|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
|
|
stelletje slowchatters! KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Is ook nog heel wat anders te ontdekken qua gothic.misschien wat voor na de WGEM? Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon... |
|
quote: Hieruit spreekt een flinke dosis onbekenedheid met het genre. Wel klopt het dat techniek niet op nummer 1 staat in de meeste gevallen, het is immers geen progrock. |
|
quote: Komaan zeg, zeggen dat de techniek niet op de eerste plaats staat is echt wel het understatement van de eeuw... hoeveel talloze 'gothic'bandjes zijn er die met wat keyboards en wat leuke programma's "muziek" maken die het kleinste kind ineen kan boksen. Dan hoef je het niet eens met progmetal te vergelijken, die gothic/soundscapes/wave/industrial/IBM/electro brouwsels en degene die ze maken zijn in 99% van de gevallen inderdaad geen knip voor hun neus waard. En als er dan al eens wat ingewikkelders tussenzit, dat wat meer op échte muziek lijkt enzo, dan kennen 99% van die zwarte uilen het niet eens. Het is echt om bij te beginnen huilen, al die sukkeltjes die zich zo leuk! en hip! en gothic! kleden, weten er vaak minder van dan mij, gvd. Wie is er nu niet bekend met hun eigen genre. Hé. Prullers. Gothic is tegenwoordig gewoon een belachelijk modeverschijnsel, het idee is goed hoor, ik heb zelf nog lang naar gothic geluisterd, maar ik hou me er tegenwoordig liefst zo ver mogelijk van omdat de basis, de grondgedachte van wat gothic eigenlijk is, compleet wordt verminkt. Niet alleen door mensen die het als een soort trend schijnen zien, en een gelegenheid om zich eens zo pathetisch mogelijk uit te dossen, maar ook door bands als Wolfsheim, die in Duitsland godbeterd top 40 zijn, en weet ik veel wat nog allemaal... Als ik tegenwoordig nog eens op een gothicfuif verzeil, dan hoor ik in het merendeel van de nummers geen gothic, maar een pathetisch soort techno. Begrijp me niet verkeerd, ik heb vroeger ook nog staan dansen op Covenant en VNV, maar ik geloof dat de gothic scene zichzelf tegenwoordig zo langzaamaan compleet belachelijk aan het maken is. En dan raar opkijken als ze zo'n reacties krijgen. Ik zeg het, niet dat ik persé wil generaliseren, want af en toe kom je nog wel eens n verdwaalde new waver van de oude stempel tegen, maar die (cyber)goths van tegenwoordig zijn gewoon mensen die hun laag zelfbeeld en pathetische probleempjes proberen te verdoezelen door extreem gedrag en extreme kleding. Walgelijk. Gothic en de gothic scene is niet meer wat ze ooit geweest zijn... |
|
Tering jantje...ik had nooit gedacht dat ik met Narsil ergens over roerend eens zou zijn. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
Ik denk dat Teknoir ook wel weet dat ik wel bekend ben, er waren immers ooit plannen om samen met hem in Atak Enschede een paar uur te dj-en. |
|
Amai, verder precies iedereen met stomheid geslagen hier... [Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 25-02-2004 16:41] |
|
Misschien ga ik de donderdag voor het hele gedoe begint nog wel ff naar de Top 100 fuif, altijd lachen... en niet zo achterlijk duur |
|
quote: Ja, op zulke nonsens valt domweg niet te reageren. hoe kun je een persoonlijke interpretatie, waar ook nog eens een flinke dosis onwetendheid uit spreekt, nu gelijk stellen met de werkelijkheid......? (btw. Covenant en VNV Nation is geen gothic hoor, ook nooit geweest of beweerd te zijn geweest....het is good ol' EBM. Vroeger meer industrieel hedentendage meer synthpop georienteerd. Of je het kunt waarderen is een tweede, maar muzikaal is dit op een hoog niveau.) Verder, gothic an sich bestaat niet. Dus waar heb je het uberhaupt over? Het is een donkere dimensie, zo je wilt weerslag van de donkere melancholische kant van de menselijke geest en dat kan zich uiten in een breed spectrum aan muzikale stijlen, zolang het maar de juiste melancholische toon te pakken heeft. Liever spreek ik van Dark Music. Het GOTHTRONIC life-style ezine zal zich dan ook gaan richten op Dark Music in brede zin: http://www.gothtronic.com |
|
quote: LOL, maak me niet wijs dat ik ongelijk heb als ik zeg dat 'gothic' de verzamelnaam is voor al die crap waar jij het altijd over hebt. Gothic bestaat wel, dat is een zekere zwaarmoedige, romantische stemming, een duistere sfeer, zoals je zelf zei. Gothic, dat zijn de verhalen van bijvoorbeeld Lovecraft. Mijn probleem was dat het fenomeen 'gothic' tegenwoordig gewoon volkomen verkeerd begrepen wordt door al die sukkels die denken dat ze naar n kinky verkleedpartij gaan. Je heb niet goed gelezen vent. Tevens zou ik je er nog willen op wijzen dat bijna geen enkele van de bands die op de affiche van The Invitation staan ook maar in de verte nog iets mee te maken heeft met wat gothic is, of tenminste ooit was. Want een melancholische ondertoon valt in het meeste van die prullers hun basksels niet meer te vinden. Het is al plastic, al noise, en al fake. Hoewel de mensen die er heen gaan zichzelf wel 'goth's' of 'gothicers' noemen,en het feestje zelf ook de naam 'gothic meeting' meekreeg. Misschien is de huidige verschijningsvorm van 'gothic' natuurlijk niks meer dan een spiegel van de hedendaagse maatschappij, maar kijk, natuurlijk is dit mijn persoonlijke interpretatie, (hoewel ik gewoon veel liever es 'jeanet' geroepen had eerlijk gezegd ) op dat vlak heb je gelijk. Ik lees dit forum namelijk niet om andermans meningen te verkondigen, en de waarheid heb ik ook niet in pacht. Net zomin als jij. Sta me echter wel toe jouw bewering dat VNV of Covenant op muzikaal vlak van hoog niveau zijn, in twijfel te trekken. Het is gewoon n variant van techno, en ik vind het even leuk als sommige andere, minder duistere varianten van techno, die dan weer geen gothic genoemd worden, en 'not done' zijn bij de goth's. [Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 26-02-2004 18:36] |
|
[nevermind] [Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 27-02-2004 17:35] Touché, pussycat! |
|
even een zijdelingse kanttekening, want ik heb nu even geen tijd. ga zo de aankleding afmaken voor dit gothic feestje: http://www.gatesofelyzium.com . Maar, Covenant, en ook VNV Nation is EBM. Dat zei ik hierboven ook al. Covenant neigt wat meer naar synthpop en VNV Nation de laatste tijd naar hardtrance. Wie heeft het over gothic? Je kunt de laatste cd van Covenant (Northern Light) bijvoorbeeld beschouwen als kwaliteitspop. Niks mis mee. Ze hebben niet voor niks indertijd een deal bij Sony binnengehaald. Niet dat dat zoveel hielp want de cd verkocht te weinig, maar je kunt niet beweren dat het crap is want dat is het gewoon niet. Het is hoogstens zo dat die bands zo groot geworden zijn in en vanuit deze scene, omdat de mensen in die scene die muziek nu eenmaal leuk vinden. In de jaren '80 was Depeche Mode met hetzelfde bezig. Covenant pakt het echter aan met modernere invloeden, hetgeen vrij logisch is. Dingen veranderen. Over ''gothic'' in muziek wil ik nog wel eens een boom opzetten als ik meer tijd heb. Over uiterlijkheden, dat puntje deel ik met je, door de populariteit van electro en het Within Thermometer effect, bestaat de halve scene sinds een jaartje of wat bijkans uit minderjarige vladderaars in hun gothic confectie kleding. Maar goed, als die TMF wind gaat liggen verandert dat wel weer. Don't look back in anger! Hetgeen jij bedoelt met gothic bestaat nog steeds hoor, er is voor elk willekeurig ouder bandje + stijl wel een modernere variant te vinden. Moet je alleen wel een beetje je best voor doen. En check anders de nieuwe cd van The Wounded.....sommige metalheads vinden dat ook nog wel zeer te pruimen. [Dit bericht is gewijzigd door TekNoir op 27-02-2004 18:41] |
|
quote:Ja dus Vervoer is geregeled.. Gent, here we come! I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Vanavond kom ik af voor de afterparty, we kunnen dan ook een Guinness drinken in de aanpalende Irish pub Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote:Da's dus gelukt he! En de vrijdagavond van The Invitation was best geslaagd. Gelukkig liep het programma flink uit waardoor we de hele set van Tanzwut nog hebben kunnen zien. Die lui krijgen ook echt ieder publiek mee he.. heerlijk gewoon. Dat blijft een geweldige band. DoD vond ik nogal slaapverwekkend live Ze zouden er ofwel voor moeten kiezen hun hele set te vertragen en iedereen een stoel/barkruk moeten geven zodat men op hun dooie gemak kan gaan zitten luisteren of er voor kiezen alles uptempo te doen en er een leuk feestje van te bouwen. Maar zoals ze het nu doen blijven ze ergens tussen hangen en dat werkt niet. VNV Nation was weer erg leuk. Mark was de laatste keer dat ik ze zag wel wat beter bij stem (veeeel zuiverder; maar dat kan ook aan de apperatuur gelegen hebben) maar verder zat het enthousiasme er weer goed in zeg! I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Heb je nog leuke foto's voor de OMG topic gemaakt? KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Als je enig besef zou hebben van hoe de Belgische gothic scene (zeker ten opzichte van de Nederlandse) in elkaar steekt zou je dat niet eens hoeven vragen... I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
Je hebt er dus heel veel..... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote: Idd de afterparty was trouwens zalig vrijdagnacht, constant 80's newwave uit de luidsprekers, veel bier gekregen, het was heerschend Ben met de eerste trein naar huis gegaan waardoor ik bijna alles de zaterdag heb gemist De zaterdag heb ik wel het laatste gezien van kirlan Camera, enorm mooi , dan Clan of Xymox, heeeeeeeeeeeerlijk om die band aan het werk te zien, vooral hun toetseniste The Covenant was ook wel dansbaar maar niet zo goed als op eurorock 2002 en And One was matig. Heb me verder nog heel erg fijn vermaakt en info gekregen over een wave/goth/electro meeting in Engeland in de stad waar Dracula geschreven is, een plek met een machtige ruïne Verder met erg veel mensen gesproken, er waren daar ook legio nationaliteiten (heb met Schotten, Ieren enzo zitten praten). Naar't schijnt is de zanger van VNV van Dublin afkomstig. Het was leuk en fijn Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
|
quote:Ha jammer dat ik dat allemaal heb moeten missen. Als ik zaterdag niet Vampire had moeten spelen had ik wel een hotel geboekt en was ik daar gebleven! Tussen de bands door werd er ook al zeer behoorlijk gedraaid. Beetje vreemd alleen om vlak voordat VNV Nation opkomt een nummer van... u raadt het al.. VNV Nation te horen. Maar vooruit. quote:Oeh.. hoe, wat, waar? quote:Ja, er was nogal wat volk van ver daar binnen zeg.. dat was erg opvallend. I'm not being rude. You're just insignificant. |
|
quote: Daar waar deze ruïne staat: Hierzo gelegen: Daar waar Whitby staat (daar is Dracula geschreven) Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Concerten | Vorige pagina |