|
Auteur: |
|
|
Heeeey en Bloodthorn heeft ook nog geen eigen topic! Toch niet zo'n heel onbekende black/death metal band. Komen uit Noorwegen, hebben een split CD met ...And Oceans, en maken erg goede muziek! http://www.zenial.nl/html/bloodtho.htm De cd hoesjes zijn trouwens ook altijd erg mooi: door Alf Svensson (Oxiplegatz, At the Gates) door Louis Royo natuurlijk En op de laatste cd coveren ze Deathcrush waarbij Necrobutcher meespeelt hahaha... Zenial |
|
quote: Die heb ik ook ik vind hem wel erg gaaf. Lekkere mix van doomy en melodieusche black achtige muziek . Onwards into battle ken ik ook maar die vond ik zwaar tegenvallen . De nieuwste cd en die split met ...and oceans heb ik nog niet gehoord. Die nieuwste cd schijnt een stuk heftiger te zijn wat ik er van gehoord heb. Zal het een dezer dagen eens beluisteren. |
|
Bovengetoonde albums zijn inderdaad zeer de moeite waard. Vooral op Onwards into Battle staan een paar geweldige nummers (Sounds of Death ) In the Shadows of Your Black Wings is ook zeer goed (Breeding the Evil Inside!), alleen sommige nummers worden wat saai door hun lengte. Maar sfeer verzekerd! De laatste plaat Under the Reign of Terror vind ik persoonlijk stukken minder. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote: Dat vind ik nou juist zo gaaf aan die cd die constante herhaling van trage tot mid-tempo riffjes met passend keyboard werk erbij. Niks geen overbodige toestanden. Erg goed gedaan . Helaas hoor ik dat op onwards into battle niet meer terug |
|
Erg gave band.Live klinken ze wel stukken bruter dan op cd.heb ze nu 2 keer gezien in Noorwegen en het was Hun eerste vind ik trouwens nog altijd het beste Nieuw materiaal is al klaar en zal dit jaar uitgebracht worden Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
IK heb beide bovenstaande albums van deze band,en mag er graag naar luisteren,maar vind het geen muziek voor elke dag. spelfout weggehaald... |
|
Ik vind de drums op Onwards... wel wat vaag klinken trouwens. Vooral de bassdrum klinkt heel "plofferig". Ach ja...detail. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ik heb die eerste plaat ja, ik heb hem laatst nog weer geluisterd. Ik vind het echt een geweldige sfeer hebben! Een prachtig voorbeeld van tragere black die prachtig is! (nog altijd het belangrijkste aspect bij black metal mijns inziens). De vrouwenzang vind ik er ook zeer goed bijpassen. Ik heb ze 1x live gezien, maar toen deden ze bijna alleen maar nieuwere nummers, omdat die van de eerste blijkbaar te lang zijn... Dat vond ik dus een beetje tegenvallen. Ook jammer dat ze zonder corpse-paint optraden, dat vond ik er zeker bij gepast hebben! Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Ik heb onwards into battle en vind het een hele gave plaat. Ik was helemaal niet op de hoogte van een split met ...and Oceans....die wil ik wel checken. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
heb beide cd's en vind de eerste toch het best alleen zit er in geloof ik nummer drie een vet vage skip in de gebakken! wil overgens ook nog een de split met and oceans hebben |
|
quote: je bedoelt niet toevallig die uiterst truie bonustrack die na de eerst 6 tracks op nummer 66 staat . |
|
nope in het nummer march to war is een heel klein skipje, valt zowat niet op, maar ik kan me d'r gruwelijk aan ergeren! |
|
quote: hmm vreemd, zal eens kijken of dat op mijn exemplaar ook zo is. |
|
Als der nog iemand geintesseerd is in de digi van in the shadow, wil hem op zich wel kwijt. Wirf ihn höher, ferner, weiter, Stürm empor die Himmelsleiter. Häng ihn-an den sternen auf! (Nietzsche) |
|
iemand de nieuwe al gehoord? "Genocide" beukt er wel aardig doorheen hell on the eastern front invoke the apocalypse . |
|
Vandaag de promo van "Genocide" gekregen...klinkt stukken beter dan hun voorganger vind ik. Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
quote:Dat mag ik wel hopen ja. Under the Reign of Terror was echt matigjes. Geef mij maar Onwards Into Battle of In the Shadow... Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Vind de eerste nog altijd de beste ja, vooral de LP versie waar ook de demo als bonus is toegevoegd Maar vergeleken met de vorige is "Genocide" echt stukken beter Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
verdikke die moet ik nog kopen. Is hij echt zo goed die nieuwe? signature |
|
Zo aangezien ik de enige was die Genocide in zijn toplijst van 2006 had staat blijkt wel weer dat Bloodthorn veel te onbekend is. Genocide rost die Keep of Kalessin er drie keer uit!! Zenial |
|
Heb 'm nu opstaan. Ik was deze plaat eigenlijk een beetje vergeten na 1 luisterbeurt. Inderdaad erg ERG sterk, maar haalt het qua materiaal toch niet bij KoK imho. Maar bedankt voor de reminder, want deze plaat moet ik nodig eens wat vaker opzetten! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
Index / Heavy Metal |