|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Beste mods, vanwege het snel moeten weten hierover heb ik maar een aparte topic gemaakt waar men in 1 oogopslag kan lezen wat er aan de hand is i.p.v. dit in de computer-gerelateerde problemen topic. New Worm Spreads Via MSN Messenger "Anti-virus experts are watching a new worm that spreads through Microsoft Corp.'s MSN Messenger client. The worm is not harmful to infected machines and has infected only a few PCs at this point, according to an analysis by Trend Micro Inc. Known as Jitux, the worm is self-propagating and contains a link to a Web site that automatically downloads an executable file named 'jituxramon.exe' to the PC. Once the file runs, the worm begins sending out copies of itself to all of the names in the user's Messenger contact list." Linkje: http://slashdot.org/articles/04/01/02/0356230.shtml?tid=126&tid=172&tid=185&tid=190&tid=201 |
|
*doet maandverband reclame na* Ik heb GAIM i.p.v. MS MSN en voel mij extra veilig en fris. |
|
quote: Eh, zoals ik begrepen heb wordt er gewoon een berichtje verstuurd met een link naar een executable. Kan dat niet met die messenger die jij gebruikt, of draait het gewoon 'veilig' op Linux ? :D |
|
(1) I DENK dat mensen met de echte MS MSN gewoon standaard een open poort hebben waar die worm naar binnen kan. Foutje van M$ dus. Uitzoeken welke en blokkeren met 1 of andere firewall. (2)Ik gebruik idd Linux (dus [ A ] ik heb bij die open MSN-poort geen MSN bug waar die worm naar binne kan en [ B ] die 'jituxramon.exe' kan er toch niet op draaien al zou ik die krijgen via anderen.) //edit Ik lees net dat de worm je gewoon in je MSN jou een link aanbiedt om aan te klikken. HINT: NIET FUCKING KLIKKEN! Jezus wat simpel. Doch genoeg simpele zielen op ons aardbol die het zullen klikken. [Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 02-01-2004 11:14] |
|
releks, jij hebt Linux dusseh een w32 app zal niet snel gestart worden op je PC. Daarnaast gebruikt hij de contactlist van MSN ook die heb jij niet dus jouw zal het weinig schade aanrichten . Je hebt ook de VB runtimelibs nodig, die heeft ook niet iedereen op zijn PC staan Maja zoals met te veel links tegenwoordig gewoon niet openen ter info http://www.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.jitux.worm.html quote: [Dit bericht is gewijzigd door Wicked Mystic op 02-01-2004 11:20] |
|
quote: Virussen in Visual Basic geschreven... argh! Zenial |
|
quote: eh het in in dit geval de meest snelle manier om het voor elkaar te krijgen, maareh het zal mij ook niet verbazen als er een of ander scriptkiddie achter zit :D --edit-- Ik zou zelfs in notepad nog een virus kunnen schrijven, mensen klikken toch overal op [Dit bericht is gewijzigd door Wicked Mystic op 02-01-2004 11:54] |
|
ik klik/open/acccept nooit onbekende zooi maar thanks anyway |
|
Me niether, dat is toch een beetje een standaard regel op internet dacht ik zo ... |
|
Ook leuk om te weten: hoe je daadwerkelijk MSN weg kan pleuren uit je WinXP (en dus niet alleen ergens in je installatie wegstoppen)... Removing MSN Messenger from Windows XP |
|
ach, geen XP en geen MSN hier. nix aan de hand dus. Oud Vuil. |
|
Daar gaan we weer.... quote: http://www.tweakers.net/nieuws/40569 |
|
quote: Scheelt werk nog op Windows 98 hahaha old school maar nooit ergens last van. SUPPORT YOUR LOCAL SERIAL KILLER. |
|
Haha, fucking vet virus. |
|
quote: Altijd weer Windows XP. |
|
quote: 'k Heb dit al eens eerder aan de hand gehad, maar gelukkig was ik toen (ook) zo bijdehand om niet te klikken. Het was ook wel erg duidelijk te zien dat er iets niet klopte, want welke Nederlander smijt er nou ineens een bericht in het Engels door het gesprek heen, dat óók nog eens mijlenver afstaat van het gesprek? quote: How I love my Windows 98 SE... [Dit bericht is gewijzigd door Hexegot op 02-01-2006 14:02] |
|
idd, 98 Faustian Spirit of the Earth |
|
Ik klik sowieso nooit op die zooi |
|
Hmmm, als ik het goed begrijp komt die link zomaar ergens tijdens een gesprek met een willekeurig contact op je lijst te voorschijn alsof dat contact hem je heeft gestuurd? Ik hoop dat 'ie er bij Trillian ook door komt. Lijkt me wel gaaf want ik heb nog nooit een virus gehad, hoe hard ik ook mijn best doe. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: http://it.slashdot.org/article.pl?sid=06/06/15/1320257 [Dit bericht is gewijzigd door Mikeee op 15-06-2006 17:14] |
|
Start vol angst msn op ... |
|
Chatten is gay, MSN is nog gayer en voor de nodige contacten met mensen ver weg is er Skype. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Hmm ik heb anders wel jouw msnadres ... |
|
Chelman is vet hip! |
|
Chelman is zo hip dat zelfs zijn bilnaad gewaxed is |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Algemeen | Volgende pagina |