IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Dune Volgende pagina
Leto Atreides
God created Arrakis to train the faithful.
Usericon van Leto Atreides
Posted 10-01-2004 17:47 by Leto Atreides Wijzig reactieProfiel van Leto AtreidesQuote dit bericht

Ik ben dus een ongelovelijke fan van deze serie boeken en de films die erover gemaakt zijn.Ook alle geralteerde wijsheden vind ik echt geweldig.De spinn-of van Kevin J. Anderson en Herbert Junior vond ik aardig, amar qua kwaliteit haalde het het niet bij het originele werk.Nog meer mensen hier die het kennen?


"At the age of fifteen, he had already learned silence." - from "A Child's History of Muad'Dib" by the Princess Irulan


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 10-01-2004 17:49 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

jazeker, ken de spellen die ervan gemaakt zijn en heb tevens 1 film en de miniserie gezien, children of dune naar het gelijknamige boek.
Best een interessant verhaal


"This one is older than shit, heavier than time!"


humanator
spectre
Usericon van humanator
Posted 10-01-2004 17:59 by humanator Wijzig reactieProfiel van humanatorQuote dit berichthttp://www.controlhumandelete.com

quote:
Op 10 januari 2004 17:47 schreef Leto Atreides het volgende:
Ik ben dus een ongelovelijke fan van deze serie boeken en de films die erover gemaakt zijn.Ook alle geralteerde wijsheden vind ik echt geweldig.De spinn-of van Kevin J. Anderson en Herbert Junior vond ik aardig, amar qua kwaliteit haalde het het niet bij het originele werk.Nog meer mensen hier die het kennen?
ik heb de film, die ene met Sting erin, maar om nou te zeggen dat die erg tof is... ik zag laatst in de videotheek een andere versie staan, is dat wat?


Bloedbomen is wel een heel koel nummer! Vooral doorgaan. Verval, 23 januari 2004 www.wolversveen.tk www.controlhumandelete.com


H-K
Jawel!
Usericon van H-K
Posted 10-01-2004 18:34 by H-K Wijzig reactieProfiel van H-KQuote dit berichthttp://haa-kaa.hyves.net/

Je kan beter het boek lezen. In de film wordt alles echt in absurd tempo erdoorheen gejaagd.
In de miniserie schijnt dit trouwens wel beter te zijn, meer tijd enzo, maar die schijnt weer minder te zijn qua sfx en acteerprestaties.
De spellen heerschen trouwens inderdaad, vooral de eerste 2 delen.


Life doesn't get much better than this!


TYLER B.
WIJ!!
Usericon van TYLER B.
Posted 11-01-2004 3:55 by TYLER B. Wijzig reactieProfiel van TYLER B.Quote dit bericht

Harkonen

WIJ


SATAN.........................JUIST!!


Leto Atreides
God created Arrakis to train the faithful.
Usericon van Leto Atreides
Posted 11-01-2004 17:02 by Leto Atreides Wijzig reactieProfiel van Leto AtreidesQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2004 17:59 schreef humanator het volgende:
ik heb de film, die ene met Sting erin, maar om nou te zeggen dat die erg tof is... ik zag laatst in de videotheek een andere versie staan, is dat wat?


De film uit 1985 is eigenlijk hetb leukst als je de boeken kent, is een pure cultfilm.
De redente twee verfilmingen,Dune en Children of Dune zijn van wat ik er tot nu toe van heb gezien behoorlijk goed van Kwaliteit , maar alles zal eht nooit bij de boeken halen voor mij persoonlijk.


"At the age of fifteen, he had already learned silence." - from "A Child's History of Muad'Dib" by the Princess Irulan


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 11-01-2004 17:04 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik vond de oorsprpronkelijke film juist zeer slecht.

Ik bekijk een film altijd op zich (dus vergelijk ik get niet met de boek) en ik vond het een zeer matige film.


edit: en waarom staat dit eigenljk in spiritualiteit&filosofie?

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 11-01-2004 17:06]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


BlueDuck
Hail Jesmurfa!
Usericon van BlueDuck
Posted 11-01-2004 17:12 by BlueDuck Wijzig reactieProfiel van BlueDuckQuote dit bericht

quote:
Op 11 januari 2004 17:02 schreef Leto Atreides het volgende:
...
De redente twee verfilmingen,Dune en Children of Dune zijn van wat ik er tot nu toe van heb gezien behoorlijk goed van Kwaliteit , maar alles zal eht nooit bij de boeken halen voor mij persoonlijk.


Mee eens. Hoe goed de boeken ook zijn verfilmt (en dat is echt goed gebeurd) het blijft toch een wat uitgeklede versie van de boeken.


Ik begrijp wat je bedoeld, het is ook goed dat je het zegt, maar daar gaat het nu niet om.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 11-01-2004 17:53 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

Ik ben ook een aantal jaren in aanraking gekomen met het spel Dune2. Ik was direct verslaafd aan het spel. Maar dat kwam vooral door het verhaal. Later heb ik ook deel 1 gekocht en gevonden. Die vond ik eigenlijk nog leuker. Vooral omdat er nog meer verhaal in zat. Ik heb ook een tijd lang een aantal kaarten van een spel gehad. Op de Playstation heb ik Dune2000 maar die vind ik minder. Ik heb de DVD van Sting en vond ik erg goed vooral voor zijn tijd. De boeken en de nieuwe films wil ik ook zien/lezen maar nog steeds tijd en geld gebrek.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 12-01-2004 2:08 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Geweldig verhaal.
Heb deel 1, 2 en een gedeelte van deel 3 gelezen een paar jaar geleden. Ik wil er geen film van zien, dat kan alleen maar teleurstellen vergeleken met die mooie wereld die je tijdens het lezen in gedachten hebt gekregen.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 12-01-2004 8:59 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

de boeken zijn het werk van een grote geest, om een universum in zulk detail te beschrijven inclusief complexe verhoudingen en een tijdlijn die je doet duizelen...

Geniaal


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 12-01-2004 9:23 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 10 januari 2004 17:47 schreef Leto Atreides het volgende:
Ik ben dus een ongelovelijke fan van deze serie boeken en de films die erover gemaakt zijn.Ook alle geralteerde wijsheden vind ik echt geweldig.De spinn-of van Kevin J. Anderson en Herbert Junior vond ik aardig, amar qua kwaliteit haalde het het niet bij het originele werk.Nog meer mensen hier die het kennen?

Ik heb ergens rond 1991 toen ik achter een computer kroop het computerspelletje van dune voorgeschoteld gekregen. Na het spelen van dit spel was ik zo enthousiast over deze fictie dat ik kort na de ontdekking van dit spel de bibliotheek (waar ik rond die tijd zo'n beetje leefde) plunderde op boeken van Duin (helaas ging het lezen van engelse boeken me toen nog niet zo best af) Ik heb niet alle boeken van de serie gelezen, omdat het voor mij (zeker toen) iets te langdradige kost was. Maar dankzij de boeken ben ik ook de film Dune gaan kijken die ik weer geweldig vond.


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-01-2004 10:52 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Dune is denk een van m'n favoriete series. Heb alle 6 originele boeken in het Engels gelezen (eerst in het Nederlands, jaar of 5/6 geleden), heb "House Atreides" gelezen en ben nu met "the Butlerian Jihad" bezig, geschreven door Franks zoon Brian en een anders schrijver, nav de notities van Frank zelf. Minder diepgang, minder intrigrerend, maar nog steeds erg leuk.

Ik zou liever zien dat er nog een verloren deel 7 t/m 9 van de originele serie gevonden word


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


BlueDuck
Hail Jesmurfa!
Usericon van BlueDuck
Posted 12-01-2004 11:25 by BlueDuck Wijzig reactieProfiel van BlueDuckQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 10:52 schreef ZelThoR het volgende:
Dune is denk een van m'n favoriete series. Heb alle 6 originele boeken in het Engels gelezen (eerst in het Nederlands, jaar of 5/6 geleden)
...

Ik zou liever zien dat er nog een verloren deel 7 t/m 9 van de originele serie gevonden word


Weet je dat zeker? Ik vind van de eerste 6 delen alleen boek 1 briljant, deel 2 en 3 stukken minder waarna deel 4 weer tamelijk goed is om daarna in 5 en 6 weer vrij langdradig en vergezocht door te zagen.
En jij wil dan ook nog deel 7, 8 en 9?




Ik begrijp wat je bedoeld, het is ook goed dat je het zegt, maar daar gaat het nu niet om.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-01-2004 11:41 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 11:25 schreef BlueDuck het volgende:
Weet je dat zeker? Ik vind van de eerste 6 delen alleen boek 1 briljant, deel 2 en 3 stukken minder waarna deel 4 weer tamelijk goed is om daarna in 5 en 6 weer vrij langdradig en vergezocht door te zagen.
En jij wil dan ook nog deel 7, 8 en 9?


ik vond 5 en 6 (en dan vooral het einde) fucking briljant (nou ja, vrij briljant iig) en zat meer dan genoeg nieuwe informatie in om een deel 7,8,9 te rechtvaardigen (Tleilaxu-meester met cellen van belangrijke mensen, Duncan, Honoured Matres, het hele concept van de verspreiding van mensen over het universum (hoe heette dat ook alweer?))


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


BlueDuck
Hail Jesmurfa!
Usericon van BlueDuck
Posted 12-01-2004 12:16 by BlueDuck Wijzig reactieProfiel van BlueDuckQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 11:41 schreef ZelThoR het volgende:
ik vond 5 en 6 (en dan vooral het einde) fucking briljant (nou ja, vrij briljant iig) en zat meer dan genoeg nieuwe informatie in om een deel 7,8,9 te rechtvaardigen (Tleilaxu-meester met cellen van belangrijke mensen, Duncan, Honoured Matres, het hele concept van de verspreiding van mensen over het universum (hoe heette dat ook alweer?))


De verstrooiing (dwz in de Nederlandse vertaling).

En deel 6 laat idd ruimte te over voor een vervolg. En over de smaak van deel 5 en 6 valt te twisten zo blijkt.


Ik begrijp wat je bedoeld, het is ook goed dat je het zegt, maar daar gaat het nu niet om.


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 12-01-2004 12:51 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

Ik vind met deel 5 en 6 ook weinig mis. Zeer gave serie Wordt maar weer eens tijd om ze nog een keer te lezen. Heb van die prequels alleen House Atreides gelezen en vond hem niet echt super. Zijn die andere prequels beter? Ben wel benieuwd wat ze van deel 7 maken, het lijkt me ook wel interessant als ze alleen de gevonden informatie geschreven door Frank Herbert zelf printen, zonder dat zij daarin iets veranderen(/verneuken ).
De film is wel grappig om te kijken, maar volgens mij alleen interessant als je iig het 1e boek kent. De miniserie Children of dune hoop ik komend weekend te zien.


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-01-2004 14:03 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

ja, over smaak is altijd te twisten, maar in dit geval heb ik gelijk

quote:
Op 12 januari 2004 12:51 schreef Fedaykin het volgende:
Ik vind met deel 5 en 6 ook weinig mis. Zeer gave serie Wordt maar weer eens tijd om ze nog een keer te lezen. Heb van die prequels alleen House Atreides gelezen en vond hem niet echt super. Zijn die andere prequels beter? Ben wel benieuwd wat ze van deel 7 maken, het lijkt me ook wel interessant als ze alleen de gevonden informatie geschreven door Frank Herbert zelf printen, zonder dat zij daarin iets veranderen(/verneuken ).
De film is wel grappig om te kijken, maar volgens mij alleen interessant als je iig het 1e boek kent. De miniserie Children of dune hoop ik komend weekend te zien.

komt/is er een deel 7 dan? (dat van mij was maar een semi-serieuze hoopvolle fantasie)


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 12-01-2004 14:44 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

De boeken ken ik niet maar ik heb de originele film wel al gezien. Begreep er geen bal van. Ik herinner me alleen nog die reuzachtige vette regenwormen in het zand.


Uit liefde voor ZM.


DarknessThere
Usericon van DarknessThere
Posted 12-01-2004 14:45 by DarknessThere Wijzig reactieProfiel van DarknessThereQuote dit bericht

Film gezien, boeken gelezen en Dune II speel ik nu nog regelmatig... Het Dune universe is echt wel knap uitgewerkt.


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 12-01-2004 16:12 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 14:03 schreef ZelThoR het volgende:
ja, over smaak is altijd te twisten, maar in dit geval heb ik gelijk


komt/is er een deel 7 dan? (dat van mij was maar een semi-serieuze hoopvolle fantasie)

Het was bekend dat Frank bezig was met een 7e deel, maar helaas ging hij te vroeg dood om het te voltooien.
Wat jaren later hadden nabestaanden in een kluis aantekeningen hiervoor gevonden. Het plan was om dat dan verder uit te werken en uit te brengen. Maar om deel 7 te snappen, moesten er eerst een zooi prequels geschreven worden (kat$jing ) Wat mij opzich een beetje vreemd lijkt aangezien Frank dat niet van plan was. Dit is ten minste wat ik heb meegekregen toen ik nog de dune newsgroup volgde.
edit: En Dune I (het spel) heerscht natuurlijk de pannen van het dak, netzoals de ingame music

[Dit bericht is gewijzigd door Fedaykin op 12-01-2004 16:12]


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 12-01-2004 20:28 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

Vond nog een leuke link:
http://www.faqs.org/faqs/sf/dune-faq/part1/
Voor al uw vragen, maar pas op voor spoilers


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


Zagga
Usericon van Zagga
Posted 12-01-2004 21:26 by Zagga Wijzig reactieProfiel van ZaggaQuote dit berichthttp://www.midian.nl

Ik vind het een beest mooi bedacht universum, kheb jammergenoeg nog geen tijd gehad voor de boeken


Farewell, O twice beloved! A Turin Turambar turun ambartanen: master of doom by doom mastered! O happy to be dead! http://www.midian.nl


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 12-01-2004 21:34 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Goed bedacht, maar ik vind het toch niet beter dan Star Wars. Toegegeven dat ik alleen m'n info uit de miniserie "children of dune" alle games en de film heb geput.


"This one is older than shit, heavier than time!"


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 12-01-2004 21:57 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 21:34 schreef 0Tolerence het volgende:
Goed bedacht, maar ik vind het toch niet beter dan Star Wars. Toegegeven dat ik alleen m'n info uit de miniserie "children of dune" alle games en de film heb geput.


Dus je beseft ook wel dat deze vergelijking kanslozer dan kansloos is

"Ik vind Oranjeboom prima te drinken, toegegeven dat Buckler mijn referentie is."

De serie "Dune" van Frank Herbert is geniaal, ik heb alle 6 de delen verslonden. Als "fan" vond ik de film van David Lynch (jawel) erg tof, vooral omdat ik het leuk vond te kunnen zien hoe hij de wereld van Dune gevisualiseerd had. Maar, als film "an sich" is het natuurlijk een gruwelijke kutfilm.

Er schijnt ook een film "Dune" uit 1973 te zijn?? Hier: http://www.imdb.com/title/tt0217408/

Anyway, deel 7 was in de maak maar Frank heeft hem niet af kunnen maken. Hij overleed in 1986 aan kanker

quote:
The last DUNE novel Frank Herbert wrote before his death, CHAPTERHOUSE: DUNE, ends on a cliffhanger, the story obviously unfinished. In the notes left behind at his death, Frank Herbert provided a complete outline for the grand climax of the "Dune Chronicles," a story he had not titled other than "Dune 7."

A great deal of vital information has been set up in the first two prequel trilogies, and now a large readership -- who had never before finished reading HERETICS OF DUNE and CHAPTERHOUSE: DUNE -- is ready for the rest of the story after the end of CHAPTERHOUSE.

During their recent lengthy tour for THE MACHINE CRUSADE, Brian and Kevin spent a great deal of time brainstorming and adding details to the outline Frank Herbert had left in a safety deposit box. The story is so large it is best told in two volumes, which are tentatively titled HUNTERS OF DUNE and SANDWORMS OF DUNE. Having already delivered the manuscript for the third book in their "Legends of Dune" trilogy, THE BATTLE OF CORRIN, they plan to begin full-fledged work on DUNE 7 early in 2004. If all goes as planned, the first half of the story could be published as early as September 2005, a year after THE BATTLE OF CORRIN is released.



Bron: Dunenovels.com

Daarna kwamen de games Dune I (heersch) II en 2000 (tof maar weinig raakvlakken met het verhaal).


Fedaykin
Where next to conquer...
Usericon van Fedaykin
Posted 12-01-2004 22:29 by Fedaykin Wijzig reactieProfiel van FedaykinQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2004 21:57 schreef Snaack het volgende:
Er schijnt ook een film "Dune" uit 1973 te zijn?? Hier: http://www.imdb.com/title/tt0217408/


Er waren plannen om in 1975 een film gebasseerd op Dune te maken door Alexandro Jodorowsky. Deze film was losjes gebasseerd op het eerste boek. De filmmaker gaf er geheel zijn eigen interpretatie aan en het zou dan ook niet het boek volgen.
De film kwam er niet door omdat de studio's het niet Hollywood genoeg vonden.
quote:

van http://www.hotweird.com/jodorowsky/dunestory.html

I liked fighting for Dune. We won almost all the battles, but we lost the war. The project was sabotaged in Hollywood. It was French and not American. Their message was not "Hollywood enough". There was intrigue, plunder. The storyboard was circulated amongst all the big studios. Later, the visual aspect of Star Wars strangely resembled our style. To make Alien, they called Moebius, Foss, Giger, O'Bannon, etc. The project signalled to Americans the possibility of making a big show of science-fiction films, outside of the scientific rigour of 2001: A Space Odyssey.
The project of Dune changed our lives.


De bedoeling was dat ook Dali een klein rolletje zou spelen en Pink Floyd zou ook bijna alle muziek doen voor de film.
Jammer dat de film gecancelled werd, het lijkt me erg interessant om te zien hoe de film geworden zou zijn.

zie voor meer info over de bijna film: http://www.hotweird.com/jodorowsky/dunestory.html
of
Google


Five Million christians On A Ride Towards Us. Oh, I Slaughtered The Bunch With One Single Hit (With My Spear)


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen