IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Into Eternity - Buried In Oblivion Volgende pagina
Daops
Usericon van Daops
Posted 21-02-2004 13:25 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Zit voor de zoveelste keer deze week te luisteren naar het nieuwe Into Eternity album 'Buried in Oblivion'.

Vind het een perfecte mix tussen death en technische/progressieve metal. Ze zingen en grunten met z'n vieren . Schitterende meerstemmige koortjes die subtiel afgewisseld worden met brute grunts. Daarbij is de muziek zeer afwisselend met cool twin gitaarwerk.

Zijn er hier toevallig meer liefhebbers? Anders echt een aanrader!!

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 21-02-2004 13:32 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

ik ken ze van pp 2 edities geleden en ik had hun cd van rene gekregen. erg gave band! nieuwe werk heb ik nog niet gehoord

Borgia
Oude Bok
Usericon van Borgia
Posted 21-02-2004 13:39 by Borgia Wijzig reactieProfiel van BorgiaQuote dit bericht

quote:
Op 21 februari 2004 13:25 schreef Daops het volgende:
Zit voor de zoveelste keer deze week te luisteren naar het nieuwe Into Eternity album 'Buried in Oblivion'.

Vind het een perfecte mix tussen death en technische/progressieve metal. Ze zingen en grunten met z'n vieren . Schitterende meerstemmige koortjes die subtiel afgewisseld worden met brute grunts. Daarbij is de muziek zeer afwisselend met cool twin gitaarwerk.

Zijn er hier toevallig meer liefhebbers? Anders echt een aanrader!!

Heb hier wel de voorganger liggen..Into Eternity is inderdaad een geweldige band..goede kandidaat voor een ZM ondervraging (aka interview)

Don't be afraid to take a big step if one is indicated. You can't cross a chasm in two small jumps.

altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 21-02-2004 17:05 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Ik heb zelf Dead Or Dreaming en dat is echt een album van wereldklasse!
Ik heb de nieuwe nog niet gehoord, maar ik ben zeker benieuwd.

Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!

Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 21-02-2004 21:04 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik zal die plaat zeker checken! Dead Or Dreaming (me de door het schiterende coverartwork) staat echt heel erg hoog op mijn 'nog te kopen lijstje'.

Into Eternity

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 01-03-2004 15:00 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

idd erg goede band met dito platen...ben niet echt een prog/power liefhebber, maar in deze combinatie, de plaat begint met een loopje dat rechtstreeks van Cacophony zou kunnen zijn en gaat dan over op een potje thrash power metal en vervolgens die grunt......goeie afwisseling en goed geschreven nummers. Dat deze band nog niet bekender is verbaasd me wel een beetje...

Tormented soul
Posted 01-03-2004 15:51 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Inderdaad, maar mischien komt er met deze plaat verandering in. De platenboer had hem overigens niet binnen gehad...

Tormented soul
Posted 04-03-2004 20:06 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Net gehaald en wat een supervette plaat! Ik ben miscchien vaak té enthousiast over een band (en het aantal gebrukte smileys etc) maar ik heb niks dan lof voro Burried In Oblivion. Meesterlijke mix van Vader-achtige deathmetal met gitaarsolo's ála Symphony X en een zang die evolueerd van diepe grunts tot aan Dream Theater / sun caged achtige zang. Voeg een beetje thrash en NU metal toe en je hebt een en erg vet resultaat .

Het artwork is wederom van Mattias Lorén, en alheowle niet zo mooi als Dead or Dreaming toch weer een pareltje van mijn favoriete kunstenaar

[Dit bericht is gewijzigd door Tormented soul op 04-03-2004 20:07]

Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 05-03-2004 2:10 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Ook op PP gezien en het maakte enorm veel indruk op me.. Helaas nog geen CD van kunnen checken.. Nog wel heel even met die gasten gemaild nadien..

Tormented soul
Posted 05-03-2004 17:09 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

*schop*

heersch

Tormented soul
Posted 28-04-2004 19:19 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik snap echt niet waarom ze nog niet doorgebroken zijn naar een groter publiek? De muziek is voor ieder wat wils (technische trash/death en progerssive metal), en het krijgt overal hoge scores (aardschok, lords of metal, cd van de maand in de Rockhard).
Van mij mogen ze best wat bekender worden, ze verdienen het

Tormented soul
Posted 30-04-2004 17:16 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

*Schop*

nekro
Usericon van nekro
Posted 30-04-2004 17:18 by nekro Wijzig reactieProfiel van nekroQuote dit bericht

goeie muzikanten, maar te lange nummers

Spirit In Black
Posted 06-06-2004 14:42 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Tormented soul
Posted 04-07-2004 22:02 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik lees net dat Into Eternity aan de lineup van kataklysm's europese tour is toegevoegd . Daar zat ik net op te wachteb

Spirit In Black
Posted 04-07-2004 23:21 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

dat is dus minder

de zogenaamde tang op een varken tour...

Tormented soul
Posted 21-07-2004 15:46 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

http://www.intoeternity.com/video/ie-muchdoessask.wmv

TV programma met een interview +livebeelden van deze band

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 21-07-2004 16:23 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

dit is echt een heersch band!!!! raaaahhhhh, kga meteen die cd weer opzetten!

I Find That I Am Not There...

Tormented soul
Posted 18-08-2004 12:21 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

SLECHT NIEUWS!

Latest news is that frontman Chris Krall and drummer Jim Austin had to leave the band due to financial problems which prevented them from continue touring with the band. This sucks! Guitarist Tim Roth will take over the main vocal duties and new touring drummer is Adam Sagan. Let's hope these line-up changes won't stop Into Eternity's march to victory!!

bron: Vampire Magazine

Die vocalen waren echt heel goed, en ik wilde ze net gaan zien in het voorprogramma van Kataklysm. Zonde

Spirit In Black
Posted 18-08-2004 12:28 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

financial problems?......die jongens moeten hun eigen zaakjes regelen. Ik vond het al een vreemde line-up, waarschijnlijk krijgen ze geen eurocent...

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-08-2004 12:44 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Ik zal is wat van ze opzoeken, ik ken het niet

"This one is older than shit, heavier than time!"

Spirit In Black
Posted 18-08-2004 12:57 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2004 12:44 schreef 0Tolerence het volgende:
Ik zal is wat van ze opzoeken, ik ken het niet

prepare what to expect: progressive metal...

0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 18-08-2004 12:57 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2004 12:57 schreef Spirit In Black het volgende:
prepare what to expect: progressive metal...

Ja ik weet het, ik luister ook wel is Dream Theater. Dus ik kan het wel aan

"This one is older than shit, heavier than time!"

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 20-08-2004 12:59 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

voor de mensen die dit gaaf vinden:

MERCENARY - 11 DREAMS

http://www.zwaremetalen.com/recensie/2996.html

Wat rete gaaf!

I Find That I Am Not There...

Spirit In Black
Posted 20-08-2004 15:47 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 20 augustus 2004 12:59 schreef rvanderholst het volgende:
voor de mensen die dit gaaf vinden:

MERCENARY - 11 DREAMS

http://www.zwaremetalen.com/recensie/2996.html

Wat rete gaaf!

Mijn interesse was gewekt! Maaarruh, dit is me toch allemaal iets te lief en de naam In Flames spookt zowaar af en toe door mijn hoofd....minder....dat is op dit moment nu niet echt een van de meest veelzeggende bands die ik ken.

Het is allemaal in orde, produktie, nummers, maar ik weet niet, misschien gewoon niet mij ding.

En ja, ik vind Into Eternity geweldig, maar deze band tapt toch wel degelijk uit een ander muzikaal vaatje......veel minder agressief en opgefokt, wel zwaarder, het klinkt commercieler...heb slechts 4 nummers gedownload, maar dat is wel genoeg voor mij, denk ik....

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 29-09-2006 12:13 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Gisteren de nieuwe CD van Into Eternity gekocht:

En wat een plaat!!

Ondanks dat er een paar leden zijn vertrokken heeft dat geen invloed gehad op het geluid van Into Eternity. Ze klinken nog immer uniek.
De muziek is misschien iets (nog) heftiger geworden, maar dat zit mij niet in de weg.

Wat een muzikanten, wat een kracht!

Ik denk dat het gek moet gaan lopen wil deze plaat niet in mijn jaarlijstje opduiken!

Ander mensen hem al in hun bezit?

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com