|
Auteur: |
|
|
Open schroeven en daar wat nazoeken? I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
doen je achterspeakers het nog wel? |
|
lol, ik?? hahaha ik heb hem al wel open gemaakt idd, maar die zooi daarin zegt me allemaal niets. Misschien een van die units erop doorgebrand ofzo, geen flauw idee. Er zitten iig geen stekkertjes los, dat zou ik zelf nog kunnen maken, meer niet |
|
quote: yep, die doen het nog gewoon als ik mn normale speakers op het achterkanaal aansluit dan doen die ook niets [Dit bericht is gewijzigd door Bintmeister op 22-12-2003 20:23] |
|
quote:Mij meestal ook niet, maar met een voltmeter in de hand kom je meestal wel een heel eind. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
het meest voor de hand liggende (en makkelijkst te testen) is kijken of de zekering van de eindtrap van je achterkanaal geklapt is.. Aangezien je versterker het nog wel gewoon doet zouden de transistoren van je achter-eindtrap kapot kunnen zijn. Tot zover de 'veel voorkomende' euvels. Sterkte ermee |
|
Gewoon een lotje van de lotterij kopen, vervolgens een prijsje winnen en dan dus nieuwe speakers kopen..... |
|
zijn de zekeringen nog wel okay? Ik heb ook zo'n probleempje gehad.... This body of mine, I gotta get out of this void, Cos I don't wanna be destroyed, And I don't wanna turn android, You've gotta help me avoid that, Brainstorm, Here I go, Brainstorm, Flying low, I'm gonna miss it, You bet I'll kiss it! |
|
jep zekeringen nakijken! als die heel zijn kun je met een voltmeter kijken aan het uitgangsgedeelte op een aantal punten of er wel spanning staat! dit moet bij opensturing toch minstens 40 V zijn! zo kom je al een eind verder! maar hoe, wanneer en met welke actie is gebeurd! dat is altijd erg handig om te weten! Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com |
|
quote: hoe test je zoiets dan? En hoe verhelp je daarna het probleem? |
|
quote: kut! met mun broer zun naam gepost! the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
|
quote: geen idee eigenlijk. Kwam gewoon geen geluid meer uit toen ik hem op een gegeven moment aanzette.... |
|
quote: zoon meter heb twee draadjes zoals je weet! nou! die zet je op 200 VDC. zwarte draad aan massa/aarde/0. dit lukt meestal op de behuizing. maar dat ligt eraan hoe het ding erin is gemonteerd! en of het kreng niet teveel van plastic is! anders pak je gewoon de uitgangs plug! is dat tulp in jouw geval? zwarte aan buitenkant! en nu kun je op het printje kijken of er spanning staat! the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
|
quote: niet eens een boem, of een bbbbbzzzzzzzzzzzzzzzziiiiiiiieeeeuwwwwwwwww ofzow! das altijd cool namelijk! the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
|
maar je kunt hem natuurlijk ook gewoon naar de locale reparatieboer brengen! the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
|
quote: Kapotte zekering kan je zien, de smeltdraad is dan doorgesmolten. Een transistor kan je doormeten, transistortesters zitten in bepaalde multimeters. Alleen zal je hem dan wel los moeten solderen.. |
|
quote: of een kortsluiting tussen pootjes the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
|
quote: Yeap, tussen de collector en de basis... met elke multimeter door te meten.. |
|
quote: the blueprint of sin: www.controlhumandelete.com |
Index / Algemeen |