IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Bezwaren ChristenUnie Ede tegen theaterproductie Volgende pagina
Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 20-03-2004 10:13 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Bezwaren ChristenUnie Ede tegen theaterproductie Woensdag 3 Maart 2004 - 20:03

Christelijke fracties in Ede zijn verontwaardigd over een voorstelling van theatergroep De Bloeiende Maagden, die deze maand wordt opgevoerd in het Edese theater Cultura. Volgens CDA, SGP en ChristenUnie is het stuk
„godslasterlijk en aanstootgevend.”

Teka Baanstra-Griffioen, raadslid voor de ChristenUnie: "De ChristenUnie vindt dat niet alles kan in het theater, zeker niet als het door de overheid gesubsidieerd wordt. Voor kunst moeten normen gelden, en dan niet alleen artistieke normen. Wij keren ons tegen culturele expressie die godslasterlijk, kwetsend, al dan niet doelbewust shockerend is, en zijn van mening dat gemeente voorwaarden moet stellen aan zaken waarmee gemeenschapsgelden zijn gemoeid."

Bij de algemene beschouwingen heeft de fractie van ChristenUnie Ede aandacht gevraagd voor aanstootgevende theaterproducties. Teka Baanstra-Griffioen: "Wij hebben gezegd, dat wij niet zitten te wachten op het binnenhalen van aanstootgevende theaterproducties. Zij gaan de grenzen van betamelijkheid ver te buiten onder het mom van kunst. Als voorbeeld hebben wij toen het aanstootgevende en godslasterlijke theaterstuk INRI genoemd. Dit stuk wordt deze maand opgevoerd in het Edese theater Cultura door de theatergroep De Bloeiende Maagden."

De Edese fractie heeft samen met de SGP en het CDA een brief hierover geschreven naar de directeur van het theater en de wethouder van cultuur. Teka Baanstra-Griffioen: "Wij vinden het een goede zaak, dat wij samen met de SGP en het CDA hierover overeenstemming hebben kunnen vinden. In de brief hebben wij duidelijk gemaakt, dat met de programmering van dergelijk theaterstuk een grens overschreden is en dringen er op aan om bij de programmering in de toekomst terdege rekening te houden met een groot deel van de Edese bevolking. Verder nodigen wij de directeur uit voor een gesprek."



Ik las vandaag een soortgelijk bericht in de krant waarbij de CU in Woerden gaat protesteren bij het theater. Ik ben benieuwd wanneer ze erachter komen hoeveel live metal er antichristelijk is in gesubsidieerde organisaties (en of ze dan ook gaan protesteren)


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 20-03-2004 10:24 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Ik denk niet dat, dat veel goed zal doen aan de metalconcerten.


F*ck hippies


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-03-2004 10:45 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Bezwaren tegen metal-concerten? Dan moeten we gewoon met een door bier doordrenkte en "Metol heerscht!" roepende ZM-delegatie vergezeld van gewapende delegaties van diverse andere metalfora achtereenvolgens de hoofdkantoren van de CU, SGP en CDA bestormen en iedereen met een stuk ijzer zijn harses in slaan. Da's pas NSBM.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 20-03-2004 10:54 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 20 maart 2004 10:45 schreef Heiden het volgende:
Bezwaren tegen metal-concerten? Dan moeten we gewoon met een door bier doordrenkte en "Metol heerscht!" roepende ZM-delegatie vergezeld van gewapende delegaties van diverse andere metalfora achtereenvolgens de hoofdkantoren van de CU, SGP en CDA bestormen en iedereen met een stuk ijzer zijn harses in slaan. Da's pas NSBM.
whuahaha nou uhm is godslastering nog wel een argument in deze tijd... religie is lang nie meer zo veel zeggend als vroeger


yo yo wassup nigga bitches in da house


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-03-2004 10:56 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2004 10:54 schreef bas_bin_laden het volgende:
whuahaha nou uhm is godslastering nog wel een argument in deze tijd... religie is lang nie meer zo veel zeggend als vroeger


Godslastering heerscht!


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 20-03-2004 11:01 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 20 maart 2004 10:56 schreef Heiden het volgende:
Godslastering heerscht!
vind jij ... maar ik denk niet dat het iets is wat de regering iets zal verbieden.. dan zouden er ook geen moskeeeen mogen staan


yo yo wassup nigga bitches in da house


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 20-03-2004 11:05 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

In het kader van scheiding tussen kerk en staat kunnen ook godsdienst kritische theaterstukken gesubsidieerd worden, lijkt mij zo.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 20-03-2004 11:09 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 20 maart 2004 11:05 schreef Phaestus het volgende:
In het kader van scheiding tussen kerk en staat kunnen ook godsdienst kritische theaterstukken gesubsidieerd worden, lijkt mij zo.
nou denk anders dat balkenende t dr niet mee eens is


yo yo wassup nigga bitches in da house


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-03-2004 11:17 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2004 11:01 schreef bas_bin_laden het volgende:
vind jij ... maar ik denk niet dat het iets is wat de regering iets zal verbieden.. dan zouden er ook geen moskeeeen mogen staan


Zolang mongolen als CDA met hun extremere vriendjes uit SGP en CU kringen de lakens uitdelen in dit land zal er fel gereageerd worden op zogenaamde "blasphemie". Op moslims en joden minder alszijnde in principe Godslievende en Jezus zijn kont kussende vrome religies aus Jeruzalem, want stiekem willen die Balkenendes enzo ook eigenlijk dat vrouwen hoofddoeken dragen en 5 meter achter hun man blijven lopen. Argh, volgens mij hebben ze een blasfemiepil in mijn bier gegooid vannacht.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-03-2004 11:27 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ach...laat die gasten brullen. Boeie. Het zet toch geen zoden aan de dijk.


Ik ben wel met hun eens dat een door de overheid gesponsorde theater niet zomaar alles moet kunnen opvoeren. Maar ik vind dan ook dat de overheid zich uberhaupt niet met het sponsoren van theater/kunst/cultuur moet bezighouden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 20-03-2004 11:29 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2004 11:27 schreef Chelman het volgende:
Ach...laat die gasten brullen. Boeie. Het zet toch geen zoden aan de dijk.


Ik ben wel met hun eens dat een door de overheid gesponsorde theater niet zomaar alles moet kunnen opvoeren. Maar ik vind dan ook dat de overheid zich uberhaupt niet met het sponsoren van theater/kunst/cultuur moet bezighouden.


ok maar waarom zou de overheid wel gristenen sponsoren en geen anti-gristenen/"satanisten"
en idd sponsoring voor theater is nergens voor nodig laat ze dat geld nuttig besteden



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-03-2004 11:31 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2004 11:29 schreef Matthijz Filth het volgende:
ok maar waarom zou de overheid wel gristenen sponsoren en geen anti-gristenen/"satanisten"



Nee. Die moeten niemand sponsoren.

quote:

en idd sponsoring voor theater is nergens voor nodig laat ze dat geld nuttig besteden


Jij hebt het dus niet begrepen. Theater is uitermate nuttig en ik ben er regelmatig te vinden. Het moet echter d.m.v. particulier initiatief plaatsvinden.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


FolkWang
Usericon van FolkWang
Posted 20-03-2004 11:33 by FolkWang Wijzig reactieProfiel van FolkWangQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2004 11:27 schreef Chelman het volgende:
Ach...laat die gasten brullen. Boeie. Het zet toch geen zoden aan de dijk.


Ik ben wel met hun eens dat een door de overheid gesponsorde theater niet zomaar alles moet kunnen opvoeren. Maar ik vind dan ook dat de overheid zich uberhaupt niet met het sponsoren van theater/kunst/cultuur moet bezighouden.


er is een scheiding tussen kerk en staat, de staat sponsort dit gebeuren. mijn conclusie: de kerk heeft niks te miepen

-karnivoor hier-

[Dit bericht is gewijzigd door FolkWang op 20-03-2004 11:33]


Matthijz Filth
Boze Meneer
Usericon van Matthijz Filth
Posted 20-03-2004 11:34 by Matthijz Filth Wijzig reactieProfiel van Matthijz FilthQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2004 11:31 schreef Chelman het volgende:
Nee. Die moeten niemand sponsoren.



Jij hebt het dus niet begrepen. Theater is uitermate nuttig en ik ben er regelmatig te vinden. Het moet echter d.m.v. particulier initiatief plaatsvinden.


uhm dat bedoelde ik ook



bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 20-03-2004 11:40 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 20 maart 2004 11:33 schreef FolkWang het volgende:
er is een scheiding tussen kerk en staat, de staat sponsort dit gebeuren. mijn conclusie: de kerk heeft niks te miepen

-karnivoor hier-
kerk moet sowieso niet miepen als er hun iets niet aan staat.. t is n mening en hun geloof dus moete ze nie zeiken als t nie naar hun zin is


yo yo wassup nigga bitches in da house


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 20-03-2004 11:59 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2004 11:31 schreef Chelman het volgende:
Theater is uitermate nuttig en ik ben er regelmatig te vinden. Het moet echter d.m.v. particulier initiatief plaatsvinden.


hehe jij weet ook overal je vrije markt ideeen op los te laten he .


Falkh
Usericon van Falkh
Posted 20-03-2004 12:42 by Falkh Wijzig reactieProfiel van FalkhQuote dit bericht

Gristentuygh


Immortal Pride


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 20-03-2004 12:52 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2004 11:59 schreef Vlkodlak het volgende:
hehe jij weet ook overal je vrije markt ideeen op los te laten he .




Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


bas_bin_laden
WATCH ME ALL, in flames
Usericon van bas_bin_laden
Posted 20-03-2004 12:59 by bas_bin_laden Wijzig reactieProfiel van bas_bin_ladenQuote dit berichthttp://www.thats-me.nl/metalhead

quote:
Op 20 maart 2004 12:42 schreef Falkh het volgende:
Gristentuygh
heidentuig is dan dus net zo terecht


yo yo wassup nigga bitches in da house


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 23-03-2004 16:34 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2004 12:59 schreef bas_bin_laden het volgende:
heidentuig is dan dus net zo terecht


Ik kom er tenminste voor uit dat ik tuig ben in tegenstelling tot die gristenen.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-03-2004 16:38 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2004 10:24 schreef Manifest het volgende:
Ik denk niet dat, dat veel goed zal doen aan de metalconcerten.
metalconcerten zijn over het algemeen niet gesubsideerd.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 23-03-2004 16:53 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2004 16:38 schreef kwelgeest het volgende:
metalconcerten zijn over het algemeen niet gesubsideerd.


Ow, dus al die jongerencentra, cultuurpodia en dergelijke betalen het draaiend houden van hun tent uit eigen zak?


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 23-03-2004 16:54 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 23 maart 2004 16:38 schreef kwelgeest het volgende:
metalconcerten zijn over het algemeen niet gesubsideerd.
Jij hebt echt geen idee hoeveel subsidies er gegeven worden aan jongerencentra en podia he?


I'm not being rude. You're just insignificant.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-03-2004 16:55 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2004 16:53 schreef Snaack het volgende:
Ow, dus al die jongerencentra, cultuurpodia en dergelijke betalen het draaiend houden van hun tent uit eigen zak?
Dat zijn nou niet echt de meest bijster interessante optredens
En dan nod de echte metal zaaltjes krijgen volgens mij niet iets toegestopt


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-03-2004 16:56 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 23 maart 2004 16:54 schreef helmet het volgende:
Jij hebt echt geen idee hoeveel subsidies er gegeven worden aan jongerencentra en podia he?
En allemaal opgaat aan Afrikaanse cultuur avondjes en exposities van het meest mislukte werk.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 23-03-2004 17:05 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik heb bezwaren tegen de ChristenUnie.

En tegen het Nederlands Dagblad "de krant voor Christenen"


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen