Ik ken deze band uit eind jaren '80 toen ze wat optredens deden in Nederland met de (toenmalige) Amersfoortse band Attila. Ik heb toen zelfs nog een videoregistratie gemaakt van een concert dat ze toen gaven in de Kelder te Amersfoort in 1989, gewoon 1 totaalshot van achter uit de zaal. Die originele VHS-tape hebben ze toen van mij meegekregen in ruil voor hun eerste 3 LP's, te weten Totális Metal, Pokoli színjáték en Éjszakai bevetés. Leuke old skool Heavy Metal platen. Live waren ze trouwens ook strak. Daarna lang niets meer van gehoord.
Toen kwam er in 2001 plotseling een nieuwe CD uit in het Engels, Ancient Fever geheten. Die heb ik besteld bij Nuclear Blast. Daar bleef het weer even bij.
Totdat ik kort geleden op internet ben gaan speuren naar de rest van hun plaatwerk. Hun discografie bleek omvangrijker te zijn dan ik had verwacht, check maar eens op hun (pas vernieuwde) website
www.pokolgep.com
Via
www.karthagorecords.de (contact
Riermaier@aol.com),
www.life-mailorder.de en
www.netscoundsmusic.com heb ik nog heel wat CD's uit het repertoire van Pokolgép kunnen achterhalen. Best de moeite waard als je van iets aparts houdt. Redelijk traditionele Heavy Metal waarbij soms de oost-Europese invloeden te horen zijn en dat geeft het een eigen identiteit. Naar een paar platen ben ik nog op zoek: de CD's Adj új erőt (die gele), Vedd el ami jár en de de live-LP Koncertlemez (die is denk ik nog niet uit op CD).