IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Thergothon
Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 19-02-2004 20:52 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Thergothon heeft nog geen topic...

Mijns inziens een geweldige doom metal band! (van alweer een tijdje terug) Ik ben nu het album "Stream from the Heavens" aan het luisteren en het is geweldig!!

ultra slome, logge doom met ziek zware grunts, off-key clean vocals en een vervreemdend muziekdoos geluid dat het geheel echt een unieke, onaardse sfeer geeft.

Heel speciaal!

Verder hebben ze voor SftH nog een plaat uitgebracht: Fhtagn-nagh Yog-Sothoth. Is dat nog ergens te krijgen?

Wat vind men verder van deze band?

Dear dirty delightful old drunken old days

Sater
Usericon van Sater
Posted 19-02-2004 20:54 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik zoek nog steeds een cd van ze, ik ken ze maar van een nummer, Evoken, wel een erg fijn nummer.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-02-2004 20:58 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

ik vind het niet zo om eerlijk te zijn en ben wat dat betreft 100% eens met de reviev op SSMT

http://www.ssmt-reviews.com/db/searchrev.php?artistID=1122&showReview=true

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

X-Act
ZM-virus
Usericon van X-Act
Posted 19-02-2004 21:04 by X-Act Wijzig reactieProfiel van X-ActQuote dit bericht

een van de grondleggers van de funeral doom. Cult-band !

In der Beschränkung zeigt sich der Meister !

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 19-02-2004 21:07 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Cult of niet, bijzonder is het niet. Funeral doom is sowieso een genre waar een EXTREEM fijne lijn tussen goed en totaal slecht bestaat.

Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 19-02-2004 21:12 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 21:07 schreef Chelman het volgende:
Cult of niet, bijzonder is het niet. Funeral doom is sowieso een genre waar een EXTREEM fijne lijn tussen goed en totaal slecht bestaat.

kheb het niet zo op die subgenre'tjes als "funeral doom"... Anderen noemen dit weer "black doom".

Tja, een fijne lijn tussen goed en slecht, dat hebben we natuurlijk altijd bij muziek waar sfeer belangrijker is dan techniek (black metal! )

Dear dirty delightful old drunken old days

Sater
Usericon van Sater
Posted 19-02-2004 21:17 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 19 februari 2004 21:12 schreef Schaffelaer het volgende:
Tja, een fijne lijn tussen goed en slecht, dat hebben we natuurlijk altijd bij muziek waar sfeer belangrijker is dan techniek (black metal! )

Vaak is het ook een gevoelskwestie, voor veel buitenstaanders klinkt het hetzelfde maar als echte liefhebber mis je dan net het gevoel.

one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Usericon van Voice Of Doom
Posted 19-02-2004 22:41 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Heerschende band...gelukkig heb ik dit spul in de kast staan...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

' '
Usericon van ' '
Posted 20-02-2004 3:20 by ' ' Wijzig reactieProfiel van ' 'Quote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 19 februari 2004 21:07 schreef Chelman het volgende:

BULL BULL BULL BULL SHIT...

Dit is het begin, een van de absoluute grondleggers, alle respect. Thergothon is machtig. Het enige wat minder is is de productie, maar dat is gewoon kvlt.

The Unknown Kadath in the Cold Waste

"Natur ist Sunde, Geist ist Teufel"

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2004 10:59 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ze mogen van mij de grondleggers zijn maar bijzonder wordt het niet daardoor. Kvlt gehalte alleen is niet voldoende om een goede plaat te maken...daarvoor is ook nog eens talent en inspiratie vereist.

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 20-02-2004 11:04 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

hmmm zal het es gaan opzoeken ...

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 20-02-2004 12:05 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

Zeik niet, Chelman...laat je oren eens uitspuiten...

I've got no trust to give, I've got no heart to break, Nothing for me to fucking lose, because I never had a fucking thing

Markam
I woke up dead this morning...
Usericon van Markam
Posted 20-02-2004 12:56 by Markam Wijzig reactieProfiel van MarkamQuote dit berichthttp://www.vervamon.tk

quote:
Op 19 februari 2004 20:52 schreef Schaffelaer het volgende:

Verder hebben ze voor SftH nog een plaat uitgebracht: Fhtagn-nagh Yog-Sothoth. Is dat nog ergens te krijgen?

heb em. das geloof ik de demo in een prutserig digi-vodje.
willem eventueel wel ruilen...

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 20-02-2004 14:59 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Gaaf dit natuurlijk, produktie is niet alles maar heb het nog wel erger gehoord. Daarbij past het ook wel enigzins bij de muziek.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2004 18:58 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 12:05 schreef Voice Of Doom het volgende:
Zeik niet, Chelman...laat je oren eens uitspuiten...

Heb ik net gedaan.....klinkt nu nog slechter.

Voice Of Doom
kotsende chaoot
Posted 22-02-2004 1:36 by Voice Of Doom Wijzig reactieProfiel van Voice Of DoomQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2004 18:58 schreef Chelman het volgende:
Heb ik net gedaan.....klinkt nu nog slechter.
OK...dan neem ik mijn opmerking dat jij smaak hebt weer terug...en dat meen ik voor de verandering eens echt...

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-06-2005 10:53 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb de rerelease van Fhtagn nagh yog sothoth
nu in huis via displeased, geluid is wat aan de bagger kant maar muzikaal is het toppie

En Csjellie moe nie zeiken

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 08-07-2005 16:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

woei Stream from heaven in da house!

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-06-2007 14:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

my god, wat zalig

zouden deze nog origineel te kopen zijn?

signature

Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-06-2007 14:28 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Voor zover ik weet is al het Thergothon spul collectors-item.
Zo nu en dan te koop op ebay dus, erg duur uiteraard.

Information is not knowledge is not wisdom is not truth

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 18-06-2007 14:34 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Tijd geleden waren er rereleases, gewoon via displeased te koop ...

Jällö
Usericon van Jällö
Posted 18-06-2007 14:45 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Oh ja, dat zal vast die re-issue zijn. (niet dat het een hol uitmaakt maar toch )

Information is not knowledge is not wisdom is not truth

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 18-06-2007 14:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Origineel is een rerelease ook hoor ..

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-03-2009 23:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

das tenminste echte funeral doom

signature

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com