IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Oost Europese metal Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 13-01-2004 19:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 19:54 schreef MBMarduk het volgende:
Weet ik heel eerlijk gezegd niet.
Litouwen, Letland en Estland zijn zover ik weet de "baltische staten".
maar of ze onder "oost-europa" vallen?????? Dunno.

Ik zou zeggen als geografisch gegeven misschien wel maar ze zitten wel zo noordelijk dat ze zeg maar "tussen oost-europa en scandinavie" vallen.

Geografisch gezien ligt Polen ook niet Oost-Europa aangezien de geografische centrum van ons continent in Polen ligt.

Cultureel zou ik de baltische staten wel tot O.Europa rekenen. Litouwen is lang onderdeel van Polen geweest.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 13-01-2004 19:57 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Juist ja. 'Tis maar welk criterium je toepast denk ik. Ach.....

VADER!!!

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 26-01-2004 21:58 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Tof detail trouwens, Drakar uit Tjechië (toen nog Tjechoslowakije) heeft op de LP "Flight of the dragon" (mystic metal, niet echt toegankelijk maar wel gaaaaf) een nummertje dat aangekondigd word door Henk Westbroek. Dat heeft hij destijds op de radio uitgezonden, en dat hebben ze zo op de LP gezet. Echt gaaf!

Ik, Wil Schuurman

Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 26-01-2004 22:02 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Artrosis: Poolse gothic metal

Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 26-01-2004 22:40 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Oost europa poept hele gave heathen/folk/pagan/ns/black metal uit
dub buk, temnozor, nokturnal mortem, graveland etc zijn toch wel mijn favorieten.

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 27-01-2004 2:33 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

vader, behemoth toch? en maniac butcher... toch of zit ik nu mis?

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 27-01-2004 2:54 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

kent iemand Te Deum?

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-01-2004 3:00 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Vader, Dominium, Decapitated, Dies Irea, Tromsnar
Edit: ik vergeet Melissa

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 27-01-2004 3:03]

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

headbanger013
Usericon van headbanger013
Posted 27-01-2004 11:53 by headbanger013 Wijzig reactieProfiel van headbanger013Quote dit bericht

Nooit geweten dat er zulk goed spul uit die Oost-Europese landen kwam!

attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 27-01-2004 12:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Ik ken helaas weinig Oosteuropese bands. Behemoth vind ik kut, Vader vind ik wel aardig maar Sear bliss vind ik super.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2004 12:50 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 12:50 schreef attila_de_hun het volgende:
Behemoth vind ik kut,

Barbaar!!!!

attila_de_hun
Posted 27-01-2004 12:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 19:56 schreef Chelman het volgende:
Geografisch gezien ligt Polen ook niet Oost-Europa

idd, ik zou Polen al tot Azië rekenen of tot kolonie van Noord-afrika. (met excuses aan de aziaten en Noordafrikanen).

attila_de_hun
Posted 27-01-2004 12:54 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 12:50 schreef Chelman het volgende:
Barbaar!!!!

Ik kan het ook niet helpen .Ik vind wat ik ervan heb gehoord niet in verhouding staan tot de lyrische en euforische besprekingen die ik over deze band heb mogen lezen.

oja; van Graveland ken ik ook wat muziek en dat vind ik keigaaf. Hate forest idem
Maar ik ben wel benieuwd naar andere bands uit Oost-europa.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2004 12:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 12:51 schreef attila_de_hun het volgende:
idd, ik zou Polen al tot Azië rekenen of tot kolonie van Noord-afrika. (met excuses aan de aziaten en Noordafrikanen).

We hebben een grens met Turkije gehad...dusss.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2004 12:56 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 12:54 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik kan het ook niet helpen .Ik vind wat ik ervan heb gehoord niet in verhouding staan tot de lyrische en euforische besprekingen die ik over deze band heb mogen lezen.

oja; van Graveland ken ik ook wat muziek en dat vind ik keigaaf. Hate forest idem
Maar ik ben wel benieuwd naar andere bands uit Oost-europa.

Welke van Behemoth heb je gehoord? Ze zijn namelijk in de loop der jaren GI-GAN-TISCH van stijl veranderd.

Nagenoeg alles van Graveland is goed idd. Hate Forest vind ik soms iets te eentoning.

Van de 'recente' bands spant Decapitated de kroon, als je van brute Death houdt tenminste.

attila_de_hun
Posted 27-01-2004 12:59 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 12:56 schreef Chelman het volgende:
Welke van Behemoth heb je gehoord? Ze zijn namelijk in de loop der jaren GI-GAN-TISCH van stijl veranderd.

Nagenoeg alles van Graveland is goed idd. Hate Forest vind ik soms iets te eentoning.

Van de 'recente' bands spant Decapitated de kroon, als je van brute Death houdt tenminste.

Vooral recent werk. Vroeger speelde ze toch meer rauwe blackmetal? En wie houdt nou niet van Brute death??? Dus ik moet Decapitated effe uitchecken.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2004 13:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 12:59 schreef attila_de_hun het volgende:
Vooral recent werk. Vroeger speelde ze toch meer rauwe blackmetal? En wie houdt nou niet van Brute death??? Dus ik moet Decapitated effe uitchecken.

Dan mot gij zeker 'Winds of Creation' van Decapitated checken. Met een brute cover van Mandatory Suicide.

attila_de_hun
Posted 27-01-2004 13:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 13:02 schreef Chelman het volgende:
Dan mot gij zeker 'Winds of Creation' van Decapitated checken. Met een brute cover van Mandatory Suicide.

okee, bedankt voor de tip.

Wat me trouwens opvalt is dat er zo weing russische metalbands rondlopen of dat ten minste een klein deel west europa bereikt.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2004 13:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

De Russen zijn wel onevenredig vertegenwoordigd in de NS(BM) scene. Uit mijn hoofd kom ik momenteel niet verder dan Temnozor(NS), Ashen Light en Rakoth.

Rakoth is overigens echt

Toch is de beste band uit de voormalige sovjet republieken Skyforger uit Letland. Wat een heersch band!

adder
Obsceen reptiel
Usericon van adder
Posted 27-01-2004 13:15 by adder Wijzig reactieProfiel van adderQuote dit bericht

Cryptic Coroner from south-central Poland

Uit liefde voor ZM.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 27-01-2004 13:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 13:15 schreef adder het volgende:
Cryptic Coroner from south-central Poland

LMAO @ Soutch Central Poland

Gangsta Brovas!

GRAFTAK
ZesVoetenOnder
Usericon van GRAFTAK
Posted 27-01-2004 13:42 by GRAFTAK Wijzig reactieProfiel van GRAFTAKQuote dit berichthttp://www.scrotum.tk      \m/    http://www.judgementday.nl

The Stone uit Joego is lekkere old skool blackmetal!

Griffin
Usericon van Griffin
Posted 27-01-2004 13:45 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2004 18:02 schreef IronGlory het volgende:
Rotor is die Hongaarse Gravestone-kloon? was idd niet slecht maar al uit de vroege 90s?? ja?

verder denk ik dat in uw geval Lord Vader (heel rauw en EZ), Damascus Steel (gewoon Heavy) en Existence (Omen & Manilla Road fan? get this), Voodoo, Acid Drinkers, Turbo (wel Thrash he) en zo (allemaal Pools) mss aanraden en vrij makkelijk te verkrijgen.
behalve die eerste TSA, die originele persing word gewild, ik heb er nog zo eentje gevonden voro een prikje, maar sedertdien...
Uit Hongarije komen ook een band genaamd LORD, die egl meestal gekend is van hun recente albums, die ik niet ken, maar ze hebben een leuke plaat uit 88 ook (en net als Pokolgep in't hongaars dus fuck die titels maar)
en ngo wel wat bands ik raap eens mn geheugen samen dan hoor je't wel

Damascus Steel!
verder ben ik zeer weinig bekend met Oost Europese Metal
zal eens wat gaan opzoeken, dat Turbo klinkt wel goed.

elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 27-01-2004 14:06 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

Stiny Plamenu en Trollech uit Tsjechië

http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=807400

kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 27-01-2004 14:13 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2004 2:33 schreef DaVinz het volgende:
vader, behemoth toch? en maniac butcher... toch of zit ik nu mis?
klopt.

behemoth heerscht ook wel ja

Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com