IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Lamented Souls Volgende pagina
filosofem
Usericon van filosofem
Posted 05-04-2004 20:36 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Doom-bandje uit Noorwegen.

Geen onaardige line-up:

Apollyon (Dødheimsgard, Cadaver Inc, Aura Noir)
Simen Hestnaes (Arcturus, Dimmu Borgir, Borknagar)
Olav Knutsen (Böh, Demon Cleaner, Infernö)
Einar Sjurso (Beyond Dawn, Virus, Infernö)

"Debuut"-cd, genaamd The Origins of Misery is net uit. Bestaat eigenlijk uit een niet uitgebrachte cd uit 1997 en een demo uit 1995.

Hoe klinkt 't? Als Black Sabbath, St. Vitus & Candlemass.

Morningrise
Usericon van Morningrise
Posted 05-04-2004 20:45 by Morningrise Wijzig reactieProfiel van MorningriseQuote dit bericht

Geen oninteressante line-up inderdaad! Is er een site waarvan iets te downen valt?

Waag eens een dansje!

venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 05-04-2004 20:46 by venom rules Wijzig reactieProfiel van venom rulesQuote dit berichthttp://..

Klinkt interessant, zal ik is een keer wat van kopen als ik een keer geld heb.

..

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 05-04-2004 20:48 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 05-04-2004 20:51 by venom rules Wijzig reactieProfiel van venom rulesQuote dit berichthttp://..

WOW het nummer Essence of Wounds klinkt VET

Maar het nummer Lick the Cum off my Boot klinkt wel heel erg punk achtig

[Dit bericht is gewijzigd door venom rules op 05-04-2004 20:54]

..

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-04-2004 21:01 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2004 20:51 schreef venom rules het volgende:
WOW het nummer Essence of Wounds klinkt VET

Maar het nummer Lick the Cum off my Boot klinkt wel heel erg punk achtig
dat nummer is ook van een andere band

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

venom rules
..
Usericon van venom rules
Posted 05-04-2004 21:08 by venom rules Wijzig reactieProfiel van venom rulesQuote dit berichthttp://..

quote:
Op 5 april 2004 21:01 schreef NecRobert het volgende:
dat nummer is ook van een andere band

Ik dacht al.

Waarom staat het dan op de zelfde site?

..

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 05-04-2004 21:09 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2004 21:08 schreef venom rules het volgende:
Ik dacht al.

Waarom staat het dan op de zelfde site?
omdat het de site van Duplicate records is.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 06-04-2004 17:45 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb hun 7" al wat langer,gave band

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

filosofem
Usericon van filosofem
Posted 11-10-2004 16:47 by filosofem Wijzig reactieProfiel van filosofemQuote dit bericht

Er schijnt een nieuwe plaat binnenkort te verschijnen?

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 11-10-2004 16:57 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Klinkt goed. Hestnaes op de zang zorgt altijd meteen voor een positief vooroordeel bij mij.

Jullie zijn allemaal negers!

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 04-11-2004 10:38 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

damn, kzit dit weer eens te beluisteren.... HEERLIJK die vocalen!

I Find That I Am Not There...

Meltdown
Holengraver
Usericon van Meltdown
Posted 04-11-2004 10:47 by Meltdown Wijzig reactieProfiel van MeltdownQuote dit bericht

Lekker spul ja! Gave Heavy Metal met wat Doom invloeden en Hestnaes is zoals altijd weer sterk.

Jullie zijn allemaal negers!

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 04-11-2004 10:57 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

Dat nummer Var is echt één van de meest heerschende doom metal nummers van de afgelopen tijd. Geweldige band ik hoop dat ze nog meer cd's gaan maken.

rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 04-11-2004 10:58 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

inderdaad, ik zat net dat nummer te luisteren. geweldig!!! meer van deze band graag!!!

I Find That I Am Not There...

Hub de Gallier
Posted 05-11-2004 17:36 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

quote:
Op 4 november 2004 10:58 schreef rvanderholst het volgende:
inderdaad, ik zat net dat nummer te luisteren. geweldig!!! meer van deze band graag!!!
Voorlopig komt er niks meer, dit waren al oude opnamen. Wel hebben de bandleden Two Trains opgericht welke muzikaal totaal anders is.
Zie www.vendlus.com voor meer info aangaande Two Trains

Jezebel
HuisDraak met Raaf
Usericon van Jezebel
Posted 06-11-2004 20:26 by Jezebel Wijzig reactieProfiel van JezebelQuote dit bericht

Hm.
Beetje Candlemass-achtig heb ik gehoord.
Moet nog eens wat gaan beluisteren. Simen Hestnaes heeft wel een mooie stem.

Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 06-11-2004 20:40 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2004 20:26 schreef Jezebel het volgende:
Hm.
Beetje Candlemass-achtig heb ik gehoord.
Moet nog eens wat gaan beluisteren. Simen Hestnaes heeft wel een mooie stem.

Zijn stem komt in deze band uitermate goed tot zijn recht, dus als je van zijn zang houdt dan moet je dit zeker gaan beluisteren

Hub de Gallier
Posted 09-11-2004 21:26 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De plaat word steeds beter en beter bij elke draaibeurt

A.
Twenty Four Hours
Usericon van A.
Posted 15-01-2005 13:56 by A. Wijzig reactieProfiel van A.Quote dit bericht

Speciaal voor de Arcturus-topic vervuilers

Welcome to the Atrocity Exhibition

Hub de Gallier
Posted 15-01-2005 14:10 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Lamented Souls formed at Kolbotn, Norway in the early nineties, and their first demo, 'Soulstorm' was released in 1993. The line-up on this recording was Olav Knutsen (aka Bestial Tormentor of Infernö) - guitars / vocals, OJ 'Noir' Moe (aka Apollyon of Aura Noir, DHG and Cadaver) - guitars / vocals, Petor Holm - bass and Simen Hestnæs - drums. Inspired by the likes of St. Vitus, Cathedral, Black Sabbath and Kiss, the follow-up, 'Demo 1995' received much appraisal in the underground doom metal scene, This was also the first recording ever featuring the voice of Simen 'Vortex' Hestnæs, who would later become wellknown for his work with acts such as Arcturus, Borknagar and Dimmu Borgir. The band was now a three-piece comprising Simen on guitars / vocals / bass, Olav - guitars / bass and OJ - drums / backing vocals. Playing live with this line-up proved difficult, so long-time follower and friend Einar Sjursø (Beyond Dawn, Infernö, Virus etc.) offered his drumming services. In 1997, Lamented Souls started work on their debut album, however recordings remained incomplete due to lack of funding. Discouraged by this, the quartet focused on other projects, and apart from a contribution to the 'Nemi - the Soundtrack' compilation cd on Nocturnal Art Productions, little was heard from the band for several years. When drummer Einar founded Duplicate Records in 2002, the idea of an ep release came up, and two tracks from the shelved album were remastered and released as the 'Essence of Wounds' 7"ep in January 2003.The ep sold out and the band performed a few concerts in their native Norway. As there clearly was a demand, Duplicate Records and Lamented Souls agreed to put out a cd compiling what little had been recorded during their twelve year existence. The cd, titled 'The Origins of Misery' was, after numerous delays, released in February 2004 and contains the previously unavailable album, the 1995 demo, two songs originally meant for a split ep that never came out and the instrumental 'Soulstorm' off the debut demo. Lamented Souls plan to release
their debut album proper in 2005, as well as performing live as much as possible.

De info op de site van hun label (gerund door Einar zelf).

Hub de Gallier
Posted 04-02-2005 15:20 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

En nu verkrijgbaar bij mij voor 13 euro inclusief verzend-en verpakkingskosten.
Verder staat Lamented Souls gepland voor het komende Inferno festival én gaat de band enkele optredens doen met Fallen

Hub de Gallier
Posted 11-03-2005 16:45 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Een Lamented Souls interview met de laatste info staat nu op www.vampire-magazine.com

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-06-2007 12:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 april 2004 20:36 schreef filosofem het volgende:
Doom-bandje uit Noorwegen.

Geen onaardige line-up:

Apollyon (Dødheimsgard, Cadaver Inc, Aura Noir)
Simen Hestnaes (Arcturus, Dimmu Borgir, Borknagar)
Olav Knutsen (Böh, Demon Cleaner, Infernö)
Einar Sjurso (Beyond Dawn, Virus, Infernö)

"Debuut"-cd, genaamd The Origins of Misery is net uit. Bestaat eigenlijk uit een niet uitgebrachte cd uit 1997 en een demo uit 1995.

Hoe klinkt 't? Als Black Sabbath, St. Vitus & Candlemass.

en ik verkoop die van mij
ben er nooit goed kunnen mee opschieten

signature

Staalman
Usericon van Staalman
Posted 10-06-2007 12:20 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Heerlijke band, ik kan mijn cd van ze echter nergens vinden... Zo maar eens even goed zoeken!

"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"

Hub de Gallier
Posted 10-06-2007 12:27 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Heb nog enkele exemplaren te koop van hun debuutplaat -----> www.hdgdistribution.com

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com