IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Deadweight
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-02-2004 23:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Zelden kom ik iets waarvan ik met een gerust hart kan zeggen: WOW dit is anders!

Recentelijk heb ik de plaat van dit trio aangeschaft getiteld 'Stroking The Moon'. De eerste luisterbeurt leert ons het volgende: een combinatie van prog, punk, metal en mathcore; of zoals een grotere geest dan ik zei:

quote:

Their third album, Stroking The Moon takes elements of punk fire and metal power far beyond the math-rock ghetto with the finesse of a Mr. Bungle or Victim's Family and the accessibility and soaring chorus hooks of the almighty NoMeansNo.

Zeer aanstekelijke, soms complexe soms brute nummers.....maar....wat is er dan anders aan? Nou, ze gebruiken dus geen gitaren maar violen, cellos en drums. Dit zou je echter niet zeggen....riffs, solo's, distortie....allemaal aanwezig. WOW. Dit is echt briljant!

Enige minpuntje is wellicht het feit dat sommige liedjes iets TE aanstekelijk en 'radio-friendly' zijn. Dit wordt gelukkig ruimschoots gecompenseerd door de zware metal-freakouts op nummers als 'Go To Hell' of 'Re-Runs'

Dit album is uitgebracht op Alernative Tentacles/Mordam, dit is een label waar ik mijn zuurverdiende centen niet graag heenstuur (drie keer raden waarom )...maar een enkele keer maak ik een uitzondering en dit is er een van.

KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 25-02-2004 23:23 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Alleen dat prog spreekt me niet aan ...

Het lijkt of het een beetje te veel gepiel is ...

Sfeer moet deboventoon hebben, daarna techniek pas

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-02-2004 23:30 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2004 23:23 schreef Jenje het volgende:
Alleen dat prog spreekt me niet aan ...

Het lijkt of het een beetje te veel gepiel is ...

Het is allerminst gepielepiel.

quote:

Sfeer moet deboventoon hebben, daarna techniek pas

Hier ben ik het over het algemeen niet mee eens m.u.v. BM en dan ook maar tot op zekere hoogte.

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 25-02-2004 23:31 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Als je nu een een link post waar ik mp3's kan downloaden, dan kan ik een vakkundig en beneveld oordeel posten

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-02-2004 23:34 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 25 februari 2004 23:31 schreef Jenje het volgende:
Als je nu een een link post waar ik mp3's kan downloaden, dan kan ik een vakkundig en beneveld oordeel posten

oh ja wellicht handig voor de digitale freaks:

http://www.alternativetentacles.com/bandinfo.php?band=deadweight&sd=V9Lt2YeyJK7xPv2GEV0

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 25-02-2004 23:36 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

mp3s willen niet dowloaden

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 25-02-2004 23:38 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Hmm..vreemd? Je weet het nooit met die Jello BIafra (label eigenaar)...misschien dat hij zijn bandwidth rekening niet betaald heeft.....

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 25-02-2004 23:39 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

ze beginnen en dan is 0 kb/sec ...

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 26-02-2004 16:09 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm heb 1 nummer gedownload en vind het absoluut vreselijk ...

zit echt geen metal of niks in ... beetje freaky zooi .... irritante zang en teveel gehuppel.

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-02-2004 16:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Krijg Smaak

Jenje
Usericon van Jenje
Posted 26-02-2004 16:15 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Heb ik blijkbaar dus ...

XPositiveX
Usericon van XPositiveX
Posted 26-02-2004 17:42 by XPositiveX Wijzig reactieProfiel van XPositiveXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/timxsmit

quote:
Op 25 februari 2004 23:34 schreef Chelman het volgende:
...

http://www.alternativetentacles.com/bandinfo.php?band=deadweight&sd=V9Lt2YeyJK7xPv2GEV0

jij??

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 26-02-2004 17:44 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2004 17:42 schreef XPositiveX het volgende:

jij??

quote:
Op 25 februari 2004 23:17 schreef Chelman het volgende:
Dit album is uitgebracht op Alernative Tentacles/Mordam, dit is een label waar ik mijn zuurverdiende centen niet graag heenstuur (drie keer raden waarom )...maar een enkele keer maak ik een uitzondering en dit is er een van.

Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-02-2004 22:17 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Supergoed gearrangeerde muziek, echt wel knap in elkaar gezet. Ik vind het echter veel te 'whimsical', vreselijk, wat een stel zenuwachtige blijo's. I think I'll pass .

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-03-2004 7:48 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2004 22:17 schreef Dwaallicht het volgende:
Supergoed gearrangeerde muziek, echt wel knap in elkaar gezet. Ik vind het echter veel te 'whimsical', vreselijk, wat een stel zenuwachtige blijo's. I think I'll pass .

Barbaarse pantoffeldier dat je bent!

Deadweight heerscht!

Falkh
Usericon van Falkh
Posted 17-03-2004 9:12 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

Gruwelijk irritante muziek, waar ik echt gewoon jeuk van krijg! Dit lijkt nergens op.

Immortal Pride

Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-03-2004 9:16 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:

Maar ik bedoel dan die "ambient" albums! Die laatste twee van Burzum zijn allemaal elektronica nummers! En daar wil ik meer van hebben!

quote:
Op 17 maart 2004 9:12 schreef Falkh het volgende:
Gruwelijk irritante muziek, waar ik echt gewoon jeuk van krijg! Dit lijkt nergens op.

Jij hebt natuurlijk geen recht van spreken he?

Falkh
Usericon van Falkh
Posted 17-03-2004 10:34 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2004 9:16 schreef Chelman het volgende:
Jij hebt natuurlijk geen recht van spreken he?

Immortal Pride

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com