|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Ah mooi dan zal ik hem eens uitproberen. Bedankt voor de tip. 11.45: restate my assumptions |
|
Is de boss me-50 een goed Voetpendalen??? .. |
|
Wat is een beter merk roland of boss?? |
|
Kan één of andere mod misschien de topictitel aanpassen? |
|
|
|
De gitaristen van Dragonsfire, de band waar ik zing en basgitaar in speel, gebruiken beide distortions en 1 van hen daarnaast een chorus. De distortions zijn van Marshall (ingebouwd in zijn amp) en ik geloof dat de Metalzone distortion van BOSS is. (maar hang me er niet aan op) De Chorus is ook DOD. De gitarist van Blodborn, waar ik grunt en ook bas bespeel, gebruikt een Deathmetal distortion van DOD. Zelf gebruik ik bij deze band een 7thHeaven distortion van Fender en een Delay/Chorus van Fender op mijn bas. Die distortion is gemaakt voor 7-snarige gitaren, geloof ik, maar doet het ook prima om een loodzwaar maar toch scheurend geluidje uit mijn basgitaartje te persen. Be Patient, Death Will Come Eventually... |
|
Heeft iemand een beedje verstand van Digital studio's?? |
|
quote: Boss = Roland! http://www.scrotum.tk Überhammer |
|
Dat dicht ik al maar wist het niet zeker ja maar waarom staat er dan op de ene boss en de adere roland :S |
|
Boss is volgens mij het gitaardeel van Roland, Roland is meer voor toetsen, geloof ik. http://www.scrotum.tk Überhammer |
|
|
|
Omdat 't hier ook kan? http://www.scrotum.tk Überhammer |
|
quote: Boss = by Roland In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
quote: dit is de spin-off, waar je mag lullen over pedalen vs pendalen en je afvragen wat het verschil is tussen boss en roland. Hou bovengenoemd topic liever clean en nuttig In der Beschränkung zeigt sich der Meister ! |
|
Morgen krijg ik mijn Black Coffee van Danelectro. Ik kan niet wachten. Ik hoop dat de postbode voor 10.45 langskomt want daarna ben ik de hele dag, avond en nacht weg. Maar als hij daarvoor komt kan ik hem bij mijn vriendin uitproberen ( die heeft gelukkig een Fender ). Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer. |
|
quote: Waar haal je dat nou weer vandaan? Ik heb verschillende rackmount multi-effecten gehad voor m'n bas. Klonken allemaal stukken beter dan die ruisige beperkte losse pedaaltjes (ja, zelfs die van Boss). Zoom is zwaar K*T, hoewel ze wel een goede prijs/prestatie verhouding hebben. Nu gebruik ik een Boss VF-1 (rackmount) en die kost net zoveel als 5 afzonderlijke pedalen, maar biedt de mogelijkheden van 50, ruist niet (tenzij je een opzettelijk-lo-fi effect selecteert), is volledig in effect-blokken programmeerbaar en met de voetjes te besturen. De GT-6 ( en GT-6B ) zijn feitelijk dezelfde processoren, maar dan in vloer uitvoering in speciaal gericht op gitaar resp. bas. [Dit bericht is gewijzigd door Sloeber op 27-01-2004 0:22] Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal) |
|
De enigste echte goeie 'voetpedaal' is de iron cobra |
|
Ik ben van plan nieuwe pedalen aan te schaffen. 2 enkele pedalen voor m'n 2 base drums. Heb ik erover heen gelezen of is dit nog niet speciaal aan bod gekomen op 't forum? In ieder geval. Welke 2 moet ik pakken, waarmee kan ik 't snelste rennen? Ik dacht zelf dat misschien een "Iron Cobra Power Glide" wel geschikt zou zijn... |
|
quote: Volgens mij gaat dit draadje over een ander soort pedalen...... Rost er lekker op los op z'n 6-snarige basbijl in FENRIS (black/viking metal) |
|
heb het eerder vermelde Chorus-pedaal ook gehad, maar nog niet zo lang geleden ingeruild, kutgeluid.... heb nu: BOSS Metal Zone MT-2 BOSS Equalizer GE-7 BOSS Acoustic Simulator AC-2 (ga ik vandaag ophalen ) en dat bevalt allemaal erg goed Bruce Banner |
|
Iemand ervaring met een ZOOM (R.I.P.)voor basgitaar? Ik had daar namelijk een machtig distortion-effect op staan, dat -hoe ik die BOSS turbo ook draai of keer- er gewoon niet meer uitkrijg. (met Laney 120W versterkertje) I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
Gitaristen in mijn band hebben Boss GT-5 en de ander Boss GT-6 Komt errug geweldig geluidje uit Keep the Metal going \\m/ |
|
Vraag -> Ik zoek voor de gitarist uit mijn band een pedaal. Is er iemand die weet hoe ik hier snel en goedkoop aan kom. Nieuw of 2e hands? Repulsive Slaughter - Guesthouse of Screams gebakken en ingepakt! Check de site |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |