte" ADHD is een beetje onzin omdat de verscheidenheid in de groep toch al veel te groot is.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Silence
Usericon van Silence
Posted 04-08-2012 17:06 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Daar heb je gelijk in, de groep is inderdaad te verschillend om één type ADHD'er als 'echt' te beschouwen.
Ik bedoel meer dat in mijn ogen zij "echt" ADHD hebben en de anderen schijnbaar 'gewoon' druk zijn. Wanneer je niet door enkele aanpassingen in je leven (+ wat inzicht in hoe je zelf bent, dat heb je op je 12 vaak nog niet) de 'drukke' kant kan bedwingen, dan heb je misschien ADHD. Als bovenstaande genoeg is om beter te functioneren (rustiger, meer concentratie e.d.) dan heb je in mijn ogen nooit ADHD gehad, i.p.v. dat het 'genezen' zou zijn.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-08-2012 17:09 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Mja maar is genezen dan dat je minder druk bent geworden of dat je goed hebt leren leven met je drukke karakter eigenschappen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Silence
Usericon van Silence
Posted 04-08-2012 17:19 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik denk dus niet dat het te genezen is. Als je het bij iemand "kan genezen" dan is het gewoon een gedragseigenschap waar iemand mee heeft leren omgaan.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-08-2012 17:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Jah maar als iemand die karakter eigenschappen behoud maar er geen wrijving meer van ondervind in de maatschappij en zelf heeft leren leven met zn dingen kun je dat dan wel genezen noemen?

Maargoed de DSMIV criteria voor ADHD kunnen blijven beststaan ook als iemand ermee heeft leren leven.
Maar toch zijn ook die criteria verschikkelijk subjectief.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-08-2012 17:52 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

topictitelfail:')



[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 04-08-2012 17:54]


 


Silence
Usericon van Silence
Posted 04-08-2012 19:45 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2012 17:47 schreef ElitE het volgende:
Jah maar als iemand die karakter eigenschappen behoud maar er geen wrijving meer van ondervind in de maatschappij en zelf heeft leren leven met zn dingen kun je dat dan wel genezen noemen?

dat is inderdaad moeilijk. Dan ligt het er aan of je ADHD hebt, wanneer je er eigenlijk geen last van ondervindt.
quote:
Op 4 augustus 2012 17:47 schreef ElitE het volgende:
Maargoed de DSMIV criteria voor ADHD kunnen blijven beststaan ook als iemand ermee heeft leren leven.
Maar toch zijn ook die criteria verschikkelijk subjectief.

Ook een (doorslaggevend)criteria van de DSM is "last in het dagelijks functioneren ondervinden". Dit sluit ook aan bij bovenstaande, als je er geen last van ondervindt, voldoe je dus al niet aan de DSM criteria voor de diagnose ADHD.


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 07-05-2017 14:27 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487





sorry!




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 07-05-2017 16:13 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl



"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 07-05-2017 16:17 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl



Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."


F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 04-12-2018 12:59 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-12-2018 13:58 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Die titel klopt niet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen