IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Vortex
Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 23-03-2004 23:05 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

WTF? Geen topic over deze Nederlandse HM pioniers? Dat kan niet! Bij deze, wat is jullie mening over deze topband?

Discography:

Metal bats, EP, 1985
Open the gate, Full-length, 1986
The Dawning, Best of/Compilation, 1998
The Mill EP, 2000
Hammer of the North, Full-length, 2003

Zeker hun laatste, "Hammer of the North" mag gehoord worden! En voor de HM fans mag natuurlijk "Open the Gate" zeker niet ontbreken!

[Dit bericht is gewijzigd door Elfensteen op 23-03-2004 23:06]

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 23-03-2004 23:21 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Metal Bats is bij verre het beste wat ze gemaakt hebben!

IIIIIII CCAAAANN WIIINNN WIITTHHH WIIITTCHHEESS HEEEEEEEEEEEEEEEEELPP!

Heavy metal met een horror sfeer / show. Vond hun reünie EP "The Mill" niet zo denderend, wel goede nummers, maar niet de typische Vortex-sfeer. Hammer of the North heb ik nog steeds niet gehoord eigenlijk.

Verder zijn hun oude nummers zoals "Land of the Late" en "King" ook de betere. Kan je ook vinden op de verzamelaar.

Ik, Wil Schuurman

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 23-03-2004 23:32 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

PIONIERS?

je weet neit wat je zegt

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 23-03-2004 23:33 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Haha, het zijn mijn woorden ook niet nee.

Vortex was, is en zal altijd een underground band blijven. Neemt niet weg dat ik ze geweldig vind, maar de enige Nederlandse bands die, ook in het buitenland (en dan niet enkel in Duitsland als cult band) meetelden zijn Picture en Vengeance zo ongeveer.

Ik, Wil Schuurman

IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 23-03-2004 23:37 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

+Van Halen en Sleez Beez
de enige vier ndlse bands die het P-woord waardig zijn

't is maar een mening maar ik ga er toch gvd niet ver af zitten

Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk

enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 24-03-2004 6:43 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ik ken die gaten een beetje via de Maniacs, zijn heel aardig HAHAH laat ik me van een oordeel onthouden!

"Open the gate" is wel een gaaf nummer

Metallica-Freak
NWOBHM
Usericon van Metallica-Freak
Posted 24-03-2004 9:19 by Metallica-Freak Wijzig reactieProfiel van Metallica-FreakQuote dit bericht

Vortex is echt wel verdommes goed

Snagger heeft wel gelijk, het grote publiek zullen ze nooit echt bereiken

They fight, they kill, they rape! Under the banner of the "holy" church. They hunt, they lie, they cheat, they steel! Doing dirty deeds under the churchbell's peal!

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 24-03-2004 9:34 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Ik vond Sad Iron eigenlijk altijd wel errug goed....

Griffin
Usericon van Griffin
Posted 24-03-2004 10:16 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

dat grote publiek hoeft toch niet perse? Vortex heerscht indeed!

en enforcer die sig van jou haha

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 24-03-2004 10:34 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

da's mijn favoriete hit van vader Abraham!

testement
FRIET!!
Usericon van testement
Posted 24-03-2004 10:43 by testement Wijzig reactieProfiel van testementQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2004 9:34 schreef enforcer het volgende:
Ik vond Sad Iron eigenlijk altijd wel errug goed....

zeker! en wat te denken van highway chile!
verder vortex! gave band zeg, ken ze nog niet zo denderend lang maar toffe band! The dawning is een mooi compilatie schijfje!

zzz

Griffin
Usericon van Griffin
Posted 24-03-2004 10:45 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

erg sterk ja
"Gotta get away" die gaat gewoon automatisch hard! Ik hou wel van dat ritme hehe
tadatada-daaaa

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 24-03-2004 10:47 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Kent iemand dat verhaal waarom een oud bandlid Macleans heette?

Weet niet of het waar is, las het ooit in een interview, is wel hilarisch.

Gotta Get Away behoort zeker tot de beste nummers, maarja die staat ook op Metal Bats dus dat spreekt voor zich!!

Ik, Wil Schuurman

enforcer
Usericon van enforcer
Posted 24-03-2004 10:48 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Hey GRIFFIN, je hebt me op een wereldidee gebracht!

we gaan dat nummer van vader Abraham spelen! wel een beetje verbouwd natuurlijk! HAHAHHA wart stom dta ikz elf nog nooit op dat idee ben gekomen!

Griffin
Usericon van Griffin
Posted 24-03-2004 10:48 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

inderdaad ja
en Massgrave, ook erg goed
nouja
alles wel hehehe

Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 24-03-2004 10:49 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Haha, dat zien we overmorgen dan wel!

Ik, Wil Schuurman

Griffin
Usericon van Griffin
Posted 24-03-2004 10:49 by Griffin Wijzig reactieProfiel van GriffinQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2004 10:48 schreef enforcer het volgende:
Hey GRIFFIN, je hebt me op een wereldidee gebracht!

we gaan dat nummer van vader Abraham spelen! wel een beetje verbouwd natuurlijk! HAHAHHA wart stom dta ikz elf nog nooit op dat idee ben gekomen!

OMG!
edit: misverstand

ik ben benieuwd haha

[Dit bericht is gewijzigd door Griffin op 24-03-2004 10:49]

Faust
Annoying.
Usericon van Faust
Posted 02-08-2004 20:46 by Faust Wijzig reactieProfiel van FaustQuote dit bericht

Ik heb wel eens een nummer van hen gehoord was wel te pruimen ouwe metal stijl met marjo van headache

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 02-08-2004 20:56 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Heb ze ooit eens samen met Uriah heep live gezien in Leeuwarden.Ik dacht ergens in 87 ofzo.Was destijds een erg leuk optreden,maar daarna heb ik ze nooit weer gezien.Bestaan ze nog/weer??

spelfout weggehaald...

ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 02-08-2004 22:32 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ja, ze bestaan zelf 25 jaar dit jaar.

ps. ze staan op het occult fest.

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 02-08-2004 22:32]

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 03-08-2004 12:23 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

goeie band, beste band van H.O.A. dit jaar. heavy metal is king!

varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 15-01-2011 11:59 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Iemand die een goed bod wil doen op Open the Gate op vinyl in absolute nieuwstaat?

spelfout weggehaald...

irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 15-01-2011 15:57 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

de ulk!

Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com