IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Spina Bifida Volgende pagina
Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 22-12-2003 23:09 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Eens peilen wie deze geniale (oude) doomband kent...men kwam als ik me niet vergis uit Tilburg en bracht in 1992 de CD "Ziyadah" uit op het toentertijd extreme kwaliteitslabel Adipocere...

De demo heb ik helaas nooit mogen horen...

Mensen die dit niet kennen en van lome doom/death à la begin-midden jaren negentig houden moeten de band zeker eens gaan beluisteren...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 22-12-2003 23:11 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

euh, ik heb die cd.

sorry, VOD, maar ik vond het toendertijd niet echt wat, ik zal het eens herbeluisteren.

[Dit bericht is gewijzigd door webblaster wim op 22-12-2003 23:18]

Oud Vuil.

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 22-12-2003 23:27 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Ik heb de CD sinds kort gelukkig ook...ze zijn me toen helaas ontgaan...heb je toevallig die demo niet?

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 22-12-2003 23:30 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

nee, maar nooit de moeite genomen, door de eerste indruk.

Oud Vuil.

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 22-12-2003 23:31 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 22 december 2003 23:09 schreef Voice Of Doom het volgende:
Eens peilen wie deze geniale (oude) doomband kent...men kwam als ik me niet vergis uit Tilburg en bracht in 1992 de CD "Ziyadah" uit op het toentertijd extreme kwaliteitslabel Adipocere...

De demo heb ik helaas nooit mogen horen...

Mensen die dit niet kennen en van lome doom/death à la begin-midden jaren negentig houden moeten de band zeker eens gaan beluisteren...

hebben ze een website?

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 22-12-2003 23:49 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Nope...zover ik weet niet...in de vluggigheid kan ik alleen dit vinden...

De bandpage op de Adipocere-site, waar alleen de albumhoes te vinden is...

de entry in de doom-metal.com bandlist waar alleen de info dat Jeroen van Veen [Within Temptation] er vroeger bij bass-te, nuttig is...

Ze bestonden helaas alleen in de tijd dat het internet nog niet zo grootschalig was en er is dus nauwelijks informatie beschikbaar...

Oh ja...mocht je besluiten zelf te gaan googlen...typ dan niet enkel "Spina Bifida"...want dan krijg je enkel 1001 sites over de ziekte te zien...

[Dit bericht is gewijzigd door Voice Of Doom op 22-12-2003 23:49]

Daops
Usericon van Daops
Posted 23-12-2003 11:27 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

ja, ken ze nog. Die kwamen hier uit Tilburg. Ik geloof dat er een ex-lid (Michel) nu in Crustacean zit.
Ze bestonden maar kort helaas.

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

GalleryOfSuicide
Wat is de meest gestelde vraag Bruno?
Usericon van GalleryOfSuicide
Posted 23-12-2003 11:59 by GalleryOfSuicide Wijzig reactieProfiel van GalleryOfSuicideQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/GRIND-ATTACK

De neef van me ex speelde in Spina Bifida. Ik heb die cd nog wel n keer gehoord, tis wel goeie muziek ja

" De kermis ketting van Bruno Santanera op sterven na dood"

GalleryOfSuicide
Wat is de meest gestelde vraag Bruno?
Usericon van GalleryOfSuicide
Posted 23-12-2003 12:04 by GalleryOfSuicide Wijzig reactieProfiel van GalleryOfSuicideQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/GRIND-ATTACK

Alleen dat artwordk van de cd.. dat is echt ongelooflijk lelijk!

" De kermis ketting van Bruno Santanera op sterven na dood"

Der_Pim
Hertog Jan
Usericon van Der_Pim
Posted 23-12-2003 12:18 by Der_Pim Wijzig reactieProfiel van Der_PimQuote dit berichthttp://www.officiumtriste.com

Die demo heb ik wel ergens.
Spina Bifida Symphony Of Indictment Demo Hol 1452 *

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 23-12-2003 18:25 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Dan hoop ik dat ik iets tofs voor jou heb om te traden [kopie]...Shit...moet ik toch weer eens een lijst gaan maken...

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 24-12-2003 20:55 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik ken alleen de naam die toendertijd in de media kwam omdat men de bandnaam smakeloos vondt; de muziek helaas nooit geluisterd omdat signalen mijn interesse niet opwekten, maar ben nu stiekem toch wel ietwat benieuwd...

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 26-12-2007 14:18 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Ik zag de cd laatst ergens in een winkel liggen dus ben em gaan beluisteren; ik moet helaas bekennen dat ik het niet veel soeps vindt...

The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 26-12-2007 22:33 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Briljante band, heb de demo Syphony Of Indictment nog heel lang gedraaid (helaas is de de tape zelf inmiddels overleden maar hoesje e.d. nog wel compleet).
De volledige cd Ziyadah had een andere zanger, en die cd heb ik eindelijk na jarenlang vruchteloos sporen afgelopen augustus bij Twist & Shout in Utrecht aan de Oudegracht voor een zacht prijsje aangetroffen. Een aantal weken geleden hadden ze nog een copie staan (volgens de verkoper hadden ze er nog meer van)

Vooral aan te raden aan mensen die van extreem trage doom/death houden.

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 27-12-2007 0:13 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

quote:
Op 26 december 2007 22:33 schreef Marcel H. het volgende:

Vooral aan te raden aan mensen die van extreem trage doom/death houden.

en voor mensen met een voorliefde voor een erg klote gotaargeluid...

100 jaar geleden weggedaan en geen moment spijt van gehad...

In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud

Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 27-12-2007 0:20 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

+1

Maar dan anders, want ik heb die ziyadahalala cd nog steeds hier liggen.

Iemand?

“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’

verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 27-12-2007 2:15 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

Ik heb em al sinds half 90' en ik geniet er nog met enige regelmaat van, per soonlijk vind ik het een heersch-cd

[Dit bericht is gewijzigd door verlepte theedoek op 27-12-2007 2:16]

www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit

Doomy
Usericon van Doomy
Posted 27-12-2007 16:12 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-12-2007 16:13 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2007 0:20 schreef Wansmaak het volgende:
+1

Maar dan anders, want ik heb die ziyadahalala cd nog steeds hier liggen.

Iemand?
Iemand een sampletje? Beschrijving klinkt wel aardig, beetje Winter stijl?

Doomy
Usericon van Doomy
Posted 27-12-2007 16:17 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

kan de cd binnenkort wel ff voor je rippen... nee niet echt Winter achtig imho...

iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 27-12-2007 16:19 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 27 december 2007 16:13 schreef Jenje het volgende:
Iemand een sampletje? Beschrijving klinkt wel aardig, beetje Winter stijl?

Winter hoor ik er niet echt in. Ik hoor wel wat Castle invloeden erin. Maar dat is niet zo vreemd aangezien ze uit dezelfde Tilburgse scene voortkomen.

En met de beschrijving op doom-metal.com ben ik het ook best eens:

Slow Death/Doom act that has remained unknown to most people. Their sound is like most early death/doom metal bands from the early 90s. Slow plodding Doom, slowed down death-metal elements and a heavy death grunt. Interesting for fans of bands like Dusk and the first The Gathering release.

Alhoewel je bij die The Gathering de keyboards weg moet denken.

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 27-12-2007 16:47 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

kijk castle, dat was een gave band, heb daar bog wel de demo's ergens van liggen ( chaising unicorns en purple visions als ik t goed herinnner)

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 27-12-2007 17:10 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 27 december 2007 16:47 schreef Aaaarco het volgende:
kijk castle, dat was een gave band, heb daar bog wel de demo's ergens van liggen ( chaising unicorns en purple visions als ik t goed herinnner)

Ja dat klopt dat waren Chasing Unicorns en Purple Visions. Castle vind ik trouwens wel wat sterker dan Spina Bifida. Helaas nooit de Castle debuut cd gevonden. Echt onmogelijk aan te komen. De demo's loop ik heel sporadisch nog weleens tegen het lijf maar die Castle - Castle cd niet.

Doomy
Usericon van Doomy
Posted 27-12-2007 17:19 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2007 17:10 schreef Marcel H. het volgende:
Ja dat klopt dat waren Chasing Unicorns en Purple Visions. Castle vind ik trouwens wel wat sterker dan Spina Bifida. Helaas nooit de Castle debuut cd gevonden. Echt onmogelijk aan te komen. De demo's loop ik heel sporadisch nog weleens tegen het lijf maar die Castle - Castle cd niet.
Ik kwam hem toevallig een tijd geleden tegen voor een paar schamele euros...

Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 27-12-2007 17:22 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

mmi records deed alles buiten de belasting om, toen ze daar in duitsland achter kwamen is t hele spulletje best wel snel verdwenen... tenminste dat heb ik gehoord...

ik weet niet hoeveel castle cd's er toen uiteindelijk verkocht/weggeruild zijn maar ik neem aan dat er een deel ook ingenomen is en dat er in eerste instantie 1000 gemaakt waren...

ik ben m in de tijd dat ik mn handeltje nog had slechts 1 keer tegengekomen

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 27-12-2007 17:25 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2007 16:17 schreef Doomy het volgende:
kan de cd binnenkort wel ff voor je rippen... nee niet echt Winter achtig imho...
1 of 2 nummers ofzo is voldoende

Wim, hedde ge em nog?

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com