|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
als hij hoogbegaafd is wel Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas.... |
|
quote: Nee want wij wilden het nieuwe nummer wel spelen en moesten dat dus zonder hem doen omdat t anders gehijd fout ging |
|
denk dat je het beter heir kunt posten : http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=556133&page=33 Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !? |
|
Voordat overactieve mods dit weer gaan sluiten.... Als je een nummer schrijft is het héél handig als je het aantal maten gaat tellen. Later voel je idd het wel aan wanneer je moet overgaan naar het volgende stuk. Wanneer wij bezig zijn een nummer schrijven met Bowel Rupture of met Grinroth spreken we meestal af hoevaak een stukkie moet herhaald worden, 4, 6 of 8 of misschien wel een 'vreemder' aantal. Later voel je het wel aan en dan tel je het niet meer. Ik vind dit wel meer in het topicje: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic.php?id=3662 passen. Daar gaat het over het schrijven van nummers. [Dit bericht is gewijzigd door scotfan op 14-03-2004 18:18] gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com |
|
nja, tellen is zowieso 1 v/d belangrijkste dingen voor een drummer. 1-ne-2-je-3-je-4-uh... |
|
quote: Veel oefenen is nog belangrijker Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Op een gegeven moment moet je toch aanvoelen wanneer een overgang eraan komt vind ik...als je constant mee moet tellen gaat het toch een keer mis denk ik.. Ik ben zelf (als drummer) bij het grootste gedeelte van het schrijf/inspeel proces van nummers aanwezig/betrokken dus dan hoef ik meestal niet te tellen, maar word het direct duidelijk |
|
Bij mij gaat 't net zo Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood. |
|
Ik schrijf de nummers en lever ze via guitar pro als een midi file aan waarin ook vaak een simpele drum partij staat. Op het begin ben ik bezig met tellen, maar later als je het nummer een maand speelt gaat ie op de auto-pilot. Maar ik doelde juist op de begin fase, voor het eerst een nieuw nummer spelen. Tel je dan en lees je het schema mee als drummer? (ik zou geen andere manier weten om het nummer te spelen...) [Dit bericht is gewijzigd door Trevoc op 14-03-2004 19:03] |
|
Ik lees iig niet mee, op een gegeven moment moet je ut toch uit je hoofd doen dus kun je daar net zo goed meteen mee beginnen |
|
Kerel, check drumforum.nl. Wel aardig om hier neer te zetten dat ik dom ben, lekker laag man. En wat Chriz al zegt, je moet het toch uit je hoofd kennen. Suck on this |
|
quote: jah, met tellen o.a. |
|
quote: "1 - 2 - 4 - 5 Fuck! overnieuw... 1 - 2 - 3 - 5 FUCK!!!!" Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:*flashback van Olav's eerste keer bassen bij CiA * |
|
tsja, dat is jammer van schaarste onder muzikanten, dan moet je met van die minderwaardige figuren aan de slag Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
quote:Ja DAN maar een kleine mannnetje met een trui blek naam |
|
Drummen? Schema's? Nummers meerdere keren spelen? Waar hebben jullie het hier in Aardtmannsnaam over? "Natur ist Sunde, Geist ist Teufel" |
|
quote: eerste keer? hoezo alleen de eerste keer? |
|
@Jenje, ' ': @chriz: ik ging bijna nog een stukje schrijven over dat hoeren-snelle-triolen riff waar we het maandag nog over hadden Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Hoe ging dat stukkie van cia ook alweer, 8/8, 7/8, 6/8, 4/8 ?? zoiets (ik weet het niet meer .. zat geen tekst bij ) |
|
uhm... ik geloof 9/8 8/8 5/8 dat was wel grappig, toen iedereen het uiteindelijk onder de knie had en niet elke keer iemand anders uit de bocht vloog, hehe Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Ja .. die gitaristen/bassist/drummer had het er maar moeilijk mee iemand overigens ooit de moeite genomen om die 2 nummers die niet opgenomen zijn eens uit te schrijven? |
|
Er is geen vaste regel om een stuk te oefenen, voor iedereen zijn er manieren die zij zelf makkelijker vinden en "schema's" is er 1 van. Maar als je band als band aan het oefenen bent dan is het handig om je ook aan te passen aan de andere muzikanten, je bent immers bezig een nummer te oefenen. Waarom een muzikant geen moeite wilt doen zodat een andere muzikant beter een gedeelte van een nummer kan oefenen ontgaat mij. Het doel is toch dat je als band een goed nummer naar voren brengt? Niet klikken -> http://www.playsomeguitar.com/drugs/brain.html |
|
Inderdaad, het nut van dat tegenwerken is me ook niet helemaal duidelijk. Bij mij draait het er min of meer altijd op uit om het stukje voor stukje door te spelen, zelfs als er al een heel stuk geschreven is door iemand. @Jenje: ik heb van die laatste 2 nummers de hele (basis)baspartij op papier staan, zelfs met hier en daar aanwijzingen wat de gitaren doen. Maar van echt uitgewerkt is geen sprake Zou er een keer een midi van kunnen maken [Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 15-03-2004 11:40] Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen. |
|
Dan laat hem eens een 7/8 spelen en hardop meetellen: een twee drie vier vijf zes ze ven |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |