IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : All your money are belong to us! Volgende pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 03-03-2004 17:57 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Bankbiljetten voorzien van RFID-chips

En ze exploderen in de magnetron!
Voor de ongewassen onder ons die niet weten wat een RFID chip is: http://www.righttag.com/RFIDInfo.html
Microscopisch kleine chips die informatie versturen wanneer er ze in de buurt zijn van bepaalde radiosignalen.

Zo weet een crimineel in feite met de juiste apparaatjes meteen welk voorbij lopend persoon de meeste cash bij zich heeft.


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 03-03-2004 18:58 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Zo'n vaart zal het ook weer niet lopen hoor


Follow the freezing moon...


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 03-03-2004 19:11 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Denk het ook niet maar puur uit principe vind ik dit toch wel een zorgelijke ontwikkeling.

Straks komt een chip in je rijbewijs en je paspoort en over 20 jaar krijgt je kind het in z'n lichaam geimplanteerd "omdat dat wel zo makkelijk is tegen terrorisme/criminaliteit en voor betalingen/toegang verlenen/security-doeleinden".


Freduk
Usericon van Freduk
Posted 03-03-2004 19:16 by Freduk Wijzig reactieProfiel van FredukQuote dit bericht

Ja, ik hoor dit vaker dat mensen daar mee zitten, persoonlijk zal het me aan me reet roesten of de AH mijn koopgedrag nauwkeurig bijhoudt, en de overheid aan de hand van GSM etc. kan zien waar ik ben, en ook welke websites ik bezoek.

Een chip in je lichaam is natuurlijk een ander verhaal, als ze dat willen gaan invoeren komt er natuurlijk een massale volksopstand.

Overigens ben ik niet tegen die GSM achtige enkelbandboeien die ze in de VS (wilden gaan ???) gebruiken voor mensen die op borgtocht voorwaardelijk vrij zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Freduk op 03-03-2004 19:17]


Follow the freezing moon...


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-03-2004 19:19 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 19:11 schreef MBMarduk het volgende:
Denk het ook niet maar puur uit principe vind ik dit toch wel een zorgelijke ontwikkeling.

Straks komt een chip in je rijbewijs en je paspoort en over 20 jaar krijgt je kind het in z'n lichaam geimplanteerd "omdat dat wel zo makkelijk is tegen terrorisme/criminaliteit en voor betalingen/toegang verlenen/security-doeleinden".

Als dat bv. wordt ingevoerd bij (draaideur)criminelen, dan zie ik geen probleem. Dan heeft de 'gewone' burger een extra stimulans om zich niet op het verkeerde pad te begeven.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-03-2004 0:02 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 3 maart 2004 17:57 schreef MBMarduk het volgende:
Bankbiljetten voorzien van RFID-chips

En ze exploderen in de magnetron!
Voor de ongewassen onder ons die niet weten wat een RFID chip is: http://www.righttag.com/RFIDInfo.html
Microscopisch kleine chips die informatie versturen wanneer er ze in de buurt zijn van bepaalde radiosignalen.

Zo weet een crimineel in feite met de juiste apparaatjes meteen welk voorbij lopend persoon de meeste cash bij zich heeft.


dinsdag naar een verpakkingsvakbeurs geweest waarbij toepassingen met RFID chips een groot punt was. leuk en aardig allemaal maar het mist de aansluiting op haalbaarheid imo.


Je moeder.


dzouwe
ouwe
Usericon van dzouwe
Posted 04-03-2004 0:03 by dzouwe Wijzig reactieProfiel van dzouweQuote dit bericht

Het stond allemaal in de krant ja...
Draait echt door!


changed to 'ouwe'


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-03-2004 0:05 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

maximale detectieafstand is 3 meter als ik het goed heb dus echt tracere is vrijwel onmogelijk. wel handig om de echtheid van geld te testen natuurlijk


Je moeder.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 04-03-2004 0:27 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2004 0:02 schreef karnivoor het volgende:
dinsdag naar een verpakkingsvakbeurs geweest waarbij toepassingen met RFID chips een groot punt was. leuk en aardig allemaal maar het mist de aansluiting op haalbaarheid imo.

RFID's zijn inderdaad DE hype van het moment in de logistics en retail wereld.
Niet normaal meer, alsof 't in 1 klap alle logistieke problemen zal oplossen.

Toch ben ik ongerust voor wat betreft privacy.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-03-2004 0:29 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 4 maart 2004 0:27 schreef MBMarduk het volgende:
RFID's zijn inderdaad DE hype van het moment in de logistics en retail wereld.
Niet normaal meer, alsof 't in 1 klap alle logistieke problemen zal oplossen.

Toch ben ik ongerust voor wat betreft privacy.


inderdaad

maar het grote punt blijt de hechting van de chip met het product, hoe wil je bijvoorbeeld 1 ton zand tracen? en wat als dit opgesplitst wordt in kleinere verpakkingen? eventueel een sticker uitdraaien met barcode op de verpakking is een optie maar al wat omslachtig maar een chip verdelen wordt helemaal moeilijk. en dit is nog maar één van de vele vraagstukken die ontstaan.

nee ik blijf sceptisch over deze ontwikkeling


Je moeder.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 04-03-2004 0:32 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Als hier goede encryptie bij gebruikt gaat worden zie ik nog niet zo snel grote problemen ontstaan, alhoewel encryptie natuurlijk ook te hacken is.


"This one is older than shit, heavier than time!"


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 04-03-2004 0:34 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2004 0:32 schreef 0Tolerence het volgende:
Als hier goede encryptie bij gebruikt gaat worden zie ik nog niet zo snel grote problemen ontstaan, alhoewel encryptie natuurlijk ook te hacken is.



Encryptie? Met welk doel?


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 04-03-2004 0:38 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

nouja, het probleem ligt nietzozeer bij problemen met de chip zelf, eerder op het front van hoe de chip te gebruiken. er zal dusdanig 'moeilijk' moeten worden gedaan om een fatsoenlijk werkend en logisch werkend systeem op te zetten dat het volgens mij veel te omslachtig en ingewikkeld wordt om uit te voeren. er zullen volgens mij veel te veel fouten sluipen in het systeem waardoor de chip foutloos werkt maar de aansluiting met de chip erg kut is. een foutloos systeem is nergens als de bottlenck elders zit.

bijvoorbeeld; je huis is uitermate veilig en je hebt alles bij de hand. toch zul je vroeg of laat eruit moeten om boodschappen te doen waar je misschien wel aangereden of overvallen wordt. dan kun je je huis nog zo gaaf maken, als je de aansluiting mist...


Je moeder.


Saitanic
Usericon van Saitanic
Posted 04-03-2004 19:24 by Saitanic Wijzig reactieProfiel van SaitanicQuote dit berichthttp://www.audioscrobbler.com/user/Saitanic/

Ja ik heb er ook al over zitten nadenken om m'n rijbewijs even kort te 'nuken' in de magnetron, zodat die RFID naar de kanker is wanneer ze dat systeem gaan invoeren. Als veel mensen dat zouden doen houden ze er wel mee op.

En inderdaad straks duwen ze overal zo'n ding in, incl. je lichaam.

Ik zit er allemaal niet op te wachten iig.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 04-03-2004 20:23 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

Ik heb hier maar één ding op te zeggen, kan dom lijken maar:

Dood aan alle "big brother is watching you"-toestanden!!.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 04-03-2004 20:29 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 4 maart 2004 20:23 schreef Gunman het volgende:
Ik heb hier maar één ding op te zeggen, kan dom lijken maar:

Dood aan alle "big brother is watching you"-toestanden!!.


Daar ben ik het helemaal mee eens.


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 05-03-2004 10:37 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

[AA gedachtegang]
pfff zonde... met die dollars kan je toch een flink aantal kratjes kopen
[/AA gedachtegang]


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-03-2004 10:43 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

Weet er iemand of je dat nuken in de magnetron ook kunt uitvoeren zonder dat je je geld waardeloos maakt? Lager wattage ofzo? Ik ben namelijk niet de beroerd om al het geld dat mij passeert even onschadelijk te maken met een paar seconden radiogolven.

Een telefoon bijvoorbeeld raakt ook alleen maar defect in de magnetron en ontploft niet... tenminste niet in de eerste twee seconden.

Mja, en anders ben ik toch echt geneigd om met een stuk folie rond m'n portomonnaie te gaan rondlopen


I'm not being rude. You're just insignificant.


SiQDiZ
bier zuipen & kut roepen
Usericon van SiQDiZ
Posted 05-03-2004 10:45 by SiQDiZ Wijzig reactieProfiel van SiQDiZQuote dit bericht

een hamer doet wonderen lijkt mij zo

hammer smashed money


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-03-2004 11:51 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 3 maart 2004 19:11 schreef MBMarduk het volgende:
Denk het ook niet maar puur uit principe vind ik dit toch wel een zorgelijke ontwikkeling.

Straks komt een chip in je rijbewijs en je paspoort en over 20 jaar krijgt je kind het in z'n lichaam geimplanteerd "omdat dat wel zo makkelijk is tegen terrorisme/criminaliteit en voor betalingen/toegang verlenen/security-doeleinden".



In Engeland loopt inmiddels al weer een behoorlijke tijd een meisje rond met een chip in haar lichaam.. tegen ontvoeringen e.d. ...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 05-03-2004 12:01 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

als jew toch je geld kwijt wil geef het dan aan mij ipv de magnetron

als je die chip onschadelijk maakt, zou je best wel eens je geld om kunnen zetten in een stukje waardeloos papier, het is immers een echtheidskenmerk wat je weggooit waardoor het voor vals geld aangezien kan worden.


Je moeder.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 05-03-2004 12:08 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2004 10:43 schreef helmet het volgende:
Weet er iemand of je dat nuken in de magnetron ook kunt uitvoeren zonder dat je je geld waardeloos maakt? Lager wattage ofzo? Ik ben namelijk niet de beroerd om al het geld dat mij passeert even onschadelijk te maken met een paar seconden radiogolven.


Misschien wil ik wel eens een €5 biljet opofferen om dit uit te zoeken.
Maarreh, 1 bron die dit meld? Inzake betrouwbaarheid is dat niety echt veel hé.
quote:
Mja, en anders ben ik toch echt geneigd om met een stuk folie rond m'n portomonnaie te gaan rondlopen

Gat in de markt!


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 05-03-2004 12:33 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2004 12:08 schreef Gunman het volgende:

Gat in de markt!

PRECIES WAT IK DACHT toen ik dit las.


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 05-03-2004 12:35 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 5 maart 2004 12:08 schreef Gunman het volgende:
Misschien wil ik wel eens een €5 biljet opofferen om dit uit te zoeken.
Maarreh, 1 bron die dit meld? Inzake betrouwbaarheid is dat niety echt veel hé.
Mwoah, de verhalen gaan langer. En tja, er staan foto's bij van euro-biljetten. Ik zag dus na mijn vorige post pas dat daar hele kleine gaatjes in zitten, dus ik wil best eens proberen of de supermarkt dat geld dan nog accepteert.

quote:
Gat in de markt!
*rent naar octrooibureau* Moet niet zo moeilijk zijn... gewoon koperdraad verwerken in de beurs zodat die (indien gesloten) een kooi van Faraday vormt.


I'm not being rude. You're just insignificant.


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 05-03-2004 13:17 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2004 12:01 schreef karnivoor het volgende:


als je die chip onschadelijk maakt, zou je best wel eens je geld om kunnen zetten in een stukje waardeloos papier, het is immers een echtheidskenmerk wat je weggooit waardoor het voor vals geld aangezien kan worden.


Onzin. volgens mij. Als je geld beschadigt (en eventueel echtheidskenmerken hiermee vernietigd) blijft je geld zijn waarde houden, dwz, je kunt het dan gewoon omwisselen bij de bank voor nieuwe biljetten. Als je 40% van je biljet afknipt en dit deel weggooit is je biljet immers ook nog inwisselbaar voor nieuwe. Zelfs als je geld verbrand hebt kun je met de asresten naar de bank gaan, die kunnen dan uitzoeken hoeveel het was, en je nieuwe biljetten geven. Aan het laatste zitten uiteraard wel kosten dus dat is alleen nuttig als je 10.000 euro gespaard hebt in een kistje en deze in brand is opgegaan..



karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 07-03-2004 12:55 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 5 maart 2004 13:17 schreef Valorian het volgende:
Onzin. volgens mij. Als je geld beschadigt (en eventueel echtheidskenmerken hiermee vernietigd) blijft je geld zijn waarde houden, dwz, je kunt het dan gewoon omwisselen bij de bank voor nieuwe biljetten. Als je 40% van je biljet afknipt en dit deel weggooit is je biljet immers ook nog inwisselbaar voor nieuwe. Zelfs als je geld verbrand hebt kun je met de asresten naar de bank gaan, die kunnen dan uitzoeken hoeveel het was, en je nieuwe biljetten geven. Aan het laatste zitten uiteraard wel kosten dus dat is alleen nuttig als je 10.000 euro gespaard hebt in een kistje en deze in brand is opgegaan..




ik bedoel het andersom, doordat een echtheidskenmerk wegvalt, zal er bij controle geconstateerd kunnen worden dat het vals geld is. ik geloof namelijk niet dat veel valsmunters en chip kunnen implanteren met dezelfde unieke code uit dezelfde unieke batchpartij.


Je moeder.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen