IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Majesty Volgende pagina
campske666
Usericon van campske666
Posted 21-01-2004 15:08 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Omdat er nog geen topic over bestaat...

Ik heb op de zware-metalen site een review gelezen over de nieuwe CD (Reign in Glory) van Majesty.
In kort kwam het erop neer dat deze CD de oude glory van Manowar zou halen. Nu, zoals jullie wel weten, kan ik Manowar nogal goed waarderen, dus ik heb het album van Majesty besteld. Dus, ik krijg dat ding gister in de post, en ram het vol verwachting in m'n cd speler, hopend dat ik een tweede Manowar ga horen. Wat een teleurstelling, toen ik merkte dat het gewoon weer een matig, doordeweeks en oersaai power-metal album is. De zang is saai en "typisch', de drum klinkt kut, en de guitaren hoor je alleen doorkomen tijdens de matige solos. Nu kan deze muziek wel te pruimen zijn, vooral als je houd van dit soort muziek ( waarvan er meer bands zijn dan marokanen in borgerhout), maar om dit te durven vergelijken met Manowar, moet je toch wel pot-doof of gewoon rand-debiel zijn
Dan kan je net zo goed de nieuw van K3 vergelijken met het oudere werk van Nightwish.
Ik weet niet op welke basis jullie je reviewers kiezen, maar iemand die het verschil niet hoort tussen majesty en manowar kan volgens mij beter op de luchtaven met rode wortels staan zwaaien dan muziek te reviewen.
Zo, dat lucht op...

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 21-01-2004 15:10 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Kwestie van smaak.......

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

campske666
Usericon van campske666
Posted 21-01-2004 15:11 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 15:10 schreef Ralph Plug het volgende:
Kwestie van smaak.......

Nee!! Smaak is of je het kan waarderen of niet. Dat heeft niks te maken met het ergens aan gelijk stellen.

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-01-2004 15:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Nee, dat is een verschil van mening. Niet zo zeuren als iemand niet jouw precieze mening heeft.

campske666
Usericon van campske666
Posted 21-01-2004 15:39 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 15:37 schreef Jenje het volgende:
Nee, dat is een verschil van mening. Niet zo zeuren als iemand niet jouw precieze mening heeft.

Dat is absolute onzin. Een mening is subjectief. Dat Manowar en Majesty muzikaal geen overeenkomstige punten hebben is niet subjectief maar objectief, en dus geen mening maar een feit.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 21-01-2004 15:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Vind jij ...

Ralph Plug is zeker geen slechte recensist, hij heeft voldoende muzikale kennis om die mening te onderbouwen.

Maar ja als iemand meteen zo opgefokt doet zou ik ook niet reageren ...

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-01-2004 15:41 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 15:39 schreef campske666 het volgende:
Dat is absolute onzin. Een mening is subjectief. Dat Manowar en Majesty muzikaal geen overeenkomstige punten hebben is niet subjectief maar objectief, en dus geen mening maar een feit.

Vind jij...

Of wil je anders uitleggen hoe je wetenschappelijk gemeten hebt dat ze geen overeenkomsten hebben?

Jammer voor je dat je teleurgesteld bent in het album, maar dat kan je de recensent niet aanrekenen. Hij dacht er blijkbaar anders over heh..

campske666
Usericon van campske666
Posted 21-01-2004 15:42 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 15:40 schreef Jenje het volgende:
Vind jij ...

quote:
Op 21 januari 2004 15:40 schreef Jenje het volgende:

Ralph Plug is zeker geen slechte recensist, hij heeft voldoende muzikale kennis om die mening te onderbouwen.

Ik heb vorige week een dooie kraai gezien met meer muzikale kennis dan die kerel.

campske666
Usericon van campske666
Posted 21-01-2004 15:43 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 15:41 schreef Snaack het volgende:
Vind jij...

Of wil je anders uitleggen hoe je wetenschappelijk gemeten hebt dat ze geen overeenkomsten hebben?

Jammer voor je dat je teleurgesteld bent in het album, maar dat kan je de recensent niet aanrekenen. Hij dacht er blijkbaar anders over heh..

Vind jij het wetenschappelijk nodig om het verschil uit te leggen tussen twee bands die in geen meter op elkaar lijken ? dacht het niet.

Hoezo de nieuwe van clouseau lijkt niet op het oude werk van immortal ? dat is dan yoch maar jouw mening, kan je dat wetenschappelijk onderbouwen ?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 21-01-2004 15:44 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Sjezus man, denk aan je hart

campske666
Usericon van campske666
Posted 21-01-2004 15:46 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 15:44 schreef Jenje het volgende:
Sjezus man, denk aan je hart

Zimp niet.

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 21-01-2004 15:47 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Hmm de muziek heeft qua uistraling en teksten toch wel wat gemeen met manowar..

ik vind het overigens ook een waardeloos album (in mijn review staat dat dan ook hehe). Heavy metal? nee, eerder 'unheavy'.

Ik, Wil Schuurman

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 21-01-2004 15:48 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

helemaal gelijk campske! fuck of met die shit, niks 2e manowar, louwe troep is het. ik vind er niks aan

campske666
Usericon van campske666
Posted 21-01-2004 15:48 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 15:47 schreef Snagger het volgende:
Hmm de muziek heeft qua uistraling en teksten toch wel wat gemeen met manowar..
.

Daar kan ik mee akkoord gaan.

quote:
Op 21 januari 2004 15:47 schreef Snagger het volgende:
ik vind het overigens ook een waardeloos album (in mijn review staat dat dan ook hehe). Heavy metal? nee, eerder 'unheavy'.

En dat is het verschil idd, Manowar is heavy metal, majesty is

Snaack
Usericon van Snaack
Posted 21-01-2004 15:48 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 15:43 schreef campske666 het volgende:
Vind jij het wetenschappelijk nodig om het verschil uit te leggen tussen twee bands die in geen meter op elkaar lijken ? dacht het niet.

Jij bent degeen ie begint te zorken dat het "geen mening maar een feit is dat.."

Feiten zijn glashard aantoonbaar, dus kom maar op dan..

quote:
Hoezo de nieuwe van clouseau lijkt niet op het oude werk van immortal ? dat is dan toch maar jouw mening, kan je dat wetenschappelijk onderbouwen ?

En wat als iemand het er wel op vind lijken?

Dat je teleurgesteld bent in het album, ok, maar reageer dat niet op de recensent af.. Dat is volledig kansloos..

campske666
Usericon van campske666
Posted 21-01-2004 15:48 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 15:48 schreef Sar'Goth the Warlock het volgende:
helemaal gelijk campske! fuck of met die shit, niks 2e manowar, louwe troep is het. ik vind er niks aan

Brother of metal !!

campske666
Usericon van campske666
Posted 21-01-2004 15:51 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 15:48 schreef Snaack het volgende:
Jij bent degeen ie begint te zorken dat het "geen mening maar een feit is dat.."

Feiten zijn glashard aantoonbaar, dus kom maar op dan..

En wat als iemand het er wel op vind lijken?

Dat je teleurgesteld bent in het album, ok, maar reageer dat niet op de recensent af.. Dat is volledig kansloos..

Feit:

- de drum klinkt kut
- de guitaren komen niet door
- de riffs zijn vertraagde 3 akkoorden zooi
- de zang is monotoon en slap

Als je als rescencent dat verschil niet merkt of te verwaarlosen vind moet je ergens anders gaan werken.
En hier een opmerking over geven is niet kansloos. Reviews dienen om een idee te geven over de muziek, als je dat niet kan, ben je slecht bezig, en zijn je reviews kansloos.

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 21-01-2004 16:15 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Als je als rescencent dat verschil niet merkt of te verwaarlosen vind moet je ergens anders gaan werken.

Probeer ik ook, maar niemand anders wil me hebben, omdat ik geen verstand van muziek heb

http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."

campske666
Usericon van campske666
Posted 21-01-2004 16:16 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 16:15 schreef Ralph Plug het volgende:

Probeer ik ook, maar niemand anders wil me hebben, omdat ik geen verstand van muziek heb

Ff serieus kerel, vind jij nu echt dat die nieuwe van majesty op manowar lijkt ? dat kan je toch niet menen ?

Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 21-01-2004 16:20 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik vind het een goede plaat ja, die bij mij hetzelfde GEVOEL oproept als Manowar vroeger.

Daarmee wil ik niet zeggen dat het beter is of zo, want aan Manowar kun je toch niet tippen...........

campske666
Usericon van campske666
Posted 21-01-2004 16:22 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 16:20 schreef Ralph Plug het volgende:
Ik vind het een goede plaat ja, die bij mij hetzelfde GEVOEL oproept als Manowar vroeger.

Bij mij jammer genoeg niet

quote:
Daarmee wil ik niet zeggen dat het beter is of zo, want aan Manowar kun je toch niet tippen...........

Nu hoor ik je praten

Bij deze: Majesty album te koop, slechts anderhalve keer geluisterd...

helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 21-01-2004 16:26 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 21 januari 2004 16:22 schreef campske666 het volgende:
slechts anderhalve keer geluisterd...
Phew, ben ik even blij dat onze reviewers meer tijd nemen om een album te laten bezinken alvoren ze er iets over zeggen...

I'm not being rude. You're just insignificant.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-01-2004 16:26 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
want aan Manowar kun je toch niet tippen...........

*kuch*ahem*kuch*

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

campske666
Usericon van campske666
Posted 21-01-2004 16:28 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 16:26 schreef helmet het volgende:
Phew, ben ik even blij dat onze reviewers meer tijd nemen om een album te laten bezinken alvoren ze er iets over zeggen...

Als ze er niks van kennen, dan moeten ze idd meer tijd nemen om er een mening over te vormen ja.

campske666
Usericon van campske666
Posted 21-01-2004 16:28 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 16:26 schreef Chelman het volgende:
*kuch*ahem*kuch*

Wat ? Kriebel in de keel ?

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 21-01-2004 16:29 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 21 januari 2004 16:28 schreef campske666 het volgende:
Als ze er niks van kennen, dan moeten ze idd meer tijd nemen om er een mening over te vormen ja.
Oe de almighty metalhead, na 1,5 keer luisteren wete hij alles van een album .. hail hail

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com