IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Auteur:
Topic : Mortiis Vorige pagina | Volgende pagina
MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 22-07-2004 19:37 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

Ik vind Mortiis werkelijk helemaal niks. Sommige nummers denk ik bij, ok dat is opzich wel leuk, anderen zijn gewoon niet om aan te horen. Meer een beetje een soort elfjes muziek, mij te vrolijk.


Kankerlul


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 22-07-2004 20:38 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 19:37 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Meer een beetje een soort elfjes muziek, mij te vrolijk.

Een trol die elfjesmuziek maakt...


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-07-2004 20:48 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Vrolijkle ambient heerscht; Baudi Baldrs


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Koffies Kip
Usericon van Koffies Kip
Posted 22-07-2004 21:06 by Koffies Kip Wijzig reactieProfiel van Koffies KipQuote dit bericht

Heb laatst Vond-The Dark River een aantal keren proberen te beluisteren........



Zelden zoiets slechts, a-muzikaal en kinderachtigs gehoord.
Net of zit iemand met een MyFirstSonyMusicMaker te prutsen.

Zijn er werkelijk mensen die hier naar luisteren cq. het goed vinden???


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-07-2004 21:15 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

Ik wil het graag een keer horen; 'Ben er erg benieuwd naar.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Koffies Kip
Usericon van Koffies Kip
Posted 22-07-2004 21:16 by Koffies Kip Wijzig reactieProfiel van Koffies KipQuote dit bericht

Dat was ik toendertijd dus ook, maar wat een afknapper zeg.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-07-2004 21:18 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 21:16 schreef Koffies Kip het volgende:
Dat was ik toendertijd dus ook, maar wat een afknapper zeg.
Ach ik hhor genoeg mensen hetzelfde over Baudi Baldrs zeggen en die vind ik echt werelds


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 22-07-2004 21:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 18:18 schreef kwelgeest het volgende:
@M.: Welke Pazuzu zou je mij kunnen aanraden? Ik ben op zoek naar ziekelijke satanische ambient en ben al een miskoop begaam
En nee niet iets als Stalaggh; Liever met iets van 'melodie'


Stalaggh. Saaie, derivatieve bagger. Hun ideeën zijn al jaren geleden door vele betere artiesten tot uiting gebracht, zij het zonder een marketing gimmick die Stalaggh wel nodig heeft.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 22-07-2004 21:36 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 21:29 schreef Chelman het volgende:
Stalaggh. Saaie, derivatieve bagger. Hun ideeën zijn al jaren geleden door vele betere artiesten tot uiting gebracht, zij het zonder een marketing gimmick die Stalaggh wel nodig heeft.
Ik bewn buiten de (black) Metal eigenlijk niet zo heel erg bekend met bands maar ik vind Stalaggh wel wat hebben. Iets echt vergelijkbaars ken ik niet maar ik ben ook niet naar nog iets van 'hun soort'op zoek.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-07-2004 22:54 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 18:18 schreef kwelgeest het volgende:
@M.: Welke Pazuzu zou je mij kunnen aanraden? Ik ben op zoek naar ziekelijke satanische ambient en ben al een miskoop begaam
En nee niet iets als Stalaggh; Liever met iets van 'melodie'

Ik zou Pazuzu gewoon laten liggen als ik jou was.
Ik zou al die darkwave/satanick magick meuk laten liggen. Toen ik alweer drie jaar geleden die post maakte had ik het iig over 'And All Was Silent'. Bij mijn weten heeft Pazuzu gedurende z'n korte carrière geen stijlveranderingen doorgemaakt, op z'n hoogst is-ie wat meer Tolkienig geworden.

Als je van die melodieuze dark-ambient (hehe, vindt je meissie black metal niet meer leuk?? ) wil, nu ja, Endura is best te doen. Ontario Blue ook... (zelfde lui) maar eerlijk gezegd zijn er in het alternatieve popcircuit veel meer bands die het kunstje veel beter beheersen dan die verlopen metalheads die vinden dat ze 'open minded' moeten zijn en dus maar sentimentele kankerzooi gaan maken (denk Peccatum, Dargaard, Die Verbannten Kinder Eva's etc. etc.).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dominator
Usericon van Dominator
Posted 23-07-2004 1:24 by Dominator Wijzig reactieProfiel van DominatorQuote dit berichthttp://911research.wtc7.net

quote:
Op 22 juli 2004 21:06 schreef Koffies Kip het volgende:
Heb laatst Vond-The Dark River een aantal keren proberen te beluisteren........



Zelden zoiets slechts, a-muzikaal en kinderachtigs gehoord.
Net of zit iemand met een MyFirstSonyMusicMaker te prutsen.

Zijn er werkelijk mensen die hier naar luisteren cq. het goed vinden???



Ik heb een heleboel jaren geleden ooit de eerste Vond op vinyl gekocht. Selvmord heet-ie, en die is weldegelijk de moeite waard.

Het latere werk stinkt, maar Selvmord moet je toch maar eens proberen! Mooie, ijzig koude ambient: een heersende plaat!


Verbal abuse is no substitute for the real thing.


Sater
Usericon van Sater
Posted 23-07-2004 9:55 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik heb de LP van The Dark River en ik moet zeggen dat die een stuk muzikaler is dan Green Eyed Demon die ik heel rap heb weggeruild.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 23-07-2004 11:24 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 20:38 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Een trol die elfjesmuziek maakt...


precies ik had me toch iets anders voorgesteld bij een trol die een poging doet muziek te maken..


Kankerlul


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 23-07-2004 11:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 22 juli 2004 21:36 schreef kwelgeest het volgende:
Ik bewn buiten de (black) Metal eigenlijk niet zo heel erg bekend met bands maar ik vind Stalaggh wel wat hebben. Iets echt vergelijkbaars ken ik niet maar ik ben ook niet naar nog iets van 'hun soort'op zoek.


Check de 'Nihilist Spasm Band' of zelfs 'Throbbing Gristle' uit. Ze maakten al 30 jaar geleden zieke shit.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


RrroooaaarrR
as "The Chief"
Usericon van RrroooaaarrR
Posted 23-07-2004 11:32 by RrroooaaarrR Wijzig reactieProfiel van RrroooaaarrRQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2004 11:24 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
precies ik had me toch iets anders voorgesteld bij een trol die een poging doet muziek te maken..

Ik had me ook andere muziek voorgesteld.
Kon al snel concluderen dat Mortiis totaal niet mijn smaak is.


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 23-07-2004 11:36 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2004 11:32 schreef RrroooaaarrR het volgende:
Ik had me ook andere muziek voorgesteld.
Kon al snel concluderen dat Mortiis totaal niet mijn smaak is.


Ik vind het gewoon ronduit bagger en dat is nog zacht uitgedrukt. Van die muziek die ze bij een attractie zouden moeten draaien in de Efteling.


Kankerlul


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-07-2004 11:37 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2004 11:36 schreef MetalgirlOphelia het volgende:
Ik vind het gewoon ronduit bagger en dat is nog zacht uitgedrukt. Van die muziek die ze bij een attractie zouden moeten draaien in de Efteling.
Nou nou, niet zo hard zijn. Misschien mocht jonge Mortiis nooit van zijn ouders naar de efteling ...


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 23-07-2004 11:39 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Wow.. dit topic moet in de monumentenzorg .. geopend door de beruchte Duxmortem, en bevat zelfs nog posts van de verloren gewaande Vargen666, de doodgewaande en later herrezen in dochtervorm Blacksoul666 en posts van Elessar, McDoom, etc etc....

O ja.. on topic.. maakt Mortiis nog altijd van die Nintendo-achtige muziek of komt er dezer dagen ook weer wat gaafs uit voor?

[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 23-07-2004 11:40]


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 23-07-2004 11:39 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2004 11:37 schreef Jenje het volgende:
Nou nou, niet zo hard zijn. Misschien mocht jonge Mortiis nooit van zijn ouders naar de efteling ...


hmm daar heb je een punt ok ik neem mijn woorden terug, het is gewoon kutmuziek.


Kankerlul


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 23-07-2004 11:51 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2004 11:39 schreef Valorian het volgende:
Wow.. dit topic moet in de monumentenzorg .. geopend door de beruchte Duxmortem, en bevat zelfs nog posts van de verloren gewaande Vargen666, de doodgewaande en later herrezen in dochtervorm Blacksoul666 en posts van Elessar, McDoom, etc etc....

O ja.. on topic.. maakt Mortiis nog altijd van die Nintendo-achtige muziek of komt er dezer dagen ook weer wat gaafs uit voor?


Mortiis maakt helaas geen nintendo muziek meer, maar nog gayere gothic rotzooi (de diehard goths zullen er wel een mooi subgenre voor hebben verwacht ik).


MetalgirlOphelia
Botmongool
Usericon van MetalgirlOphelia
Posted 23-07-2004 11:53 by MetalgirlOphelia Wijzig reactieProfiel van MetalgirlOpheliaQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2004 11:51 schreef Vlkodlak het volgende:
Mortiis maakt helaas geen nintendo muziek meer, maar nog gayere gothic rotzooi (de diehard goths zullen er wel een mooi subgenre voor hebben verwacht ik).


Voor zover ik weet wordt Mortiis ook helemaal uitgekotst in de goth-scene dus wat dat betreft zou ik absoluut niet weten wat voor genre dit behoort. De opbouw van de muziek lijkt inderdaad soms wat op de oudere wave.


Kankerlul


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 23-07-2004 12:01 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Ik vind overigens de oudere mortiis cd's nog wel aardig met name The Stargate is nog wel goed te pruimen.

Wat ik tot nu toe van Vond heb gehoord was wel enorme crap. Ik meen mij onder andere een cd te herinneren waarvan de 'muziek' bestond uit een aan elkaar plaksel van samples, met hier en daar wat lange keyboard tonen. Bijzonder saai naar mijn mening en al helemaal niet herluisterbaar .

[Dit bericht is gewijzigd door Vlkodlak op 23-07-2004 12:04]


Skull
Usericon van Skull
Posted 23-07-2004 12:04 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

Toch is 'selvmord' wel erg gaaf


- Mutatis mutandis -


Sater
Usericon van Sater
Posted 23-07-2004 12:07 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Stargate is toch wel redelijk nieuw werk. Een na laatste album.

Die Vond waar jij het over hebt is naar alle waarschijnlijkheid Green Eyed Demon en die is inderdaad kut. Selvmord en The Dark River zijn daar en tegen wel erg oke.

Begin september verschijnt overigens het nieuwe album getiteld The Grudge en dat zal in de lijn van The Smell of Rain zijn, maar wel meer en hardere gitaren bevatten aldus die blonde gitarist een jaar geleden. Op de Earache site stond ook al een sampltje maar daar kon ik niet zoveel mee.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Skull
Usericon van Skull
Posted 23-07-2004 12:09 by Skull Wijzig reactieProfiel van SkullQuote dit berichthttp://www.sammath.nl

Nog zo'n project van de beste man: Fata Morgana... ik heb er een 7" van, 'spacerace'. Da's pas kut


- Mutatis mutandis -


Dit topic is 9 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen